Τρίτη 19 Αυγούστου 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Ανοιχτός καταπέλτης μετά τη χαμένη προπέλα

Επί πέντε περίπου ώρες, προχτές Κυριακή, το επιβατικό πλοίο «EUROPEAN EXPRESS» αρμένιζε ανάμεσα σε Φούρνους και Ικαρία με τον καταπέλτη του όχι απλά ορθάνοιχτο αλλά μέσα στη θάλασσα, γιατί είχαν σπάσει τα συρματόσχοινα! Ολες αυτές τις ώρες, το πλήρωμα έδινε μάχη για να ανεβάσει τον καταπέλτη με αυτοσχέδιους τρόπους. Ταυτόχρονα, στην περιοχήν έπνεαν άνεμοι έως και 7 μποφόρ. Στο καράβι βρίσκονταν 476 επιβάτες που είχαν λαχταρίσει, βλέποντας αυτήν την κατάσταση, ενώ εκατοντάδες ήταν οι επιβάτες που περίμεναν το καράβι επί ώρες σε Ικαρία και Σύρο. Πρόκειται για ένα ακόμα περιστατικό που προειδοποιεί ότι απειλείται ευθέως η ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα από το ζοφερό σκηνικό που έχει διαμορφώσει στην ακτοπλοΐα η πολιτική κυβέρνησης και Ευρωπαϊκής Ενωσης που ανάγει την κερδοφορία των εφοπλιστών σε ιερό και όσιο.

Το πρόβλημα με τον καταπέλτη του «EUROPEAN EXPRESS» παρουσιάστηκε στις 7 το απόγευμα της Κυριακής κατά τη διάρκεια χειρισμών απόπλου του πλοίου από το λιμάνι των Φούρνων. Ο κόσμος είδε το καράβι να αποπλέει με τον καταπέλτη ανοιχτό. Σύμφωνα με μαρτυρίες επιβατών, το καράβι είχε απομακρυνθεί από το λιμάνι πάνω από ενάμισι μίλι και ο καταπέλτης εξακολουθούσε να είναι στο νερό. Ο καπετάνιος άρχισε τις «μανούβρες», για να μπορέσει να επιστρέψει στο λιμάνι αλλά οι άνεμοι δεν το επέτρεψαν. Ολη αυτή η ιστορία διήρκεσε από τις 7.10, μέχρι λίγο πριν τα μεσάνυχτα οπότε και το πλήρωμα κατάφερε να αλλάξει τα συρματόσχοινα και να ανέβει ο καταπέλτης. Το γεγονός πως όλες αυτές τις ώρες το πλήρωμα αγωνιζόταν μέσα σε κακοκαιρία το αποδεικνύει ότι το καράβι στη συνέχεια δεν κατάφερε να «πιάσει» στο επόμενο λιμάνι που ήταν ο Αγιος Κήρυκος της Ικαρίας, απέναντι από τους Φούρνους «λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών» όπως ανέφερε το δελτίο Τύπου του υπουργείου Ναυτιλίας. Εκεί περίμεναν 140 επιβάτες.

Το «EUROPEAN EXPRESS» με έτος κατασκευής το 1974 ανήκει στην εταιρεία ΝΕΛ και οι βλάβες του είναι απανωτές. Και δεν είναι μόνο αυτό. Στις 7 Αυγούστου το πλοίο «AQUA SPIRIT» της ίδιας εταιρείας έχασε τη δεξιά του προπέλα μεσοπέλαγα ανάμεσα σε Τζια και Λαύριο.

Ταυτόχρονα, η εταιρεία έχει τα πληρώματά της απλήρωτα πάνω από 6 μήνες, ενώ δουλεύουν μέχρι εξάντλησης για να έχουν τα πλοία αυτά εν κινήσει. Με φορείο έβγαλαν στις 10 Αυγούστου τον Β' μηχανικό του «EUROPEAN EXPRESS» από το μηχανοστάσιο λόγω «αδιαθεσίας».

Η ΝΕΛ, παράλληλα, παίρνει δεκάδες εκατομμύρια «ζεστό χρήμα» από επιδοτήσεις. Μόνο για το πλοίο «AQUA SPIRIT» από τον Απρίλη έως τον Ιούνη έχει εισπράξει επιδοτήσεις 1.008.344,83 ευρώ!

Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας, Μ. Βαρβιτσιώτη, απέναντι στην ταλαιπωρία που βιώνουν επιβάτες, νησιώτες, ναυτεργάτες, σύμφωνα με δηλώσεις του στις 14 Αυγούστου, ήταν η εξής: «Οι αρμόδιες υπηρεσίες, το επόμενο διάστημα και μέχρι το τέλος της θερινής περιόδου, θα εντείνουν τους ελέγχους, καθώς η ασφάλεια και η εξυπηρέτηση των επιβατών, νησιωτών και τουριστών, αποτελούν για εμάς κυρίαρχο μέλημα».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ