Τρίτη 3 Δεκέμβρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΒΟΥΛΗ - ΚΥΡΩΣΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΤΑΡ
Κανένα όφελος για το λαό

Βαθύτερη εμπλοκή της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς

Με τις ψήφους των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ και ΑΝΕΛ κυρώθηκε χτες το βράδυ από την Ολομέλεια της Βουλής η «Kύρωση Συμφωνίας φιλοξενούσας χώρας μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Trans Adriatic Pipeline AG», που αφορά στην κατασκευή του αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου «Trans Adriatic Pipeline» (TAP), από το κοίτασμα «Σαχ Ντενίζ 2» του Αζερμπαϊτζάν προς την Κεντρική Ευρώπη. Ο ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε «παρών».

Το ΚΚΕ καταψήφισε και κατήγγειλε τη Συμφωνία, ενώ ο βουλευτής του Κόμματος Γιώργος Λαμπρούλης τόνισε με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι πρόκειται για μία συμφωνία που εξασφαλίζει την κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων, είναι ενταγμένη στο πλαίσιο της ΕΕ και του ΝΑΤΟ και σπρώχνει την Ελλάδα ακόμα βαθύτερα μέσα στους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς, τους οποίους οι λαοί πληρώνουν πανάκριβα ακόμα και με αίμα. Από τα ίδια τα στοιχεία και τους όρους της συμφωνίας όπως κατήγγειλε ο βουλευτής του ΚΚΕ, προκύπτει ότι δεν πρόκειται να έχει κανένα όφελος για τις εργατικές - λαϊκές οικογένειες, για το λαό, δεν ικανοποιεί ούτε στο ελάχιστο την ανάγκη να εξασφαλιστεί φθηνή λαϊκή κατανάλωση φυσικού αερίου, το αντίθετο, ενώ επισήμανε ότι «για να υπάρξει διακρατική, αμοιβαία επωφελής συνεργασία για την ανάπτυξη ενεργειακών δικτύων και αγωγών προς όφελος του λαού, απαιτείται ριζικά διαφορετικός δρόμος ανάπτυξης, κοινωνικοποίηση των μονοπωλίων, αποδέσμευση απ' το ΝΑΤΟ και την ΕΕ. Σ' αυτό το πλαίσιο, ο Ενιαίος Αποκλειστικά Κρατικός Φορέας Ενέργειας μπορεί να διασφαλίσει την ικανοποίηση του συνόλου των λαϊκών αναγκών».

Υπενθυμίζεται ότι το τμήμα του TAP που θα διέρχεται από την Ελλάδα είναι συνολικού μήκους 547 χλμ. Τα άλλα τμήματα του αγωγού διέρχονται από Αλβανία (211 χλμ.), υποθαλάσσια στην Αδριατική (104 χλμ.) και από την Ιταλία (5 χλμ.). Ο ΤΑΡ έχει τη στήριξη των ΗΠΑ και η κατασκευή του προωθείται ανταγωνιστικά στο ρωσικό «South Stream».

Ο υπουργός Περιβάλλοντος, Γ. Μανιάτης, ανέφερε ότι πρόκειται για ένα «έργο» που αποτελεί «γεωπολιτική αναβάθμιση για να υπερασπιστούμε ως χώρα όλα τα θέματα που θέλουν υποστήριξη», ενώ ο υφυπουργός Ασ. Παπαγεωργίου ισχυρίστηκε ότι «είναι καθαρά ιδιωτικός αγωγός, ουδεμία συμμετοχή της χώρας μας υπάρχει» και ότι η συμφωνία περιλαμβάνει το «γενικό πλαίσιο» για την κατασκευή και λειτουργία του αγωγού και ότι «θα δημιουργηθούν 3.500 - 4.000 άμεσες θέσεις εργασίας, 10.000 έμμεσες θέσεις εργασίας και θα υπάρξουν ακόμη 250 - 500 θέσεις εργασίας για τη λειτουργία και τη συντήρηση του αγωγού», στοιχεία που αμφισβητούνται ακόμα και από μελέτες του ΙΟΒΕ, ενώ οι όποιες θέσεις εργασίας δημιουργηθούν θα είναι με όρους σύγχρονου δουλεμπορίου και θα αφορούν μόνο την περίοδο κατασκευής του αγωγού (μετά την ολοκλήρωσή του θα απασχολούνται περίπου 100 εργαζόμενοι, κυρίως σε εργασίες φύλαξης - συντήρησης).

Από τον ΣΥΡΙΖΑ, ο εισηγητής Θανάσης Πετράκος, αποκρύβοντας τον ταξικό χαρακτήρα της συμφωνίας, αναφέρθηκε στις επιφυλάξεις του κόμματός του για τη συμφωνία, οι οποίες αφορούσαν κυρίως τα οφέλη που θα μπορούσε να αποσπάσει η κυβέρνηση με «καλύτερη διαπραγμάτευση», ενώ ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δ. Παπαδημούλης, επιβεβαιώνοντας ότι το κόμμα του διεκδικεί θέση καλύτερου διαχειριστή της αστικής τάξης, ανέφερε ξεκάθαρα ότι: «Είναι θετικό γεγονός ότι επετεύχθη ο TAP έναντι του Ναμπούκο», δηλαδή έναντι του ανταγωνιστικού σχεδίου «NABUCCO WEST» («Ναμπούκο Γουέστ»), που στη διαδρομή του δεν περιελάμβανε την Ελλάδα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ