Σάββατο 7 Απρίλη 2012 - 1η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Ουσιαστική συζήτηση για τις προτάσεις του Κόμματος

Με ενδιαφέρον αναπτύχθηκε η συζήτηση στη χτεσινή περιοδεία του Γ. Πρωτούλη, μέλους της ΚΕ και βουλευτή του ΚΚΕ

Στιγμιότυπο από τη χτεσινή συζήτηση στα ναυπηγεία
Στιγμιότυπο από τη χτεσινή συζήτηση στα ναυπηγεία
Η κατάσταση που επικρατεί στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά αποτέλεσε τη βασική αφορμή πάνω στην οποία εξελίχθηκε, κατά τη χτεσινή περιοδεία του μέλους της ΚΕ και βουλευτή του ΚΚΕ, Γιάννη Πρωτούλη, ουσιαστική συζήτηση με τους εργαζόμενους των ναυπηγείων. Αντικείμενο της συζήτησης η ανάγκη ενίσχυσης του ΚΚΕ ως αναγκαίου όρου για την υπεράσπιση και ανάπτυξη των ναυπηγείων αλλά και των θέσεων εργασίας των εργαζομένων.

Η εργοδοσία των ναυπηγείων έχει ανακοινώσει ότι από τις 18 Απρίλη θα επιβάλει εκ περιτροπής εργασίας με τέσσερα μεροκάματα το μήνα. Η «Εργοστασιακή Επιτροπή Ναυπηγείων Σκαραμαγκά» που συσπειρώνεται στο ΠΑΜΕ έχει καταθέσει πρόταση σύγκλησης έκτακτης γενικής συνέλευσης για την κήρυξη απεργίας διαρκείας αμέσως μόλις η εργοδοσία προσπαθήσει να εφαρμόσει το μέτρο. Ομως, για άλλη μια φορά ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ καθυστερούν ευνοώντας τη μοιρολατρία και την απογοήτευση.

Τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα απονέκρωσης των παραγωγικών δυνάμεων. Οι δεξαμενές (η μία είναι η μεγαλύτερη στη Μεσόγειο), οι τεράστιοι γερανοί και οι μεγάλοι τόρνοι βρίσκονται σε αχρησία για τρία χρόνια περίπου. Οι εργαζόμενοι έχουν καταδικαστεί στην απραξία. Απότοκα όλα αυτά του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης που ανοιγοκλείνει επιχειρήσεις με γνώμονα το κέρδος. Οι εφοπλιστές ναυπηγούν εκατοντάδες πλοία στην Κίνα και στη Νότια Κορέα, αλλά στα ναυπηγεία της Ελλάδας ούτε ένα. Από την άλλη, στα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά έχει επιβληθεί σε 15ετή απαγόρευση ναυπήγησης και επισκευής εμπορικών πλοίων με φιρμάνι της ΕΕ που επικύρωσε ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΛΑ.Ο.Σ το 2010. Πρόσχημα για το φιρμάνι είναι ότι το ελληνικό δημόσιο χρηματοδότησε τα ναυπηγεία, κάτι που απαγορεύει η ΕΕ. Το μόνο έργο που έχουν σήμερα τα ναυπηγεία είναι η κατασκευή τεσσάρων υποβρυχίων που ακόμα δεν έχουν παραδοθεί, αλλά η εργοδοσία λαμβάνει τις πληρωμές από το κράτος.

Στο πλαίσιο αυτό εξελίχθηκε η χτεσινή περιοδεία του βουλευτή του ΚΚΕ, βασικό χαρακτηριστικό της οποίας ήταν η ιδιαίτερη προσοχή των εργαζομένων στην παρουσίαση των θέσεων του Κόμματος και η συμμετοχή τους με ερωτήσεις, παρατηρήσεις και απόψεις.

Η μείωση των μισθών δε θα σώσει τους εργάτες

Ο Γιάννης Πρωτούλης, αναφερόμενος στις επερχόμενες εκλογές, επισήμανε ότι ο λαός πρέπει να τις αξιοποιήσει προς όφελός του. Να βγάλει συμπεράσματα και να διαλύσει τις αυταπάτες που καλλιεργούν το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ, όπως ότι οι απεργίες και συνολικότερα οι αγώνες κλείνουν τις επιχειρήσεις. Φέρνοντας το παράδειγμα των εφοπλιστών που επενδύουν σε άλλες χώρες σημείωσε ότι ο επιχειρηματίας δεν επενδύει για να δώσει δουλειά αλλά εκεί που θα έχει μεγαλύτερα κέρδη. Με βάση αυτό το κριτήριο φεύγει από την Ελλάδα και πάει σε άλλη χώρα όπου βρίσκει χαμηλότερους μισθούς. Την ίδια ώρα, μάς λένε να είμαστε σώφρονες για να έρθουν επενδύσεις, πρόσθεσε. Δηλαδή, να αποδεχθούμε την παραπέρα μείωση της τιμής της εργατικής δύναμης.

Συνεχίζοντας, ο Γ. Πρωτούλης επισήμανε πως οι εργάτες στο ναυπηγείο απαιτείται να συντονίσουν τη δράση τους με τον υπόλοιπο κλάδο του Μετάλλου. Να υπάρξει οργανωμένη αντίδραση στον κλάδο, σε όλους τους χώρους δουλειάς. Η λύση, σημείωσε, είναι πολιτική και πρέπει να κινηθεί στην κατεύθυνση της ριζικής ανατροπής.

Καλώντας σε ενίσχυση του ΚΚΕ στις εκλογές τόνισε ότι αυτό θα ταρακουνήσει τα αστικά κόμματα, θα βάλει φρένο στους σχεδιασμούς τους και θα δημιουργήσει τους όρους αποτελεσματικότερης οργάνωσης της ταξικής πάλης.

Σε αυτό το σημείο τέθηκε από εργαζόμενους το ερώτημα των κυβερνήσεων συνεργασίας που έδωσε την αφορμή για να ξεδιπλωθούν οι θέσεις του ΚΚΕ για τον άλλο δρόμο ανάπτυξης, για την ανάγκη ανατροπής της εξουσίας των μονοπωλίων, την κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής και του κεντρικού σχεδιασμού της οικονομίας. Ακόμα, αναπτύχθηκαν και ζητήματα όπως η εκλογή των βουλευτών από τις παραγωγικές μονάδες. Ολη την ώρα, η συντριπτική πλειοψηφία των εργατών έδειξε τεράστια προσοχή στη συζήτηση αυτή.

Τέλος, ο βουλευτής του ΚΚΕ αναφέρθηκε στην κατάσταση η οποία επικρατεί στο ναυπηγεία λέγοντας ότι αυτή - το ρήμαγμα του ναυπηγείου - αποτελεί τη βάση για την εξαθλίωση της συνείδησης. Οι εργάτες δεν πρέπει αυτό να το αποδεχθούν στη συνείδησή τους, πρέπει να το αντιπαλέψουν.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Την κοινοπραξία προκρίνουν κυβέρνηση - μονοπώλια (2014-09-23 00:00:00.0)
Σήμερα στη Βουλή το θέμα της σύστασης Εξεταστικής Επιτροπής (2013-12-18 00:00:00.0)
Τώρα, κύριοι «κροκόδειλοι»; (2012-10-19 00:00:00.0)
Επίκαιρη Ερώτηση για τον Σκαραμαγκά (2011-06-07 00:00:00.0)
Νέο κρούσμα στο νόμο για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά (2010-09-30 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ