Παρασκευή 17 Φλεβάρη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ανοίγει δρόμο για Ειδικές Οικονομικές Ζώνες στη διαμετακόμιση

Σε πλήρη στοίχιση, η κυβέρνηση, η ΝΔ και τα άλλα αστικά κόμματα ψήφισαν χτες στην Ολομέλεια της Βουλής νομοσχέδιο με το οποίο προετοιμάζεται το έδαφος για να μετατραπούν λιμάνια, διαμετακομιστικά κέντρα (π.χ. Θριάσιο), αλλά και ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες σε Ειδικές Οικονομικές Ζώνες, σε βάρος των εργασιακών, συνδικαλιστικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων, με στόχο τη δημιουργία του κατάλληλου «επιχειρηματικού κλίματος» που θα συμβάλλει στη μετατροπή της Ελλάδας σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών.

Με το νομοσχέδιο συστήνεται Εθνικό Μητρώο Φορτοεκφορτωτών Λιμένος και Ξηράς, από το οποίο εξαιρούνται οι εργαζόμενοι (χειριστές φορτοεκφορτωτικών μηχανημάτων, λιμενεργάτες κ.ά.) του λιμανιού του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και των άλλων λιμανιών της χώρας που είναι ανώνυμες εταιρείες, καθώς και τα διαμετακομιστικά κέντρα (logistics)!

Το Εθνικό Μητρώο είναι μεν ενταγμένο στην «εργαλειοθήκη» του ΟΟΣΑ για την απελευθέρωση του συγκεκριμένου επαγγέλματος, δίνοντας τη δυνατότητα για διαμόρφωση ευρύτερων επιχειρηματικών σχημάτων, ωστόσο προβλέπει τις προϋποθέσεις για την πιστοποίηση και την ασφάλεια όσων ασκούν αυτό το επάγγελμα. Το γεγονός ότι από το Μητρώο εξαιρούνται οι εργαζόμενοι στα μεγάλα λιμάνια και τα διαμετακομιστικά κέντρα, όπως ανέδειξε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης, καταψηφίζοντας το νομοσχέδιο, σημαίνει πρακτικά ότι τα λιμάνια και η διαμετακόμιση μετατρέπονται σε Ειδικές Ζώνες, αφού:

  • Οι εργαζόμενοι δεν θα είναι «πιστοποιημένοι». Ποιος θα εξασφαλίζει την ασφάλεια του εργαζόμενου και ποιος θα έχει την εποπτεία; Ο εργοδότης, δηλαδή η COSCO, οι ανώνυμες εταιρείες, οι επιχειρηματικοί όμιλοι.
  • Δίνεται η δυνατότητα στην εργοδοσία να μην καθορίζει με Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας τους κανονισμούς διεξαγωγής φορτοεκφορτωτικών εργασιών.
  • Διευκολύνεται με τον τρόπο αυτό η εργοδοσία να εφαρμόσει τέτοιο καθεστώς στους εργαζόμενους του ΟΛΠ μετά τη λήξη της ΣΣΕ, που είναι σε ισχύ μέχρι το Μάη του 2017, αλλά και στους εργαζόμενους του ΟΛΘ.
  • Με την εξαίρεση, οι εργαζόμενοι σε ΟΛΠ και ΟΛΘ δεν θα εντάσσονται πλέον στα ΒΑΕ, αφού η νομοθεσία του ΙΚΑ - ΕΤΑΜ προβλέπει την ένταξη των πιστοποιημένων φορτοεκφορτωτών.
  • Δεν θα ισχύουν τα μέτρα πρόληψης, υγιεινής, ασφάλειας και προστασίας της υγείας για τους φορτοεκφορτωτές που προβλέπεται από το ΣΕΠΕ, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στην εργοδοσία με ένα μονομερή κανονισμό εργασίας να καθορίσει όλα τα παραπάνω.
Ενα βήμα πιο πέρα για το κεφάλαιο

Η υπουργός Εργασίας Εφη Αχτσιόγλου επιχείρησε να υποβαθμίσει το θέμα, αποφεύγοντας να απαντήσει στα όσα ανέφερε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, κάνοντας λόγο «για διατάξεις με τις οποίες επανακαθορίζεται με ορθολογικό και απλό τρόπο η διαδικασία εγγραφής στο Μητρώο, καταργούνται ρυθμίσεις οι οποίες δημιουργούσαν δυσλειτουργίες και ερμηνευτικές συγχύσεις», ενώ προσέφυγε στη βολική αντιπαράθεση με τη ΝΔ για το ποιος έχει μεγαλύτερη ευθύνη για τη διεύρυνση της απορρύθμισης των εργασιακών σχέσεων.

Απαντώντας ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Νίκος Καραθανασόπουλος, επισήμανε ότι η πολιτική της σημερινής κυβέρνησης συνεχίζει στον ίδιο δρόμο των προηγούμενων αντιλαϊκών κυβερνήσεων, «δηλαδή - τόνισε - λέτε στους εργαζόμενους και στα πλατιά λαϊκά στρώματα κάντε τις θυσίες για να έρθει το ξέφωτο. Ποιο είναι αυτό το ξέφωτο; Η καπιταλιστική ανάπτυξη, η οποία όταν θα έρθει, θα τους λέτε συνεχίστε να κάνετε θυσίες για να διατηρηθεί η ανάπτυξη. Αρα, καλείτε την εργατική τάξη και τα πλατιά λαϊκά στρώματα να κάνουν διαχρονικές θυσίες στο βωμό της καπιταλιστικής ανταγωνιστικότητας, στη θωράκιση, επί της ουσίας, της καπιταλιστικής κερδοφορίας».

Πρόσθεσε ότι ακριβώς αυτά τα συμφέροντα υπηρετεί και το νομοσχέδιο, καθώς «ένας από τους βασικούς στρατηγικούς σχεδιασμούς της αστικής τάξης της χώρας μας είναι η μετατροπή της Ελλάδας σε κόμβο ενεργειακό και διαμετακομιστικό. Διευκολύνετε εσείς αυτή την τάση; Βεβαίως. Ξεκίνησε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και σήμερα την προχωράτε κι εσείς ένα βήμα παραπέρα».

«Τι κάνετε με το Μητρώο Φορτοεκφορτωτών; Εξαιρείτε τα μεγάλα λιμάνια, εκεί όπου θα γίνουν τα βασικά διαμετακομιστικά κέντρα, που είναι είτε ιδιωτικοποιημένα πλέον, όπως είναι το Λιμάνι του Πειραιά, είτε βρίσκονται υπό καθεστώς ιδιωτικοποίησης, όπως το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Σε ποια κατεύθυνση; Στην κατεύθυνση να διευκολύνετε την ιδιωτικοποίησή τους και να διευκολύνετε επί της ουσίας τους μεγάλους πολυεθνικούς ομίλους, στα χέρια των οποίων έχουν περάσει, να θωρακίσουν την κερδοφορία τους», είπε ο Ν. Καραθανασόπουλος.

Εκτός από τη ΝΔ, το νομοσχέδιο υπερψήφισαν Δημοκρατική Συμπαράταξη (ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ), Ενωση Κεντρώων και Ποτάμι. Η ναζιστική ΧΑ καταψήφισε επί της αρχής για επιμέρους άρθρα, αφού για το κύριο μέρος του νομοσχεδίου, δηλαδή για το Μητρώο, ο ειδικός αγορητής, Δ. Κουκούτσης, είπε ότι οι διατάξεις του νομοσχεδίου «έρχονται να διορθώσουν τις αγκυλώσεις»...

  • Το ΚΚΕ υπερψήφισε το άρθρο 8, που προβλέπει την παράταση της θητείας του επικουρικού προσωπικού του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών μέχρι τις 30 Σεπτέμβρη 2017 και το άρθρο 12, που προβλέπει την παράταση της προθεσμίας άνεργων εγγεγραμμένων του ΟΑΕΔ που συμμετέχουν στο πρόγραμμα εκπαίδευσης ή επαγγελματικής κατάρτισης μέχρι τις 30 Ιούνη 2017.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ