Τετάρτη 30 Οχτώβρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΚΝΕ - «ΟΔΗΓΗΤΗΣ»
Πανελλήνιος διαγωνισμός συλλογικής ερευνητικής εργασίας για μαθητές

Πανελλήνιο διαγωνισμό συλλογικής ερευνητικής εργασίας για μαθητές Γυμνασίων, Λυκείων και ΕΠΑΛ διοργανώνουν η ΚΝΕ και ο «Οδηγητής».

Η ΚΝΕ και ο «Οδηγητής» απευθύνονται στους μαθητές με τους στίχους του Μπ. Μπρεχτ από το «Εγκώμιο στη μάθηση»: «Μην αφεθείς να πείθεσαι, μάθε να βλέπεις συ ο ίδιος! Ο,τι δεν ξέρεις ο ίδιος καθόλου δεν το ξέρεις». Καλούν τους μαθητές, λοιπόν, να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό με τη δική τους ματιά, τονίζοντας:

«Δεν αρκούμαστε σε όσα μας διδάσκουν στο σχολείο! Στα ψέματα και τις μισές αλήθειες των σχολικών βιβλίων! Απαντάμε, ψάχνουμε, μελετάμε, διαδίδουμε την αλήθεια!

Εκφράζουμε τις δικές μας ανησυχίες! Δημιουργούμε με διάφορους τρόπους και μορφές! Δε μένουμε θεατές του μέλλοντος που μας φτιάχνουν! Κάνουμε τη ζωή σχολείο!

Φτιάξε τη δική σου ομάδα! Διάλεξε θέμα και δήλωσε συμμετοχή!».

Θέματα του διαγωνισμού και μορφές που μπορούν να αξιοποιηθούν

Η ΚΝΕ έχει επιλέξει για το διαγωνισμό τέσσερις θεματικές ενότητες:

Α. Κάνεις login και πιστεύεις πως η ζωή ξεκινά;

Στην ενότητα αυτή οι μαθητές μπορούν να προβληματιστούν πάνω στα εξής επιμέρους θέματα και ερωτήματα:

Διαδίκτυο και σελίδες κοινωνικής δικτύωσης: Πότε ξεκίνησαν, πώς και από ποιους; Ποια η χρήση τους σήμερα; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των χρηστών τους (ιδιώτες, επιχειρηματίες, πολυεθνικοί όμιλοι, ΜΜΕ κ.τ.λ.); Το διαδίκτυο είναι μέσο πληροφόρησης; Υπάρχουν παγίδες; Η ενημέρωση είναι αντικειμενική ή υποκειμενική; Από πού μπορεί να ενημερώνεται κανείς; Ποια η σχέση του διαδικτύου με παλαιότερα μέσα π.χ. βιβλίο, εφημερίδα, αλληλογραφία κ.τ.λ.; Μπορεί να τα αντικαταστήσει; Ανάπτυξη κοινωνικότητας, δημιουργικότητας και προσωπικότητας νέου ανθρώπου. Μπορούν να γίνουν αυτά μέσω των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης; Πόσο «ελεύθερα» κινούμαστε στο διαδίκτυο και τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης; Μπορεί το διαδίκτυο να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο για δράση και κινητοποίηση;

Β. Εθελοντισμός και φιλανθρωπία ή ταξική αλληλεγγύη ανάμεσα σε ίσους;

Σ' αυτή την ενότητα τίθενται τα ερωτήματα:

Ποιες οι αφετηρίες και οι στόχοι όσων δραστηριοποιούνται στον τομέα της αλληλεγγύης; Ποιος ο ρόλος των διαφόρων ΜΚΟ; Είναι ανεξάρτητες; Από πού χρηματοδοτούνται; Ποιος ο ρόλος της Εκκλησίας; Τι σημαίνει το σύνθημα «Ολοι για έναν και ένας για όλους»; Ποια η δράση σωματείων, λαϊκών επιτροπών, μαθητών, φοιτητικών και σπουδαστικών συλλόγων; Συμβιβασμός, διαιώνιση του προβλήματος ή διεκδίκηση και σύγκρουση; Αναλύστε το σύνθημα «Δώσε το χέρι σε όποιον σηκώνεται».

Γ. Οι παππούδες μας πρόσφυγες, οι πατεράδες μας μετανάστες, εμείς ρατσιστές;

Σ' αυτή την ενότητα οι μαθητές μπορούν να πραγματευτούν:

Το κοινωνικό φαινόμενο της μετανάστευσης: Πότε εμφανίζεται; Ποια τα αίτιά του; Στην Ιστορία της χώρας μας υπήρξαν κύματα μεταναστών; Ποια η επίσημη πολιτική κρατών και διεθνών οργανισμών (ΕΕ, ΝΑΤΟ, ΟΗΕ κ.τ.λ.) σε σχέση με τη μετανάστευση και τους μετανάστες; Υπάρχει πείρα από τις σοσιαλιστικές χώρες σε σχέση με τη μετανάστευση; Πώς καλλιεργείται ο ρατσισμός και ο φασισμός; Υπάρχει λύση στο ζήτημα της μετανάστευσης;

Δ. Τόποι αγώνα και μαρτυρίας του λαού και της νεολαίας!

Τέλος, σ' αυτή την ενότητα τίθενται τα ερωτήματα:

Στην περιοχή σας υπάρχουν τόποι μαρτυρίας από την περίοδο της κατοχής, του εμφυλίου ή της χούντας; Πώς και αν παρουσιάζονται από τα σχολικά βιβλία και γιατί; Πώς οργανώθηκε η ζωή σε φυλακές και τόπους εξορίας; Αναπτύχθηκαν αγώνες; Υπήρχε ενασχόληση με τη Μόρφωση, την Παιδεία, τον Αθλητισμό και την Τέχνη; Πώς συμμετείχαν οι γυναίκες και η νεολαία στον αγώνα; Υπάρχουν ιστορικά γεγονότα που χαρακτηρίζουν ακόμα και στις μέρες μας ολόκληρες πόλεις και γειτονιές (π.χ. Καισαριανή, Χαϊδάρι, Πειραιάς, κ.ά.); Πώς εξηγούνται; Πώς επέδρασαν αυτά τα γεγονότα;

Οι μαθητές μπορούν να αξιοποιήσουν πολλές και διαφορετικές μορφές για την εργασία τους. Με μολύβι, χαρτί, χρώματα αλλά και τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα οι ομάδες μπορούν να εκφραστούν με όποια μορφή θέλουν. Χρειάζεται μεράκι και φαντασία και όλες οι ιδέες γίνονται δεκτές.

Για παράδειγμα, μπορούν να δημιουργήσουν βίντεο, ταινίες μικρού μήκους, φωτογραφίες, σκίτσα, κόμικ, ποιήματα, γραπτά κείμενα (π.χ. άρθρο για μια τοπική εφημερίδα ή διήγημα ή δοκίμιο), μουσική (σύνθεση τραγουδιού, μελοποίηση στίχου), αφίσες-κολάζ, ζωγραφικά έργα. Μπορούν να αξιοποιηθούν ακόμα και διαδραστικές μορφές, όπως συνεντεύξεις, ρεπορτάζ ή ερωτηματολόγια.

Μπορούν επίσης να αξιοποιήσουν καλλιτεχνικά έργα. Οπως χαρακτηριστικά λέει η ΚΝΕ στο κάλεσμά της για το διαγωνισμό, «αντλείς έμπνευση από μεγάλους λογοτέχνες, ποιητές, σκηνοθέτες, μουσικούς; Δώσε μας τη δική σου άποψη για το έργο τους. Κάθε ομάδα, βασιζόμενη σε έργα γνωστών καλλιτεχνών, μπορεί να χτίσει τη δική της θεατρική παράσταση ή σκετς, να δώσει με όποιον τρόπο θέλει τη δική της ματιά στο έργο».

Οι όροι του διαγωνισμού και οι προθεσμίες

Οι ομάδες μπορούν να αποτελούνται από 3 έως 20 μαθητές Γυμνασίου, Λυκείου και ΕΠΑΛ. Η συμμετοχή υποβάλλεται από έναν μαθητή, που θα είναι εκπρόσωπος της ομάδας, και ο οποίος υποχρεούται να δηλώσει όλα τα μέλη της ομάδας του με πλήρη στοιχεία για κάθε μέλος αντίστοιχα (ονοματεπώνυμο, περιοχή, σχολείο και τάξη, e-mail). Η κάθε ομάδα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μόνο ένα θέμα, αλλά μπορεί να έχει παραπάνω από μία μορφές για την εργασία της.

Για δηλώσεις συμμετοχής οι μαθητές θα απευθύνονται μέσω mail στις εξής διευθύνσεις: mail@odigitis.gr και kne@kne.gr

Η κάθε ομάδα μέχρι και τις 10 Νοέμβρη πρέπει να αποστείλει περίληψη της εργασίας, με κείμενο έως 200 λέξεων για το θέμα που έχει επιλέξει.

Μέχρι τις 20 Νοέμβρη πρέπει κάθε ομάδα να έχει επιλέξει με ποιες μορφές θα παρουσιάσει το θέμα της. Οι ομάδες που θα επιλέξουν τη δημιουργία βίντεο ή ταινίας μικρού μήκους θα αποστείλουν το βίντεο ή την ταινία μικρού μήκους έως και τις 5 Γενάρη. Ενώ όλες οι ομάδες θα πρέπει να έχουν αποστείλει το σύνολο της εργασίας τους από 5 έως και 10 Γενάρη.

Σε κάθε πόλη όπου θα υπάρχουν περισσότερες από 4 συμμετοχές θα γίνει εκδήλωση παρουσίασης όλων των εργασιών και ανάδειξης της πιο ολοκληρωμένης και πρωτότυπης εργασίας.

Οι νικητές του διαγωνισμού θα προκύψουν από την ψηφοφορία των μαθητών που θα παρακολουθήσουν τις εκδηλώσεις.

Ολες οι εργασίες θα αναρτώνται στο διαδίκτυο, όπου θα διεξάγεται και ανοιχτή ψηφοφορία.

Στις ιστοσελίδες www.kne.gr και www.902.gr θα αναρτηθεί υποστηρικτικό υλικό για τα θέματα των εργασιών και θα υπάρχει συνεχής ενημέρωση για την εξέλιξη του διαγωνισμού, ενώ στα mail της ΚΝΕ και του «Οδηγητή» οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται για περισσότερες πληροφορίες.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ