Παρασκευή 27 Φλεβάρη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΑΤΡΑ - «ΤΙΤΑΝ»
Ενας νεκρός και τρεις ναυτεργάτες σε κίνδυνο

Ενας ναυτεργάτης νεκρός και 3 χωρίς τις αισθήσεις τους ανασύρθηκαν χτες το πρωί από αμπάρι του φορτηγού πλοίου «KOSMAS V» σημαίας Μάλτας, λίγο πριν αρχίσει η διαδικασία της εκφόρτωσης του λιθάνθρακα (κάρβουνο) που μετέφερε το πλοίο στις εγκαταστάσεις του «ΤΙΤΑΝ» στην Πάτρα.

Οι 4 ναυτεργάτες στάλθηκαν σε βέβαιο θάνατο. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, μόλις το πλοίο κατέπλευσε στο λιμάνι του «ΤΙΤΑΝ», οι ναυτεργάτες κατέβηκαν στο αμπάρι, χωρίς κανένα μέτρο προστασίας και χωρίς να έχει γίνει πριν το πιο απλό, το αυτονόητο, να έχουν ανοίξει, δηλαδή, τα καπάκια του αμπαριού, προκειμένου να καθαριστούν στοιχειωδώς οι αναθυμιάσεις που βγάζει ο λιθάνθρακας και να μπει οξυγόνο.

Σκοπός των ναυτεργατών ήταν να πάρουν δείγμα από το φορτίο για να ελεγχθεί στη συνέχεια από την τσιμεντοβιομηχανία, η οποία χρησιμοποιεί το κάρβουνο ως πρώτη ύλη για τη λειτουργία των μηχανών της. Το αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν ο ένας ναυτεργάτης, ο Ουκρανός λοστρόμος, να μείνει επί τόπου και οι άλλοι τρεις (δύο Φιλιππινέζοι και ένας Ουκρανός) να γλιτώσουν την τελευταία στιγμή. Οι δύο νοσηλεύονται στο Γενικό Νοσοκομείο Πατρών και ο τρίτος στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του Ρίου.

Το πλοίο ανήκει στην εταιρεία ΑΔΑΜ ΜΑΡΙΝ ελληνικών συμφερόντων. Οπως όλα δείχνουν, στόχος εταιρείας και τσιμεντοβιομηχανίας ήταν η διαδικασία της εκφόρτωσης να γίνει γρήγορα, χωρίς το «χάσιμο χρόνου» που απαιτεί η λήψη των κατάλληλων μέτρων προστασίας των 22 ναυτεργατών του πληρώματος (Ουκρανοί και Φιλιππινέζοι). Το πλοίο είχε φορτώσει από το λιμάνι Ριχάρντ Μπάι της Ν. Αφρικής.

Από το Α' Λιμενικό Τμήμα του Ρίου του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πάτρας έχει απαγορευτεί ο απόπλους του πλοίου και διενεργείται προανάκριση.

Σε ανακοίνωσή της η Γραμματεία Αχαΐας του ΠΑΜΕ αναφέρει ότι είναι «τεράστιες και εγκληματικές οι ευθύνες της πλοιοκτήτριας εταιρείας, που πατώντας πάνω στους αντεργατικούς νόμους των προηγούμενων κυβερνήσεων και της ΕΕ, χρησιμοποιεί τους ναυτεργάτες σαν φθηνή και αναλώσιμη ύλη. Ευθύνες για την κατάσταση στα πλοία υπάρχουν και στις συνδικαλιστικές παρατάξεις (ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΜΕΤΑ) που στήριξαν και στηρίζουν αυτές τις πολιτικές. Καλούμε τους ναυτεργάτες των πλοίων που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι της πόλης μας, μαζί με το ΠΑΜΕ, να κάνουν δική τους υπόθεση την υπεράσπιση των δικαιωμάτων τους και την υπεράσπιση της ζωής μέσα στα καράβια».

Νεκρός εργάτης δήμου

Την τελευταία του πνοή την ώρα της δουλειάς, άφησε το μεσημέρι της Τετάρτης, ο 48χρονος εργάτης του Δήμου Θεσσαλονίκης, Χρήστος Σαλιαρίδης. Πέθανε μέσα στο εργοτάξιο του Τμήματος Οδοποιίας του Δήμου, από ανακοπή καρδιάς. Την ώρα που το συνεργείο του επέστρεψε στο εργοτάξιο και ξεφόρτωνε τα υλικά, αισθάνθηκε αδιαθεσία και έχασε τις αισθήσεις του. Αμέσως ειδοποιήθηκε το ΕΚΑΒ, το προσωπικό του οποίου επιχείρησε ανάνηψη, χωρίς όμως αποτέλεσμα.

Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ως μια παράμετρο που συνέβαλε στον πρόωρο θάνατο του συναδέλφου τους, τις συνθήκες εντατικοποίησης της εργασίας που επικρατούν. Οπως λένε, στο τμήμα οδοποιίας απασχολούνται μόλις 10 εργαζόμενοι, όταν μόλις πριν δύο χρόνια εργάζονταν 30 και παλιότερα περισσότεροι από 70.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ