ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Μέγιστη πρόκληση και σκάνδαλο ολκής

Κρατικά ναυπηγεία χωρών της Δ. Ευρώπης εποφθαλμιούν το μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώρας, επειδή η κυβέρνηση το πουλά με το επιχείρημα ότι το κράτος δεν πρέπει να ασχολείται με επιχειρήσεις

Πέμπτη 12 Απρίλη 2001

Περισσότερα από 100 δισεκατομμύρια δραχμές θα κοστίσει στο ελληνικό δημόσιο και κατ' επέκταση στον ελληνικό λαό, το χάρισμα στους ιδιώτες των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Στο παραπάνω ποσό δε συμπεριλαμβάνονται οι αναθέσεις του Πολεμικού Ναυτικού, του ΟΣΕ, των ΗΛΠΑΠ, η παραχώρηση γης κ.ο.κ., οι οποίες είναι ύψους μερικών τρισεκατομμυρίων δραχμών. Οπως εξελίσσονται τα πράγματα, διαφαίνεται ότι η βούληση της κυβέρνησης δεν είναι απλά το ξεπούλημά τους, αλλά ή με οποιοδήποτε τίμημα απεμπλοκή της από τα ναυπηγεία, με το ανόητο εκσυγχρονιστικό επιχείρημα ότι «το κράτος δεν μπορεί να είναι επιχειρηματίας». Την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση κομπάζει, προβάλλοντας επιχειρήματα του τύπου ότι το κράτος αρνείται να παίξει το ρόλο επιχειρηματία, κρατικά ναυπηγεία της Δυτικής Ευρώπης σπεύδουν να βάλουν στο χέρι τα μεγαλύτερα ναυπηγεία της χώρας και της Ανατολικής Μεσογείου, που, πέραν όλων των άλλων δυνατοτήτων τους, έχουν - όπως είπε και ο υφυπουργός Ανάπτυξης Αλ. Καλαφάτης - «προικιό»!

Η χτεσινή «αποκάλυψη» του Αλ. Καλαφάτη ότι τα περιουσιακά στοιχεία του ναυπηγείου (αποτίμηση) και οι μέχρι τώρα κρατικές αναθέσεις δε θα αποτελέσουν στοιχείο καθορισμού του τιμήματος, για την ιδιωτικοποίηση του Σκαραμαγκά, καταδεικνύει ότι η «πώληση» των ναυπηγείων θα εξελιχθεί ίσως στο πιο καραμπινάτο σκάνδαλο στην ιστορία ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας. Πρόθεση της κυβέρνησης είναι να παραδώσει το ναυπηγείο σε όποιον από τους έξι ιδιώτες καταβάλλει το μεγαλύτερο τίμημα.

Ομως, όσο... μεγάλο και να είναι το τίμημα που θα καταβάλει το επόμενο αφεντικό για την εξαγορά του Σκαραμαγκά, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ισούται με τα:

Πέρα από τα παραπάνω ποσά, τα οποία θα κληθεί να πληρώσει το δημόσιο σε «ζεστό χρήμα», δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι:

Ολα αυτά και πολλά άλλα δίνει η κυβέρνηση στο ιδιωτικό κεφάλαιο, για να απεμπλακεί από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Ενα ναυπηγείο, που με τις υπάρχουσες συμφωνίες, προβλέπεται, σύμφωνα με παράγοντες της κυβέρνησης, να έχει «αέναη και σίγουρη λειτουργία». Σύμφωνα με τον υφυπουργό Ανάπτυξης Αλ. Καλαφάτη, έχει κατατεθεί στη Βουλή νομοσχέδιο που ρυθμίζει όλες τις θεωρούμενες εκκρεμότητες για το ξεπούλημα του τελευταίου δημόσιου ναυπηγείου της χώρας. Να, γιατί τώρα χρειάζεται ο αγώνας για την παραμονή του ναυπηγείου υπό δημόσιο έλεγχο, στο πλαίσιο ενός ενιαίου φορέα ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας. Και πέρα από το οτιδήποτε επιχειρείται να εμφανιστεί, αυτό το 40% των εργαζομένων στα ναυπηγεία, που την περασμένη εβδομάδα καταψήφισε τη «δράση» της πρασινογάλαζης πλειοψηφίας του σωματείου, αποτελεί τη μεγαλύτερη απόδειξη ότι οι εργαζόμενοι αντιτίθενται στο ξεπούλημα του Σκαραμαγκά.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Η κυβέρνηση τα «χαρίζει» στο γερμανικό γκρουπ HDW (2001-10-12 00:00:00.0)
Στη Βουλή το ξεπούλημα του Σκαραμαγκά (2001-07-25 00:00:00.0)
Παρασκήνιο απαξίωσης για το ξεπούλημα (2001-05-03 00:00:00.0)
Στην τελική ευθεία το ξεπούλημά τους (2001-02-02 00:00:00.0)
Και νέες δουλιές στον Ταβουλάρη από το Πολεμικό Ναυτικό (2000-01-08 00:00:00.0)
Πρόκειται για απάτη εν ψυχρώ (1995-02-03 00:00:00.0)