Τετάρτη 25 Ιούλη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΚΕ
Στη Βουλή το ξεπούλημα του Σκαραμαγκά

Οι βουλευτές του Κόμματος κατάγγειλαν στη Βουλή τη σκανδαλώδη απόφαση της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει το μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώρας και της Αν. Μεσογείου

Το θέμα του σκανδαλώδους ξεπουλήματος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, φέρνει το ΚΚΕ στη Βουλή. Με Ερώτηση των βουλευτών Σπύρου Στριφτάρη, Νίκου Γκατζή και Αντώνη Σκυλλάκου, η οποία απευθύνεται στους συναρμόδιους υπουργούς, Εθνικής Οικονομίας, Ανάπτυξης και Εθνικής Αμυνας, καταγγέλλεται, με επιχειρήματα, η απόφαση - σκάνδαλο να ιδιωτικοποιηθούν τα Ναυπηγεία, θέτοντας μια σειρά ζητήματα, που αποδεικνύουν ότι η ιδιωτικοποίηση του Σκαραμαγκά δεν πρέπει να προχωρήσει. Στο μεταξύ, εν αναμονή της ανακήρυξης του... πλειοδότη για την εξαγορά, άρχισε στη Βουλή η συζήτηση του νομοσχεδίου που περιλαμβάνει και τους όρους απόλυσης - σε πρώτη φάση - 600 εργαζομένων.

Στην Ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ αναφέρονται τα εξής: «Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αποτελούν μια από τις σημαντικότερες στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεις της χώρας με εξαιρετικά σπουδαίο ρόλο στην οικονομία, στην Εθνική Αμυνα και την απασχόληση. Είναι το μεγαλύτερο ναυπηγείο της Ανατολικής Μεσογείου, απασχολεί σήμερα περίπου 2.000 εργαζόμενους και δραστηριοποιείται σε νέες κατασκευές πολεμικών πλοίων επιφάνειας και υποβρυχίων για το Πολεμικό Ναυτικό, νέες κατασκευές επιβατηγών και άλλων τύπων πλοίων, επισκευές και μετασκευές πλοίων, βιομηχανικές μεταλλικές κατασκευές και επισκευές αμαξοστοιχιών για τον ΟΣΕ και τον ΗΣΑΠ κτλ. Διαθέτει εγκαταστάσεις που περιλαμβάνουν - ανάμεσα στα άλλα - δύο μόνιμες και τρεις πλωτές δεξαμενές.

Οπως έχει γίνει γνωστό από δημοσιεύματα του Τύπου, αυτή τη στιγμή το ύψος των παραγγελιών που έχουν ανατεθεί στο Ναυπηγείο Σκαραμαγκά από το Πολεμικό Ναυτικό, τον ΟΣΕ και τον ΗΣΑΠ φτάνει περίπου το 1 τρισεκατομμύριο δραχμές, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται διαπραγματεύσεις για την ανάθεση και άλλων παραγγελιών. Αρμόδιοι παράγοντες (λ.χ. ο διοικητής της ΕΤΒΑ) επισημαίνουν ότι οι παραγγελίες αυτές καθιστούν βιώσιμο και κερδοφόρο το Ναυπηγείο για ένα περίπου 20ετές διάστημα ακόμα και αν συνυπολογιστούν η αντιμετώπιση των 60 δισεκατομμυρίων δραχμών που εσκεμμένα δημιούργησαν η κυβέρνηση και τα εκάστοτε «μάνατζμεντ» της επιχείρησης καθώς και η εξόφληση του ύψους των 15 δισεκατομμυρίων δραχμών δανείου που πρόσφατα παραχώρησε η ΕΤΒΑ.

Παρ' όλα αυτά, η κυβέρνηση, στα πλαίσια της νεοφιλελεύθερης πολιτικής που εφαρμόζει κατ' επιταγήν της Ευρωπαϊκής Ενωσης και του μονοπωλιακού κεφαλαίου σχεδίασε και ολοκλήρωσε αυτές τις μέρες την ιδιωτικοποίηση του Ναυπηγείου, με ολοφάνερες αρνητικές συνέπειες για την Εθνική Αμυνα, την οικονομία, την απασχόληση των εργαζομένων, ακόμα και στον κρατικό Προϋπολογισμό. Λ.χ. η ιδιωτικοποίηση των Ναυπηγείων συνεπάγεται άμεση απόλυση σε πρώτη φάση - 600 εργαζομένων που θα προστεθούν στη λίστα των ανέργων. Μάλιστα, τα 25 δισεκατομμύρια δραχμές για την καταβολή της αποζημίωσης στους εργαζόμενους που θα απολυθούν θα τα πληρώσει το ελληνικό Δημόσιο. Επιπλέον το ελληνικό Δημόσιο θα αναλάβει τα 60 δισεκατομμύρια των ζημιών, τα 15 δισ. δρχ., του δανείου της ΕΤΒΑ, τα 15 δισ. δρχ. του εν εξελίξει επενδυτικού σχεδίου των Ναυπηγείων, καθώς και το κόστος της ίδιας της ιδιωτικοποίησης (λ.χ. αμοιβές του συμβούλου ιδιωτικοποίησης).

Πρόκειται για μια απόφαση από κάθε άποψη επιζήμια για τον εργαζόμενο λαό, με την οποία η κυβέρνηση αναλαμβάνει τεράστιες ευθύνες. Τόσο για όσα αναφέρονται πιο πάνω όσο και συνεκτιμώντας την αρνητική εμπειρία από την ιδιωτικοποίηση των άλλων ναυπηγείων (Νεωρίου, Ελευσίνας), αλλά και από τις εξευτελιστικές προσφορές ύψους... 1,5 δισ. δρχ. που υποβλήθηκαν για τα Ναυπηγεία και τις οποίες εξετάζει και αξιολογεί η κυβέρνηση!

Μετά από όλα αυτά ερωτώνται οι κ.κ. υπουργοί, εάν η κυβέρνηση προτίθεται να αναθεωρήσει την απόφασή της για εκχώρηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην ιδιωτική κερδοσκοπία και ποια μέτρα θα πάρει, ώστε τα Ναυπηγεία να παραμείνουν στο ελληνικό Δημόσιο, πράγμα επωφελές για την Εθνική Αμυνα, την οικονομία και την απασχόληση των εργαζομένων.

Και ρυθμίσεις για διευκόλυνση της εκποίησης

Το «πολυνομοσχέδιο» του υπουργείου Ανάπτυξης, που μεταξύ άλλων περιέχει σειρά ρυθμίσεων που διευκολύνουν την παραχώρηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά συζητήθηκε χτες επί της αρχής στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής. Υπέρ του νομοθετήματος τάχτηκαν μόνον οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ.

Παίρνοντας το λόγο ο βουλευτής του ΚΚΕ, Παναγιώτης Κοσιώνης, κατήγγειλε αρχικά την κυβερνητική πρακτική της προώθησης του συζητούμενου νομοσχεδίου, εν μέσω του καλοκαιριού και στα πλαίσια του 2ου Τμήματος Διακοπών, παρά τη μεγάλη σημασία του. Σημείωσε, όμως, παράλληλα ότι η προώθηση του νομοθετήματος δεν είναι άσχετη από τη σημερινή πολιτική συγκυρία, τονίζοντας πως «η κυβέρνηση προχωρά με γοργούς ρυθμούς στις αποκρατικοποιήσεις», κινούμενη «κάτω από την πίεση που ασκείται από συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα». Αναφερόμενος, παράλληλα, στην ουσία των ρυθμίσεων που προωθεί το νομοσχέδιο αναφορικά με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά τόνισε ότι «η κυβέρνηση "καθαρίζει" την επιχείρηση, προκειμένου να την παραχωρήσει καθαρή στο μεγάλο κεφάλαιο». Οσον αφορά δε τις κυβερνητικές αιτιάσεις περί προστασίας των θέσεων εργασίας ο Παναγιώτης Κοσιώνης προκάλεσε τους βουλευτές όλων των κομμάτων να αναλογιστούν πότε ιδιωτικοποιήσεις ή συγχωνεύσεις επιχειρήσεων έγιναν χωρίς απολύσεις. Παράλληλα, σχολιάζοντας τα άρθρα του νομοσχεδίου που αφορούν τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τόνισε ότι το ΚΚΕ είναι υπέρ της χρήσης τους για περιβαλλοντικούς λόγους, όμως σημειώσει ότι με το νομοθέτημα αυτό η κυβέρνηση παραχωρεί τη χρήση τους στο μεγάλο κεφάλαιο, με το πρόσχημα της προστασίας του περιβάλλοντος δημιουργώντας μάλιστα στο χώρο ιδιόμορφα μονοπώλια.

Οσον αφορά τη Νέα Δημοκρατία, οι βουλευτές της δήλωσαν αντίθετοι στο νομοσχέδιο, εστιάζοντας (ως συνήθως) την κριτική τους σε «διαδικασίες αδιαφάνειας» όσον αφορά την εκχώρηση των Ναυπηγείων, ενώ ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας Κ. Καραμπίνας έκανε λόγο για ρυθμίσεις «αντισυνταγματικές, επιλήψιμες και σκανδαλώδεις».

Απαντώντας ο υφυπουργός Ανάπτυξης Αλ. Καλαφάτης υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο εδώ και μήνες έχει συζητηθεί με τους φορείς των εργαζομένων. Παράλληλα, αναφερόμενος στο διαγωνισμό για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά υποστήριξε ότι αρχικά υπήρξαν 9 «αξιόπιστες προσφορές», εκ των οποίων στη συνέχεια επιλέχτηκαν οι 6 και μετέπειτα οι 3, με τίμημα που κυμαινόταν από 1 έως 1,5 δισ. δρχ.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Κομπίνα δισεκατομμυρίων σε βάρος της ΕΤΒΑ (2002-01-26 00:00:00.0)
Στο «σφυρί» ΕΤΒΑ, Σκαραμαγκάς και ΒΙΠΕ (2001-06-22 00:00:00.0)
Μέγιστη πρόκληση και σκάνδαλο ολκής (2001-04-12 00:00:00.0)
Στην τελική ευθεία το ξεπούλημά τους (2001-02-02 00:00:00.0)
Χτες ήταν η σειρά της ΕΤΒΑ... (2000-06-08 00:00:00.0)
Μέτρα για αποτροπή της συρρίκνωσης ζητάει το ΚΚΕ (1997-06-07 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ