Τρίτη 28 Αυγούστου 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΥΔΡΑ
Οι νησιώτες στενάζουν από τα προβλήματα

Πολλές πλευρές που έχουν κάνει μαρτύριο τη ζωή των νησιωτών αναδείχτηκαν κατά τη διάρκεια περιοδείας της Διαμάντως Μανωλάκου, μέλους της ΚΕ του ΚΚΕ

Από την περιοδεία της Δ. Μανωλάκου στο νησί
Από την περιοδεία της Δ. Μανωλάκου στο νησί
Τα πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και τα λιγοστά δρομολόγια έχουν μειώσει την τουριστική κίνηση κοντά στο 50% και η τάση είναι καθοδική. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την αβάσταχτη φορολογία, έχει γονατίσει τους μικρούς επαγγελματίες και εμπόρους, τις λαϊκές οικογένειες, που φωνάζουν ότι: «Εχουν πατήσει τα νησιά μας στο κεφάλι». Το νερό θεωρείται είδος πολυτελείας, ενώ η κατάσταση στον τομέα της Υγείας αγγίζει «τα όρια της τραγωδίας».

Και πέρα από αυτά τα βάσανα που τους φορτώνει η βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική, τώρα καλούνται να αντιμετωπίσουν τη χαριστική βολή. Την απόφαση της τρικομματικής κυβέρνησης ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ να ιδιωτικοποιήσει τα λιμάνια των νησιών τους. Τη μοναδική πύλη «επικοινωνίας με τον έξω κόσμο» που διαθέτουν τα οποία ταυτόχρονα είναι η βάση για τον ανεφοδιασμό των νησιών, καταφύγια για τους ψαράδες, μία από τις βασικές οικονομικές δραστηριότητες των νησιών. Πρόκειται δηλαδή για απόφαση που θέτει τους κατοίκους σε κατάσταση πολιορκίας από τους μεγαλοεπιχειρηματίες και τους εφοπλιστές.

Πανάκριβα εισιτήρια - λιγοστά δρομολόγια

Ο λόγος για την Υδρα όπου περιόδευσε την περασμένη Παρασκευή η Διαμάντω Μανωλάκου, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής του Κόμματος. Στη διάρκεια της περιοδείας, η Δ. Μανωλάκου συναντήθηκε και συνομίλησε με τον δημάρχο του νησιού, με τοπικούς φορείς και μικρούς επαγγελματίες, επισκέφθηκε το νοσοκομείο της Υδρας, για να διαπιστωθεί ότι μπορεί για τον πολύ κόσμο τα νησιά αυτά να θεωρούνται ως «κοσμοπολίτικα», όμως η πραγματικότητα είναι ότι ο λαός των νησιών στενάζει από τα απανωτά χτυπήματα που δέχεται από τα βάρβαρα αντιλαϊκά μέτρα.

Το νησί της Υδρας
Το νησί της Υδρας
Το πρώτο στοιχείο που γίνεται αντιληπτό με την άφιξη στο νησί είναι ότι όλη η οικονομία του νησιού είναι το λιμάνι της. Κατά μήκος του λιμανιού και λίγο πιο μέσα στα γραφικά σοκάκια «απλώνονται» καφετέριες, εστιατόρια, τουριστικά μαγαζιά, μέχρι οι δημόσιες υπηρεσίες. Από εκεί συνδέεται με το λιμάνι του Πειραιά και τα γύρω νησιά, εκεί ελλιμενίζονται τουριστικά ιδιωτικά σκάφη, κυρίως ιστιοφόρα. Στο λιμάνι βρίσκουν καταφύγιο τα αλιευτικά σκάφη, από εκεί γίνεται η τροφοδοσία του νησιού από τα φορτηγά πλοία. Από το λιμάνι και μόνο από εκεί επικοινωνούν τα χωριουδάκια του νησιού μιας και δεν έχει αυτοκίνητα. Κι όμως πωλείται...

Το δεύτερο στοιχείο είναι ότι η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Υδρας με το λιμάνι του Πειραιά εξυπηρετείται αποκλειστικά από ταχύπλοα, τα οποία ανήκουν στην εταιρεία HSW. Η εταιρεία με γνώμονα την κερδοφορία της έκοψε από πέρσι το συμβατικό πλοίο, ενώ μείωσε και τα δρομολόγια των ταχύπλοων σε 4 όλα και όλα την ημέρα ακόμα και το Σαββατοκύριο. Πρόπερσι μαζί με το συμβατικό, η Υδρα είχε 12 δρομολόγια την ημέρα και πέρσι 9. Το αποτέλεσμα είναι το ταξίδι για την Υδρα από 10 ευρώ που στοίχιζε πέρσι με το συμβατικό, τώρα στοιχίζει 25, 5 ευρώ. Μια τετραμελής οικογένεια πρέπει να καταβάλει πάνω από 200 ευρώ «πήγαινε - έλα» για ένα νησί που απέχει μόλις 38 μίλια από τον Πειραιά. Αυτό, σε συνδυασμό με τη μείωση των δρομολογίων, αλλά και τη μείωση συνολικά της τουριστικής κίνησης ως απόρροια των σκληρών αντεργατικών μέτρων σε βάρος του λαού, έχει το αποτέλεσμα Παρασκευή μεσημέρι, 23 Αυγούστου η Υδρα να είναι «άδεια»!

Από τη συνάντηση με τον δήμαρχο
Από τη συνάντηση με τον δήμαρχο
Αυτά ακριβώς τα δύο στοιχεία που έρχονται να προστεθούν στα άλλα μεγάλα ειδικά προβλήματα του νησιού όπως είναι το νερό και το θέμα της Υγείας, έχουν ξεσηκώσει τους κατοίκους.

«Μας κήρυξαν τον πόλεμο και θα τους πολεμήσουμε»

Τα όσα ανέφεραν οι ίδιοι οι επαγγελματίες στην Δ. Μανωλάκου, στη διάρκεια της περιοδείας της, δεν αφήνουν περιθώρια παρερμηνειών.

Τα όσα είπε στην βουλευτή του ΚΚΕ, ο Σωτήρης Σαΐτης ιδιοκτήτης τουριστικού καταστήματος και μικρού ξενοδοχείου με 16 κλίνες ήταν χαρακτηριστικά: «Από εκεί που γεμίζαμε από τον Απρίλιο, φέτος δουλέψαμε Ιούνιο και Ιούλιο μόνο Σαββατοκύριακα. Τώρα, Αύγουστος και δεν έχουμε πληρότητα. Τα εισιτήρια είναι πανάκριβα, ενώ και αν κάποιος τώρα θέλει να επισκεφτεί το νησί δε βρίσκει εισιτήριο να έρθει. Από πάνω μάς έχουν ξετινάξει στη φορολογία, μας χαρακτήρισαν κλέφτες ότι δήθεν φοροκλέβουμε από μία περίπτωση στο νησί που και αυτό δεν είναι ξεκάθαρο τι έγινε, μας έφεραν τα ΜΑΤ και εππλέον θέλουν να μας παραδώσουν στα μεγάλα συμφέροντα. Δεν ξέρω τι επιπτώσεις θα έχει η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού μας, όμως ξέρω ότι μας έχουν κηρύξει πόλεμο και θα πολεμήσουμε».

«Βλέπετε. Είναι μεσημέρι και δεν υπάρχει άνθρωπος στους δρόμους. Δεν έχουμε κάνει ακόμα ούτε σεφτέ όταν πριν δύο χρόνια τέτοια εποχή ήμασταν φουλ. Σε αυτό μόνο το δρόμο από πρόπερσι έκλεισαν 6 μαγαζιά. Φαγάδικα και τουριστικά. Πάνε να μας τελειώσουν», ανέφερε ο ένας από τους αδερφούς Καλαμαρά ιδιοκτήτες εστιατορίου.

Αυτή η κατάσταση έχει επιπτώσεις και στους νέους του νησιού, αφού δεν υπάρχει μόνιμη σταθερή δουλειά. Ενδεικτική περίπτωση ο 32χρονος Χρήστος Τσιτσιράκης πατέρας ενός παιδιού. Από πρόπερσι που απολύθηκε από την αρχαιολογική υπηρεσία όπου ήταν συντηρητής και φύλακας, καθώς έληξε η σύμβασή του είναι άνεργος. «Ζω την οικογένειά μου, είπε, με ψευτομεροκάματα από δω και από εκεί. Πώς να μείνω εδώ».

«Αλίμονο αν αρρωστήσει κανείς»

Το νοσοκομείο (14 κλίνες) του νησιού είναι κληροδότημα της Εκκλησίας. Από το κληροδότημα πληρώνεται και το λιγοστό προσωπικό. Ομως τα λεφτά τελειώνουν και το νοσοκομείο, όπως εκτιμούν οι εργαζόμενοι, σε λίγο καιρό θα κλείσει. Τις καθημερινές λειτουργεί με έναν παθολόγο του ΕΟΠΥΥ και έναν παιδίατρο, ο οποίος βρίσκεται εκεί «οικειοθελώς». Καλούνται να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες 2.300 κατοίκων το χειμώνα και πάνω από 5.000 το καλοκαίρι! Ειδικά την καλοκαιρινή περίοδο περνούν μέχρι και 80 ασθενείς τη μέρα. Δεν μπορούν να αντιμετωπισθούν σοβαρά περιστατικά. «Να έχεις τον ασθενή να αιμορραγεί και να μην μπορείς να τον βοηθήσεις και να κινδυνεύεις να τον χάσεις, επειδή δεν έχεις τα μέσα και γιατί δεν μπορείς εύκολα να τον μεταφέρεις. Ειδικά τους χειμερινούς μήνες μπορεί να μείνουμε και τρεις μέρες χωρίς καράβι, αφού δεν υπάρχει συμβατικό πλοίο και τα ταχύπλοα δένουν όταν έχει «λίγο καιρό»», ανέφερε ο παθολόγος του νοσοκομείου.

Η Δ. Μανωλάκου επισήμανε στη διάρκεια της περιοδείας της ότι τα προβλήματα του νησιού θα αναδειχθούν στη Βουλή από το ΚΚΕ. Ομως αυτό δε φτάνει. «Η επίδειξη καταστολής που έγινε πρόσφατα στο νησί ήταν η διαβεβαίωση από την πλευρά της κυβέρνησης ότι είναι αποφασισμένη να περάσει την πολιτική της - την πολιτική που ανάμεσα σε άλλα αφήνει τα νησιά χωρίς γιατρούς και φάρμακα, συντρίβει τους μικρούς επαγγελματίες στους φόρους και φοροαπαλλάσσει και επιδοτεί τους εφοπλιστές - διά πυρός και σιδήρου». Απηύθυνε το κάλεσμα του αγωνιστικού ξεσηκωμού, με τη συγκρότηση επιτροπών αγώνα παντού, υπογραμμίζοντας ότι «δεν μπορούμε να μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια και όποτε ο λαός σήκωσε ανάστημα δεν το μετάνιωσε».

Συνάντηση με τον δήμαρχο της Υδρας

Η Δ. Μανωλάκου συναντήθηκε με τον δήμαρχο του νησιού Αγγελο Κοτρώνη. Κύριο θέμα της συζήτησης ήταν η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού και το πρόβλημα με την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού. Ο δήμαρχος ανέφερε ότι η δημοτική αρχή διεκδικεί συμβατικό πλοίο, ενώ σε ό,τι αφορά την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού που έχει προγραμματίσει η κυβέρνηση ξεκαθάρισε ότι «θα ξεσηκωθούμε. Δεν μπορεί να μας αποκλείουν από τη μόνη επικοινωνία του νησιού με τον έξω κόσμο». Οπως ανέφερε ο δήμαρχος, υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με το νερό «το οποίο είναι κακής ποιότητας και εξαρτιόμαστε από τη ναυτιλιακή εταιρεία που το μεταφέρει με το πλοίο της. Αν τα κυβικά που θα χρειαστούμε δεν τη συμφέρουν δεν μεταφέρει νερό», όπως ανέφερε ο δήμος σχεδιάζει μονάδα αφαλάτωσης, την οποία θα αναλάβει ιδιώτης. Η δημοτική αρχή έχει δώσει σε ιδιώτη την αποκομιδή των σκουπιδιών και γίνεται καύση!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ