Το Μνημόνιο, που τα αποτελέσματά του ήδη από τον πρώτο χρόνο επιβολής του ισοδυναμούν με κοινωνική συμφορά, θα καταγραφεί στην Ιστορία ως εκείνο το «μνημειώδες» εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε ως «μπαμπούλας» για την εφαρμογή μιας προαποφασισμένης πολιτικής.
Ο χρόνος που πέρασε ήταν αποκαλυπτικός: Η πολιτική που τη βάφτισαν «μνημόνιο» ουδεμία σχέση είχε και έχει με τα χρέη, με τα ελλείμματα, με τη σπατάλη, με τη φοροδιαφυγή κ.λπ.
Πρόκειται για τη χειρότερη και σκληρότερη πολιτική κατεδάφισης των λαϊκών κατακτήσεων και δικαιωμάτων στη μεταπολεμική ιστορία της χώρας, με στόχο:
*
Η πολιτική του Μνημονίου δεν είναι η πολιτική ενός κόμματος (ΠΑΣΟΚ), των κομμάτων που το ψήφισαν ή συμφωνούν με την ουσία του (ΛΑ.Ο.Σ., ΝΔ), δεν είναι η πολιτική κάποιων ξένων (τρόικα, ΕΕ, ΔΝΤ) που «υπαγορεύτηκε» στη χώρα «έξωθεν» και «άνωθεν».
Η πολιτική του Μνημονίου είναι η πολιτική της ελληνικής πλουτοκρατίας.
Είναι η πολιτική της ελληνικής αστικής τάξης, των πολυεθνικών, των μονοπωλίων και των κεφαλαιοκρατών, που προωθείται μέσω του κράτους, των αστικών κομμάτων, των διεθνών ιμπεριαλιστικών οργανισμών.
*
Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής οι μειώσεις των μισθών και των συντάξεων, η κατάλυση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και η καταβύθιση του μισθού του εργαζόμενου στα κατώτατα επίπεδα, η διεύρυνση της «ευέλικτης εργασίας» που, σε συνδυασμό με το αντιασφαλιστικό παραλήρημα, οδηγεί σε δουλειά μέχρι το θάνατο και σε συντάξεις πείνας, οι μειώσεις των ασφαλιστικών εισφορών των επιχειρήσεων, το καθεστώς της εργοδοτικής ασυδοσίας στις απολύσεις, το ξεπούλημα στους ιδιώτες οτιδήποτε είχε απομείνει ως δημόσιος τομέας της οικονομίας, η μείωση των φορολογικών συντελεστών του μεγάλου κεφαλαίου, σε συνδυασμό με την επέκταση της καταλήστευσης του λαού μέσω της διεύρυνσης της έμμεσης φορολογίας,
δεν συνιστούν μια πολιτική «έκτακτη» και «παροδική», αλλά μια πολιτική μόνιμου χαρακτήρα, απροσδιόριστης διάρκειας και αδιόρατου τέλους.
***
Η αιτία εκείνου που αποκαλείται «ελληνικό πρόβλημα», φυσικά και δεν έχει σχέση με τα δημόσια χρέη.
Τα χρέη μόνο προσχηματικά αξιοποιήθηκαν για την εκδήλωση αυτής της πρωτοφανούς σε ένταση και έκταση πολιτικής λαίλαπας.
Τα χρέη, στην Ελλάδα όπως και σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι το αποτέλεσμα και όχι η αιτία του προβλήματος.
*
Το «ελληνικό - όπως και το παγκόσμιο - πρόβλημα» δεν είναι άλλο από το γεγονός ότι μια δράκα εκμεταλλευτών ξένης εργασίας, οι καπιταλιστές, κατέχοντας τα μέσα παραγωγής, ελέγχουν την οικονομική εξουσία και θησαυρίζουν, με τα ενθυλακωμένα πλούτη «τους» να λείπουν από το δημόσιο ταμείο, το οποίο εμφανίζεται ελλειμματικό και χρεωμένο.
Τότε, διά μέσου της πολιτικής εξουσίας που κατέχουν φορτώνουν τα δικά τους χρέη στα θύματά τους, που καλούνται να βάλουν ενέχυρο τη ζωή τους για νέα δάνεια, τα οποία θα πάνε ξανά στα «αφεντικά» και που στους ίδιους θα «αποφέρουν» νέα και ακόμα μεγαλύτερα χρέη.
Πρόκειται για την ίδια πολιτική που με αντίστοιχο λίγο - πολύ τρόπο, εφαρμόζεται σήμερα σε όλες τις καπιταλιστικές χώρες, τόσο στην Ευρωπαϊκή Ενωση, όσο και στον υπόλοιπο κόσμο.
*
Τα κράτη και οι κυβερνήσεις τους, στο πλαίσιο του κρατικομονοπωλιακού καπιταλισμού, πορεύονται στον ίδιο «μονόδρομο».
Ενας «μονόδρομος» που κινείται πέρα από «νεοφιλελεύθερες» ή «αντινεοφιλελεύθερες» μορφές διαχείρισης και καθορίζεται από τα συμφέροντα των πολυεθνικών και του καπιταλιστικού συστήματος, παντού:
*
Ποια, επομένως, πρέπει να είναι η αντίδραση του λαού σε όσα ακόμα πιο απάνθρωπα του ετοιμάζουν; Ποιο είναι το «χρέος» του απέναντι στις υποδείξεις να σκύψει, να γονατίσει και να πληρώσει την κρίση τους;
Απέναντι στα διαρκή πολεμικά ανακοινωθέντα των κεφαλαιοκρατών, η άρνηση των εργαζομένων να αποδεχτούν τον εξανδραποδισμό τους σημαίνει την κατηγορηματική από μέρους τους διακοίνωση:
Η απάντηση, τελικά, δεν μπορεί παρά να είναι μία - και δεν μπορεί να δοθεί παρά μόνο με οργανωμένο και μαζικό τρόπο:
«Κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής και όλου του παραγόμενου πλούτου».
Κατάργηση του ατομικού, του καπιταλιστικού κέρδους και αντικατάστασή του με την έννοια του λαϊκού, του συλλογικού, του κοινωνικού οφέλους. Πέρασμα από την ατομική ιδιοκτησία, από την ιδιοποίηση των κερδών και τη συνακόλουθη «κοινωνικοποίηση» των ζημιών, στην κοινωνικοποίηση των προϊόντων του ανθρώπινου μόχθου και στην έξωση από το προσκήνιο των εκπροσώπων του φιλοτομαρισμού.
*
Από τη στιγμή που το πρόβλημα στην Ελλάδα - και στον κόσμο - πηγάζει από το γεγονός ότι μια χούφτα εκμεταλλευτών κατέχουν την οικονομική εξουσία, όντας ιδιοκτήτες και σφετεριστές των καρπών που γεννούν το μυαλό και τα χέρια εκατομμυρίων ανθρώπων, τότε είναι πρόδηλο:
Από αυτή τη δράκα πρέπει να της αφαιρεθεί η οικονομική εξουσία, που της επιτρέπει αφενός να ιδιοποιείται τον πλούτο που παράγει μια ολόκληρη κοινωνία, αφετέρου να ρίχνει στα Τάρταρα εκείνους που τον δημιουργούν.
Αλλά:
Η μόνη ικανή και αναγκαία συνθήκη, η πρώτη και βασική προϋπόθεση για να της αφαιρεθεί η οικονομική εξουσία, είναι να της αφαιρεθεί η πολιτική εξουσία!
Αυτή η εξουσία, η εξουσία των κεφαλαιοκρατών και των κομμάτων τους, πρέπει να ανατραπεί. Και να αντικατασταθεί από μια λαϊκή εξουσία, με μια κυβέρνηση βγαλμένη μέσα από τα σπλάχνα του λαού, η οποία σε κάθε βήμα της και ανά πάσα στιγμή θα τελεί υπό διαρκή εργατικό και λαϊκό έλεγχο.