Σάββατο 6 Σεπτέμβρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Συνεχής η αύξηση των κερδών και του στόλου τους

Αποκαλυπτικά τα στοιχεία των αγορών από δεύτερο χέρι και των παραγγελιών δεξαμενόπλοιων

Πάνω από 5 δισεκατομμύρια δολάρια επένδυσαν οι Ελληνες εφοπλιστές μέσα στους πρώτους 6 μήνες του 2014 για την αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου «Golden Destiny». Συνολικά, από το Γενάρη ως τον Ιούνη, αγόρασαν από «δεύτερο χέρι» 196 ποντοπόρα πλοία, όταν το αντίστοιχο περσινό διάστημα είχαν αγοράσει 174 πλοία. Πρόκειται για αύξηση κατά 13%.

Η τεράστια κερδοφορία που καταγράφουν οι Ελληνες εφοπλιστές εν μέσω βαθιάς οικονομικής κρίσης, καταγράφεται από το γεγονός ότι κατέχουν την πρώτη θέση τόσο στην αγορά πλοίων όσο και στις ναυπηγήσεις.

Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι, την ίδια περίοδο που Ελληνες εφοπλιστές αγόρασαν 196 πλοία, οι Κινέζοι, σύμφωνα με τον «Golden Destiny», αγόρασαν μόλις 48 πλοία, κάνοντας επενδύσεις ύψους 667 εκατομμυρίων δολαρίων. Σε όλο τον κόσμο τα πλοία που άλλαξαν χέρια στο ίδιο διάστημα ήταν 792.

Σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες πλοίων, οι Ελληνες εφοπλιστές στράφηκαν κυρίως στα φορτηγά πλοία - χύδην (bulk carriers), αγοράζοντας 102 πλοία. Αγόρασαν ακόμα 68 δεξαμενόπλοια, 8 υγραεριοφόρα, 8 γενικού φορτίου, 6 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ένα οχηματαγωγό, δύο συνδυασμένων μεταφορών και μια ειδική κατασκευή (special project).

Και οι «επενδύσεις» δε σταματούν εδώ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της βρετανικής ναυλομεσιτικής «EA Gibson Shipbrokers», «τα τέσσερα από κάθε δέκα δεξαμενόπλοια που παραγγέλθηκαν φέτος» ανήκουν σε Ελληνες εφοπλιστές!

Πιο συγκεκριμένα, για φέτος έγιναν παραγγελίες για 124 δεξαμενόπλοια. Από αυτά τα 49, που αντιπροσωπεύουν το 42% του tonnage, ανήκουν σε ελληνικές εταιρείες. Από τα υπόλοιπα, οι 11 παραγγελίες (14%) ανήκουν σε Αμερικανούς και 8 παραγγελίες σε Νορβηγούς.

Σημειώνεται, επίσης, ότι τον Ιούλιο υπεγράφησαν συμβόλαια για 7 πλοία τύπου VLCC και 8 τύπου Suezmax, ενώ παραγγελίες για άλλα δυο πλοία Suezmax τοποθετήθηκαν στις αρχές Αυγούστου, ανεβάζοντας συνολικά τα υπό κατασκευή δεξαμενόπλοια suezmax στα 26, αριθμός που αντιπροσωπεύει ένα ποσοστό 56% του βιβλίου παραγγελιών όπως υπολογίζει η «Gibson».

Να σημειωθεί ακόμα ότι οι Ελληνες εφοπλιστές μόνο μέσα σε ένα μήνα και συγκεκριμένα τον Ιούλη προχώρησαν σε παραγγελίες 12 πλοίων συνολικού κόστους 639 εκατ. δολαρίων, ενώ ήδη έχουν προχωρήσει σε παραγγελίες που φτάνουν τα 20 δισ. δολάρια ως το 2016!

Να επισημανθεί για πολλοστή φορά ότι οι Ελληνες εφοπλιστές στη χώρα μας δεν κατασκευάζουν ούτε βάρκα, ενώ η τεράστια κερδοφορία τους είναι αποτέλεσμα της άγριας εκμετάλλευσης που έχουν επιβάλλει σε βάρος των ναυτεργατών. Και όχι μόνο αυτό, αλλά όσο κερδίζει το εφοπλιστικό κεφάλαιο τόσο γίνεται επιθετικότερο, καθώς τώρα έχει εξαπολύσει επίθεση για την πλήρη ανατροπή κάθε εργασιακού δικαιώματος των ναυτεργατών, προκειμένου να μετατραπούν σε σύγχρονους δούλους στα καράβια του. Τα κέρδη των εφοπλιστών φέρουν, επίσης, τη σφραγίδα της εκμετάλλευσης συνολικά των εργαζομένων της χώρας, καθώς αυτοί είναι που «πληρώνουν» τις πάνω από 50 φοροαπαλλαγές τους και συνολικά τα αμέτρητα προνόμια που τους προσφέρουν απλόχερα όλες οι αστικές κυβερνήσεις, με βάση και συγκεκριμένες οδηγίες της ΕΕ.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Στη Ρεβυθούσα το πρώτο φορτίο αμερικανικού LNG (2019-01-03 00:00:00.0)
Για τη ναυπηγική βιομηχανία (2013-07-27 00:00:00.0)
ΑΤΙΤΛΟ (2010-06-29 00:00:00.0)
«Αλαφούζοι» και εργάτες (2010-06-11 00:00:00.0)
Δεν πλήττονται όλοι! (2009-08-24 00:00:00.0)
Στόλος από «σαπάκια» (2000-07-09 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ