Τετάρτη 6 Οχτώβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΔΙΕΘΝΗ
ΓΑΛΛΙΑ
Προς νέες κινητοποιήσεις για το συνταξιοδοτικό

Ανεβαίνουν οι τόνοι από την κυβέρνηση κατά των απεργών στις «ενεργειακές» αποβάθρες της Μασσαλίας

ΠΑΡΙΣΙ.--

Αρχισε, χτες, στη Γερουσία η συζήτηση του νομοσχεδίου «μεταρρύθμισης», κατά την κυβέρνηση, διάλυσης κατά τους εργαζομένους, του συνταξιοδοτικού συστήματος. Η συζήτηση αναμένεται να κρατήσει αρκετές μέρες με δεδομένο ότι η Γερουσία, ως σώμα, έχει το δικαίωμα να ζητήσει αλλαγές σε σημεία του νομοσχεδίου ή ακόμη και ολόκληρου του νομοσχεδίου. Ο υπουργός Εργασίας, Ερίκ Βερτ, πάντως, ήταν και χθες σαφής: η κυβέρνηση δεν πρόκειται να υποχωρήσει, υποστήριξε, ως προς τον πυρήνα της φιλοσοφίας του νομοσχεδίου, δηλαδή την αύξηση των ηλικιακών ορίων συνταξιοδότησης από τα 60 στα 62 χρόνια, και πρακτικά σε πολύ περισσότερα, αφού αυξάνουν σε 41 τα χρόνια αναγκαστικών εισφορών.

Εξω από το κτίριο της Γερουσίας, χιλιάδες εργαζόμενοι συγκεντρώθηκαν για να διαδηλώσουν την αντίθεσή τους στο νομοσχέδιο. Κύριο σύνθημα τους: «Παλέψαμε για να μειωθεί το όριο συνταξιοδότησης στα 60 χρόνια, θα παλέψουμε για να διατηρηθεί εκεί».

Την ίδια ώρα, οι συνδικαλιστικές οργανώσεις καλούν σε μια ακόμη μέρα πανεθνικής γενικής απεργίας στις 12 Οκτωβρίου, οπότε είναι πιθανό να βαίνει προς ολοκλήρωση η συζήτηση στη Γερουσία. Οι εκπρόσωποί τους κατέληξαν, καταρχάς, σε απόφαση για 24ωρη κινητοποίηση αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο να εξεταστεί, στη συνέχεια, η επιλογή των επαναλαμβανόμενων απεργιών.

Εκστρατεία κινδυνολογίας

Για ένατη συνεχόμενη ημέρα, χτες, συνεχίστηκε η απεργία των λιμενεργατών στις αποβάθρες ενέργειας του λιμένα της Μασσαλίας. Μια ακόμη συνάντηση ανάμεσα στις συνδικαλιστικές οργανώσεις των απεργών και τη διοίκηση του λιμανιού έληξε χωρίς αποτέλεσμα, καθώς το αίτημα των λιμενεργατών να μην υπάρξει ιδιωτικοποίηση, έστω και μερική, των αρμοδιοτήτων τους, δεν ικανοποιήθηκε.

Οι, αρχικώς, χαμηλοί τόνοι της κυβέρνησης, άρχισαν, από χτες, να οξύνονται. Σε διάφορους τόνους, τόσο ιθύνοντες του λιμανιού όσο και του υπουργείου Μεταφορών άρχισαν να κινδυνολογούν μιλώντας για ορατό ενδεχόμενο σοβαρών ελλείψεων καυσίμων στην αγορά, καταρχάς της νότιας Γαλλίας και στη συνέχεια ολόκληρης της χώρας. Ηδη, 44 πλοία, εκ των οποίων τα 41 πετρελαιοφόρα, παραμένουν αρόδο, καθώς δεν μπορούν να ξεφορτώσουν.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Πήρε ψήφο εμπιστοσύνης και από τη Γερουσία(2021-01-21 00:00:00.0)
Καρότο και μαστίγιο(2016-06-12 00:00:00.0)
Γενική απεργία και κλιμάκωση(2010-10-12 00:00:00.0)
Απλώνεται σ' όλη τη χώρα το απεργιακό μέτωπο(2002-06-13 00:00:00.0)
Με τόλμη και αποφασιστικότητα(2000-12-06 00:00:00.0)
Η μεγαλύτερη συμμετοχή(1996-02-09 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ