Σάββατο 14 Ιούνη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ ΚΑΙ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
Ερμαια των μονοπωλίων οι ανάγκες του λαού και του τόπου

Για την πορεία εργασιών για τα υποβρύχια και τις πυραυλακάτους του ΠΝ ενημέρωσε ο Α/ΓΕΝ

Την ώρα που ο λαός χρυσοπληρώνει τα κέρδη των μονοπωλίων, το μέλλον των Ναυπηγείων και των εργαζομένων σε αυτά παραμένει άδηλο
Την ώρα που ο λαός χρυσοπληρώνει τα κέρδη των μονοπωλίων, το μέλλον των Ναυπηγείων και των εργαζομένων σε αυτά παραμένει άδηλο
Ανεκτέλεστες παραγγελίες σε υποβρύχια και πλοία, ακριβοπληρωμένες ήδη από τον ιδρώτα του ελληνικού λαού. Αρτιες υποδομές που, στο πλαίσιο του καπιταλιστικού ανταγωνισμού και των αποφάσεων της ΕΕ, μένουν να σκουριάζουν, ενώ μπορούν να προσφέρουν ό,τι ακριβώς χρειάζεται η χώρα. Εργαζόμενοι, εμπειρότατο και άρτια καταρτισμένο εργατικό, τεχνικό και επιστημονικό δυναμικό, που, υπό την εξουσία των μονοπωλίων μένουν άνεργοι, απλήρωτοι, ή εργάζονται ευκαιριακά και κατά περιόδους. Αυτά ήταν μερικά από τα στοιχεία που αναδείχτηκαν ανάγλυφα κατά την ενημέρωση που έγινε χτες στο ΓΕΝ σχετικά με την κατάσταση στα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά και της Ελευσίνας: Στοιχεία που επιβεβαιώνουν την αναγκαιότητα της θέσης του ΚΚΕ για κοινωνικοποιημένο τομέα της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, για την κατασκευή, μετασκευή, επισκευή και συντήρηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων και σιδηροδρομικού υλικού, για ναυπηγεία αποκλειστικά δημόσια περιουσία με κεντρικό σχεδιασμό, στην υπηρεσία των αναγκών του λαού και του τόπου, μακριά από τα μονοπώλια και την εξουσία τους.

Σε ό,τι αφορά τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (ιδιοκτησίας του Αραβα Σάφα και της γερμανικής HDW), η κυβέρνηση δρομολόγησε εξελίξεις, ώστε να ξεκινήσουν ξανά οι εργασίες για τέσσερα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ), οι δε 835 εναπομείναντες εργαζόμενοι (στους οποίους οφείλονται δεδουλευμένα από τις 18/4/2012) ωθήθηκαν να υπογράψουν ατομικές συμβάσεις με το ΠΝ με μισθούς από 850 ευρώ και μειώσεις 35% σε σχέση με τις αμοιβές που είχαν παλαιότερα. Επιπλέον, υπάρχουν άλλοι 120 εργαζόμενοι που είχαν αποσπαστεί σε θυγατρική, με αντικείμενο το τροχαίο υλικό, και δεν έχουν απορροφηθεί ακόμα στο προσωπικό που εργάζεται για τα υποβρύχια, αν και από το ΓΕΝ κρίνεται ότι οι ειδικότητές τους επίσης χρειάζονται και «δεν περισσεύει κανείς τους». Παραπέρα, η σύμβαση με το ΠΝ έχει διάρκεια το πολύ δυο χρόνια, όσο υπολογίζεται ότι θα διαρκέσει η κατασκευή και οι δοκιμές των υποβρυχίων στο νερό. Εργάζονται, δηλαδή, με ημερομηνία λήξης και μειωμένους μισθούς, καθώς απ' εκεί και πέρα το μέλλον του ναυπηγείου είναι άδηλο.

Η πορεία των εργασιών και των δοκιμών

Μιλώντας χτες σε δημοσιογράφους, σχετικά με την κατάσταση του ναυπηγείου και των υποβρυχίων, ο αρχηγός ΓΕΝ, αντιναύαρχος Ευ. Αποστολάκης - μετά και την επίσκεψή του προχτές στο χώρο όπου ενημερώθηκε για την πρόοδο των εργασιών ολοκλήρωσης υποβρυχίων - μεταξύ άλλων ανέφερε τα εξής:

-- Στο νεότευκτο «ΠΙΠΙΝΟΣ» έχουν γίνει οι 155 από τις 157 δοκιμές στεριάς και έως το Σεπτέμβρη θα πέσει στο νερό για τις δοκιμές. Σε καλή κατάσταση βρίσκεται και το παλαιότερο «ΩΚΕΑΝΟΣ» που εντάχθηκε σε πρόγραμμα εκσυγχρονισμού και αναμένεται να ξεκινήσει τις δοκιμές στη θάλασσα λίγο αργότερα. Το δεύτερο νεότευκτο, «ΜΑΤΡΩΖΟΣ» αναμένεται να πέσει στο νερό περί τα τέλη του χρόνου. Στο τελευταίο νεότευκτο, το «ΚΑΤΣΩΝΗΣ», δεν έχουν γίνει ακόμα οι δοκιμές στεριάς, υπάρχει δε και ένα υπόλοιπο κατασκευαστικού έργου στο εσωτερικό του.

-- Ολα τα κομμάτια των υποβρυχίων κατασκευάστηκαν εδώ, καθώς στο ναυπηγείο υπήρχαν διαθέσιμα όλα τα αναγκαία μηχανήματα για να γίνουν οι σχετικές κατασκευές. Λειτουργούν δίχως προβλήματα το κατασκευαστικό τμήμα, οι αποθήκες, η μηχανογράφηση, το ηλεκτρολογικό, όλα τα αναγκαία τμήματα. Τα συνεργεία ήταν επανδρωμένα από την πρώτη στιγμή, υπάρχουν τεχνίτες εμπειρότατοι με κοντά 35 χρόνια δουλειάς στο αντικείμενο, «οι προϋποθέσεις και οι προοπτικές σε ό,τι αφορά τους εργαζόμενους είναι εξαίρετες», όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά στην ενημέρωση.

-- Οι δοκιμές για κάθε υποβρύχιο μπορεί να κρατήσουν από έξι μήνες έως ένα χρόνο, οπότε το ΠΝ υπολογίζει ότι μέσα σε δυο χρόνια θα ολοκληρωθούν οι εργασίες. Αυτό σημαίνει ότι τότε θα αποχωρήσει από το ναυπηγείο, οπότε αυτό και οι εργαζόμενοι, με τα σημερινά δεδομένα, παραδίδονται στην τύχη τους.

-- Στο μεταξύ, ο ελληνικός λαός, για τις τέσσερις προαναφερόμενες μονάδες, συν τον πολύπαθο «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ» - που έστω αυτός είναι σήμερα επιχειρησιακά ενταγμένος στη δύναμη του στόλου - και άλλα δυο υποβρύχια που δεν έχουν καν ξεκινήσει να κατασκευάζονται, έχει ήδη πληρώσει στους μεγαλοκαρχαρίες 3,2 δισ. ευρώ! Υποτίθεται η κυβέρνηση ζητά τα χρήματα αυτά πίσω διά της «δικαστικής οδού»...

Αντίστοιχα προβλήματα εντοπίζονται στο ναυπηγείο της Ελευσίνας (ιδιοκτησίας Ταβουλάρη): Η πυραυλάκατος «ΡΙΤΣΟΣ» έπρεπε να έχει παραδοθεί στο ΠΝ ήδη από τον Ιούνη 2013, αλλά ακόμα δεν... Αλλες δύο πυραυλάκατοι («ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ» και «ΒΛΑΧΑΚΟΣ») υποτίθεται θα παραδοθούν σε δυο χρόνια. Το ΠΝ κατέβαλε κανονικά τις πληρωμές στον επιχειρηματία, ώστε να προχωρούν οι εργασίες, αλλά καθώς αυτός είχε χρέη σε ασφαλιστικά ταμεία και εφορία τα ποσά κατάσχονταν. Από τις τρεις προαναφερθείσες μονάδες, μόνο το «ΡΙΤΣΟΣ» έχει πέσει στο νερό για τις αναγκαίες δοκιμές και εκτιμάται ότι μπορεί σε ένα δίμηνο να ταξιδεύει. Και σε αυτήν την περίπτωση, αναφέρεται πως «γίνονται προσπάθειες από το ΠΝ και το υπουργείο ώστε να μην κλείσει το ναυπηγείο, να πάρουμε και τις άλλες δυο πυραυλακάτους για τις οποίες έχουμε πληρώσει το 90% της αξίας τους»...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ