Σάββατο 30 Ιούνη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Για χάρη των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΝΑΣΑ

ΗΠΑ, ΝΑΤΟ και ΝΑΣΑ μπορούν πλέον να διαμηνύουν στη μέλλουσα ζωή ότι αυτοί δημιούργησαν τον πολιτισμό στη Γη και ως μόνοι δικαιούχοι του, με την διαστημικής αποστολής της ΝΑΣΑ «Οδύσσεια 2001», τον «εγκατέστησαν» και στον Αρη, συνοδεία της μουσικής «Μυθωδίας» του - λάτρη της ΝΑΣΑ - Βαγγέλη Παπαθανασίου. Πότε και από πού έγινε η «μετακόμιση»; Προχτές το βράδυ από το ναό του Ολυμπείου Διός. Εκεί δόθηκε η «μεγαλειώδης», του... ρωμαϊκού τύπου «Αρτος και θεάματα» και «κλασικών εικονογραφημένων» αισθητικής, συναυλία του - αναμφίβολα άξιου συνθέτη - Β. Παπαθανασίου. Παρόντες οι «εκσυγχρονισμένοι» πολιτικοί, ντόπιοι και ξένοι, η κοσμοπολίτικη αφρόκρεμα, αλλά και καλοπροαίρετοι, πλην αφελείς φιλοθεάμονες και μουσικόφιλοι, που έχαψαν το παραμύθι ότι η συναυλία αυτή ωφελεί οικονομικά και προβάλλει την Ελλάδα.

Κακά τα ψέματα, η κυβέρνηση, με ψυχολογία Ψωροκώσταινας, υπηρέτησε το συμφέρον άλλων. Της πολυεθνικής δισκογραφικής εταιρίας του συνθέτη. Της «παγκοσμιοποίησης»... του συνθέτη. Του πολυεθνικού δικτύου διανομής των οπτικοακουστικών προϊόντων σε κανάλια και στο διαδίκτυο. Κυρίως, το συμφέρον των ΗΠΑ, του ΝΑΤΟ και της ΝΑΣΑ... ρετουσάροντας έτσι την παντοκρατορία τους στο διάστημα. Για χάρη αυτών η κυβέρνηση έβαλε σε κίνδυνο τους πανώριας λιτής ομορφιάς κίονες του ναού.

Πολλά μπορούσαν να συμβούν με τους γιγάντιους μεταλλικούς πυλώνες, από όπου πλήθος κάμερες περιστρέφονταν, πλησιάζοντας συνεχώς τους κίονες... Με τις τεράστιες υφασμάτινες οθόνες (όπου προβάλλονταν γιγάντιες εικόνες αρχαίων γλυπτών, κλπ). Το αχρείαστα μεγαλεπήβολο σκηνικό. Τις ηχητικές δονήσεις από τα ηλεκτρονικά όργανα, τύμπανα κλπ. Μόνο οι... εβραιο-αρχαϊκές αμφιέσεις των μουσάτων ανδρών Χορωδών δεν έθεσαν σε κίνδυνο το μνημείο. Αυτές, απλώς, ήταν το «κερασάκι» στην «τούρτα» της κακόγουστης, προσβλητικής για τέτοιο μνημείο, ρωμαϊκής φιέστας, κόστους 2,1 δισ., και με ένα έργο ξαναπαιγμένο το 1993 στο Ηρώδειο.

Διαμαρτυρίες για τη φιέστα

Για τη «βάνδαλη χρήση του Ολυμπιείου από το ΥΠΠΟ, για τη συναυλία του Βαγγέλη Παπαθανασίου, χρήση που θέτει σε κίνδυνο την ακεραιότητα των αρχαιοτήτων και υποβιβάζει με τις τεράστιας κλίμακας παρεμβάσεις την αισθητική υπόσταση του σεμνού αρχαιολογικού χώρου...», διαμαρτυρήθηκαν προχτές, την ώρα της συναυλίας, απ' έξω από το Ολυμπιείο και το Καλλιμάρμαρο, μέλη του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος (ΕΕΤΕ). Εικαστικοί μοίρασαν στον κόσμο τη διαμαρτυρία τους («Ρ», 26/6), για τη «δαπάνη - πρόκληση για τον ελληνικό λαό» με αυτή την «αυτοκρατορικού» και «ρωμαϊκού» τύπου φιέστα, στο πλαίσιο της αντίληψης του ΥΠΠΟ «που - όπως και με το "Μιλλένιουμ" - έχει εδραιωθεί, βανδαλίζοντας μνημεία, εμπορευματοποιώντας τις αρχαιότητες και ιδέες» και «που χρησιμοποιεί την Τέχνη σαν θέαμα σε αρένα, για την εξυπηρέτηση διαφημιστικών ή άλλων σκοπιμοτήτων και συμφερόντων, στα πλαίσια της "παγκοσμιοποιημένης" οικονομικής κυριαρχίας μερικών εταιριών».

Τη θλίψη του για το «ρωμαϊκό θέαμα, τη βάνδαλη χρήση του Ολυμπιείου, την καπήλευση της Ολυμπιακής Ιδέας» εξέφρασε με χτεσινή ανακοίνωσή του και το Εθνικό Συμβούλιο Νεολαίας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ