Σάββατο 14 Ιούλη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΔΙΚΗ ΝΑΥΑΓΙΟΥ «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ»
«Τσιγαρόχαρτο» οι λαμαρίνες του

Τα απανωτά στοιχεία που έρχονται στο φως κάθε μέρα της δίκης για το ναυάγιο του φορτηγού πλοίου «ΑΙΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» που διεξάγεται στο Εφετείο Πειραιά, είναι τόσο συγκλονιστικά που ορισμένες φορές αφήνουν άφωνους ακόμα και τους δικαστές. Χτες, κατά την εξέταση για δεύτερη μέρα του Αλ. Αγαπάκη, προϊσταμένου του Τμήματος Μελετών του Ελληνικού Νηογνώμονα την εποχή του ναυαγίου, αποδείχτηκε περίτρανα ότι όταν ο Ελληνικός Νηογνώμονας στις 17 Ιούνη 1994 εξέδιδε πιστοποιητικά αξιοπλοΐας στο πλοίο, ήξερε ότι αυτό από θαύμα βρισκόταν ακόμα στην επιφάνεια της θάλασσας! Ηξερε ότι οι λαμαρίνες του είχαν μετατραπεί σε τσιγαρόχαρτο και ότι κάποια στιγμή θα το πρόδιδαν και ότι οι 24 ναυτεργάτες - πλήρωμα του πλοίου μετρούσαν μέρες όσο αυτό βρισκόταν εν πλω.

Αποκαλύφθηκε ειδικότερα ότι ο προηγούμενος Νηογνώμονας του πλοίου, ο Γαλλικός είχε εκδώσει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας στο πλοίο με ημερομηνίας λήξης 31 Μάη 1994. Παρά τις διαπραγματεύσεις με τους πλοιοκτήτες αδελφούς Ηλιόπουλου, ο Γαλλικός αρνήθηκε να ανανεώσει έστω και για μία μέρα τα πιστοποιητικά του πλοίου επειδή το είχε χαρακτηρίσει άκρως επικίνδυνο. Την 1η Ιούνη 1994 και όταν το πλοίο βρισκόταν στο Λας Πάλμας, οι πλοιοκτήτες, επειδή το πλοίο δεν έχει πλέον πιστοποιητικά αξιοπλοΐας, δίνουν εντολή στον πλοίαρχο να αποπλεύσει εν κρυπτώ με προορισμό το λιμάνι της Αρούμπα. Το πλοίο μένει «ακάλυπτο» μέχρι τις 17 του Ιούνη, οπότε και...«εμφανίζεται» ο Ελληνικός Νηογνώμονας και με εντολή του γενικού τεχνικού διευθυντή Δ. Μελισσηνού, ο οποίος βρίσκεται στο εδώλιο του κατηγορουμένου εκδίδει πιστοποιητικά. Μετά από αυτά τα στοιχεία, ο πρόεδρος του δικαστηρίου εμφανώς κατάπληκτος ρώτησε τον μάρτυρα: «Μα καλά, γιατί δε διερωτήθηκε ο κατηγορούμενος έστω το λόγο που το πλοίο μένει επί 16 μέρες χωρίς πιστοποιητικά» και βέβαια ο κ. Αγαπάκης απάντησε: «Δεν μπορώ να ξέρω». Να σημειωθεί ότι ο Ελληνικός Νηογνώμονας δέχτηκε να καλύψει αυτό το σαπάκι όχι μόνο για να εισπράξει τα 23.500 δολάρια, αλλά επειδή έκλεισε συμφωνία με τους Ηλιόπουλους για την ένταξη στους καταλόγους του και του στόλου των υδροπτέρυγων που διέθεταν.

Στο μεταξύ, όσο πιο χειροπιαστές γίνονται οι εγκληματικές ευθύνες του Ελληνικού Νηογνώμονα για το ναυάγιο του «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ», τόσο εντείνεται η προσπάθεια από την πλευρά των δικηγόρων του κατηγορούμενου Δ. Μελισσηνού να παραπλανήσουν το δικαστήριο. Ετσι χτες, αντί του ισχύοντος κανονισμού του Ελληνικού Νηογνώμονα, εμφάνισαν έναν κανονισμό που συντάχθηκε το 1971 και έχει λήξει από την 1η Μάη 1994.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ