Κυριακή 22 Ιούλη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεν υπάρχουν περιθώρια αναμονής για την Παιδεία

Οι εργαζόμενοι με τους αγώνες τους, βασικά, υπερασπίζονται τα ταξικά τους συμφέροντα και προσπαθούν να βελτιώσουν τις συνθήκες διαβίωσής τους. Ομως, για τους εκπαιδευτικούς υπάρχει και ένα σοβαρό, επιπλέον, χρέος. Εχουν επωμιστεί τη σωστή διαπαιδαγώγηση των νέων και να διαπλάθουν ολοκληρωμένες προσωπικότητες, προϋποθέσεις για την πολιτιστική και οικονομική ανάπτυξη ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας. Συνεπώς, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν και πρέπει να βρίσκονται στην πρωτοπορία των αγώνων για καλύτερη Παιδεία και, αντίστοιχα, η ελληνική κοινωνία να συμπαραστέκεται στους αγώνες τους, οι οποίοι είναι αγώνες εθνικοί -πατριωτικοί...

Οι εκπαιδευτικοί, με διαβήματα και κινητοποιήσεις, προσπάθησαν να εμποδίσουν την εφαρμογή της «μεταρρύθμισης», μέχρι που ήρθε το τέλος της τριετίας από την εφαρμογή της, με τα τραγικά αποτελέσματα της έξωσης του 45% των μαθητών από τα Λύκεια, κυρίως των παιδιών του λαού και την προώθησή τους στον Καιάδα της ημιμόρφωσης - κατάρτισης, παραγωγής εφεδρείας νέων, φτηνού μεροκάματου.

...Από την αρχή, μπροστά στις λαϊκές αντιδράσεις, η κυβέρνηση, για να προλάβει τα χειρότερα, ενεργοποίησε το συνηθισμένο για την άρχουσα τάξη σχέδιο της «επικοινωνιακής πολιτικής», δηλαδή της προσπάθειας παραπλάνησης και εξαπάτησης με όλους τους δυνατούς τρόπους, έτσι ώστε να μη θίγεται ο πυρήνας και η φιλοσοφία της «μεταρρύθμισης» και να συνεχίσει απρόσκοπτα το έργο της. Απομάκρυνε τον υπουργό Αρσένη και το επιτελείο του και στη θέση του ήρθε ο Π. Ευθυμίου, εκπαιδευτικός «προοδευτικός μέχρι αριστερός» με ευδόκιμη υπηρεσία στη μεγάλη «επικοινωνιακή» σχολή του Λαμπράκη («ΒΗΜΑ», «ΝΕΑ» κλπ.), ο οποίος άρχισε αμέσως το έργο του. Χαμογελαστός και προσιτός επισκέπτεται τα σχολεία, όπου «παίζει μπάλα» με τους μαθητές, συζητά φιλικά, συναδελφικά με τους καθηγητές και, υποτίθεται, «αφουγκράζεται» τα προβλήματα της Παιδείας.

Ετσι, με μειωμένο «βρασμό ψυχής» και σχετική εκτόνωση, τα συνδικάτα επιδίδονται σε «οχλήσεις» προς τη νέα ηγεσία του υπουργείου, η οποία και κάθε φορά βρίσκει την ευκαιρία να εξαγγείλει τροποποιήσεις και «λειάνσεις» και διάφορες άλλες «παρωνυχίδες», ασήμαντες. Ενώ η «μεταρρύθμιση», όχι μόνο συνεχίζει το έργο της, αλλά θρασύτατα εισβάλλει και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με την υποβάθμιση των πανεπιστημιακών σπουδών σε 3 χρόνια προπτυχιακό και περιορισμό των μεταπτυχιακών σπουδών στο 15-20% των προπτυχιακών διπλωματούχων.

Η «μεταρρύθμιση», όχι μόνο δεν έλυσε κανένα πρόβλημα της Παιδείας, αλλά, αντίθετα, προχωρά στο εγκληματικό της έργο σε βάρος της μόρφωσης και του επαγγελματικού μέλλοντος των νέων και αυτό είναι πλέον γενική διαπίστωση. Δεν υπάρχουν περιθώρια αναμονής. Τα συνδικάτα των εκπαιδευτικών και η εκπαιδευτική κοινότητα οφείλουν «εδώ και τώρα» να συνεχίσουν δυναμικά και με καινούρια ορμή, για την τελική νίκη που θα είναι η απόσυρση της «μεταρρύθμισης».


ΤΑΚΗΣ Χ.
Εκπαιδευτικός

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Σηματοδοτεί υποβάθμιση σπουδών και πτυχίων (2002-02-27 00:00:00.0)
Χρονιά βαθύτερων αντιδραστικών αλλαγών (2002-01-01 00:00:00.0)
Λαός και νεολαία θα απαντήσουν με τους αγώνες τους (2000-08-26 00:00:00.0)
Πανεκπαιδευτική κινητοποίηση στις 22 Ιούνη (2000-06-10 00:00:00.0)
Τι έρχεται σε ΑΕΙ - ΤΕΙ... (2000-05-04 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ