Πέμπτη 30 Νοέμβρη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ
Πυρκαγιά σε επισκευαζόμενο πλοίο επιβεβαιώνει τους σοβαρούς κινδύνους για τους εργαζόμενους

Μια μέρα πριν είχαν εντοπιστεί από τη Μεικτή Επιτροπή Ελέγχου σοβαρές ελλείψεις στα μέτρα ασφαλείας

Πυρκαγιά εκδηλώθηκε χτες το μεσημέρι στο φορτηγό πλοίο «ΒΟΙ BRANCO», σημαίας Τόγκο, το οποίο επισκευάζεται στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη στο Πέραμα.

Το γεγονός επιβεβαιώνει τις καταγγελίες του Συνδικάτου Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγικής Βιομηχανίας Ελλάδας για το επικίνδυνο περιβάλλον που διαμορφώνεται για τη ζωή των εργατών στη Ζώνη, από τη συνεχή υποβάθμιση των Μεικτών Επιτροπών Ελέγχου που συνειδητά προωθείται από την κυβέρνηση και το υπουργείο Εργασίας, προφανώς κατ' απαίτηση των εφοπλιστών και των μεγαλοεργολάβων.

Στο πλοίο εκτελούνταν θερμές ελασματουργικές εργασίες επισκευής στο χώρο φόρτωσης από το συνεργείο «ΝΑΥΣ ΕΛΛΑΣ», από τις οποίες άρπαξαν φωτιά μονωτικά υλικά. Τη στιγμή εκείνη στο πλοίο βρίσκονταν 30 εργαζόμενοι του συνεργείου, χώρια το πλήρωμα, ενώ ήταν θέμα τύχης που δεν υπήρξαν θύματα είτε λόγω τραυματισμού είτε λόγω αναπνευστικών προβλημάτων, καθώς έγινε αυτόματα «έκλυση πυκνού καπνού», σύμφωνα με το δελτίο Τύπου του υπουργείου Ναυτιλίας.

Μία μέρα πριν από το περιστατικό αυτό, η Μεικτή Επιτροπή Ελέγχου για την τήρηση των μέτρων προστασίας των εργαζομένων στα επισκευαζόμενα πλοία, στη διάρκεια επιθεώρησης των επισκευαστικών εργασιών στο καράβι, είχε εντοπίσει και βεβαιώσει σωρό από σοβαρότατες ελλείψεις στα μέτρα ασφαλείας, που, όπως αποδεικνύεται, δεν τις έλαβε υπόψη η εργοδοσία, αφού ξέρει ότι η Επιτροπή δεν θα μπορούσε να κάνει επανέλεγχο την επόμενη μέρα λόγω της υπολειτουργίας της. Η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο σοβαρή αν υπολογιστεί ότι δεν προβλέπεται καμία προϋπόθεση (π.χ. κατάλληλα μηχανήματα, ειδίκευση κ.ά.) για τη λειτουργία των ίδιων των συνεργείων που αναλαμβάνουν επισκευαστικές εργασίες.

Τις σοβαρές ευθύνες της κυβέρνησης αναδεικνύει το κλαδικό Συνδικάτο

Το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγικής Βιομηχανίας Ελλάδας, στις 17 Νοέμβρη, είχε εκδώσει ανακοίνωση, στην οποία ανέφερε ότι παρά το γεγονός ότι οι Επιτροπές αυτές είναι ο μοναδικός μηχανισμός ελέγχου για την προστασία της υγείας και της ζωής των εργαζομένων, το υπουργείο τις σπρώχνει στην κατάργηση αφού έχει σταματήσει να καταβάλλει την αποζημίωση των μελών τους, με αποτέλεσμα να μη μετέχουν οι εκπρόσωποι του ΤΕΕ και του Γενικού Χημείου του Κράτους και να μην υπάρχει η προβλεπόμενη απαρτία για τη λειτουργία τους. Το Συνδικάτο ανέφερε ακόμα ότι «δεν παρέχεται καμία υλικοτεχνική υποδομή (μέσα ατομικής προστασίας των μελών, όργανα μέτρησης θορύβου, σκόνης, χημικών και βλαβερών παραγόντων, ρεύμα κ.λπ.) και δεν υπάρχει σταθερό μέσο μεταφοράς, με αποτέλεσμα πολλές μέρες να μη λειτουργούν οι Επιτροπές, γιατί δεν υπάρχει μέσο για να μετακινηθούν».

Το Συνδικάτο ανέφερε επίσης ότι 20 μέρες πριν από την έκδοση της ανακοίνωσης είχε ζητήσει συνάντηση με το υπουργείο προκειμένου να καταθέσει τις προτάσεις του για τη σωστή και καθημερινή λειτουργία των Επιτροπών, χωρίς να λάβει απάντηση. Προειδοποιούσε μάλιστα ότι «υπάρχει άμεσος κίνδυνος για την ίδια τη ζωή των συναδέλφων, εφόσον τα ατυχήματα (μικρά ή μεγάλα) είναι πολύ τακτικά και η παραβίαση των κανόνων ασφαλείας και η ανασφάλιστη εργασία σε πολλές περιπτώσεις είναι κανόνας (ιδιαίτερα στη ράδα του Πειραιά - αγκυροβόλιο πλοίων - ανοιχτά της Σαλαμίνας και της Αίγινας, στην Κυνοσούρα κ.λπ., αλλά και στην ίδια τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη)».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ