Σάββατο 13 Σεπτέμβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Δικάζονται για συμμετοχή σε κινητοποιήσεις

Το σκηνικό των διώξεων στο χώρο της εκπαίδευσης αναβιώνει την ερχόμενη Τετάρτη στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο της Ρόδου. Οκτώ εκπαιδευτικοί, στελέχη και μέλη της Α' ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου και του Διδασκαλικού Συλλόγου Ρόδου, δικάζονται με κατηγορίες που συνδέονται με τη συμμετοχή τους στις κινητοποιήσεις του 1998 ενάντια στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Η ΟΛΜΕ, με αφορμή αυτή τη δίωξη, ζητά να καταργηθεί η πράξη νομοθετικού περιεχομένου και να σταματήσουν όλες τις ανακρίσεις και δίκες σε βάρος εκπαιδευτικών, μαθητών, φοιτητών και πολιτών.

ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΑΠΘ
Προσανατολίζονται σε νέες κινητοποιήσεις

Σε δυναμικές κινητοποιήσεις προσανατολίζονται οι συμβασιούχοι του ΑΠΘ που απασχολούνται με το καθεστώς της εργολαβίας, ύστερα από την άρνηση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην προκήρυξη 136 μόνιμων θέσεων εργασίας για διοικητικούς και άλλους υπαλλήλους, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της την περασμένη χρονιά. Στη χτεσινή τους γενική συνέλευση αποφάσισαν να προχωρήσουν σε 24ωρη προειδοποιητική απεργία την Τρίτη, 16 Σεπτέμβρη, ενώ μέσα στο μήνα αναμένεται να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους.

Οι περίπου 500 εργαζόμενοι στις εργολαβικές εταιρίες καλύπτουν πάγιες και μόνιμες ανάγκες του πανεπιστημίου, τόσο στον τομέα των διοικητικών υπηρεσιών, όσο και στο χώρο της καθαριότητας και της φύλαξης του ΑΠΘ. Από τις 17 Δεκέμβρη του 2002, η πρυτανεία του ΑΠΘ, κάτω από την πίεση των εργαζομένων που βρίσκονταν από το Σεπτέμβρη σε αγωνιστικό αναβρασμό, είχε ζητήσει από το υπουργείο Παιδείας την προκήρυξη των 136 νέων θέσεων εργασίας στο Πανεπιστήμιο. Η κυβέρνηση είχε τότε παραπέμψει το θέμα στη συνεργασία των υπουργείων Παιδείας και Εσωτερικών, η οποία όμως καθυστέρησε εσκεμμένα πάνω από 7 μήνες, με αποτέλεσμα η προκήρυξη των θέσεων να μείνει για μια ακόμη φορά στα χαρτιά, όπως καταγγέλλει το σωματείο των εργαζομένων.

Ακόμα και σήμερα η κυβέρνηση επιμένει να εμπαίζει τους εργαζόμενους, αφού καμιά επίσημη ενημέρωση για την τύχη του αιτήματός τους δεν έχει γίνει και μόνο ανεπίσημα έχουν ενημερωθεί ότι η περσινή κυβερνητική δέσμευση παρέμεινε κενό γράμμα.

Κινητοποιήσεις εξάλλου ετοιμάζουν και οι εργαζόμενοι με συμβάσεις έργου και αορίστου χρόνου στο ΑΠΘ, συμμετέχοντας στις 24ωρες απεργίες που έχει κηρύξει το πανελλαδικό συντονιστικό τους όργανο για την Παρασκευή 19 και τη Δευτέρα 22 Σεπτέμβρη.

Με αφορμή τις συσκέψεις της ΟΛΜΕ

Στις 9 και 10 Σεπτέμβρη, η ΟΛΜΕ πραγματοποίησε σε Τρίπολη και Πάτρα συσκέψεις με τα ΔΣ των ΕΛΜΕ της Πελοποννήσου. Θέμα: «Η προετοιμασία του Κλάδου για 24ωρη απεργία».

Ποια ΟΛΜΕ; Μα αυτή που η πλειοψηφική της ηγεσία αποτελείται από τη ΔΑΚΕ, τη ΣΥΝεργασία και την ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ. Η ίδια δηλαδή πλειοψηφία που είχε το τιμόνι της ΟΛΜΕ όλα τα προηγούμενα χρόνια, μόνο που τώρα και τυπικά πλέον έχει στα χέρια της και ολόκληρο το προεδρείο.

Τι αγώνες; Μα μόνο για το φραγκοδίφραγκο! Εβγαλαν λοιπόν από το σεντούκι την παντιέρα του αγώνα και εφορμούν στα χειμερινά ανάκτορα του Μαξίμου! Αιτήματα; Ενα και μοναδικό. Το επίδομα των 176 ευρώ.

Ποιοι; Αυτοί που διαμόρφωναν αιτήματα όχι σε αντιπαράθεση με την κερδοφορία του κεφαλαίου, αλλά με βάση το «τι πήραν» οι άλλοι εργαζόμενοι.. Που για 5 χρόνια έβαλαν πλάτη στην πολιτική της λιτότητας, διεκδικώντας γενικά και αόριστα ως μοναδικό αίτημα το νέο μισθολόγιο, πράγμα που εκμεταλλεύτηκε η κυβέρνηση αναβάλλοντας κάθε φορά τη συζήτηση για τις αυξήσεις, λέγοντας ότι τέτοια ζητήματα θα επιλυθούν όταν εφαρμοστεί το νέο μισθολόγιο.

Τώρα ας καμαρώνουν για τα επιτεύγματά τους, για το νέο μισθολόγιο της αύξησης των 13 ευρώ(!), εκτός και αν τους καλύπτει η «Χάρτα σύγκλισης» ΠΑΣΟΚ - ΝΔ για τα συμφέροντα του κεφαλαίου.

Ποιοι; Αυτοί που στο όνομα του ευρωπαϊκού προσανατολισμού στηρίζουν τις αναδιαρθρώσεις στο χώρο της εκπαίδευσης, το σχολείο της αγοράς, την ιδιωτική εκπαίδευση και την επιχειρηματική δραστηριότητα στην παιδεία, την «αξιολόγηση» και τη σύνδεση μισθού - παραγωγικότητας, την κατάργηση της επετηρίδας, τις ελαστικές σχέσεις εργασίας και το καθεστώς ομηρίας των αναπληρωτών.

Αυτοί, λοιπόν, αποφάσισαν να περιορίσουν τον όποιο «αγώνα» σε συντεχνιακά πλαίσια, αφού στο όνομα της «ιδιαιτερότητας» αρνούνται την κοινή δράση με τους άλλους εργαζόμενους - θύματα της ίδιας αντιλαϊκής πολιτικής.

Πονηρή η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ! Σου λέει, εκλογές έχουμε κάτι θα τσιμπήσουμε, ασφαλώς χωρίς να χτυπάμε το κεφάλαιο και την πολιτική του.

Πονηρή, όμως, και η κυβέρνηση του κεφαλαίου, που προεκλογικά ξέρει πολύ καλά να κάνει δήθεν πως δίνει με το ένα χέρι ένα κομματάκι από την υπεραξία που κλέβει από τους εργαζόμενους, για να τα πάρει πίσω με 10 χέρια, αφού ακριβώς την ίδια στιγμή απεργάζεται νέα αντεργατικά μέτρα λεηλασίας του λαϊκού εισοδήματος.

Κουβέντα λοιπόν για τα χάλια της Παιδείας.

Κουβέντα για τις ευθύνες της κυβέρνησης, αλλά και της ΝΔ που με την παρουσίαση του κυβερνητικού της προγράμματος για την Παιδεία φρόντισε να επιβεβαιώσει την πλήρη συμφωνία της με την κυβερνητική πολιτική.

Κουβέντα για τα παιδιά που πετιούνται έξω από το Λύκειο.

Κουβέντα για την Παιδεία της ακριβοπληρωμένης αμάθειας και το σχολείο της αγοράς.

Κουβέντα για το χαράτσι της λαϊκής οικογένειας στο όνομα της «δωρεάν» Παιδείας.

Κουβέντα για το διπλό ανισότιμο σχολικό δίκτυο Ενιαίο Λύκειο - ΤΕΕ. Για την υποκατάσταση της μόρφωσης από την κατάρτιση.

Κουβέντα για τα 35άρια τμήματα.

Κουβέντα για προβλήματα και αιτήματα που μπορούν να εξασφαλίσουν τη στήριξη, τη συμπαράσταση και την κοινή δράση με τους άλλους εργαζόμενους.

Γεννάται το ερώτημα: Γιατί προβάλλουν ουσιαστικά μόνο το οικονομικό; Μα γιατί έτσι πιο εύκολα μπορούν να συσκοτίσουν την απόλυτη συμφωνία τους με τη γενικότερη αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης - κεφαλαίου - ΕΕ.

Καμιά εμπιστοσύνη σ' αυτή τη συμβιβασμένη ηγεσία της ΟΛΜΕ. Με το πρώτο κοκαλάκι που θα της πετάξουν είναι έτοιμη να εγκαταλείψει τον αγώνα. Τώρα είναι η ώρα να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας.

Η απάντηση μπορεί να δοθεί μόνο μέσα από την ενίσχυση των ταξικών δυνάμεων, τη δημιουργία Επιτροπών Αγώνα Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ που, εκτός από την προβολή των σύγχρονων αιτημάτων, θ' αναλάβουν και την ευθύνη της οργάνωσης του αγώνα μας σε αντιπαράθεση με το κεφάλαιο, αλλά και τις πολιτικές και συνδικαλιστικές δυνάμεις που το στηρίζουν.

Οι αγώνες μας για να είναι αποτελεσματικοί θα πρέπει να αποκτήσουν ευρύτερα ερείσματα στο λαό και σύνδεση με το γενικότερο λαϊκό κίνημα.

Η διεκδίκηση της Παιδείας, που ν' ανταποκρίνεται στις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες, είναι άμεσα συνδεδεμένη με τον αγώνα για ριζικές αλλαγές στο επίπεδο της οικονομίας και της εξουσίας. Οι εκπαιδευτικοί άλλωστε δεν μπορούμε να κατακτήσουμε τη μορφωτική και οικονομική μας «ελευθερία» σε ένα σχολείο που εξυφαίνει σήμερα πνευματικά και αύριο υλικά δεσμά για τη νεολαία.

Χωρίς καμιά επανάπαυση, λοιπόν, να βοηθήσουμε, να σπρώξουμε με ψήφο και με δράση, για να γυρίσει ο τροχός όχι μόνο για την Παιδεία, αλλά και για την κοινωνία.


Αστέριος ΛΑΜΠΡΟΥ
ΕΛΜΕ ΑχαΐαςΣτέλεχος του ΠΑΜΕ

ΠΟΣΔΕΠ - ΟΣΕΠ
Λουκέτο από Δευτέρα σε ΑΕΙ και ΤΕΙ

Ψίχουλα κοροϊδίας οι μισθολογικές αυξήσεις που προτείνει η κυβέρνηση σε πανεπιστημιακούς και εκπαιδευτικούς ΤΕΙ

Πενθήμερη αποχή την ερχόμενη βδομάδα, με σοβαρή πιθανότητα να εξελιχθεί σε αποχή διαρκείας, που θα ξεκινήσει με συγκέντρωση στις 11 το πρωί της Δευτέρας και πορεία προς το υπουργείο Παιδείας, είναι η απάντηση των εκπαιδευτικών Πανεπιστημίων και ΤΕΙ στην κοροϊδία της κυβέρνησης και τα ψίχουλα που τους δίνει ως μισθολογική αύξηση.

Εκπρόσωποι των ομοσπονδιών των πανεπιστημιακών (ΠΟΣΔΕΠ) και των εκπαιδευτικών ΤΕΙ (ΟΣΕΠ) συναντήθηκαν χτες με τον υφυπουργό Οικονομικών Ν. Φαρμάκη, ο οποίος πρότεινε αύξηση 7%στις ετήσιες ακαθάριστες αποδοχές τους, η οποία θα επιμεριστεί σε αύξηση βασικού μισθού και επιδομάτων. Ο υφυπουργός είπε ότι η εισοδηματική πολιτική της κυβέρνησης αφορά μόνο το 2004 και δεν μπορεί να δεσμευτεί για παραπέρα και απέκλεισε το ενδεχόμενο ενσωμάτωσης επιδομάτων στο βασικό μισθό. Οσο για τα οικονομικά των πανεπιστημίων και την αύξηση που υποσχέθηκε ο πρωθυπουργός με τη «Χάρτα Σύγκλισης», ο Ν. Φαρμάκης δεν ήταν σε θέση να πει πότε και αν θα αυξηθούν οι σχετικές δαπάνες.

Να σημειωθεί ότι οι πανεπιστημιακοί έχουν να πάρουν αύξηση από το 1997 (ανάλογη είναι η κατάσταση και για τους εκπαιδευτικούς των ΤΕΙ, οι μισθοί των οποίων υπολείπονται των πανεπιστημιακών) και η αύξηση που τους δίνει τώρα η κυβέρνηση δεν καλύπτει ούτε τις απώλειες του εισοδήματός τους από τον πληθωρισμό, που υπέστησαν την τελευταία διετία που κινητοποιούνται για τα μισθολογικά και τα συνταξιοδοτικά τους.

Η απαράδεκτη αυτή στάση της κυβέρνησης, που επιβεβαιώνει τη διαιώνιση της εισοδηματικής πολιτικής λιτότητας, στέλνει ουσιαστικά τους πανεπιστημιακούς στα διάφορα προγράμματα και τους ιδιώτες για να συμπληρώσουν το εισόδημά τους από εξωπανεπιστημιακές δραστηριότητες και να ανοίξουν την πόρτα των ιδρυμάτων στις επιχειρήσεις. Ο εμπαιγμός, δε, κορυφώνεται αν αναλογιστεί κανείς ότι εκπρόσωποι των υπουργείων Παιδείας και Οικονομικών συμμετείχαν στην Επιτροπή Διαλόγου κυβέρνησης - Πανεπιστημίων, ΤΕΙ που είχε συσταθεί για τα οικονομικά των ιδρυμάτων και των εκπαιδευτικών, αλλά η χτεσινή τελική πρόταση της κυβέρνησης υπολείπεται από τα «συμφωνηθέντα» στο πλαίσιο της Επιτροπής.

Από τις τελευταίες εξελίξεις όμως αναδεικνύονται και οι ευθύνες των ηγεσιών της ΠΟΣΔΕΠ και της ΟΣΕΠ. Η τελευταία, όχι μόνο δεν αμφισβητεί την πορεία «κατωτατοποίησης» που έχουν πάρει τα ιδρύματα, αλλά δεν αμφισβητεί ούτε τον επιδοματικό χαρακτήρα του μισθού, δε ζητά ενσωμάτωση των επιδομάτων στο βασικό μισθό. Οσο για την ηγεσία της ΠΟΣΔΕΠ, με την τακτική αποσπασματικής αντιμετώπισης του θέματος και συναίνεσης στον κοινωνικό διάλογο, που ακολούθησαν, το αποτέλεσμα ήταν προδιαγεγραμμένο. Μάλιστα, δε βγάζει συμπεράσματα ούτε από τις τελευταίες εξελίξεις. Συνεχίζει να εμμένει στο μισθολογικό, αγνοώντας την αλλαγή του ρόλου του πανεπιστημιακού μέσα από τις αναδιαρθρώσεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση, «στηρίζοντας» την κυβέρνηση στο θέμα της αξιολόγησης «με ακαδημαϊκά κριτήρια», κλείνοντας τα μάτια στην επικείμενη Σύνοδο Υπουργών Παιδείας (18-19/9 στο Βερολίνο) που θα ελέγξει και θα εμβαθύνει αυτή την πορεία διάλυσης της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Για όλα αυτά είναι υπόλογοι τόσο απέναντι στον κλάδο τους, όσο και στους φοιτητές, που αν και είναι φυσικοί τους σύμμαχοι ενάντια στη διάλυση της Ανώτατης Εκπαίδευσης, τους βάζουν απέναντι με την αποχή για άλλη μια φορά μέσα στην εξεταστική.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΕ «ΕΛΛΗ ΑΛΕΞΙΟΥ»
Κινητοποιήσεις μέσα στο Σεπτέμβρη

Από παλιότερη κινητοποίηση εκπαιδευτικών
Από παλιότερη κινητοποίηση εκπαιδευτικών
Κινητοποιήσεις μέσα στο Σεπτέμβρη, με κλείσιμο των σχολείων του Δήμου Περιστερίου, συγκέντρωση και πορεία των μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών προς το υπουργείο Παιδείας, προτείνει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α/βάθμιας Εκπαίδευσης Περιστερίου «Ελλη Αλεξίου», με ψήφισμά του.

«Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί της πόλης βρίσκονται αντιμέτωποι με τα ίδια σοβαρά προβλήματα, που δυσκολεύουν τη λειτουργία του σχολείου και βάζουν φραγμούς στη γνώση και στη μόρφωση των παιδιών των λαϊκών στρωμάτων του Περιστερίου. Προβλήματα που έχουν να κάνουν όχι μόνο με τη λειψή υλικοτεχνική υποδομή (σε κτίρια και εξοπλισμό), την ανεπαρκή χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, την εμπορευματοποίηση της Παιδείας, αλλά και με το ίδιο το περιεχόμενο του σχολείου», επισημαίνεται στο ψήφισμα.

Και συνεχίζει: «Λείπουν Νηπιαγωγεία ενώ άλλα στεγάζονται σε απαράδεκτες συνθήκες. Σχολεία στεγάζονται σε πρόχειρες αίθουσες ανάγκης για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά μετά το σεισμό 1999, σχολεία που στεγάζονται σε ακατάλληλα μισθωμένα κτίρια. Λείπουν αίθουσες διδασκαλίας, εργαστήρια, βιβλιοθήκες, γραφεία, αποθήκες, αθλητική υποδομή κλπ.

Σε κανένα σχολείο της Α' βάθμιας Εκπαίδευσης δεν υπάρχουν οι συνθήκες για τη λειτουργία του λεγόμενου ολοήμερου σχολείου. Λείπουν αίθουσες ανάπαυσης, εργαστήρια, βοηθητικοί χώροι. Το ψυγείο και ο φούρνος μικροκυμάτων υπογράφουν μόνο την αδιαφορία του κράτους για τη σωστή διατροφή των παιδιών του λαού. Το πρόβλημα της βάρδιας στη Β/βάθμιας εκπαίδευση "λύθηκε" με το στρίμωγμα των μαθητών σε πρόχειρες αίθουσες που σημαίνει υποβάθμιση των συνθηκών λειτουργίας. Η ελλιπέστατη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών δεν μπορεί να αντιμετωπίσει επείγουσες ανάγκες. Ο Δήμος ανέλαβε την ευθύνη των σχολικών κτιρίων, χωρίς να πάρει από το κράτος τούς ανάλογους πόρους».

Το σημερινό σχολείο δεν καλύπτει τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, υπογραμμίζει ο Σύλλογος και καλεί την Τοπική Αυτοδιοίκηση να πάρει ξεκάθαρη θέση για τα προβλήματα στο χώρο της εκπαίδευσης, και συγχρόνως καλεί τους φορείς και το λαό του Περιστερίου «να δυναμώσουν τον αγώνα για ενιαίο, δωδεκάχρονο, δημόσιο σχολείο, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις».

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΑΓΙΑΣ - ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
Να υλοποιηθεί η Υπουργική Απόφαση

Σε εγρήγορση βρίσκονται οι γονείς του Δημοτικού Σχολείου Παλαγίας στο Δήμο Αλεξανδρούπολης, οι οποίοι αποφάσισαν χθες, σε γενική συνέλευση, να λήξει η αποχή από τα μαθήματα. Συγκεκριμένα, το προεδρείο του Συλλόγου Γονέων και φορείς του πρόκειται να επισκεφθούν την ερχόμενη Δευτέρα την Εισαγγελία, με κύριο αίτημα να υλοποιηθούν οι αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας.

Υπενθυμίζεται ότι το κτίριο που επρόκειτο να στεγαστεί το σχολείο είχε μισθωθεί πριν τρία χρόνια με απόφαση του Δήμου Αλεξανδρούπολης σε ιδιώτη (ΚΕΚ «ΑΘΗΝΑ»). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι μαθητές του συγκεκριμένου σχολείου να έχουν μοιραστεί στα 5ο και 6ο Δημοτικά Σχολεία Αλεξανδρούπολης, χωρίς να υπάρχει η κατάλληλη κτιριακή υποδομή. Η μίσθωση του κτιρίου έχει λήξει εδώ και ένα χρόνο και ήδη υπάρχει Υπουργική Απόφαση, που προβλέπει τη χρήση και λειτουργία του σχολείου από το 6θέσιο Δημοτικό Παλαγίας, χωρίς, όμως, να έχει υλοποιηθεί.

Να σημειωθεί ότι, κατά τη διάρκεια της συνέλευσης, ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης αναγκάστηκε να υποχωρήσει από την πρότασή του να στεγαστεί το σχολείο στο χώρο του παλιού νοσοκομείου, μετά τις έντονες αντιδράσεις των γονιών. Ωστόσο, παραμένει το ερώτημα της Ενωσης Γονέων, «γιατί ο Δήμος Αλεξανδρούπολης, αφού γνώριζε το θέμα της επαναλειτουργίας του Δημοτικού Σχολείου Παλαγίας, καθυστέρησε την αρνητική του απάντηση στην αίτηση του ΚΕΚ "ΑΘΗΝΑ" για επαναμίσθωση του σχολικού διδακτηρίου της Παλαγίας πέντε ολόκληρους μήνες;».

ΕΣΑΚ - ΔΕΕ
Πολιτική ομηρίας χιλιάδων εκπαιδευτικών

Νέα εγκύκλιος για τις προσλήψεις μουσικών

Το ζήτημα της ανατροπής των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών επαναφέρει η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ με αφορμή εγκύκλιο για την πρόσληψη αναπληρωτών στα μουσικά σχολεία. Με αυτή, το υπουργείο Παιδείας «αμφισβητώντας τους τίτλους σπουδών των υποψηφίων και επιδιώκοντας την πρόκριση των "ημετέρων", εφαρμόζει σύστημα προσλήψεων αντίστοιχο με αυτό της επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης. Ετσι τα αντικειμενικά τυπικά προσόντα, μαζί με την προϋπηρεσία, θα λαμβάνουν 35 μόρια συνολικά, ενώ η "ακρόαση" του υποψηφίου από διορισμένη επιτροπή 65 μόρια. Μάλιστα, όπως επισημαίνει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ, απαγορεύεται το δικαίωμα της υποβολής ένστασης».

Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ σημειώνει ότι η παραπάνω εγκύκλιος προσθέτει έναν ακόμα κρίκο στην αλυσίδα της πολιτικής ομηρίας των εκπαιδευτικών. «Η κυβέρνηση χρησιμοποίησε ως "Δούρειο Ιππο" το "ολοήμερο" σχολείο και άλλα προγράμματα της ΕΕ και γέμισε τα σχολεία με ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, μερικά αμειβόμενους, χωρίς δικαιώματα απασχολήσιμους. Προωθεί τις προσλήψεις αναπληρωτών για την κάλυψη πραγματικών κενών και αρνείται μόνιμους διορισμούς με βάση τις σύγχρονες παιδαγωγικές απαιτήσεις και κοινωνικές λαϊκές ανάγκες», σημειώνει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ και τονίζει ότι η συγκεκριμένη εγκύκλιος αποτελεί πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς, διότι εισαγάγει έναν τρόπο επιλογής, ο οποίος πρόκειται να γενικευτεί στο άμεσο μέλλον στα πλαίσια της εφαρμογής της αξιολόγησης και της ταξικής διαφοροποίησης των σχολείων». Ζητά την άμεση απόσυρσή της και καλεί τους εκπαιδευτικούς να καταδικάσουν με την ψήφο και τη δράση τους την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, το ελαστικό ωράριο, την καταπάτηση των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και να αποδυναμώσουν τις συνδικαλιστικές δυνάμεις που αποδέχονται τον πυρήνα των αντιεκπαιδευτικών και αντιλαϊκών αναδιαρθρώσεων.

ΕΥΒΟΙΑ
Σε άσχημη κατάσταση δημοτικά και νηπιαγωγεία

Σε τραγική κατάσταση βρίσκεται η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στο Νομό Εύβοιας με θύματα τους μικρούς μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Δαπανώνται δεκάδες εκατομμύρια δραχμές, για ενοικιαζόμενες - μισθωμένες αίθουσες, πολλές φορές σε κακή κατάσταση και ακατάλληλες για διδασκαλία. Σύμφωνα με τους υπάρχοντες δεδομένους ρυθμούς ανέγερσης νέων διδακτηρίων, οι ανάγκες υπολογίζεται να καλυφθούν μετά από μία 20ετία τουλάχιστον.

Το κτιριακό εμφανίζεται σε οξυμένη μορφή στη στέγαση των νηπιαγωγείων του νομού και στα δημοτικά σχολεία της Χαλκίδας. Χαρακτηριστική η περίπτωση του 22ου δημοτικού σχολείου Χαλκίδας που βρίσκεται 5 χρόνια σε αναστολή λειτουργίας, λόγω της ακαταλληλότητας του κτιρίου. Οι 250 μαθητές του έχουν κατανεμηθεί σε δύο άλλα σχολεία και ακόμα δεν έχει εξευρεθεί οικόπεδο για την κατασκευή νέου σχολικού κτιρίου.

Σε έξι (8ο, 18ο,20ό,24ο,25ο και 26ο) από τα 25 δημοτικά σχολεία της Χαλκίδας οι μαθητές τους βρίσκονται... άστεγοι από... «γεννησιμιού» τους. Ακόμα χειρότερη είναι η κατάσταση στη στέγαση των δημόσιων νηπιαγωγείων της Χαλκίδας. Σε σύνολο 28 που λειτουργούν, μόνο τα 11 διαθέτουν ιδιόκτητες κτιριακές εγκαταστάσεις, τα υπόλοιπα 17 νηπιαγωγεία στεγάζονται σε μισθωμένες αίθουσες. Σήμερα, σε όλη τη Βόρειο και Βορειοκεντρική Εύβοια, λειτουργούν 41 δημοτικά σχολεία με 1.900 περίπου μαθητές.

Η συνεχής μετανάστευση λόγω ανεργίας και η κατακόρυφη μείωση του οικογενειακού εισοδήματος - λόγω του κλεισίματος των μεταλλευτικών επιχειρήσεων στην περιοχή Μαντουδίου - επέφεραν σημαντικό δημογραφικό πρόβλημα. Φέτος δύο ακόμα σχολεία, της Βλαχιάς και της Μονοκαρυάς, δε θα λειτουργήσουν ενώ άλλα δύο, στο Σπαθάρι και την Καστανιώτισσα, τέθηκαν σε αναστολή λειτουργίας. Ακόμα τραγικότερη είναι η περίπτωση στην έδρα του Δήμου Κηρέως, στο Μαντούδι, όπου μέχρι πριν δύο χρόνια λειτουργούσαν δύο εξαθέσια σχολεία και συγχωνεύτηκαν σε ένα με 100 μαθητές.

Σε μισθωμένες αίθουσες λειτουργούν τρία νηπιαγωγεία στη Βόρεια Εύβοια (Ιστιαία, Ταξιάρχης, Αγιος). Στην περιοχή Αλιβερίου - Κύμης από φέτος καταργήθηκαν τα νηπιαγωγεία Αγίου Βλασίου και Μηλακίου, ενώ στη Νότια Εύβοια, στην Κάρυστο, το 2ο δημοτικό σχολείο, εδώ και χρόνια, υποβιβάστηκε σε 6θέσιο σε ένα ακατάλληλο μισθωμένο κτίριο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ