Πέμπτη 4 Νοέμβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΠΟΛΗ - ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Μετά τις εκλογές νέα χαράτσια διοδίων

Με σταθμούς είσπραξης διοδίων θα γεμίσει το επόμενο διάστημα και η Εγνατία Οδός από την Ηγουμενίτσα ως την Αλεξανδρούπολη και οι οδηγοί θα υποχρεώνονται να πληρώνουν και στον αυτοκινητόδρομο αυτό υπέρογκα χαράτσια. Αυτό ανακοίνωσε χτες στους δημοσιογράφους ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Σ. Λαμπρόπουλος, στο περιθώριο των εγκαινίων του τμήματος Τρίπολη - Αθήναιον του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, όπου και εκεί θα μπουν νέα διόδια, αλλά ...μετεκλογικά!

Οι σταθμοί είσπραξης διοδίων στην Εγνατία θα είναι προσωρινοί (θα λειτουργούν δηλαδή σε κοντέινερ) μέχρι να καθιερωθεί σε δύο χρόνια ως μόνιμο το ηλεκτρονικό σύστημα για την τιμολόγηση του χαρατσιού ανάλογα με το χιλιόμετρο. Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι τα προσωρινά διόδια επέβαλε η ΕΕ που έχει συγχρηματοδοτήσει το έργο, το οποίο κόστισε στον ελληνικό λαό περισσότερα από 6,5 δισ. ευρώ. Ο ίδιος ο γενικός γραμματέας δεν προσδιόρισε ούτε σε πόσα σημεία του αυτοκινητοδρόμου θα μπουν οι σταθμοί, ούτε το πότε, ούτε και την τιμή των διοδίων. Δήλωσε όμως ότι δε θα είναι κοντά σε μεγάλες πόλεις, άφησε να εννοηθεί ότι αυτό θα γίνει μέσα στο επόμενο εξάμηνο, ενώ ανέφερε ότι η τιμή τους θα είναι κατά 25% μικρότερη από αυτές των άλλων αυτοκινητοδρόμων, που σημαίνει ότι δε θα είναι μικρότερη από τα 2,80 ευρώ για τα ΙΧ, τιμή που πληρώνουν ήδη οι οδηγοί στα πρώτα διόδια της Εγνατίας στον Πολύμυλο Κοζάνης.

Νέα τσουχτερά διόδια, όμως, αναμένεται να αρχίσουν να πληρώνουν μέχρι το τέλος του μήνα οι οδηγοί και στο τμήμα Τρίπολη - Αθήναιον που παραδόθηκε χτες. Ο σταθμός είσπραξης έχει ήδη κατασκευαστεί κοντά στην Ασέα (Καλογερικό). Αργότερα, στον ίδιο αυτοκινητόδρομο, θα λειτουργήσει ένας ακόμη μετωπικός σταθμός κοντά στο Λεύκτρο, αλλά και αρκετοί πλευρικοί σε όλους τους ανισόπεδους κόμβους, ενώ οι μεγαλοεργολάβοι σκοπεύουν να επιβάλουν νέες αυξήσεις κατά 40% τουλάχιστον στα χαράτσια από τις αρχές του νέου χρόνου ισχυριζόμενοι ότι έχουν καλύψει όλες τις προϋποθέσεις που προβλέπει η σύμβαση. Το ίδιο σκοπεύει να κάνει και ο όμιλος «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», που εκμεταλλεύεται το τμήμα Ράχες Φθιώτιδας - Κλειδί Ημαθίας. Το φορομπηχτικό αυτό μπαράζ είναι αποτέλεσμα της πολιτικής των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, που παραχωρεί σε επιχειρηματικούς ομίλους το εθνικό οδικό δίκτυο, για να ενισχυθεί η κερδοφορία του κεφαλαίου, αφού αυτοί, χωρίς να συμμετέχουν στο κόστος κατασκευής ούτε με 10%, αποκτούν δικαίωμα εκμετάλλευσης για δεκαετίες.

Να καταργηθούν όλα τα διόδια

Με αφορμή τα χτεσινά εγκαίνια, ο υποψήφιος περιφερειάρχης Πελοποννήσου με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» Νίκος Γόντικας έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Τώρα που οι "Μαυρογιαλούροι" της κυβέρνησης και οι μεγαλοκατασκευαστές, τρεις μέρες πριν τις κάλπες, παραδίδουν στην κυκλοφορία το τμήμα Καλογερικό - Αθήναιο και που τα κατά τόπους παπαγαλάκια τους κάνουν πλύση εγκεφάλου στον κόσμο υπέρ της καπιταλιστικής ανάπτυξης, ο λαός και η νεολαία της Περιφέρειάς μας δεν πρέπει να ξεχνούν ότι:

1. Οι συνδυασμοί της "Λαϊκής Συσπείρωσης" που στηρίζει το ΚΚΕ και άλλοι αγωνιστές διεκδικούμε Κατάργηση των Διοδίων, όχι στα λόγια, αλλά στην πράξη, καθώς επανειλημμένα, μαζί με το ΠΑΜΕ και το ΚΚΕ, ανοίξαμε τα διόδια για να μην πληρώσει ο λαός.

2. Με ευθύνη του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, αλλά και των δικών τους ανθρώπων σε Περιφέρεια - Νομαρχία - Δήμους, πληρώνουμε πανάκριβα το ταξίδι από και προς την Αθήνα, αλλά και εντός της Περιφέρειάς μας. Με την ολοκλήρωση, μάλιστα, των έργων, θα γεμίσει ο τόπος διόδια.

3. Τα λαϊκά στρώματα πληρώνουμε εκατομμύρια γιατί οι δυνάμεις αυτές, μαζί και τα πρωτοπαλίκαρά τους που γυρεύουν τη λαϊκή ψήφο την προσεχή Κυριακή, συναποφάσισαν την παράδοση των οδικών αξόνων στους μεγαλοεργολάβους, οι οποίοι θα εκμεταλλεύονται επί δεκαετίες τους δρόμους (τους οποίους, σημειωτέον, έφτιαξαν κυρίως με ζεστό κρατικό χρήμα)», τόνισε μεταξύ άλλων ο Ν. Γόντικας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ