Παρασκευή 17 Αυγούστου 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΕΟ ΕΦΟΠΛΙΣΤΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ
Νεκρός ναύτης του «Αίολος Εξπρές 2»

Ενα παλικάρι 42 χρόνων, ο ναύτης Γιάννης Καρράς, δε γύρισε χτες στο σπίτι του. Ο άγριος ανταγωνισμός των εφοπλιστικών εταιριών έκοψε το νήμα της ζωής του στη 1 το μεσημέρι πάνω στο ταχύπλοο επιβατικό πλοίο «Αίολος Εξπρές 2». Το υπουργείο των εφοπλιστών με κομψές εκφράσεις, που μηδενίζουν την εφοπλιστική και κυβερνητική ευθύνη, ανακοίνωσε ξερά: «Θανάσιμα τραυματίστηκε ο ναύτης του νεότευκτου Ε/Γ - Ο/Γ "ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ ΙΙ" νηολογίου Μυτιλήνης 38, της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου, Ιωάννης ΚΑΡΡΑΣ του Παναγιώτη, έγγαμος, 42 ετών, όταν κατά τη διάρκεια χειρισμών πρυμνοδέτησης του ανωτέρω πλοίου - προερχόμενο από Νάξο - στο λιμάνι της Πάρου σήμερα και περί ώρα 13.00, μία δέστρα (μπίντα) του πρυμναίου τμήματος ξαφνικά έσπασε και τον κτύπησε».

Η ανακοίνωση του ΥΕΝ είναι μνημείο συγκάλυψης: Λίγες ώρες μετά το έγκλημα κλιμάκιο της Ενωσης Θερμαστολαδάδων, με επικεφαλής τον ίδιο τον πρόεδρό της Γιάννη Μανουσογιαννάκη, έκανε έλεγχο στο πλοίο και διαπίστωσε πως εκτός από την ήδη κομμένη «σαν αγγούρι» μπίντα, άλλες δύο είχαν εμφανείς ρωγμές! Διαπίστωσε επίσης ότι η μπίντα δεν κόπηκε την ώρα πρυμνοδέτησης, όπως ψευδώς αναφέρει το ΥΕΝ, αλλά αφού το πλοίο είχε ήδη ακινητοποιηθεί, όταν, δηλαδή, γινόταν ασφάλιση της πρυμνοδέτησης. Αυτή η «λεπτομέρεια» αναδεικνύει ακόμα περισσότερο τόσο τις εφοπλιστικές ευθύνες όσο και αυτές του Κλάδου Ελέγχου Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων του ΥΕΝ. Το ΥΕΝ προσπαθεί να αποσείσει τις ευθύνες του, αναφέροντας πως το πλοίο ελέγχεται από τον γαλλικό νηογνώμονα. Γιατί αυτό δικαιολογεί το χάσιμο ανθρώπινων ζωών σε ελληνικό πλοίο, επί ελληνικού λιμανιού, μόνο ο Παπουτσής και τα αφεντικά του το γνωρίζουν. Ούτε, επίσης, ξεπλένει το αίμα η προβολή του επιχειρήματος πως το πλοίο ήταν νεότευκτο. Οταν είναι πασίγνωστο πως ακριβώς σ' αυτά τα νέα πλοία, που καλούνται να τα βγάλουν πέρα στον ανταγωνισμό, με διαρκή 24ωρη καταπόνηση, για να επιτευχθούν οι ταχύτητες που απαιτούνται με το μικρότερο δυνατό κόστος, χρησιμοποιείται υλικό που απέχει τόνους ασφάλειας από τον παραδοσιακό χάλυβα. Στην προκειμένη περίπτωση η μπίντα ήταν από ειδικό κράμα, σίγουρα όχι από χάλυβα.

Είχαμε προειδοποιήσει έγκαιρα πως θα θρηνήσουμε κι άλλους νεκρούς, αν δεν παίρνονταν έγκαιρα μέτρα, σημειώνει ο Γιάννης Μανουσογιαννάκης, απευθύνοντας έκκληση έστω και τώρα να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι για να αποτραπούν τα χειρότερα. Υπενθυμίζει πως λίγο καιρό πριν άλλος ένας ναυτικός έχασε τη ζωή του στο πλοίο «Σαντορίνη», τότε από σπάσιμο κάβου.

Το γεγονός, πάντως, ότι στο «Αίολος 2» δόθηκε αμέσως άδεια να συνεχίσει το ταξίδι του προς τον Πειραιά δείχνει ήδη τη διαδρομή προς τη συγκάλυψη. Η εταιρία έχει όλο το χρόνο να αντικαταστήσει τις φθαρμένες μπίντες. Χτες το απόγευμα στο λιμάνι του Πειραιά «κυκλοφορούσε» σαν πικρό ανέκδοτο το πόρισμα στο οποίο αναμένεται να καταλήξει η όποια έρευνα: Αστοχία υλικού, ζόρισε κι ο ναύτης τον κάβο κι έγινε το κακό...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ