Παρασκευή 23 Σεπτέμβρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΚΑΙ ΟΣΕ
Απεργιακό «όχι» στην αντεργατική λαίλαπα
  • Απεργούν και σήμερα οι εργαζόμενοι σε ηλεκτρικό, τραμ, μετρό
  • Στα λεωφορεία και τρόλεϊ στάσεις εργασίας και Γενικές Συνελεύσεις την ερχόμενη Δευτέρα

Κανένα δημόσιο μέσο μαζικής συγκοινωνίας δεν κινήθηκε χτες, καθώς οι εργαζόμενοι συμμετείχαν μαζικά στην απεργία των κλάδων τους διαμαρτυρόμενοι για τις οδυνηρές συνέπειες από τη διαρκώς εντεινόμενη αντεργατική επίθεση.

Σήμερα, απεργούν για δεύτερη μέρα στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ). Τη Δευτέρα 26 Σεπτέμβρη προχωρούν σε στάσεις εργασίας (11 π.μ. - 4 μ.μ.) τα μπλε λεωφορεία και τα τρόλεϊ. Την ίδια ώρα θα πραγματοποιήσουν Γενικές Συνελεύσεις για να προγραμματίσουν την παραπέρα δράση τους.

Χτες, λεωφορεία, τραμ, τρόλεϊ, μετρό, ηλεκτρικός, προαστιακός, σιδηρόδρομος δεν έκαναν ούτε ένα δρομολόγιο, με τους εκπροσώπους των εργαζομένων να δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να δεχθούν την εφαρμογή του καθεστώτος εργασιακής εφεδρείας. Σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε από τα σωματεία στα τρόλεϊ και στα μπλε λεωφορεία αναφέρθηκε πως, πριν ακόμα εφαρμοστεί το καθεστώς της εργασιακής εφεδρείας, οι πρόσφατοι νόμοι που ψήφισε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ οδήγησαν στη μείωση του προσωπικού κατά 2.000 και πλέον άτομα στις αστικές συγκοινωνίες. Από σχεδόν 12.000 έφθασαν περίπου στις 10.000 λόγω των υποχρεωτικών μετατάξεων και των εργαζομένων που συνταξιοδοτούνται (ο αριθμός των οποίων όλο και μεγαλώνει από το φόβο των απολύσεων). Η μείωση θα είναι ακόμα μεγαλύτερη καθώς έχει γίνει μόλις το 1/3 των μετατάξεων από αυτές που έχουν προγραμματιστεί να γίνουν. Αν γίνουν και οι υπόλοιπες τότε ο αριθμός των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες θα μειωθεί ακόμα περισσότερο. Και ακόμα πιο πολύ αν εφαρμοστεί το μέτρο που προβλέπει σε πρώτη φάση να ενταχθεί στην εργασιακή εφεδρεία το 10% του υπάρχοντος προσωπικού.

Για τους επιβάτες, δηλαδή τους εργαζόμενους που χρησιμοποιούν τις συγκοινωνίες, η πολιτική αυτή τους έχει ήδη επιβαρύνει μέσα από την αύξηση των εισιτηρίων και την κατάργηση των δρομολογίων, γενικότερα τη συρρίκνωση του συγκοινωνιακού έργου. Είναι χαρακτηριστικό το εξής: Το φετινό πρόγραμμα χειμερινών δρομολογίων στα μπλε λεωφορεία προβλέπει σχεδόν 150 βάρδιες λιγότερες από το περσινό (3.150 το 2011 από 3.300 το 2010). Στην πράξη θα εκτελεστούν πολύ λιγότερες βάρδιες λόγω της μείωσης του προσωπικού και συγκεκριμένα εκτιμάται ότι δεν μπορούν να ξεπερνούν τις 2.800. Το αποτέλεσμα είναι οι επιβάτες να περιμένουν 20 και 30 λεπτά στη στάση.

Ο Γ. Κιούσης, στέλεχος του ΠΑΜΕ και συνδικαλιστής στο Συνδικάτο ΟΑΣΑ, επισήμανε στη συνέντευξη Τύπου ότι η εργασιακή εφεδρεία επιχειρείται να εφαρμοστεί σε όλο το Δημόσιο και τις πρώην ΔΕΚΟ και ότι είναι μέρος μιας γενικότερης πολιτικής που χτυπά το σύνολο των εργαζομένων. Στη βάση αυτή ενιαία πρέπει να είναι και η αγωνιστική απάντηση των εργαζομένων.

Τέλος, να σημειωθεί ότι στη χτεσινή απεργία οι σιδηροδρομικοί πραγματοποίησαν συγκέντρωση έξω από τα γραφεία του ΟΣΕ στην οδό Καρόλου και πορεία έως το υπουργείο Οικονομικών στο Σύνταγμα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ