Παρασκευή 14 Σεπτέμβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Γ' ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ
Μεγάλα - μικρά έργα όλα στους ιδιώτες

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε την επεξεργασία Σχεδίου Νόμου για συμβάσεις παραχώρησης στους ιδιώτες, με τα ληστρικά και αποικιοκρατικά συστήματα της «αυτοχρηματοδότησης» και της «συγχρηματοδότησης»

Ολες οι επενδύσεις του Γ' Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης (Γ' ΚΠΣ) που συγχρηματοδοτούνται από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, παραδίδονται για μακροχρόνια εκμετάλλευση στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Η παράδοσή τους πρόκειται να γίνει με το ληστρικό, για τα δημόσια συμφέροντα, πλαίσιο συμβάσεων παραχώρησης με τις μορφές της «συγχρηματοδότησης» και «αυτοχρηματοδότησης» έργων και υπηρεσιών του δημοσίου, στα πρότυπα των αποικιοκρατικών όρων κατασκευής του αεροδρομίου των Σπάτων και της Αττικής Οδού.

Αυτά προκύπτουν από τη χτεσινή σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό Κ. Σημίτη στο Μέγαρο Μαξίμου, με αντικείμενο τα συγχρηματοδοτούμενα έργα του Γ' ΚΠΣ με τη συμμετοχή των υπουργών Γ. Παπαντωνίου, Ν. Χριστοδουλάκη, Κ. Λαλιώτη, Ε. Βενιζέλο, Χ. Βερελή, Ε. Παπαζώη και του αρμόδιου υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας Χρ. Πάχτα.

Η παράδοση των μεγάλων και μεσαίων επενδύσεων του Γ' ΚΠΣ στο ιδιωτικό κεφάλαιο, είχε ανακοινωθεί από την κυβέρνηση, από το 1999 με την κατάθεση στις Βρυξέλλες των προτάσεων για το νέο Σχέδιο Περιφερειακής Ανάπτυξης 2000 - 2006. Η κυβέρνηση επαναφέρει το θέμα, λίγες ημέρες μετά την ομιλία του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ, όπου υποσχέθηκε εκ νέου στους επιχειρηματίες, ότι οι πολιτικές και κοινωνικές αναφορές της κυβέρνησης θα γίνονται με αποκλειστικό γνώμονα τα επιχειρηματικά συμφέροντα.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση από το Γραφείο Τύπου του πρωθυπουργού, οι συμμετέχοντες στη σύσκεψη υπουργοί κατέθεσαν στον πρωθυπουργό τις προτάσεις τους, για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα που θα περάσουν στα χέρια του ιδιωτικού κεφαλαίου. Αποφασίστηκε, επίσης, να εκπονηθεί Σχέδιο Νόμου, «για όλες τις πτυχές του Γ` ΚΠΣ που θα ρυθμίζει τις προϋποθέσεις για την προσέλκυση των ιδιωτικών κεφαλαίων από την Ελλάδα και το εξωτερικό». Προφανώς, το Σχέδιο Νόμου θα αποτελέσει τη νομιμοποιητική βάση, ώστε επενδύσεις που θα χρηματοδοτούνται στην πολύ μεγάλη τους πλειοψηφία από τις δημόσιες δαπάνες, να περνάνε στη συνέχεια για μακροχρόνια εκμετάλλευση στους ιδιώτες, οι οποίοι συμμετέχουν συνήθως με ένα ελάχιστο ποσοστό χρηματοδότησης.

Σύμφωνα με την πρωθυπουργική ανακοίνωση, στο Σχέδιο Νόμου «θα πρέπει να καταγράφεται ένα ευέλικτο θεσμικό πλαίσιο», στο όνομα της αντιμετώπισης των μεγάλων προκλήσεων της ερχόμενης δεκαετίας. Ομως, η «ευελιξία» που ευαγγελίζονται δεν προοιωνίζεται τίποτα περισσότερο από τους ευνοϊκούς, για τους επιχειρηματίες, όρους κατάρτισης των συμβάσεων παραχώρησης. Από την ανακοίνωση, επίσης, προκύπτει ότι το δρόμο της ληστρικής παράδοσης των επενδύσεων αυτών στο ιδιωτικό κεφαλαίο το έδειξε στην ομιλία του ο ίδιος ο πρωθυπουργός. Ο τελευταίος φέρεται να δήλωσε ότι «η χώρα μας στηριζόμενη στην εμπειρία της από τις συμβάσεις παραχώρησης στον εξειδικευμένο τομέα των οδικών μεταφορών, θα αξιοποιήσει περαιτέρω αυτή τη δυνατότητα, προκειμένου να προσελκύσει ιδιωτικά κεφάλαια που θα διατεθούν για την αναβάθμιση και άλλων τομέων και υπηρεσιών...» Σαν τέτοιο παράδειγμα ανέφερε τα «συγχρηματοδοτούμενα» έργα του αεροδρομίου των Σπάτων, της Αττικής Οδού και της γέφυρας Ρίου - Αντίρριου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ