Τετάρτη 15 Σεπτέμβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΟΔΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Κομμάτι της φιλομονοπωλιακής πολιτικής
  • Αμετακίνητη η κυβέρνηση στις αντιλαϊκές επιλογές της. Χωρίς ουσία οι τροπολογίες που έφερε
  • Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις οι ιδιοκτήτες φορτηγών

Ανυποχώρητη παραμένει η κυβέρνηση στον πυρήνα των ρυθμίσεων για την «απελευθέρωση» των μεταφορών, που θα οδηγήσει στη συγκέντρωση του κλάδου στα χέρια μεγάλων εταιρειών και θα διώξει βίαια από το χώρο δεκάδες χιλιάδες επαγγελματίες.

Στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, στην οποία άρχισε χτες η συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου, η κυβέρνηση επέμεινε στις αρχικές της ρυθμίσεις και απλώς ο υπουργός Μεταφορών κάλεσε τους επαγγελματίες να ενταχθούν, μέσω του αναπτυξιακού νόμου, στις εταιρείες που θα συσταθούν, τάζοντάς τους δήθεν ευνοϊκότερη αντιμετώπιση, στο φορολογικό και συνταξιοδοτικό. Στις δήθεν αλλαγές που παρουσίασε ο αναπληρωτής υπουργός Εργασίας, Γ. Κουτρουμάνης, ξεκαθάρισε ότι οι αλλαγές στο συνταξιοδοτικό τους δε θα αφορούν ούτε τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης ούτε το χρόνο εργασίας για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος ούτε το ποσοστό αναπλήρωσης της σύνταξης, αλλά απλώς μια αόριστη βελτίωση των αποδοχών όσων συνταξιοδοτηθούν από τις αρχές του 2011.

To νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των μεταφορών επιβεβαίωσε τις εκτιμήσεις του ΚΚΕ ότι η λεγόμενη απελευθέρωση των «κλειστών επαγγελμάτων» διευκολύνει τη μονοπώληση και τη συγκέντρωση του μεταφορικού έργου σε λίγες και μεγάλες εταιρείες ιδιαίτερα στον τομέα των δημόσιων φορτηγών, τόνισε στην παρέμβασή του ο εισηγητής του Κόμματος Απ. Νάνος.

Σε μια περίοδο, είπε, που λόγω κρίσης λιγοστεύει η δουλειά τους, το ΠΑΣΟΚ με τη συναίνεση των κομμάτων του ευρωμονόδρομου τους οδηγεί στην εξόντωση, ενώ τα κεφάλαια που έχουν υπερσυσσωρευθεί θα επενδυθούν και στον τομέα των μεταφορών, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν καρτέλ, όπως έχει φανεί και σε άλλους κλάδους της οικονομίας. Ο βουλευτής τόνισε ότι με την υποχρεωτική σύσταση εταιρειών οι σημερινοί ιδιοκτήτες θα γίνουν δήθεν μέτοχοι και στην πορεία θα μετατραπούν σε φθηνό εργατικό δυναμικό, ενώ με τη δήθεν προσαρμογή στην επόμενη τριετία η κυβέρνηση προσπαθεί να περάσει στα μαλακά την απαξίωση της δουλειάς τους.

Το νομοσχέδιο, υπογράμμισε, είναι κομμάτι της αντιλαϊκής φιλομονοπωλιακής πολιτικής της κυβέρνησης και έρχεται να συμπληρώσει άλλα αντιλαϊκά μέτρα, όπως η περαίωση και η κατεδάφιση του ασφαλιστικού συστήματος. Είμαστε αντίθετοι, κατέληξε, γιατί παραδίδεται το μεταφορικό έργο σε λίγες μεγάλες εταιρείες και θα οδηγήσει χιλιάδες αυτοαπασχολούμενους στην ομηρία των μεταφορικών εταιρειών με μισθούς πείνας και χωρίς δικαιώματα, και τόνισε ότι μόνος δρόμος για τους επαγγελματίες του κλάδου είναι ο αγώνας μαζί με τους εργαζόμενους και τα άλλα λαϊκά στρώματα για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής, για έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης και στις εμπορευματικές μεταφορές προς όφελος του λαού και όχι των μονοπωλίων.

Η ΝΔ ξεκαθάρισε ότι είναι υπέρ της σταδιακής απελευθέρωσης και ψηφίζει το νομοσχέδιο, ο ΛΑ.Ο.Σ. επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί και ο ΣΥΡΙΖΑ το καταψήφισε.

Συνεχίζουν την κινητοποίηση

Στο μεταξύ, αυξάνονται ανά την Ελλάδα τα μπλόκα των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ και στα ήδη υπάρχοντα προστίθενται και άλλα οχήματα. Νωρίς το απόγευμα, χτες, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων πραγματοποίησε νέα συνάντηση με συνδικαλιστικούς εκπροσώπους των αυτοκινητιστών, χωρίς ωστόσο να δεχτεί την παραμικρή αλλαγή στο νομοσχέδιο, ούτε καν αυτές που καταθέτει η συνδικαλιστική πλειοψηφία, όπως να γίνει πενταετής η μεταβατική περίοδος αντί για τριετής, πρόταση που καθόλου δε στρέφεται ενάντια στη φιλοσοφία και στρατηγική επιδίωξη της κυβέρνησης.

Την ίδια ώρα η βάση του κλάδου των αυτοκινητιστών δηλώνει αποφασισμένη να συγκρουστεί με την πολιτική της κυβέρνησης, αψηφώντας τους πολύμορφους εκβιασμούς που της ασκούνται. Χτες, φορτηγά και βυτιοφόρα παρέμεναν συγκεντρωμένα στην Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας, στη γέφυρα της Μεταμόρφωσης, στην ΕΟ Αθηνών - Κορίνθου, στο ύψος του Χαϊδαρίου και στα διόδια της Ελευσίνας, καθώς και στη λεωφόρο Ποσειδώνος στο ύψος της Γλυφάδας. Παράλληλα και αυτοκινητιστές της Πελοποννήσου έχουν συγκεντρωθεί στα διόδια της Νεστάνης, του αυτοκινητοδρόμου Τρίπολης - Κορίνθου, ενώ δύο επιπλέον μπλόκα προστέθηκαν, το ένα στα διόδια της Κορίνθου και το άλλο στην είσοδο της Σπάρτης μετά τη γέφυρα του Ευρώτα.

Κινητοποιήσεις αποφάσισαν και οι ιδιοκτήτες φορτηγών στα Χανιά, σκοπεύοντας να μην επιτρέπουν σε άλλα φορτηγά να μπουν στο πλοίο της γραμμής, ενώ και οι συνάδελφοί τους στην Καβάλα έχουν παρατάξει τα αυτοκίνητά τους κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, στην περιοχή της Νέας Καρβάλης.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ