Τρίτη 5 Μάη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΕΣ ΣΦΗΝΕΣ
Φύγε και γύρνα τους την πλάτη! Δεν αλλάζουν!

Το περιστατικό της Κυριακής στο ΤΕΙ Αθήνας, με τους πληρωμένους μπράβους του ΠΑΣΟΚ και της νεολαίας του ενάντια στα μέλη της ΚΝΕ, δεν είναι μια «μεμονωμένη παραφωνία», αλλά μια προμελετημένη ενέργεια. Σε τελική ανάλυση, «επαγγελματίες» ανθρώπους της νύχτας, με τον εξοπλισμό τους, που μέσα σε μια ώρα μπορούν να έρθουν εκεί που τους θες, δεν τους βρίσκεις δα και στον ...χρυσό οδηγό ή στο 11 8 τάδε!

Κάθε νέος και νέα που είναι μέλος ή προσεγγίζει το ΠΑΣΟΚ και την ΠΑΣΠ πρέπει να προβληματιστεί, να πάρει θέση.

Να αντιληφθεί τα ψέματα και την υποκρισία των στελεχών αυτού του κόμματος! Τι ακούει; Του μιλάνε για «αξίες», «ιδανικά» κλπ. Αυτές οι φασιστικής έμπνευσης μέθοδοι είναι «αξίες» ή «ιδανικά»; Του μιλάνε για «αλλαγή», για «διαφορές με τη ΝΔ». Δε χρειάζεται καν να αναφέρουμε παρόμοιες επιθέσεις με μπράβους και πρωταγωνιστές τα στελέχη της ΔΑΠ και της ΟΝΝΕΔ. Να προβληματιστούν τα παιδιά που στηρίζουν το ΠΑΣΟΚ: Γιατί χρησιμοποιεί η ΠΑΣΠ τις ίδιες μεθόδους με τη ΔΑΠ; Επειδή δε διαφέρουν στις θέσεις τους. Επειδή ταυτίζονται στο βασικό: Στην τάξη που υπηρετούν! Στέλεχος της ΠΑΣΠ ήταν αυτός που την Κυριακή έδειχνε στους μπράβους τα μέλη και τα στελέχη της ΚΝΕ και ταυτόχρονα έσκουζε να μη χτυπήσουν τα στελέχη της ΣΕΥΠ, γιατί όπως φώναζε είναι η σχολή του, τον γνωρίζουν καλά εκεί και θα του έκανε κακό στην εικόνα του αν κυκλοφορούσαν την επομένη οι Κνίτες με επιδέσμους να του κάνουν καταγγελίες! Τέτοια συμπεριφορά και στάση ζωής μαθαίνουν στους νέους ανθρώπους, στα στελέχη τους.

Για τα παιδιά που είναι μέλη ή προσεγγίζουν την ΠΑΣΠ και το ΠΑΣΟΚ, ιδίως τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, το γεγονός του ΤΕΙ πρέπει να χτυπήσει καμπανάκι! Να το πάρουν γρήγορα απόφαση: Δεν έχουν καμία δουλειά με δαύτους, την πολιτική και τα μέσα που χρησιμοποιούν, τον αντικομμουνισμό τους. Ο δρόμος τους είναι αλλού.

Ο στόχος της νεολαίας του ΠΑΣΟΚ την Κυριακή στο ΤΕΙ απέτυχε. Η νεολαία του ΚΚΕ με κάτι τέτοια ατσαλώνεται. Η στάση ζωής μαθαίνει το ΚΚΕ στους νέους του, πηγάζει από την ενενηντάχρονη ηρωική πορεία του! Τα ιδανικά του είναι διαφορετικά. Για παράδειγμα, το ΚΚΕ μαθαίνει στους ΚΝίτες να πετούν στα μούτρα της εργοδοσίας τα 50.000 ευρώ που τους τάζει για να τους εξαγοράσει. Αυτά τα ιδανικά δίνουν το δικαίωμα στους ΚΝίτες να κοιτούν τους σπουδαστές στα μάτια και να τους καλούν θαρρετά και με το παράδειγμά τους σε συστράτευση, ρήξη και αντεπίθεση με το ΚΚΕ. Αυτός ο δρόμος της αξιοπρέπειας και της ανυπότακτης στάσης είναι ο δρόμος για κάθε λαϊκό παιδί.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Τραμπούκικη επίθεση της ΠΑΣΠ στο ΤΕΙ Αθήνας

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΚΣ της Οργάνωσης

Τραμπούκικη επίθεση με μπράβους, απέναντι σε μέλη της ΚΝΕ που έκαναν αφισοκόλληση στο ΤΕΙ Αθήνας, ενορχήστρωσε και εξαπέλυσε η ΠΑΣΠ το βράδυ της Κυριακής, 3 Μάη. Το γεγονός καταγγέλλει με ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ, που απευθύνεται στους σπουδαστές που είναι ή που τους έχουν αναγκάσει να βρίσκονται στην ΠΑΣΠ, να φύγουν, να δείξουν ότι δεν ταυτίζονται με αυτές τις μεθόδους και τον αντικομμουνισμό.

Ολόκληρη η ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ έχει ως εξής:

«Καταγγέλλουμε τη φασιστικής έμπνευσης επίθεση από το ΠΑΣΟΚ και τη Νεολαία του, με πληρωμένους μπράβους, σε μέλη της ΚΝΕ, την Κυριακή 3 Μάη στο ΤΕΙ Αθήνας.

Μπροστά στις φοιτητικές και σπουδαστικές εκλογές, η ΠΑΣΠ φαίνεται ότι μετά τον Πάγκαλο έχει πάρει καταμερισμό από το ΠΑΣΟΚ να σηκώσει το δηλητήριο του αντικομμουνισμού στις σχολές. Η έλλειψη επιχειρημάτων, η αδυναμία να πείσουν ότι έχουν διαφορές με τη ΝΔ, το γεγονός ότι τους έχουν πάρει χαμπάρι αρκετοί σπουδαστές, οι οποίοι τους γυρίζουν την πλάτη, η συνεπής στάση του ΚΚΕ και της ΚΝΕ, κάνουν το ΠΑΣΟΚ και τη Νεολαία του να αποκαλύπτουν το πραγματικό πρόσωπό τους.

Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια αφισοκόλλησης στο ΤΕΙ Αθήνας, τα στελέχη της Νεολαίας ΠΑΣΟΚ που βρίσκονταν στο χώρο προσπάθησαν με απειλές να σταματήσουν τα μέλη της ΚΝΕ. Αφού είδαν ότι τα λόγια τους χτύπαγαν τοίχο, έφεραν μετά από μία ώρα πληρωμένους μπράβους. "Επαγγελματίες", δηλαδή, 35άρηδες και 40άρηδες με τον εξοπλισμό τους (γκλομπ κτλ.), "ειδικούς" στα ξεκαθαρίσματα λογαριασμών σε ανθρώπους του υποκόσμου.

Το γνωστό στέλεχος της Νεολαίας ΠΑΣΟΚ στο ΤΕΙ Αθήνας, Χόρτης, ήταν εκείνος που έδειχνε μέλη και στελέχη της ΚΝΕ και έδινε οδηγίες στους μπράβους.

Οσο και αν προσπαθούν το ΠΑΣΟΚ και η Νεολαία του να πείσουν τους σπουδαστές ότι αλλάζουν ή ότι έχουν αλλάξει είναι μάταιο. Εχουν τις θέσεις, τις μεθόδους και τα μέσα του χυδαίου αντικομμουνισμού ενός κόμματος της πλουτοκρατίας. Δεν άλλαξαν και ούτε θα αλλάξουν ό,τι και αν πουν, ό,τι και αν κάνουν.

Καλούμε τους σπουδαστές που είναι ή που τους έχουν αναγκάσει να βρίσκονται στην ΠΑΣΠ, να τους γυρίσουν την πλάτη. Να φύγουν, να δείξουν ότι δεν ταυτίζονται με αυτές τις μεθόδους και τον αντικομμουνισμό.

Οι σπουδαστές του ΤΕΙ Αθήνας ειδικά, αλλά και κάθε σπουδαστής και φοιτητής, δεν πρέπει να αφήσουν αυτό το γεγονός να πέσει στα μαλακά. Να δώσουν δυναμική απάντηση εκεί που πονάει τα στελέχη των κομμάτων των βιομηχάνων και της ΕΕ.

Να τους τιμωρήσουν υπερψηφίζοντας στις 13 Μάη την Πανσπουδαστική. Τη δύναμη της ρήξης, της ανατροπής, τη μόνη ισχυρή αντίπαλο της πολιτικής της ΕΕ, της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.

Να δώσουν δυναμική απάντηση στις ευρωεκλογές, με ψήφο αντεπίθεσης, κόκκινη ψήφο στο ΚΚΕ».

ΚΚΕ - ΚΝΕ
Περιοδείες και εκδηλώσεις σε σχολές

Μια σειρά από εκδηλώσεις και περιοδείες του ΚΚΕ και της ΚΝΕ πραγματοποιούνται τις επόμενες μέρες σε σχολές πανεπιστημίων και ΤΕΙ της Αθήνας, του Πειραιά και σε όλη τη χώρα. Τα στελέχη του ΚΚΕ και της ΚΝΕ καλούν τους φοιτητές και τους σπουδαστές, μπροστά στις δύο εκλογικές μάχες που έρχονται, τις φοιτητικές εκλογές και τις ευρωεκλογές, να στείλουν μήνυμα αντεπίθεσης, απειθαρχίας και ανυπακοής. Συγκεκριμένα:

Σήμερα, Τρίτη
  • Περιοδείες σε σχολές της Αθήνας διοργανώνει η ΚΟΑ:

-- Στις 10 το πρωί, στο Μουσικό και Θεατρικό Τμήμα της Φιλοσοφικής Σχολής, με την Β. Σεφέρη.

-- Στις 12 το μεσημέρι, στην ΑΣΟΕΕ, με τον Γ. Πρωτούλη.

-- Στις 12 το μεσημέρι στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, με τον Κ. Ζιώγα.

-- Στις 12 το μεσημέρι, στη Νομική Σχολή, με την Τ. Τσατσούλη.

-- Στις 12 το μεσημέρι στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, με τον Π. Παπαγεωργόπουλο.

-- Στις 12 το μεσημέρι, στη Φιλοσοφική Σχολή, με την Ρ. Σιώτα.

-- Στις 12 το μεσημέρι, στα Παιδαγωγικά με τον Χ. Μπάθα.

  • Εκδήλωση με θέμα «Καπιταλιστική κρίση. Οι δύο δρόμοι ανάπτυξης» διοργανώνει η ΝΟ Σπουδάζουσας Κοζάνης της ΚΝΕ, στη 1.30 μ.μ., στο ΤΕΙ, με ομιλητή τον βουλευτή του ΚΚΕ Γ. Ζιώγα.
  • Εκδήλωση με θέμα «Οικονομική κρίση και τι κίνημα χρειάζεται», διοργανώνει το ΝΣ Λευκάδας της ΚΝΕ, στις 5 μ.μ., στο ΤΕΙ, με ομιλήτρια την Φωτεινή Τσόλου, μέλος του Γραφείου Περιοχής Βορειοδυτικής Ελλάδας του ΚΚΕ.
Αύριο, Τετάρτη
  • Περιοδείες της ΚΟΑ:

-- Στις 11 το πρωί, στη Σχολή Καλών Τεχνών, με την Ε. Μελά.

-- Στις 12 το μεσημέρι, συγκέντρωση στο ΤΕΙ Πειραιά, με ομιλητή τον Μπ. Αγγουράκη.

-- Στις 12 το μεσημέρι, περιοδεία στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο, με την Δ. Μανωλάκου.

-- Στις 12 το μεσημέρι, στις σχολές Υγείας ΑΕΙ, με την Λ. Μεθωνιού.

-- Στις 12 το μεσημέρι, συγκέντρωση στο ΤΕΙ Αθήνας, με ομιλητή τον Π. Παπαγεωργόπουλο.

  • Εκδήλωση για την οικονομική κρίση διοργανώνει η ΤΟ ΑΕΙ - ΤΕΙ Σερρών της ΚΝΕ, στη 1 το μεσημέρι στο μικρό συνεδριακό αμφιθέατρο του ΤΕΙ Σερρών, με ομιλητή τον Νίκο Σοφιανό, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΑΝΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΗΣ

Μια σειρά συναυλίες πραγματοποιούνται τις επόμενες μέρες στο πλαίσιο των πλούσιων δραστηριοτήτων της Πανσπουδαστικής ΚΣ, με ορίζοντα τις φοιτητικές και σπουδαστικές εκλογές στις 13 Μάη. Το πρόγραμμα των συναυλιών έχει ως εξής:

  • Αύριο, Τετάρτη, στα Γιάννενα, στη 1 το μεσημέρι, στη Λέσχη θα δώσει συναυλία ο Μάνος Πυροβολάκης.
  • Αύριο, Τετάρτη, στη Νομική Αθήνας, στη 1 το μεσημέρι, ο Χρήστος Θηβαίος.
  • Μεθαύριο Πέμπτη, στην Κομοτηνή, στις 8.30 το βράδυ, στον υπαίθριο χώρο της παλιάς Νομικής, συναυλία με τον Μάνο Πυροβολάκη και τους «ΡΤΙ-4».
  • Μεθαύριο, Πέμπτη, στη Θεσσαλονίκη, στη 1 το μεσημέρι, στα γρασίδια της Φιλοσοφικής, η ΠΚΣ και η Προοδευτική ΚΚΦ διοργανώνουν αντιπολεμική συναυλία. Θα τραγουδήσει ο Χρήστος Θηβαίος.
  • Τη Δευτέρα 11 Μάη, στις 10 το βράδυ, στην Αρχιτεκτονική, ο Μάνος Ξυδούς.
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Η ναρκω-κουλτούρα δε θα περάσει!

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ

Από το Φεστιβάλ της ΚΝΕ
Από το Φεστιβάλ της ΚΝΕ
Mε αφορμή το ναρκω-φεστιβάλ που θα πραγματοποιηθεί τις επόμενες μέρες στο Πάρκο «Αντώνης Τρίτσης» στο Ιλιον, το Γραφείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ καλεί το λαό και τη νεολαία της Δυτικής Αθήνας να καταδικάσουν τη διοργάνωση, τονίζοντας ότι στα εργατόπαιδα δεν λείπουν τα ναρκωτικά, αλλά τα δικαιώματα στη μόρφωση, στη δουλειά, στη ζωή, που πρέπει αγωνιστικά να διεκδικήσουν.

Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΚΝΕ έχει ως εξής:

«Η ΚΝΕ καλεί το λαό και τη νεολαία της Δυτικής Αθήνας να καταδικάσουν τη διοργάνωση του 5ου "Κανναβικού Αντιαπαγορευτικού Φεστιβάλ", από διάφορους ψευτο-"Οικολόγους" των ευρωπαϊκών προγραμμάτων και "ΜΚΟ" στο Πάρκο "Αντώνης Τρίτσης". Στόχο έχουν πρώτα απ' όλα τη νομιμοποίηση των ναρκωτικών στη συνείδηση του λαού και της νεολαίας. Είναι πρόκληση η προβολή της ναρκω-κουλτούρας στην καρδιά της Δυτικής Αθήνας.

Οι νέοι δεν έχουν ανάγκη από ουσίες για να ζήσουν, έχουν ανάγκη να απολαύσουν την ουσία της ζωής. Στη νεολαία, ιδιαίτερα στα παιδιά της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων που ζουν στη Δυτική Αθήνα, δεν λείπουν τα ναρκωτικά. Λείπουν το δικαίωμα στη μόρφωση, στην Υγεία, στη σταθερή δουλειά με δικαιώματα, λείπουν οι χώροι άθλησης και πολιτισμού, ο δημιουργικός ελεύθερος χρόνος. Ολα αυτά, τους τα στερεί χρόνια τώρα η πολιτική της ΕΕ και των κομμάτων του ευρωμονόδρομου, των ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ. Είναι οι ίδιες δυνάμεις που στελέχη τους διαφημίζουν την ελεύθερη χρήση, διαχωρίζουν τα ναρκωτικά σε "σκληρά" και "μαλακά", διαχωρίζοντας τις αιτίες τους σε "σκληρές" και "μαλακές".

Η ΚΝΕ παλεύει στο πλευρό του ΚΚΕ, μαζί με τη νεολαία, για μια κοινωνία ελεύθερη από ναρκωτικά και όχι με ελεύθερα τα ναρκωτικά. Είναι ψέμα ο ισχυρισμός τους ότι "η απαγόρευση κάνει επικίνδυνα τα ναρκωτικά". Τα ναρκωτικά δεν έχουν θέση στη ζωή μας, γιατί ακριβώς είναι επικίνδυνα.

Καταγγέλλουμε τους δημάρχους Ιλίου (Ζενέτο), Καματερού (Καμαρινόπουλο) και Αγ. Αναργύρων (Σαράντη), όλοι τους στελέχη του ΠΑΣΟΚ, υπεύθυνοι για τη διαχείριση του πάρκου, που φιλοξενούν το φεστιβάλ της ναρκω-κουλτούρας, τον ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ που το προπαγανδίζει. Είναι οι ίδιοι, που εδώ και χρόνια απορρίπτουν το αίτημα του ΚΚΕ και απαίτηση της νεολαίας της περιοχής, για τη διοργάνωση Φεστιβάλ ΚΝΕ - "Οδηγητή" στο συγκεκριμένο χώρο. Γι' αυτούς και την πολιτική τους επικίνδυνο είναι το ΚΚΕ και η ΚΝΕ και όχι τα ναρκωτικά. Η νεολαία δεν διαλέγει το δρόμο της φυγής από τη ζωή, αλλά το δρόμο της ρήξης και της ανατροπής. Να πάρουν απάντηση! Η ναρκω-κουλτούρα δεν θα περάσει»!

Εργοδοτικός συνδικαλισμός

Παρακάλια προς το υπουργείο Ανάπτυξης να... «ζητήσει από τους ιδιοκτήτες των Κέντρων Ξένων Γλωσσών με πληθυσμό άνω των 50 μαθητών να καταθέσουν τον κατάλογο των διδάκτρων τους κατά την κατηγορία υπηρεσιών των δύο τελευταίων ετών προκειμένου να είναι δυνατή η διακρίβωση του ύψους των αυξήσεων»... κάνει η ηγεσία της ΟΙΕΛΕ! Θέλουν να εμφανίσουν ότι τάχα αντιπαλεύουν τις αυξήσεις των διδάκτρων, γι' αυτό παρακαλούν το υπουργείο, να παρακαλέσει τους ιδιοκτήτες... να τους ενημερώσουν!

Κόπτονται για τις αυξήσεις και το λαϊκό εισόδημα, ποιοι; Αυτοί οι ίδιοι, που για τους καθηγητές σ' αυτά τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών, τους οποίους υποτίθεται ότι εκπροσωπούν, υπέγραψαν σύμβαση μηδενικών αυξήσεων αορίστου χρόνου. Είναι σα να λέμε ότι ένα σωματείο σε ένα εργοστάσιο, αντί να παλεύει για τις αποδοχές των εργαζομένων που εκπροσωπεί, πάει στο σούπερ μάρκετ να δει πόσο πουλιούνται τα προϊόντα του εργοστασίου!

Να το πούμε θράσος, υποκρισία, κυβερνητικό - εργοδοτικό συνδικαλισμό; Ισως δε χρειάζονται καν χαρακτηρισμοί. Η στάση τους μιλάει από μόνη της.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Καταγγέλλουν την κατάπτυστη σύμβαση μηδενικών αυξήσεων

Ταξικά σωματεία καταγγέλλουν τη συμβιβασμένη ηγεσία της ΟΙΕΛΕ που υπέγραψε την κατάπτυστη σύμβαση

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις, από ταξικά σωματεία και συλλόγους εκπαιδευτικών της ιδιωτικής εκπαίδευσης, απέναντι στην κατάπτυστη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που υπέγραψε η ηγεσία της Ομοσπονδίας ιδιωτικών εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ) για τους εκπαιδευτικούς στα φροντιστήρια ξένων γλωσσών, η οποία προβλέπει μηδενικές αυξήσεις, χωρίς να ικανοποιεί κανένα θεσμικό αίτημα και μάλιστα έχει διάρκεια ...αορίστου χρόνου.

Να θυμίσουμε ότι ο «Ρ» και το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών ήταν αυτοί που αποκάλυψαν την κατάπτυστη σύμβαση και τη στάση της πλειοψηφίας της ΟΙΕΛΕ, η οποία - υποταγμένη πλήρως στις απαιτήσεις των εργοδοτών - τσακίζει τα δικαιώματα των εργαζομένων που υποτίθεται ότι εκπροσωπεί. Υπό το βάρος της αποκάλυψης και προσπαθώντας να κατευνάσει τη δικαιολογημένη αγανάκτηση των εκπαιδευτικών, το προεδρείο της ΟΙΕΛΕ ισχυρίστηκε ότι κατήγγειλε τη σύμβαση την επόμενη μέρα της υπογραφής της. Ωστόσο, κι αυτός ο ισχυρισμός φαίνεται ότι στόχο έχει την παραπλάνηση των εργαζομένων, αφού η σύμβαση έχει κατατεθεί ήδη στο υπουργείο Απασχόλησης (πράξη κατάθεσης 4/3/2009) και έχει λάβει ισχύ νόμου.

Ο Σύλλογος Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση Νομού Αττικής «Βύρων», αφού καταγγέλλει τις «εν κρυπτώ» διαδικασίες με τις οποίες η ηγεσία της ΟΙΕΛΕ υπέγραψε την κατάπτυστη σύμβαση, τονίζει: «Η αναγκαιότητα ενίσχυσης του ταξικού πόλου αναδεικνύεται για μια ακόμα φορά. Καλούμε όλους εσάς, όλους τους εργαζόμενους στην Ιδιωτική Εκπαίδευση να συσπειρωθείτε στον ταξικό πόλο, το ΠΑΜΕ, να απαξιώσετε την ηγεσία της ΟΙΕΛΕ και να στηρίξετε το ταξικό σωματείο του "Βύρωνα"». Το σωματείο ζητά επαναδιαπραγμάτευση νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας που να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων και υπογραμμίζει ότι «μόνο μέσα από τον αγώνα και την επαγρύπνηση τέτοιες ενέργειες όχι μόνο θα αποκαλύπτονται αλλά και θα αποκρούονται».

Αντίστοιχα, το Σωματείο Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Θεσσαλίας, σε σχετική απόφαση της Γενικής του Συνέλευσης, σημειώνει: «Οι εργαζόμενοι εργάζονται με ωρομίσθια και μισθούς πείνας, η ανασφάλιστη εργασία εξελίσσεται σε συχνό φαινόμενο. Οι εργαζόμενοι στα φροντιστήρια αντιμετωπίζουν κάθε χρόνο 4 μήνες ανεργίας όπου υποχρεώνονται να ζήσουν με τα πενιχρά χρήματα που τους παρέχει το επίδομα ανεργίας εάν καταφέρουν να συγκεντρώσουν τα απαιτούμενα ένσημα. Την περίοδο της ανεργίας μένουν ανασφάλιστοι και χωρίς ένσημα, με αποτέλεσμα η συνταξιοδότησή τους να γίνεται ένα άπιαστο όνειρο. Είναι λοιπόν ωμή πρόκληση η ενέργεια της πλειοψηφίας της ΟΙΕΛΕ να υπογράψει ΣΣΕ για τα ξενόγλωσσα χωρίς καμιά αύξηση για τους εργαζόμενους σε αυτά».

Γι' αυτό καλεί τους εκπαιδευτικούς να βγάζουν συμπεράσματα για την τακτική της ηγεσίας της ΟΙΕΛΕ και να οργανώσουν αποφασιστικά τη δράση τους από τα κάτω, στη γραμμή της αντεπίθεσης, της ταξικής διεκδίκησης και πάλης, για την αλλαγή των συσχετισμών στην Ομοσπονδία και γενικότερα στο κίνημα.

ΝΕΑ ΝΕΕ ΑΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΣΤΗΝ ΕΕ
Γιατί οι «δεξιότητες» που προτάσσει σημαίνουν αμορφωσιά και υποταγή

Η πολιτική της διά βίου μάθησης έχει πρωταρχική σημασία για την ΕΕ. Κι αυτή η πολιτική δεν έχει καμιά σχέση με το «όσο ζω, μαθαίνω», αλλά αποτελεί μια διά βίου σκλαβιά, διά βίου ημιμάθεια και, τελικά, αμάθεια. Στο κέντρο αυτής της πολιτικής βρίσκεται η εκγύμναση σε συγκεκριμένες δεξιότητες, στάσεις και συμπεριφορές, που σύμφωνα με την ΕΕ αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις για τον αυριανό εργαζόμενο. Το κείμενο «Βασικές ικανότητες για τη διά βίου εκπαίδευση και κατάρτιση» (2006) αποτελεί Πλαίσιο Αναφοράς στο οποίο πρέπει να προσαρμόζονται τα κράτη - μέλη. Εκεί περιγράφονται οι 8 βασικές δεξιότητες που πρέπει να μαθαίνονται από την προσχολική αγωγή και την πρωτοβάθμια εκπαίδευση ακόμα, ενώ το πνεύμα τους πρέπει να διαπνέει, σύμφωνα με την ΕΕ, όλους τους τύπους εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Ετσι, για παράδειγμα, η γνώση της μητρικής γλώσσας ταυτίζεται με την επικοινωνία, κρίνεται πιο χρήσιμο να μπορείς π.χ. να κατανοήσεις έναν τηλεφωνικό κατάλογο από το να κατανοήσεις ένα λογοτεχνικό κείμενο. Τόσο στα Μαθηματικά όσο και τις Φυσικές επιστήμες, το γιατί αντικαθίσταται από το πώς, η εμβάθυνση από το ρηχό πλάτος και η διαδικασία της απόδειξης από εκείνη της εκτίμησης. Ετσι, στα μυαλά των μικρών μαθητών καταργείται κάθε έννοια επιστημονικής αλήθειας και καταλήγουν να πιστεύουν ότι... «1+1=2» αλλά, μπορεί και να μην είναι πάντα έτσι... μπορεί και κάτω από ορισμένες συνθήκες «1+1=4»!

Αντίστοιχα δίνεται βάρος στις λεγόμενες μεταγνωστικές ικανότητες, το γνωστό «μαθαίνω πώς να μαθαίνω», που ουσιαστικά σημαίνει μαθαίνω να αναζητώ πληροφορίες, έχοντας ατομική ευθύνη γι' αυτό και κυρίως μαθαίνω να εντάσσομαι στο σύστημα της διά βίου μάθησης χωρίς αντιστάσεις, που αποβαίνουν δυσλειτουργικές για την καπιταλιστική οικονομία. Η ικανότητα του πολίτη συνεπάγεται τόσο την αποδοχή της κοινωνικής συναίνεσης όσο και την ένταξη του αυριανού εργατικού δυναμικού στο καθεστώς κινητικότητας και αστάθειας της παραγωγής. Το αίσθημα πρωτοβουλίας και επιχειρηματικότητας αποτελεί μια δεξιότητα που σχετίζεται με την αναζήτηση των μεθόδων, ώστε οι εργαζόμενοι να σκέφτονται πριν από τον καπιταλιστή για τον καπιταλιστή! Να υιοθετούν ενεργητικά την ανάγκη αύξησης της κερδοφορίας, άρα και της εκμετάλλευσης. Ετσι, οι αυριανοί εργαζόμενοι πρέπει να κατανοήσουν ότι πρέπει να ζουν μέσα στο ρίσκο, να γνωρίσουν τον τρόπο «λειτουργίας της οικονομίας και των ευκαιριών και προκλήσεων που αντιμετωπίζει ένας εργοδότης ή ένας οργανισμός», ότι δηλαδή μπορεί να αποτελέσουν «ασύμμετρη απώλεια» ως συνέπεια του ανταγωνισμού και των αναταράξεων της καπιταλιστικής οικονομίας. Η ικανότητα του πολίτη είναι ένας ύμνος υποταγής όχι απλά στις θεμελιώδεις αξίες της ΕΕ, αλλά και στον τρόπο «που εφαρμόζονται από διάφορους φορείς και θεσμούς».

Στην Ελλάδα, όλα αυτά εισάγονται στην εκπαίδευση καταρχήν με τα νέα σχολικά βιβλία και αναλυτικά προγράμματα στα σχολεία, που χρηματοδοτήθηκαν άλλωστε από το Γ' ΚΠΣ. Κύρια στοιχεία σε αυτά είναι η αποσπασματικότητα, η αντιεπιστημονικότητα, η ιδεολογική μονομέρεια. Δηλαδή, με τις δεξιότητες και τις νέες «παιδαγωγικές» μεθόδους και θεωρίες, προχωράει η μορφωτική υποβάθμιση.

ΣΠΑΡΤΗ
Εκδήλωση για τον Γιάννη Ρίτσο

«100 χρόνια Γ. Ρίτσος. Ο κομμουνιστής ποιητής, ο ποιητής του λαού μας», είναι ο τίτλος της εκδήλωσης που διοργανώνει η ΝΟ Λακωνίας της ΚΝΕ, την Κυριακή 10 Μάη, στις 6 το απόγευμα, στο Εργατικό Κέντρο Σπάρτης.

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Θέση μάνατζερ για το πανεπιστήμιο - επιχείρηση

Στην εφαρμογή της «καρδιάς» του νόμου - πλαισίου προχωρά η Σύγκλητος του ιδρύματος

Πρόκληση αποτελεί η προκήρυξη οργανικής θέσης «γραμματέα», δηλαδή «μάνατζερ» με βάση το νέο νόμο - πλαίσιο 3549, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, με απόφαση της Συγκλήτου και μετά από πρόταση του πρύτανη του πανεπιστημίου, Αν. Μάνθου. Με την κίνηση αυτή η διοίκηση του Ιδρύματος προσθέτει άλλο ένα κομμάτι του παζλ στην εφαρμογή του νόμου - πλαισίου που προωθεί την ιδιωτικοοικονομική λειτουργία των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ. Πρόκειται για εφαρμογή της «καρδιάς» του νόμου, αφού ο «γραμματέας», σύμφωνα με την περιγραφή του νόμου, θα παίζει ακριβώς το ρόλο του «μάνατζερ», θα υποβοηθά και θα προωθεί την ιδιωτικοοικονομική λειτουργία των ιδρυμάτων. Θα είναι αυτός που θα πρέπει να εφαρμόσει τον τετραετή επιχειρησιακό σχεδιασμό, όταν οι επιχειρήσεις θα παρεμβαίνουν άμεσα, θα υπαγορεύουν και θα επιβάλλουν το περιεχόμενο των σπουδών και της έρευνας.

Προφανώς το ΑΠΘ για να προχωρήσει στην προκήρυξη οργανικής θέσης έχει εγκριθεί η αντίστοιχη πίστωση. Υπενθυμίζεται ότι με βάση το Ν.3549 ο μάνατζερ του κάθε πανεπιστημίου και ΤΕΙ έχει τετραετή θητεία για την υλοποίηση του τετραετούς προγραμματισμού. Εχει στην αρμοδιότητά του τις διοικητικές, οικονομικές, τεχνικές υπηρεσίες των Ιδρυμάτων και λειτουργεί στο πλαίσιο του εσωτερικού κανονισμού του Ιδρύματος. Με δυο λόγια, ο ρόλος του μάνατζερ θα είναι να συντονίσει την οργάνωση του πανεπιστημίου - επιχείρηση. Η λειτουργία του πανεπιστημίου θα υποταχθεί στη φιλοσοφία του Ν.3549, στους νόμους της αγοράς, που επιβάλλουν ελαχιστοποίηση του κόστους και μεγιστοποίηση του κέρδους. Επίσης, ο μάνατζερ θα συμμετέχει χωρίς δικαίωμα ψήφου στη Σύγκλητο και στο Πρυτανικό Συμβούλιο (το οποίο έχει πια την αρμοδιότητα να αποφασίζει, εκτός των άλλων, και για ...την άρση του ασύλου). Ειδικά για το ΑΠΘ, σημειώνουμε ότι η απόφαση αυτή έρχεται να προστεθεί στα στημένα σκηνικά που έχουν προηγηθεί, με στόχο τον ευτελισμό και τελικά την άρση του πανεπιστημιακού ασύλου.

Απέναντι σ' αυτή την πρόκληση της εμβάθυνσης της ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας των ιδρυμάτων επιβάλλεται το φοιτητικό - σπουδαστικό κίνημα να δώσει ηχηρή απάντηση, να στείλει μήνυμα αντεπίθεσης και στις δύο εκλογικές μάχες που έχει μπροστά του: Τις φοιτητικές εκλογές στις 13 του Μάη και τις ευρωεκλογές στις 7 του Ιούνη.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΜΠΟΛΟΝΙΑ
«Παραγγελίες» στα πανεπιστήμια

Το μοντέλο του ευέλικτου εργαζόμενου παραγγέλνουν οι επιχειρήσεις από τα πανεπιστήμια

Η διαφάνεια με την οποία ολοκλήρωσε την τοποθέτησή του ο εκπρόσωπος της «Siemens»: Ενας άνθρωπος πνίγεται και φωνάζει «βοήθεια» στα γαλλικά και οι δυο τύποι από πάνω σχολιάζουν «γιατί δε μάθαινε κολύμπι, από το να σπουδάζει γαλλικά;»...
Η διαφάνεια με την οποία ολοκλήρωσε την τοποθέτησή του ο εκπρόσωπος της «Siemens»: Ενας άνθρωπος πνίγεται και φωνάζει «βοήθεια» στα γαλλικά και οι δυο τύποι από πάνω σχολιάζουν «γιατί δε μάθαινε κολύμπι, από το να σπουδάζει γαλλικά;»...
Γνώσεις επικοινωνίας και δεξιότητες ...υποταγής στον εκάστοτε εργοδότη απαιτούν από τα ΑΕΙ οι επιχειρήσεις και αυτό το μοντέλο θα προσπαθήσουν οι κυβερνήσεις να προωθήσουν πιο επιθετικά τα επόμενα δέκα χρόνια, με βάση τα όσα αποφάσισαν στη συνάντηση των Ευρωπαίων υπουργών Παιδείας την περασμένη βδομάδα στο Βέλγιο, στο πλαίσιο της Διαδικασίας της Μπολόνια.

Είναι χαρακτηριστική η τοποθέτηση του εκπροσώπου του επιχειρηματικού ομίλου «Siemens», σε επίσημο σεμινάριο της Μπολόνια που διοργανώθηκε το Νοέμβρη 2008, με θέμα: «Απασχολησιμότητα: Η οπτική των εργοδοτών και οι εφαρμογές της», όπου συμμετείχαν εκπρόσωποι επιχειρήσεων, κυβερνήσεων και πανεπιστημίων.

Ο εκπρόσωπος της «Siemens» επισημαίνει πως για τους Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς, οι τεχνικές εργασίας και η συλλογική δουλειά έχουν 67% σημασία ως δεξιότητες για την εργασία, ενώ το πανεπιστήμιο παρέχει ικανοποιητικά τις παραπάνω δεξιότητες μόνο σε ποσοστό 16%. Αντίστοιχα, η πρακτική γνώση έχει σημασία 76% και παρέχεται σε ποσοστό 9% από τα πανεπιστήμια, η επικοινωνία έχει σημασία 57% και παρέχεται σε ποσοστό 16%, ενώ η επάρκεια θεωρητικής άσκησης έχει σημασία σε ποσοστό 27% και παρέχεται από τα πανεπιστήμια σε ποσοστό 63%!

Γίνεται φανερό από τα παραπάνω ότι οι γνώσεις που απαιτεί η επιχείρηση από τους πτυχιούχους Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς αφορούν κυρίως δεξιότητες που δεν έχουν να κάνουν με το επιστημονικό αντικείμενο, με τη θεωρία και εφαρμογή της επιστήμης στην παραγωγή. Γι' αυτό άλλωστε και στο επίκεντρο των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων μπαίνει η αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών, ώστε να παρέχουν πτυχία - σούπα καταρτίσεων, δεξιοτήτων και ...ολίγες επιστημονικές γνώσεις και η στροφή στη διά βίου μάθηση, ώστε ο πτυχιούχος να πετιέται από την παραγωγή και να κυνηγάει εφήμερες καταρτίσεις εφ' όρου ζωής.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και από τους κατόχους διδακτορικού διπλώματος, οι επιχειρήσεις απαιτούν δεξιότητες που δεν έχουν να κάνουν με ερευνητική δραστηριότητα. Για την επιχείρηση, τα διοικητικά προσόντα μετρούν 60% (ενώ οι κάτοχοι Διδακτορικού είναι ικανοί κατά 5%), η Διαχείριση σχεδίου μετράει 69% (ενώ είναι ικανοί κατά 17%) και οι ερευνητικές ικανότητες 68% (ενώ είναι 67%)! Είναι δηλαδή φανερό ότι ακόμα και οι κάτοχοι Διδακτορικού Διπλώματος πρέπει να είναι ...πρώτα μάνατζερ και μετά ερευνητές!

Ετσι, ο εκπρόσωπος της «Siemens», αφού επισημαίνει πως τα πανεπιστήμια θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν τη Διαδικασία της Μπολόνια για να μεταρρυθμιστούν, προχωράει σε υποδείξεις προς τα πανεπιστήμια, προκειμένου να συνδεθούν με την αγορά εργασίας και να προσανατολιστούν στην παραγωγή ευέλικτων εργαζομένων: Ανάπτυξη νέων προγραμμάτων σπουδών σε στενή συνεργασία με τη βιομηχανία ή τις επαγγελματικές ενώσεις, λαμβάνοντας υπόψη τις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ