Τρίτη 5 Μάη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΜΠΟΛΟΝΙΑ
«Παραγγελίες» στα πανεπιστήμια

Το μοντέλο του ευέλικτου εργαζόμενου παραγγέλνουν οι επιχειρήσεις από τα πανεπιστήμια

Η διαφάνεια με την οποία ολοκλήρωσε την τοποθέτησή του ο εκπρόσωπος της «Siemens»: Ενας άνθρωπος πνίγεται και φωνάζει «βοήθεια» στα γαλλικά και οι δυο τύποι από πάνω σχολιάζουν «γιατί δε μάθαινε κολύμπι, από το να σπουδάζει γαλλικά;»...
Η διαφάνεια με την οποία ολοκλήρωσε την τοποθέτησή του ο εκπρόσωπος της «Siemens»: Ενας άνθρωπος πνίγεται και φωνάζει «βοήθεια» στα γαλλικά και οι δυο τύποι από πάνω σχολιάζουν «γιατί δε μάθαινε κολύμπι, από το να σπουδάζει γαλλικά;»...
Γνώσεις επικοινωνίας και δεξιότητες ...υποταγής στον εκάστοτε εργοδότη απαιτούν από τα ΑΕΙ οι επιχειρήσεις και αυτό το μοντέλο θα προσπαθήσουν οι κυβερνήσεις να προωθήσουν πιο επιθετικά τα επόμενα δέκα χρόνια, με βάση τα όσα αποφάσισαν στη συνάντηση των Ευρωπαίων υπουργών Παιδείας την περασμένη βδομάδα στο Βέλγιο, στο πλαίσιο της Διαδικασίας της Μπολόνια.

Είναι χαρακτηριστική η τοποθέτηση του εκπροσώπου του επιχειρηματικού ομίλου «Siemens», σε επίσημο σεμινάριο της Μπολόνια που διοργανώθηκε το Νοέμβρη 2008, με θέμα: «Απασχολησιμότητα: Η οπτική των εργοδοτών και οι εφαρμογές της», όπου συμμετείχαν εκπρόσωποι επιχειρήσεων, κυβερνήσεων και πανεπιστημίων.

Ο εκπρόσωπος της «Siemens» επισημαίνει πως για τους Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς, οι τεχνικές εργασίας και η συλλογική δουλειά έχουν 67% σημασία ως δεξιότητες για την εργασία, ενώ το πανεπιστήμιο παρέχει ικανοποιητικά τις παραπάνω δεξιότητες μόνο σε ποσοστό 16%. Αντίστοιχα, η πρακτική γνώση έχει σημασία 76% και παρέχεται σε ποσοστό 9% από τα πανεπιστήμια, η επικοινωνία έχει σημασία 57% και παρέχεται σε ποσοστό 16%, ενώ η επάρκεια θεωρητικής άσκησης έχει σημασία σε ποσοστό 27% και παρέχεται από τα πανεπιστήμια σε ποσοστό 63%!

Γίνεται φανερό από τα παραπάνω ότι οι γνώσεις που απαιτεί η επιχείρηση από τους πτυχιούχους Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς αφορούν κυρίως δεξιότητες που δεν έχουν να κάνουν με το επιστημονικό αντικείμενο, με τη θεωρία και εφαρμογή της επιστήμης στην παραγωγή. Γι' αυτό άλλωστε και στο επίκεντρο των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων μπαίνει η αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών, ώστε να παρέχουν πτυχία - σούπα καταρτίσεων, δεξιοτήτων και ...ολίγες επιστημονικές γνώσεις και η στροφή στη διά βίου μάθηση, ώστε ο πτυχιούχος να πετιέται από την παραγωγή και να κυνηγάει εφήμερες καταρτίσεις εφ' όρου ζωής.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και από τους κατόχους διδακτορικού διπλώματος, οι επιχειρήσεις απαιτούν δεξιότητες που δεν έχουν να κάνουν με ερευνητική δραστηριότητα. Για την επιχείρηση, τα διοικητικά προσόντα μετρούν 60% (ενώ οι κάτοχοι Διδακτορικού είναι ικανοί κατά 5%), η Διαχείριση σχεδίου μετράει 69% (ενώ είναι ικανοί κατά 17%) και οι ερευνητικές ικανότητες 68% (ενώ είναι 67%)! Είναι δηλαδή φανερό ότι ακόμα και οι κάτοχοι Διδακτορικού Διπλώματος πρέπει να είναι ...πρώτα μάνατζερ και μετά ερευνητές!

Ετσι, ο εκπρόσωπος της «Siemens», αφού επισημαίνει πως τα πανεπιστήμια θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν τη Διαδικασία της Μπολόνια για να μεταρρυθμιστούν, προχωράει σε υποδείξεις προς τα πανεπιστήμια, προκειμένου να συνδεθούν με την αγορά εργασίας και να προσανατολιστούν στην παραγωγή ευέλικτων εργαζομένων: Ανάπτυξη νέων προγραμμάτων σπουδών σε στενή συνεργασία με τη βιομηχανία ή τις επαγγελματικές ενώσεις, λαμβάνοντας υπόψη τις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ