Παρασκευή 7 Αυγούστου 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑ ΣΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ
Διμερείς επαφές για τους στόχους του κεφαλαίου

Στην τελετή εγκαινίων της νέας διώρυγας του Σουέζ παραβρέθηκε χτες ο πρωθυπουργός, Αλ. Τσίπρας. Στο περιθώριο των εκδηλώσεων, πραγματοποίησε διμερείς συναντήσεις με τους Προέδρους της Γαλλίας, Φρ. Ολάντ, της Αιγύπτου, A. Φ. Αλ Σίσι, της Παλαιστίνης, Μ. Αμπάς, καθώς και τον Γερμανό αντικαγκελάριο, Ζ. Γκάμπριελ.

Η συνάντηση με τον Γάλλο Πρόεδρο επικεντρώθηκε γύρω από ζητήματα της πορείας των διαπραγματεύσεων για το νέο μνημόνιο (βλ. το σχετικό ρεπορτάζ), ενώ στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκαν και οι συνομιλίες του με τον Γερμανό αντικαγκελάριο.

Την ίδια ώρα, στο επίκεντρο της συνάντησης με τον Αιγύπτιο Πρόεδρο βρέθηκαν οι «μπίζνες» μεταξύ των αστικών τάξεων των δύο χωρών και η προσπάθεια του ελληνικού κεφαλαίου να διεισδύσει παραπέρα στην Αίγυπτο, μεταξύ άλλων αποσπώντας μεγαλύτερο κομμάτι και από την πίτα των κατασκευαστικών έργων και των έργων υποδομής που συνοδεύουν την ίδια τη νέα διώρυγα.

Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά το σχετικό δελτίο του Μεγάρου Μαξίμου, «οι δύο ηγέτες συζήτησαν θέματα οικονομικής συνεργασίας, όπως και της λιμενικής συνεργασίας ανάμεσα στο Σουέζ και στον Πειραιά, καθώς και άλλα ελληνικά λιμάνια. Αποφασίστηκε επίσης να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο συναντήσεις αξιωματούχων, προκειμένου να υποστηριχτεί η δραστηριοποίηση ελληνικών επιχειρήσεων στην περιοχή του Σουέζ. Συμφωνήθηκε η διοργάνωση τριμερούς συνάντησης Ελλάδας - Κύπρου - Αιγύπτου, ενώ συζητήθηκαν και ζητήματα οριοθέτησης θαλασσίων ζωνών».

Ο Αλ. Τσίπρας συναντήθηκε επίσης αργά το βράδυ με τον Ρώσο πρωθυπουργό, Ντ. Μεντβέντεφ, με το Μέγαρο Μαξίμου να αναφέρει ότι «η συνάντηση επικεντρώθηκε σε ζητήματα οικονομικής και ενεργειακής συνεργασίας», ότι συμφωνήθηκε να εντατικοποιηθούν οι επαφές ενόψει της 9ης Μικτής Διυπουργικής Επιτροπής τον Νοέμβρη, αλλά και να υπάρξει τηλεφωνική επαφή του υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Π. Σκουρλέτη με τον Ρώσο υπουργό Ενέργειας, Αλ. Νόβακ.

Τεχνικά στοιχεία και μπόλικος ...παράς

Σε ό,τι αφορά τα τεχνικά στοιχεία του ίδιου έργου της νέας διώρυγας του Σουέζ, έχουμε διεύρυνση της «κλασικής» διώρυγας μήκους 37 χλμ. αλλά και διάνοιξη ενός νέου παράλληλου καναλιού μήκους 35 χλμ. με μέγιστο βάθος 24 μέτρα. Θα επιτραπεί έτσι η κίνηση και προς τις δύο κατευθύνσεις, αυξάνοντας τον αριθμό των πλοίων που διασχίζουν τη διώρυγα και αντιπροσωπεύουν το 8% του παγκόσμιου εμπορίου.

Οπως διατείνεται η εταιρεία που διαχειρίζεται την διώρυγα («Suez Canal Authority»), «η επέκταση της υφιστάμενης, σε συνδυασμό με το άνοιγμα της νέας διώρυγας, εδραιώνει τη Διώρυγα του Σουέζ ως μια από τις σπουδαιότερες και σημαντικότερες στον κόσμο. Μετά από 12 μήνες εντατικής εργασίας του αιγυπτιακού λαού, η νέα διώρυγα επιτρέπει πλέον, για πρώτη φορά στην ιστορία της, την ταυτόχρονη διέλευση σκαφών προς Βορρά και Νότο.

(...) Το έργο, το οποίο, στον πρώτο κύκλο χρηματοδότησής του, συγκέντρωσε 8,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε έξι ημέρες, θα αποφέρει έσοδα ύψους 12,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως μέχρι το 2023, υπερδιπλασιάζοντας τα σημερινά έσοδα της διώρυγας.

(...) Η νέα διώρυγα, η οποία κατασκευάστηκε παράλληλα στην υφιστάμενη Διώρυγα του Σουέζ, αναμένεται να παρουσιάσει σχεδόν 50% αύξηση στην κυκλοφορία σκαφών έως το 2023, αυξάνοντας τον αριθμό των καθημερινών διελεύσεων από 49 σε 97. Επιπλέον, ο χρόνος διέλευσης για τα σκάφη με κατεύθυνση το νότο θα μειωθεί, συνολικά, μέχρι και οκτώ ώρες.

(...) Η Νέα Διώρυγα του Σουέζ έχει ήδη υποδεχθεί αρκετά σκάφη κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής περιόδου των δύο τελευταίων εβδομάδων, αλλά η Αρχή Διώρυγας Σουέζ αναμένει ραγδαία αύξηση δραστηριοτήτων μετά τα επίσημα εγκαίνια που πραγματοποιήθηκαν σήμερα».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ