Πέμπτη 14 Ιούλη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΑΛΦΡΕΝΤ ΧΙΤΣΚΟΚ
«Blackmail»

Επανέκδοση της πρώτης ομιλούσας ταινίας του Χίτσκοκ - στην πραγματικότητα κυκλοφόρησε και μια βωβή βερσιόν - αλλά και του δεύτερου θρίλερ του σκηνοθέτη. Πρόκειται για πρώιμο, αλλά καθοριστικό δείγμα γραφής του Χίτσκοκ, ο οποίος θα χρειαστεί κάποιες ακόμη δεκαετίες για να καταξιωθεί ως απόλυτος μετρ του είδους. Αλλά και ως σκηνοθέτης που διαθέτει τη μοναδική ικανότητα να αποδίδει το τελικό αποτέλεσμα με απόλυτη πιστότητα στη λεπτομερή εικόνα, που ο ίδιος διαμόρφωσε στο μυαλό του από την αρχική στιγμή της σύλληψης της ιδέας.

Με τον ίδιο τον Χίτσκοκ να εμφανίζεται σε κάποιο πέρασμα ολίγων δευτερολέπτων - όπως συνηθίζει να κάνει σε κάθε του ταινία. Με ιδιαίτερα ευρηματική και πρωτοποριακή - για την εποχή - χρήση του ήχου. Με την Γερμανίδα πρωταγωνίστρια Ανι Οντρα - που δεν μιλούσε αγγλικά - να αντικρίζει ήδη τη δύση της καριέρας της ως σταρ του ομιλούντος. Με τις εντυπωσιακές στιγμές καταδίωξης στη στέγη του Βρετανικού Μουσείου, που γυρίστηκαν με τη μέθοδο ενός συστήματος με κάτοπτρα, που είχε δημιουργηθεί για την «Metropolis» του Φριτς Λανγκ, ώστε να επιτευχθεί η τοποθέτηση της δράσης στα κατάλληλα σκηνικά. Και, τέλος, με τη γνωστή διαλεκτική που ο σκηνοθέτης «εγκαθιστά» σε σχέση με το θεατή, με το έργο και τους ήρωές του, η ταινία «Εκβιασμός» γοητεύει ακόμα και παραμένει λαμπερά γοητευτική...

Η ιστορία της ασπρόμαυρης αυτής ταινίας, που βασίζεται σε ένα θεατρικό του Τσαρλς Μπένετ - με τον οποίο ο Χίτσκοκ είχε μακροχρόνια συνεργασία - κινείται μέσα σε χώρους και ντεκόρ μιας «τυπικής» ρεαλιστικής ατμόσφαιρας και είναι αρκετά απλοϊκή. Η νεαρή Αλις συναντά τον φίλο της Φρανκ, ντετέκτιβ της Σκότλαντ Γιαρντ, πηγαίνουν σε ένα εστιατόριο, εκεί καυγαδίζουν και οι δρόμοι τους, εκείνη τη βραδιά, χωρίζουν εκεί. Η Αλις στη συνέχεια συναντά έναν άγνωστο ζωγράφο που την φλερτάρει. Εκείνη διστακτικά τον ακολουθεί στο εργαστήρι του, όπου ο καλλιτέχνης προσπαθεί να την βιάσει. Η Αλις, αμυνόμενη, τον σκοτώνει και την εξιχνίαση της υπόθεσης αναλαμβάνει ο φίλος της, ο Φρανκ Γουέμπερ. Την επομένη, στον τόπο του εγκλήματος, ο Φρανκ αναγνωρίζει ένα στοιχείο που ενοχοποιεί την Αλις, αλλά αποκρύπτει την ανακάλυψή του από την υπηρεσία. Συναντά την Αλις για να δουν τι θα κάνουν. Ομως εμφανίζεται ένας μικροκακοποιός, ο Τρέισι, που ισχυρίζεται ότι είναι μάρτυρας του συμβάντος, εκβιάζει την Αλις και δηλώνει ότι δεν είναι διατεθειμένος να αλλάξει τη στάση του. Ο Φρανκ καταδιώκει τον Τρέισι μέχρι τη στέγη του Βρετανικού Μουσείου, απ' όπου ο εκβιαστής πέφτει και χάνει τη ζωή του. Κατ' αυτόν τον τρόπο εξαφανίζονται τα ίχνη κάθε μαρτυρίας για ενοχή της Αλις...

Παίζουν: Ανι Οντρα, Τσαρλς Πάτον, Τζον Λόνγκντεν, Σάρα Ολγουντ, Σίριλ Ρίτσαρντ κ.ά.

Παραγωγή: Μεγ. Βρετανία (1929).

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Νοτόριους (2011-05-21 00:00:00.0)
Νοτόριους (2011-05-15 00:00:00.0)
Αγγελοι στο βούρκο (2008-05-18 00:00:00.0)
Μουσείο «Φεντερίκο Φελίνι» (2003-01-22 00:00:00.0)
Κάθε χρόνο τα ίδια και τα ίδια (2000-08-02 00:00:00.0)
Εκβιασμοί... (1998-09-23 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ