Σάββατο 13 Γενάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Προετοιμάζεται η χειραγώγησή τους

Το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση (βλέπε χειραγώγηση) του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, που αναμένεται από το υπουργείο Παιδείας, παρουσίασε ο υπουργός Π. Ευθυμίου στη συνεδρίαση του Τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ. Αυτό προκύπτει σύμφωνα με χτεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα», που έχει προφανώς στόχο να προλειάνει το έδαφος για τα μέτρα της κυβέρνησης. Η τακτική αυτή των διαρροών είναι πλέον σύνηθες φαινόμενο και, μάλιστα, γίνεται πριν υπάρξει οποιαδήποτε ενημέρωση στις Ομοσπονδίες εκπαιδευτικών, όπως είχε δεσμευτεί ο ίδιος ο υπουργός.

Σε ό,τι αφορά στο νομοσχέδιο που έχει ήδη συναντήσει την καταδίκη και αντίθεση των εκπαιδευτικών, κινείται στη γνωστή λογική του υπουργείου Παιδείας, που επιχειρεί μέσα από τον έλεγχο των εκπαιδευτικών να χρεώσει όλα τα προβλήματα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής στους εργαζόμενους και να διαμορφώσει λειτουργούς που θα «έχει στο χέρι» για να προωθεί τα σχέδιά του. Αντί, λοιπόν, να αντιμετωπίζει τα οξυμένα προβλήματα, την υποβάθμιση της εκπαίδευσης, δίνει προτεραιότητα στη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και στους μηχανισμούς αξιολόγησης, λες και αυτό είναι που κύρια λείπει σήμερα. Φαίνεται πως κάνοντας έναν τακτικό ελιγμό, δε συστήνει το Σώμα Μονίμων Αξιολογητών, που είχε ξεσηκώσει έντονες αντιδράσεις, και αναθέτει στο Κέντρο Εκπαιδευτικής Ερευνας (ΚΕΕ) και στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (ΠΙ) τη διαδικασία αξιολόγησης. Μέσα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο - σύμφωνα με το δημοσίευμα - το υπουργείο Παιδείας θα δημιουργήσει το τμήμα Ποιότητας και Βελτίωσης του Εκπαιδευτικού Εργου, που θα στελεχώνεται από 60 παρέδρους με πενταετή ανανεώσιμη θητεία. Αρμοδιότητά τους θα είναι, μεταξύ άλλων, να συμμετέχουν στις επιτροπές για την επαναξιολόγηση των εκπαιδευτικών, στην περίπτωση που αυτοί διαφωνούν με την έκθεση αξιολόγησης που έχει συντάξει γι' αυτούς και υποβάλλει ο προϊστάμενός τους, και να επισκέπτονται σχολικές μονάδες με σκοπό να βοηθήσουν στην παροχή εκπαιδευτικού έργου.

Τους δείκτες αυτοαξιολόγησης έχει αναλάβει να καθορίσει, παράλληλα με το ΠΙ, το ΚΕΕ και να δημιουργήσει το σχετικό ερωτηματολόγιο, που θα συμπληρώνουν οι σύλλογοι διδασκόντων όλης της χώρας.

Οσον αφορά στη διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, αυτή θα γίνεται, σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας, ως εξής: Ο εκπαιδευτικός θα αξιολογείται από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας και τον οικείο σχολικό σύμβουλο. Ο διευθυντής από τον προϊστάμενο Γραφείου ή Διεύθυνσης. Ο προϊστάμενος Γραφείου από τον αρμόδιο προϊστάμενο Διεύθυνσης και τον προϊστάμενο του Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης. Ο προϊστάμενος Διεύθυνσης από τον περιφερειακό διευθυντή. Ο προϊστάμενος του Τμήματος Επιστημονικής-Παιδαγωγικής Καθοδήγησης της Περιφερειακής Διεύθυνσης αξιολογείται ως προς το διοικητικό του έργο από τον περιφερειακό διευθυντή και ως προς το επιστημονικό-παιδαγωγικό από αρμόδιο σύμβουλο του τμήματος αξιολόγησης του ΠΙ.

Οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές των σχολείων σε περίπτωση που δε συμφωνούν με την αξιολογική έκθεση τότε έχουν τη δυνατότητα να ζητήσουν νέα αξιολόγηση από τριμελή επιτροπή, που συγκροτείται με απόφαση του περιφερειακού διευθυντή Εκπαίδευσης. Οι προϊστάμενοι γραφείων μπορούν με τη σειρά τους να ζητήσουν νέα αξιολόγηση από πενταμελή επιτροπή, που συγκροτείται με απόφαση του περιφερειακού διευθυντή Εκπαίδευσης.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ