Κυριακή 1 Ιούλη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ 2004
Εκτός ελέγχου το κόστος!

Εκτός ελέγχου τείνει να τεθεί το κόστος των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, σύμφωνα με εκτιμήσεις κυβερνητικών στελεχών! Παρά τις περί του αντιθέτου δημόσιες τοποθετήσεις περί συγκράτησης των κρατικών δαπανών στο ποσό του 1,5 τρισ. δρχ., αποτελεί κοινό μυστικό στα κυβερνητικά κλιμάκια, ότι το κόστος θα εκτιναχτεί στα ύψη τα επόμενα δύο χρόνια, όταν δηλαδή θα αρχίσουν να υλοποιούνται τα έργα και οι παρεμβάσεις για τις ανάγκες των Ολυμπιακών Αγώνων...

Σήμερα, στο τρίτο και τελευταίο μέρος του αφιερώματος του «Ρ» για τις οικονομικές επιπτώσεις των Ολυμπιακών Αγώνων, παρουσιάζουμε τις διαφορές των δύο προϋπολογισμών που έχει δημοσιοποιήσει μέχρι στιγμής η κυβέρνηση, καθώς και μια συνέντευξη του Γρηγόρη Παπανίκου, μέλους του Πανελληνίου Συνδέσμου Αθλητικών Οικονομολόγων και Στελεχών.

Δεν κρύβονται οι υπερβάσεις

Από τη μελέτη των στοιχείων των δύο προϋπολογισμών, είναι προφανές ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να ρίξει στάχτη στα μάτια των εργαζομένων, αφαιρώντας οποιαδήποτε κονδύλια μπορεί, προκειμένου να εμφανίσει όσο το δυνατό λιγότερο κόστος. Ωστόσο, οι σημαντικές υπερβάσεις δεν είναι δυνατόν να κρυφτούν, ακόμα και από τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας. Γεγονός που αποδεικνύει ότι το Ολυμπιακό εγχείρημα θα το πληρώσουν πολύ ακριβά οι εργαζόμενοι.

Από τον προϋπολογισμό που παρουσίασε πρόσφατα η κυβέρνηση απουσιάζουν:

  • Οι δαπάνες για έργα όπως: το Τραμ (45 δισ. η κρατική συμμετοχή), ο προαστιακός σιδηρόδρομος (80 δισ. για το τμήμα Μενίδι - Σπάτα), ο εκσυγχρονισμός νέων συρμών ΗΣΑΠ (11,8 δισ.), η ανανέωση του στόλου της ΕΘΕΛ (14,16 δισ.) και οι επεκτάσεις του Μετρό.
  • Τα κονδύλια για όσα από τα Χωριά Τύπου (εκτός από τον Αγιο Ανδρέα και την Αμυγδαλέζα) κατασκευαστούν με κρατικές δαπάνες.
  • Τα προϋπολογιζόμενα ποσά που αφορούν τα αθλητικά έργα αρμοδιότητας ΥΠΕΧΩΔΕ και ΓΓΑ είναι στον «αέρα». Κι αυτό γιατί για πολλά από αυτά δεν έχουν ολοκληρωθεί ούτε καν οι μελέτες. Οταν γίνει αυτό, το κόστος αναμένεται να αυξηθεί κατά πολύ. Το αεροδρόμιο των Σπάτων, το Μετρό της Αθήνας, η Αττική Οδός, είναι ορισμένα παραδείγματα που θα τα πληρώνουν οι εργαζόμενοι για πολλές δεκαετίες...
  • Στον προϋπολογισμό δε συμπεριλαμβάνεται ο προϋπολογισμός της «Αθήνα 2004» που ανέρχεται στα 620 δισ. δρχ. και η κατασκευή του Ολυμπιακού Χωριού, προϋπολογισμού 125 δισ. δρχ. Ακόμα, δε συμπεριλαμβάνεται το κόστος για την κατασκευή του νέου Ιπποδρόμου στο Μαρκόπουλο και οι απαλλοτριώσεις, προϋπολογισμού περίπου 60 δισ. δρχ.

Είναι προφανές ότι αν αυτά τα ποσά προστεθούν, τότε το 1,5 τρισ. δρχ. είναι ένα ποσό κοροϊδία. Μόνο με τα παραπάνω ποσά που απουσιάζουν από τον προϋπολογισμό του 2001, το συνολικό κόστος αγγίζει τα 2,45 τρισ. δρχ. Και βρισκόμαστε μόνο στο 2001...

Στον πίνακα που ακολουθεί παρουσιάζουμε ενδεικτικά τις αποκλίσεις των δύο προϋπολογισμών που έχει παρουσιάσει η κυβέρνηση. Αυτόν του Ιούνη του 2000 και εκείνον του 2001.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Το τίμημα... (2004-07-24 00:00:00.0)
«Μαγειρέματα» με τον προϋπολογισμό (2001-06-20 00:00:00.0)
Αυξάνεται συνεχώς το κόστος (2001-03-28 00:00:00.0)
Η κατανομή των «Ολυμπιακών» πιστώσεων για το 2001 (2001-02-20 00:00:00.0)
Eτοιμάζουν τα «Ολυμπιακά» ...χαράτσια (2000-08-27 00:00:00.0)
Τεράστιο το οικονομικό "άνοιγμα" (1997-08-28 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ