Τρίτη 20 Δεκέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ
Οι περισσότεροι φτάνουν μόνο έως το Γυμνάσιο

Ευθέως ανάλογο με ό,τι συμβαίνει στο σύνολο των παιδιών της εργατικής τάξης, αν και με μεγαλύτερη ένταση, είναι το «φρενάρισμα» των παιδιών, που προέρχονται από οικογένειες αλλοδαπών, ως προς τη συνέχιση των σπουδών τους από το Γυμνάσιο στο Λύκειο.

Τα στοιχεία έρευνας του Ινστιτούτου Μεταναστευτικής Πολιτικής (ΙΜΕΠΟ), με θέμα «αναλογία και επιδόσεις των αλλοδαπών μαθητών στα σχολεία του νομού Θεσσαλονίκης», δείχνουν, ανάμεσα σε άλλα, τους φραγμούς που μπαίνουν στην εκπαιδευτική πορεία του αλλοδαπού μαθητή, φραγμούς που έχουν να κάνουν και με τις συνθήκες ζωής και εργασίας των γονιών του.

Το 6,7% του συνόλου των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Θεσσαλονίκης είναι αλλοδαποί, με τους μαθητές του γυμνασίου να υπερβαίνουν αριθμητικά, σε ποσοστό 5,1%, αυτούς του Λυκείου.

Σύμφωνα με την έρευνα - με βάση στοιχεία της σχολικής χρονιάς 2005 - 2006 - οι αλλοδαποί μαθητές αποτελούν το 8,5% του συνολικού μαθητικού πληθυσμού στο Γυμνάσιο, αλλά μόνο το 3,4% των μαθητών στο Λύκειο.

Μεγαλύτερη αναλογία αλλοδαπών μαθητών παρατηρείται στα σχολεία της Ανατολικής Θεσσαλονίκης σε σύγκριση με εκείνα της Δυτικής. Συγκεκριμένα, στα Γυμνάσια της Ανατολικής Θεσσαλονίκης, το 9,8% των μαθητών είναι αλλοδαποί σε σχέση με το 7,2% που παρατηρείται στα σχολεία της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Τα αντίστοιχα ποσοστά για τα Λύκεια είναι 4% και 2,6%.

Η πλειοψηφία των αλλοδαπών μαθητών του νομού Θεσσαλονίκης είναι Αλβανοί, σε ποσοστό 56,3%. Ακολουθούν οι Γεωργιανοί (17,5%), οι Ρώσοι (7%) και οι Αρμένιοι (6,4%). Αλλες υπηκοότητες με αξιόλογο αριθμό μαθητών είναι η Βουλγαρική, η Ουκρανική και του Καζαχστάν.

Σε ό,τι αφορά την επίδοση των αλλοδαπών μαθητών, το 43,5% αυτών που βρίσκονται στη Β' Γυμνασίου, είχαν επίδοση την προηγούμενη χρονιά (δηλαδή στην Α' Γυμνασίου), «σχεδόν καλώς». Το 35,5% «καλώς», το 12,6% «λίαν καλώς» και το 8,3% «άριστα». Τα αντίστοιχα ποσοστά για τους μαθητές της Γ' Γυμνασίου ήταν 43,4%, 35,5%, 12,5% και 8,5%.

Πιο χαμηλή είναι η επίδοση των μαθητών του Λυκείου. Συγκεκριμένα, από τους αλλοδαπούς μαθητές της Β΄ Λυκείου, το 0,4% είχε την επίδοση «ανεπαρκώς», το 54,1% «σχεδόν καλώς», το 26% «καλώς», το 15,3% «λίαν καλώς» και το 4,3% «άριστα». Για τους μαθητές Γ΄ Λυκείου τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 0,9%, 52,4%, 26,0%, 14,1% και 6,6%.

ΝΙΚΑΙΑ
Μαζί με τους μαθητές Δήμος και γονείς

Κοινό διάβημα στο υπουργείο Παιδείας και στον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων θα κάνουν σήμερα η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας (ΔΕΠ) του Δήμου Νίκαιας και η Ενωση Γονέων Νίκαιας. Σε σχετική ανακοίνωσή τους σημειώνουν: «Είχαμε συναποφασίσει και στηρίξαμε τους μαθητές της πόλης μας στην κινητοποίηση στις 9 Δεκέμβρη, αλλά συγχρόνως συναποφασίστηκε να παρθούν κι άλλες πρωτοβουλίες για να αποτρέψουν τα μέτρα που αποσκοπούν στη διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης».

«Αυτή η πολιτική, συνεχίζουν, διαμορφώνεται μέσω του προϋπολογισμού, με τη μείωση των κονδυλίων για τη λειτουργία και τη συντήρηση των σχολείων, καθώς και τη μεταφορά στην Τοπική Αυτοδιοίκηση του περιεχομένου της Παιδείας, που θα έχει σαν συνέχεια την ιδιωτικοποίησή της, αφού οι πόρτες του σχολείου ανοίγουν διάπλατα στους επιχειρηματίες και τις πολυεθνικές».

Οι εκπρόσωποι των φορέων τονίζουν την ανάγκη ανάπτυξης της πάλης για να μην περάσουν τα προωθούμενα μέτρα στην Παιδεία καθώς αυτά έχουν στόχο «να μάθουν τα παιδιά από πολύ μικρή ηλικία να δέχονται και να βλέπουν φυσιολογικό τον "ευέλικτο τρόπο ζωής", την "ευέλικτη αγορά", τη "διά βίου μάθηση". Στόχος είναι η δημιουργία πειθήνιων εργαζόμενων, εργαλεία στα χέρια των επιχειρηματιών».

Παράλληλα, καλούν γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς, όλους τους φορείς της πόλης να διεκδικήσουν από κοινού: Αύξηση της χρηματοδότησης από τον προϋπολογισμό για τη λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών και τη συντήρηση των σχολείων, κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών σε όλες τις βαθμίδες, κατάργηση κάθε μορφής ιδιωτικής εκπαίδευσης και της παραπαιδείας, θέσπιση δίχρονης προσχολικής αγωγής, 15% από τον κρατικό προϋπολογισμό για την κάλυψη των αναγκών της δημόσιας εκπαίδευσης, ενώ πάγιο και αδιαπραγμάτευτο αίτημα είναι το 12χρονο ενιαίο, υποχρεωτικό, βασικό δημόσιο και δωρεάν σχολείο.

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Οι ανάγκες μας υποκινούν τους αγώνες

Στις 23 Δεκέμβρη κάλαντα στο υπουργείο Παιδείας και στις 10 Φλεβάρη διαδηλώσεις

«Υποκινητές των αγώνων μας είναι οι ανάγκες μας, η ζωή που θέλουμε να ζήσουμε, εκείνα που θέλουμε να μάθουμε». «Αυτό που ζούμε μας έβγαλε στους δρόμους». «Δε "μασάμε" σε αποβολές και απειλές». «Δεν τους φοβόμαστε. Το Φλεβάρη θα είμαστε περισσότεροι». «Εχουμε δύναμη, το αποδείξαμε».

Ο λόγος τους σκέτη φωτιά. Οπως αρμόζει σε παιδιά που εννοούν το «θέλουμε να μάθουμε, θέλουμε να ζήσουμε».

Στις 9 Δεκέμβρη έστειλαν το μήνυμά τους παντού. Και προχτές, την Κυριακή, μαθητές από Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βόλο, Χαλκίδα, Πάτρα, Κρήτη, Ναύπλιο, έδωσαν «παρών» στο Πανελλαδικό Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων, μεταφέροντας την εμπειρία τους από ένα «μάθημα που έγινε στους δρόμους. Και ήμασταν όλοι παρόντες»!

Βάζοντας πλώρη για το επόμενο συλλαλητήριο στις 10 Φλεβάρη, οι μαθητές μίλησαν για τα λουκέτα που μπήκαν στα σχολεία τους στις 9 Δεκέμβρη, τις αφίσες του Συντονιστικού που σκίστηκαν από διευθυντές «όταν την ίδια στιγμή υπήρχε αφίσα πολυεθνικής εταιρίας αναρτημένη». Για τις περιπολίες αστυνομικών, τις αποβολές που πήραν, τις απειλές και τις σπρωξιές που «έφαγαν», τις υπεύθυνες δηλώσεις που αναγκάστηκαν να πάνε στους γονείς τους. Αλλά και το συμπέρασμα της δικής τους ανάλυσης που βγαίνει από την εμπειρία τους: «Μας μιλάνε για δημοκρατία και μετά μας απειλούν». «Θέλουμε σχολείο που να μορφώνει, όχι να εξοντώνει». «Θέλουμε να είμαστε ελεύθεροι, αλλά μόνο τα ναρκωτικά είναι ελεύθερα». Για όλα αυτά «συνεχίζουμε και κλιμακώνουμε».

Ηδη, το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας, για την Παρασκευή 23 Δεκέμβρη, στη 1 το μεσημέρι, οργανώνει εκδήλωση στη διάρκεια της οποίας οι μαθητές θα «ψάλλουν» αγωνιστικά κάλαντα, στην υπουργό Παιδείας.

«Ο αγώνας είναι κοινός, όπως και ο εχθρός μας. Είναι αυτός που μας παίρνει το βιβλίο από το χέρι, απολύει τους γονείς μας, καταργεί το 8ωρο. Αυτός ο αγώνας δεν είναι μιας μέρας, μιας βδομάδας. Εχουμε ακόμη, να γράψουμε εκατοντάδες συνθήματα στους τοίχους. Θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί για να μην τους χαρίσουμε την Παιδεία που μας ανήκει», είπε μεταξύ άλλων, ο Κώστας Τσουκαλάς, από το Συντονιστικό των φοιτητών.

Ενώ ο Γρηγόρης Λιβιεράτος, που παραβρέθηκε και χαιρέτισε εκ μέρους του Συνδικάτου Οικοδόμων Θεσσαλονίκης, απευθυνόμενος στους μαθητές είπε: «Φανταστείτε αν εμείς όταν ήμασταν νέοι "καθόμασταν στα αυγά μας", πού θα ήσασταν εσείς τώρα; Πόσοι από σας είπατε στους γονείς σας "έλα να μας βοηθήσεις στην πορεία"; Κάθε μαθητής πρέπει να γίνει καθοδηγητής του χώρου του, να έχει κόσμο μαζί του».

«Είδαν ότι είσαστε χιλιάδες και ετοιμάζονται να δουν πώς θα σας την "πέσουνε". Να γίνετε σαν το "μικρό πρίγκιπα", να ρωτάτε τι εκφράζει ο καθένας, αν εκπροσωπεί τα συμφέροντά σας. Να διαβάσετε το μαθητικό κανονισμό για να μάθετε τι δικαιούστε. Να μην τους αφήσετε σε χλωρό κλαρί. Ενημερώστε γονείς και καθηγητές για τις κινητοποιήσεις σας. Ρωτήστε τους αν θεωρούν καλή την παρεχόμενη Παιδεία. Πιέστε τους καθηγητές σας να πάρουν θέση. Ο διευθυντής θα δυσκολευτεί να δώσει αποβολές, δεν είναι τσάρος του σχολείου. Οσο για τους γονείς σας έχουν κάθε συμφέρον να είστε εσείς που θα δώσετε την κλοτσιά. Και είστε ικανοί να το κάνετε», είπε, με τη σειρά της απευθυνόμενη στους μαθητές η Βάνα Τζιαντζή, πρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας.

Το Πανελλαδικό Συντονιστικό Αγώνα αποφάσισε να προχωρήσει στην έκδοση μαύρης λίστας του αυταρχισμού στα σχολεία και στη δημιουργία ιστοσελίδας του Συντονιστικού Αγώνα των Σχολείων, ενώ παράλληλα καλεί μαζί γονείς και εργαζόμενους να «κατεβάζουνε τις κάμερες, να ακυρώνουμε στην πράξη τον αυταρχισμό».

1ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΟΧΙ στην αυταρχική δίωξη της διευθύντριας

Παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας, κάνουν σήμερα στις 11.30 το πρωί το ΠΑΜΕ και στις 12 το μεσημέρι εκπαιδευτικοί φορείς

Από παλιότερη κινητοποίηση γονιών, μαθητών και καθηγητών ενάντια στις πιέσεις που ασκούσε το υπουργείο Παιδείας για παράνομες εγγραφές μαθητών στο σχολείο
Από παλιότερη κινητοποίηση γονιών, μαθητών και καθηγητών ενάντια στις πιέσεις που ασκούσε το υπουργείο Παιδείας για παράνομες εγγραφές μαθητών στο σχολείο
Πλήθος αντιδράσεων έχει ξεσηκώσει η αυταρχική δίωξη που ασκεί το υπουργείο Παιδείας σε βάρος της διευθύντριας του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου στην Πλάκα, η οποία δε δέχτηκε να υποκύψει στις πιέσεις του υπουργείου που ουσιαστικά της ζητούσε να παρανομήσει στη διαδικασία εγγραφής μαθητών στο σχολείο. Το υπουργείο Παιδείας παραπέμπει την γυμνασιάρχη στο Ανώτερο Πειθαρχικό Συμβούλιο (ΑΠΥΣΔΕ) Αττικής με βάση τον εντελώς αντιδημοκρατικό δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα και ζητάει την «απαλλαγή της από τα καθήκοντα της Διευθύντριας».

Μ' αφορμή την πειθαρχική δίωξη σε βάρος της διευθύντριας, επειδή δε «συνεμορφώθη προς τας υποδείξεις», το ΠΑΜΕ πραγματοποιεί σήμερα παράσταση διαμαρτυρίας στην υπουργό Παιδείας στις 11.30 το πρωί, με αντιπροσωπεία του από εκλεγμένους συνδικαλιστές σε ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, ΕΚΑ και σε ομοσπονδίες. Το ΠΑΜΕ επισημαίνει σε σχετική ανακοίνωσή του:

  • Μια τέτοια παράνομη εγγραφή θα είχε αρνητικές συνέπειες για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και θα παραβίαζε κατάφωρα την αρχή της ίσης μεταχείρισης των μαθητών
  • και ότι η συγκεκριμένη δίωξη επειδή αποτελεί το τρίτο παρόμοιο κρούσμα αυταρχισμού που εκδηλώνεται στο λεκανοπέδιο της Αττικής, συνιστά μια συγκεκριμένη αυταρχική πολιτική πρακτική που παίρνει γενικότερο χαρακτήρα.

Αμέσως μετά, στις 12 το μεσημέρι, προχωρούν σε μαζική παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Παιδείας μια σειρά εκπαιδευτικοί φορείς της περιοχής. Σχετικά ψηφίσματα και αποφάσεις έχουν πάρει: η Ε' ΕΛΜΕ Αθήνας, η ΕΛΜΕ Προτύπων, η Ενωση Γονέων και Κηδεμόνων 1ου Διαμερίσματος Δήμου Αθηναίων και τα συλλογικά όργανα των καθηγητών, των γονιών και των μαθητών του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου.

ΟΝΝΕΔ
Με σημαία την «επιχειρηματικότητα»...

Σειρά αντιδράσεων έχουν προκαλέσει στο κυβερνών κόμμα οι καταγγελίες, σύμφωνα με τις οποίες η ΟΝΝΕΔ έστησε τα τελευταία χρόνια μια ανώνυμη εταιρία και δυο - τρεις «μη κυβερνητικές οργανώσεις», προκειμένου να παίρνει μέσω αυτών επιδοτήσεις από κρατικούς οργανισμούς. Απαντώντας στο θέμα το Γραφείο Τύπου της ΟΝΝΕΔ δήλωσε ότι κλήθηκαν τα μέλη της οργάνωσης που εμπλέκονται σ' αυτές τις υποθέσεις να δώσουν εξηγήσεις, ωστόσο η Οργάνωση Θεσσαλονίκης της ΟΝΝΕΔ με άλλη ανακοίνωση κάνει λόγο για συκοφαντικά και ανακριβή δημοσιεύματα και υπεραμύνεται του δικαιώματος συμμετοχής των μελών της σε «μη κυβερνητικές οργανώσεις».

Στο θέμα αναφέρθηκε χτες και ο υπουργός Επικρατείας, Θ. Ρουσόπουλος, επικεντρώνοντας μόνο στις επιχορηγήσεις που φαίνεται να πήρε η εταιρία της ΟΝΝΕΔ από τον ΟΠΑΠ και δήλωσε ότι: «από τον ΟΠΑΠ, δεν υπάρχει κάποιου είδους επιδότηση στην ΟΝΝΕΔ, υπάρχουν αντιθέτως, επιδοτήσεις σε άλλες κομματικές, πολιτικές νεολαίες». Την ίδια στιγμή ο πρόεδρος του ΟΠΑΠ είχε δηλώσει ότι ο οργανισμός ναι μεν «δεν έχει δώσει επιχορηγήσεις σε πολιτική νεολαία», αλλά παρέπεμψε στην επιτροπή χορηγιών και το σχετικό πρόγραμμα του οργανισμού.

Ωστόσο, άπαντες απέφυγαν να μιλήσουν για την «ταμπακέρα», δηλαδή για το πώς και πού αξιοποιούνται τα όποια κονδύλια καρπώνεται η ΟΝΝΕΔ είτε άμεσα είτε μέσω εταιριών. Κανείς δε μίλησε για την επιχείρηση εξαγοράς ψήφων και συνειδήσεων μέσα στα ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης, όπου κυρίως δραστηριοποιείται η οργάνωση, ή τα «ρουσφέτια» και το εμπόριο ελπίδας για τους νέους που αναζητούν εργασία... Κανείς δεν είπε ότι όταν «κλείνεις σε όλες τις πτώσεις» έννοιες όπως «επιχειρηματικότητα», «ανταγωνιστικότητα» κλπ. δεν μπορεί παρά να είσαι και πρωτοπόρος στην εφαρμογή των άγριων νόμων του καπιταλισμού...

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟ - ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ
Ιδιωτικοποίηση και ένταση των ταξικών φραγμών

Ανακοινώθηκε χτες ένα πρώτο πόρισμα της επιτροπής που έχει στήσει το υπουργείο Παιδείας για να προτείνει αλλαγές στον καταστατικό χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης

Motion Team

Πρόταση για παραπέρα ιδιωτικοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης και ένταση των ταξικών φραγμών στα πανεπιστήμια αποτελεί το «ομόφωνο» πόρισμα της επιτροπής που έχει φτιάξει το υπουργείο Παιδείας υπό τον πρόεδρο του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ), Θ. Βερέμη, προκειμένου να νομιμοποιήσει τις αντιδραστικές αλλαγές που θέλει να φέρει στο νόμο-πλαίσιο των πανεπιστημίων.

Αυτή η λεγόμενη οκταμελής επιτροπή «σοφών» έδωσε χτες στη δημοσιότητα ένα πόρισμα εννιά σημείων, όπου μεταξύ άλλων προτείνει:

  • Περιορισμό του χρόνου φοίτησης σε δύο ή τρία χρόνια παραπάνω από τον κανονικό κι όποιος δεν τα καταφέρνει να πάρει πτυχίο μέσα σ' αυτές τις προθεσμίες να πετιέται εκτός πανεπιστημίου. Προσπαθώντας να θολώσει τα νερά απέναντι σ' αυτή την πρόταση, που συνιστά άμεση ένταση των ταξικών φραγμών, η επιτροπή λέει για τους εργαζόμενους φοιτητές (που ο αριθμός τους διαρκώς αυξάνεται): Να εργάζονται μέσα στο πανεπιστήμιο εκεί που κανονικά θα έπρεπε να προσληφθεί διοικητικό προσωπικό! Δηλαδή, να τους κάνει τη «χάρη» το πανεπιστήμιο να τους απασχολεί το ίδιο ως φθηνό εργατικό δυναμικό αντί οποιοσδήποτε άλλος εργοδότης...
  • Περιορισμό της δωρεάν διανομής συγγραμμάτων, μέσω κουπονιών, δανεισμού και άλλων τερτιπιών, ως αντιστάθμισμα στο παρόν σύστημα της διανομής ενός και μοναδικού συγγράμματος(!), το οποίο όμως έχουν επιβάλει οι κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων ακολουθώντας συνειδητή πολιτική υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης. Μάλιστα, η επιτροπή προτείνει τα χρήματα που θα εξοικονομούνται από την κατάργηση της δωρεάν διανομής να διατεθούν για την αναβάθμιση των πανεπιστημιακών βιβλιοθηκών. Δηλαδή, το ίδιο το πανεπιστήμιο αντί να διεκδικεί τα απαραίτητα κονδύλια για τις υποδομές του να «κόβει» από τη μια μεριά για να μπαλώσει τις τρύπες στην άλλη μεριά!
  • Κατάργηση των μεταγραφών και, ως αντιστάθμισμα, «ανταποδοτικές υποτροφίες» για τα «παιδιά οικογενειών χωρίς οικονομικές δυνατότητες». Οπου «ανταποδοτικές» μπορεί να χαρακτηριστούν (όπως και στην περίπτωση του περιορισμού των ετών φοίτησης) «υποτροφίες» με αντάλλαγμα εργασία των φοιτητών στο ίδρυμα, κλπ.
  • Σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, που θα γνωμοδοτεί προς το υπουργείο για «θέματα καθημερινότητας» των ιδρυμάτων, για τα οποία μέχρι τώρα γνωμοδοτούσαν τα εκλεγμένα όργανα των ιδρυμάτων (Σύγκλητοι, Τμήματα, κλπ.), αλλά και θα νομιμοποιεί τις κυβερνητικές επιλογές
  • Μείωση της συμμετοχής των φοιτητών στα εκλεκτορικά σώματα για την ανάδειξη των διοικήσεων των ιδρυμάτων ή αλλαγή του τρόπου επιλογής των εκλεκτόρων φοιτητών
  • Αλλαγή στα εκλεκτορικά σώματα που κρίνουν την εξέλιξη των μελών Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) με εισαγωγή σε αυτά «εξωτερικών κριτών», ή, καλύτερα, αξιολογητών! Ουσιαστικά, πρόκειται για πρόταση εφαρμογής της αξιολόγησης με τους όρους και τα κριτήρια της ΕΕ, στην εξέλιξη των μελών ΔΕΠ
  • Υποβάθμιση της συμμετοχής φοιτητών και μελών ΔΕΠ στην επιτροπή ασύλου και μετατόπιση της ευθύνης για ενδεχόμενη απόφαση άρσης του ασύλου στο πρυτανικό συμβούλιο
  • Εισαγωγή επαγγελματία οικονομικού διαχειριστή «μάνατζερ» στα ιδρύματα, πράγμα που σημαίνει ένα ακόμα βήμα προς την ιδιωτικοοικονομική λειτουργία των ιδρυμάτων.

Η επιτροπή «σοφών» διευκρινίζει ότι τα παραπάνω δεν αποτελούν τις τελικές της προτάσεις αλλά μόνο αυτά στα οποία έχει καταλήξει μέχρι τώρα «ομόφωνα», προϊδεάζοντας ότι θα ακολουθήσουν κι άλλες αντιδραστικές προτάσεις εφαρμογής των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων στην ανώτατη εκπαίδευση. Και για να μην υπάρχει καμιά αμφιβολία για την προσκόλληση της επιτροπής στο άρμα της ΕΕ και την πλήρη ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, στο τέλος του πορίσματος σημειώνει ότι η λειτουργία ιδιωτικών «κοινοτικών» (της ΕΕ) πανεπιστημίων στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια πρέπει να θεωρείται δεδομένη και δεν μπορεί να την εμποδίσει το άρθρο 16 του Συντάγματος!

Η αντίδραση των φοιτητών απέναντι σ' όλα αυτά πρέπει να θεωρείται δεδομένη, αφού τόσο τις προηγούμενες μέρες με τις διαρροές των προτάσεων της επιτροπής στον Τύπο, όσο και χτες με την ανακοίνωσή τους, τα Πανελλαδικά Συντονιστικά ΑΕΙ και ΤΕΙ πήραν σαφή θέση καταδικάζοντάς τις.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ