Τρίτη 26 Νοέμβρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΒΟΥΛΗ - ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Κατατέθηκε η πρόταση για την εξεταστική

Κατατέθηκε τελικά χτες το βράδυ στη Βουλή από τον ΣΥΡΙΖΑ η πρόταση για τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής «σχετικά με την κατασκευή υποβρυχίων από τα Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ». Με την πρότασή του ο ΣΥΡΙΖΑ ζητά «να διερευνηθούν σε βάθος η διαδικασία, τα κριτήρια και τα συλλογικά όργανα, που "έδεσαν" για δεκαετίες το Ελληνικό Δημόσιο σε συγκεκριμένους προμηθευτές πίσω από τους οποίους κρύβονται αθέμιτες πρακτικές». Ζητά επίσης να διερευνηθούν «δωροδοκίες Ελλήνων αξιωματούχων» και σημειώνει ότι «η επιλογή του προσφορότερου αγοραστή των ΕΝΑΕ (σ.σ. Ναυπηγείων Σκαραμαγκά) δεν έγινε με διαφανείς διαγωνιστικές διαδικασίες, αλλά αποτέλεσε το προϊόν προσωπικών επαφών υπουργών με διευθυντικά στελέχη και ταξιδιών στο εξωτερικό». Για το νόμο 3885 με τον οποίο μεταβιβάστηκαν τα ναυπηγεία στα αραβογερμανικά μονοπώλια εκτιμά ότι «δεν πέτυχε κανέναν από τους διακηρυγμένους στόχους του», αφού κανένας από τους «επενδυτές (...) προέβη σε οποιαδήποτε επένδυση» στο ναυπηγείο.

Για την ιστορία της υπόθεσης υπενθυμίζουμε ότι τα αραβογερμανικά μονοπώλια (ADM και «Thyseen Krupp») στα οποία παραχωρήθηκαν τα ναυπηγεία και στα οποία δόθηκαν ειδικά προνόμια το 2010 με το νόμο 3885 που ψήφισαν ΠΑΣΟΚ και ΛΑ.Ο.Σ., έχουν εισπράξει 2,5 δισ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο 75% του εξοπλιστικού προγράμματος του Πολεμικού Ναυτικού για την κατασκευή 4 υποβρυχίων και έχουν παραδώσει «αέρα κοπανιστό».

Επιπρόσθετα, επί 18 μήνες είχαν επιβάλει στους 1.100 εργαζόμενους το εξοντωτικό μέτρο της εκ περιτροπής εργασίας με ένα μεροκάματο τη βδομάδα. Το μέτρο έληξε στις 30 Σεπτέμβρη και ενώ από την 1η Οκτώβρη θα έπρεπε οι εργαζόμενοι να είναι στα πόστα τους και το ναυπηγείο να λειτουργεί, τα μονοπώλια εξακολουθούν να έχουν το ναυπηγείο κλειστό και τους εργαζόμενους με τις οικογένειές τους στην εξαθλίωση. Υπενθυμίζεται επίσης ότι με το ν. 3885 επικυρώθηκε και το φιρμάνι της Ευρωπαϊκής Ενωσης για το κλείσιμο του εμπορικού τμήματος - δηλαδή του τμήματος κατασκευής, μετασκευής, συντήρησης - του ναυπηγείου για 15 χρόνια με πρόσχημα οικονομικές ενισχύσεις από το Δημόσιο το 1996.

Το ΚΚΕ έχει αναδείξει την επιτακτική ανάγκη να αναλάβει η κυβέρνηση την πολιτική ευθύνη να ανοίξει το ναυπηγείο με όλες του τις δραστηριότητες, δηλαδή και του εμπορικού τμήματος, να καταβληθούν στο ακέραιο οι μισθοί των εργαζομένων, να μη γίνει καμία απόλυση, να ισχύουν οι ΣΣΕ. Ενώ έχει ξεκαθαρίσει, όπως αναφέρεται στην μπροσούρα που έχει εκδώσει καταθέτοντας την πρότασή του, ότι: «Η ενσωμάτωση της Ελλάδας στην ΕΕ και η πολιτική των αστικών κυβερνήσεων οδήγησαν τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία σε πορεία διάλυσης (...) Την ώρα που οι Ελληνες εφοπλιστές, οι οποίοι απολαμβάνουν μεγάλα προνόμια από το αστικό κράτος, κτίζουν εκατοντάδες καράβια στα ασιατικά ναυπηγεία».

Η πρόταση του ΚΚΕ είναι ο «ενιαίος, αποκλειστικά δημόσιος Φορέας Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας, ενταγμένος στον κεντρικό - πανεθνικό σχεδιασμό, ο οποίος με την εφαρμογή της ανάλογης κλαδικής πολιτικής μπορεί να συμβάλει σχεδιασμένα στην κατασκευή, επισκευή και συντήρηση των πλοίων, με επέκταση σε άλλους τομείς των μεταφορών, της εθνικής άμυνας στα πλαίσια των αναγκών της λαϊκής οικονομίας. Η κατασκευή, επισκευή και συντήρηση των πλοίων με ευθύνη των κρατικών ναυπηγοεπισκευαστικών μονάδων που θα είναι περιουσία του λαού, σε συνδυασμό με την αποτελεσματική οργάνωση και τον εργατικό έλεγχο, δημιουργούν προϋποθέσεις για σύγχρονες ασφαλείς υπηρεσίες».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ