Τρίτη 2 Αυγούστου 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
«Ζεστό» κρατικό χρήμα στους εφοπλιστές και συνέχιση των ιδιωτικοποιήσεων

Η προσήλωση της κυβέρνησης στην υλοποίηση των στόχων του κεφαλαίου, στους οποίους συμπεριλαμβάνεται η ιδιωτικοποίηση των λιμενικών υποδομών, με διάφορα ...«μοντέλα», η ενίσχυση των συμφερόντων των εφοπλιστών της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας, αποτυπώνεται με τον πιο ανάγλυφο τρόπο στα όσα ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσας, με δύο συνεντεύξεις του χτες στο ΑΠΕ, αλλά και στην εφημερίδα «Αγορά» του Σαββάτου.

Στη συνέντευξή του στο ΑΠΕ, ο Θ. Δρίτσας το πρώτο που έκανε σαφές ήταν: «Οι επενδύσεις είναι ένα πολύ μεγάλο ζήτημα που αφορά την Ευρώπη. Είμαστε σε περίοδο αποεπένδυσης. Η χώρα μας μέσα από αυτές τις δυνατότητες που ανοίγονται έχει τομείς στους οποίους μπορεί να προσελκύσει επενδύσεις. Βλέπετε, εκείνο που έχει σημασία είναι να έρθουν επενδύσεις σε νέους παραγωγικούς τομείς και σε νέα πεδία παραγωγικότητας. Το να είναι απλά και μόνο η ιδιωτικοποίηση δημόσιων υπηρεσιών και φορέων, δεν λέει τίποτα αυτό».

Πατώντας σε αυτό το πλαίσιο, που δείχνει ότι η βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η διαμόρφωση του κατάλληλου ...περιβάλλοντος για την προσέλκυση επενδύσεων, που σημαίνει πρακτικά θυσίες στα εργασιακά δικαιώματα και τις λαϊκές ανάγκες, έδειξε τα άλλα... μοντέλα ιδιωτικοποίησης σε βάρος των λιμανιών που επεξεργάζεται η κυβέρνηση: «Συνεργασίες στα διάφορα λιμάνια με χρήστες του λιμανιού και διμερείς συμβάσεις κοινά επωφελείς δεν είναι έξω από την οπτική μας», είπε φωτογραφίζοντας τα ΣΔΙΤ. Μάλιστα, επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία Celestyal Cruises, που δραστηριοποιείται στην κρουαζιέρα έχει ζητήσει, όσον αφορά το λιμάνι του Λαυρίου να αναλάβει την κατασκευή λιμενικών υποδομών «με αντισταθμιστικά οφέλη». Σημείωσε, μάλιστα, ότι «από την πλευρά του υπουργείου υπάρχει θετική ανταπόκριση για το θέμα»...

Υπερασπιζόμενος την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά (με τη μέθοδο της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτων των μετοχών) και την παραχώρησή του στα μονοπώλια, αλλά και για να προετοιμάσει το έδαφος και για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, διαδικασία που θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβρη, έφτασε να δημιουργήσει μια εικονική πραγματικότητα που ξεπέρασε τα όρια της δημαγωγίας. Είπε χαρακτηριστικά: «Παλέψαμε μεθοδικά, με συνέπεια και σοβαρότητα, σε αυτό το στενό περιθώριο, η πώληση της πλειοψηφίας των μετοχών του ΟΛΠ σε ιδιώτη και η ανάληψη της διαχείρισης από την κινεζική Cosco του διευθυντικού δικαιώματος, να γίνει με τέτοιον τρόπο, ώστε το συνολικό πλαίσιο να είναι λειτουργικό, να εξασφαλίζει τον δημόσιο έλεγχο, κοινωνικά οφέλη, τις εργασιακές σχέσεις και να δίνει περιθώριο στους παραλιμένιους δήμους να έχουν λόγο και δυνατότητα διαβούλευσης με τον νέο διαχειριστή»!

Ειδική αναφορά έκανε ο υπουργός στην ακτοπλοΐα, «ενημερώνοντας» τους εφοπλιστές ότι η κυβέρνησή τους έχει εξασφαλίσει άλλα 86 εκατ. ευρώ επιδοτήσεις, δηλαδή το ζεστό κρατικό χρήμα που παίρνουν κάθε χρόνο με την πατέντα των δήθεν άγονων γραμμών. Να σημειωθεί ότι από το 2002 που ξεκίνησε αυτό το «κόλπο» μέχρι και τώρα υπολογίζεται ότι οι κυβερνήσεις των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και τώρα του ΣΥΡΙΖΑ έχουν προσφέρει στους ακτοπλόους εφοπλιστές πάνω από 2 δισ. ευρώ! Να σημειωθεί ότι στα 86 εκατ. ευρώ επιδοτήσεων δεν συμπεριλαμβάνονται οι απευθείας αναθέσεις, που σημαίνει ότι το ποσό των επιδοτήσεων θα ξεπεράσει όπως και κάθε χρόνο τα 100 εκατ. ευρώ.

Ο Θ. Δρίτσας αναφέρθηκε και στις προσφυγικές ροές, όπου παραδέχτηκε μεν ότι αυξήθηκαν μετά το αποτυχημένο στρατιωτικό πραξικόπημα στην Τουρκία, ωστόσο, όπως είπε, «αλλά δεν είναι τόσο μεγάλη που να οδηγείται κανείς σε συμπεράσματα».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ