Σάββατο 25 Γενάρη 2014 - 2η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«CORPORACION AMERICA»
Θέλει τα εγχώρια αεροδρόμια

Συμμετέχει ήδη στο διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων, σε συνεργασία με τη «Μέτκα» του ομίλου «Μυτιληναίος»

Βήμα επέκτασης στη νοτιοανατολική Ευρώπη αποτελεί για την αργεντίνικη «Corporacion America» η απόκτηση των 21 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων τα οποία βρίσκονται σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης. Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Bloomberg», εκπρόσωπος της εταιρείας - που ήδη συμμετέχει στο σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ σε συνεργασία με τη «Μέτκα» του ομίλου «Μυτιληναίος» - κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στο Νταβός αναφέρθηκε στις «ευκαιρίες» που έχουν προκύψει κατά τη διάρκεια της κρίσης στην περιοχή από τις οποίες σκοπεύει να επωφεληθεί, ασκώντας «επιθετική» πολιτική.

Η «Corp. America» διαχειρίζεται 51 αεροδρόμια σε όλο τον κόσμο και αυτήν την περίοδο βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την απόκτηση δικαιωμάτων σε αεροδρόμια στο Περού, στην Κολομβία και το κύριο διεθνές αεροδρόμιο στο Σαντιάγο της Χιλής. Παράλληλα, σύμφωνα με δηλώσεις του ίδιου εταιρικού στελέχους, ο όμιλος επεκτείνεται και στη γειτονική Ιταλία, αποκτώντας το 23% των μετοχών στο αεροδρόμιο της ιταλικής Πίζα, ενώ τα επιχειρηματικά του επεκτείνονται και στα αεροδρόμια της Τοσκάνης και της Φλωρεντίας.

Και άλλοι «παίχτες»

Υπενθυμίζουμε ότι, στον εν εξελίξει διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση των εγχώριων περιφερειακών αεροδρομίων, συμμετέχουν τα εξής εφτά εταιρικά σχήματα: «Aeroports De La Cote d' Azur» (Γαλλία), «Zurich Airport» (Ελβετία) - «J&P Avax» (Ελλάδα), Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, «Fraport» (Γερμανία) - όμιλος «Κοπελούζος», «Vinci» (Γαλλία) - «Ελλάκτωρ», «Corporacion America» (Αργεντινή) - «Μέτκα» του ομίλου «Μυτιληναίος» και «Advent» (ΗΠΑ).

Τα αεροδρόμια έχουν «μοιραστεί» σε δύο ομάδες: Στην πρώτη ομάδα εντάσσονται αυτά σε Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Ζάκυνθο, Κεφαλονιά, Ακτιο, Καβάλα και Χανιά με δυνατότητα να συμπεριληφθούν επιπλέον τρία από τα αεροδρόμια της Αλεξανδρούπολης, της Καλαμάτας, της Νέας Αγχιάλου και του Αράξου. Στη δεύτερη ομάδα εντάσσονται τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σαντορίνης, Μυκόνου, Μυτιλήνης, Σκιάθου και Σάμου στα οποία μπορούν να προστεθούν μέχρι τρία από τα αεροδρόμια Χίου, Καρπάθου, Νέας Αγχιάλου και Λήμνου.

Ολα τα παραπάνω εξυπηρετούν ετησίως κάτι λιγότερο από το 50% της συνολικής εναέριας επιβατικής κίνησης στη χώρα και με δεδομένες τις προβλέψεις για αύξηση του τουριστικού ρεύματος τα επόμενα χρόνια αποτελούν «χρυσή» επενδυτική ευκαιρία για ντόπιους και ξένους μονοπωλιακούς ομίλους του χώρου. Επιπλέον, σε ένα μεγάλο τμήμα από αυτά τα αεροδρόμια βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες εκσυγχρονισμού τους με κοινοτικά και κρατικά κεφάλαια, γεγονός που τα καθιστά ακόμη περισσότερο «ελκυστικά» για τους υποψήφιους επενδυτές, λαμβάνοντας υπόψιν ότι το σχέδιο ιδιωτικοποίησης προβλέπει μακροχρόνιες συμβάσεις παραχώρησης άνω των 35 ετών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ