Παρασκευή 2 Ιούλη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Μεθοδεύει την υποταγή των εργαζομένων στις ιδιωτικοποιήσεις

Με τον Γάλλο ομόλογό του και Γάλλους επιχειρηματίες συναντήθηκε χτες ο Ελληνας υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Χέρι χέρι με την επιτάχυνση της ιδιωτικοποίησης και του ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας εξελίσσονται και οι άθλιες μεθοδεύσεις με τις οποίες η κυβέρνηση επιδιώκει να υποτάξει τους εργαζόμενους των πρώην ΔΕΚΟ ώστε να προχωρήσουν ανεμπόδιστα τα σχέδια που απαιτεί το κεφάλαιο.

Σ' αυτό το πλαίσιο, οι εργαζόμενοι στην Εταιρεία Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ) άργησαν να πάρουν το μισθό του Ιούνη, που τελικά τους καταβλήθηκε χτες και μετά από την επίσχεση εργασίας στην οποία προχώρησαν.

Ακόμα, χτες, η διοίκηση του ΟΣΕ δεν κατέβαλε το επίδομα αδείας στους εργαζόμενους λέγοντας ότι θα το δώσει στα μέσα Ιούλη. Σχετικό είναι και το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν φέτος όσοι εργαζόμενοι του ΟΣΕ βγαίνουν στη σύνταξη. Συγκεκριμένα, στους περισσότερους από όσους παραιτήθηκαν και έκαναν αίτηση για σύνταξη από την 1η Γενάρη 2010 μέχρι σήμερα δεν έχει δοθεί το ποσό που προκαταβάλλεται μέχρι να καθοριστεί το ποσό της σύνταξης, καθώς ο ΟΣΕ δεν έχει αποστείλει στο ταμείο τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Η δικαιολογία που επικαλείται η κυβέρνηση είναι ότι οι συγκοινωνίες είναι ελλειμματικές και ότι το κράτος δεν έχει χρήματα για να τις χρηματοδοτεί. Ετσι, παρουσιάζει ως μονόδρομο την ιδιωτικοποίησή τους.

Χτες, με πρωτοβουλία των ταξικών δυνάμεων ομάδα συνταξιούχων απαίτησε και τελικά συναντήθηκε με τον διευθύνοντα σύμβουλο του «Εθνικού Διαχειριστή Σιδηροδρομικής Υποδομής» (θυγατρική του ομίλου ΟΣΕ, υπεύθυνη για το σιδηροδρομικό δίκτυο και τους σταθμούς), Βασ. Τσιαμαντή. Ορίστηκε νέα συνάντηση για σήμερα.

Ολα στο σφυρί

Την αποφασιστικότητα με την οποία η κυβέρνηση μεθοδεύει την πλήρη ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών αποτύπωσε και η χτεσινή συνάντηση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δ. Ρέππα, με τον Γάλλο ομόλογό του, Ντομινίκ Μπισερό, ο οποίος έφτασε στην Ελλάδα συνοδευόμενος από πλήθος επιχειρηματιών.

Οπως δήλωσε ο Δ. Ρέππας, το «σχέδιο εξυγίανσης» (δηλαδή, ιδιωτικοποίησης) του ΟΣΕ «προκαλεί το ενδιαφέρον ξένων επενδυτών ή ξένων κρατών και πιστεύω ότι η Γαλλία και οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι μπορεί να αποτελέσουν έναν ιδεώδη συνεργάτη, εταίρο των Ελληνικών Σιδηροδρόμων, στην πορεία τους προς την εξυγίανση και την ανάπτυξη». Ενώ συμπλήρωσε: «Αναφερθήκαμε σε επενδυτικά προγράμματα τα οποία είναι σε εξέλιξη ή προετοιμάζονται στη χώρα μας. Μιλώ συγκεκριμένα για το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο, το οποίο, όπως γνωρίζετε, δημοπρατείται με τον τύπο της σύμβασης παραχώρησης, ενώ ένα ανάλογο Εμπορευματικό Κέντρο ετοιμάζουμε και αναλόγως θα προωθήσουμε για σύμβαση παραχώρησης, στη Θεσσαλονίκη». Στο πλαίσιο αυτό υπογράφτηκε και η διακήρυξη συνεργασίας, όπως ονομάστηκε, μεταξύ των δύο υπουργών.

Από τη μεριά του ο Ντομινίκ Μπισερό σημείωσε ότι «η Γαλλία μέσω της εταιρείας των Γαλλικών Σιδηροδρόμων και άλλων φορέων ενδιαφέρεται πάρα πολύ για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα. Ενδιαφέρεται για τις υποδομές για τους σιδηροδρομικούς σταθμούς και για την εκμετάλλευση των σιδηροδρόμων», αλλά και για τον εκσυγχρονισμό αεροδρομίων (π.χ. στο Καστέλι Κρήτης), της εναέριας κυκλοφορίας. «Μας ενδιαφέρουν λοιπόν όλοι οι τομείς και όλα τα μεταφορικά μέσα, οι σιδηρόδρομοι, οι θαλάσσιες μεταφορές, οι αεροπορικές και οι οδικές μεταφορές», τόνισε.

Να σημειωθεί ότι την ίδια μέρα με τη συνάντηση αυτή εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων δάνειο ύψους 2 δισεκατομμυρίων ευρώ που θα δοθεί τμηματικά στο ελληνικό κράτος. Το μισό δάνειο, δηλαδή το ένα δισεκατομμύριο ευρώ, θα δοθεί για την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου από την Πάτρα μέχρι τον Προμαχώνα. Το ποσό αυτό είναι ένα μέρος μόνο από αυτά που θα δοθούν για το σιδηρόδρομο, και αποκαλύπτει το τεράστιο ενδιαφέρον που προκαλεί στους επίδοξους επενδυτές, αγοραστές ή συνεργάτες κεφαλαιοκράτες.

Στο μεταξύ, συνθήκες οικονομικής ασφυξίας και για τις δημόσιες συγκοινωνίες δημιουργεί και νομοσχέδιο που κατέθεσε η κυβέρνηση στη Βουλή, όπου αναφέρεται ότι στο εξής το υπουργείο Οικονομικών «δεν παρέχει εγγυήσεις του δημοσίου για την κάλυψη υποχρεώσεων επιχειρήσεων του δημοσίου». Είναι φανερό δηλαδή ότι κόβουν μαχαίρι κάθε δυνατότητα πρόσβασης σε δανεισμό. Ρητή εξαίρεση προβλέπεται αποκλειστικά για το τραπεζικό κεφάλαιο, για το οποίο ετοιμάζουν μπόλικο χρήμα και άφθονες κρατικές εγγυήσεις...

Απαιτείται αγώνας εφ' όλης της ύλης

Οι εξελίξεις επιβεβαιώνουν την ανάγκη αποφασιστικής ένταξης των εργαζομένων του κλάδου στην πάλη, όχι απλά για σταθερή εργασία, αλλά και ενάντια στην πολιτική που θέλει τον στρατηγικής σημασίας κλάδο των μεταφορών - συγκοινωνιών όμηρο των μονοπωλιακών συμφερόντων.

Αυτό ήταν και το περιεχόμενο της παρέμβασης που έκαναν χτες οι ταξικές δυνάμεις, μιλώντας με εργαζόμενους στα αμαξοστάσια της ΕΘΕΛ στο Ελληνικό και στην Πέτρου Ράλλη. Τα στελέχη του ΠΑΜΕ που βρέθηκαν εκεί επισήμαναν ότι στόχος των ενεργειών της κυβέρνησης είναι να προετοιμάσει το έδαφος για το πέρασμα της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων. Ακόμα ότι απαιτείται οργάνωση της πάλης και συντονισμός της δράσης με το σύνολο των εργαζομένων ενάντια στο σύνολο της αντεργατικής πολιτικής. Ενώ ανέδειξαν την ανάγκη πολιτικοποίησης του αγώνα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ