Πέμπτη 8 Μάρτη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Απορρίπτουμε τη λογική που θέλει τα πανεπιστήμια μαγαζάκια των επιχειρηματιών

Αποσπάσματα από την ομιλία της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ για το νόμο - πλαίσιο στη Βουλή

Eurokinissi

Το ΚΚΕ δεν πήρε μέρος στο «διάλογο» της κυβέρνησης για το νόμο - πλαίσιο για τον απλούστατο λόγο ότι ήταν πασίγνωστο από το 1999 το ποια θα ήταν η μεταρρύθμιση - αντιμεταρρύθμιση, όπως θέλετε πέστε τη, στην Παιδεία, ξεκαθάρισε στην αρχή της χτεσινής της ομιλίας στη Βουλή η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα.

Ηταν, είπε, ένας διάλογος με προκαθορισμένο αντικείμενο, με αρχή και τέλος και ενδιάμεσα έμπαιναν ζητήματα τακτικής. Και τόνισε: «Δεν πήραμε μέρος στο διάλογο όχι διότι δεν ήταν σοβαρό να εκθέταμε τις απόψεις μας, αλλά επειδή κυρίως μας ενδιέφερε να συγκεντρώσουμε την προσοχή των εργαζομένων και της νεολαίας στο εξής ζήτημα: Μη χάνετε χρόνο. Αντιδράστε και αντισταθείτε έγκαιρα».

Η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ υπενθύμισε ότι από το 1999 ήταν γνωστές οι κατευθύνσεις των αλλαγών και σε αυτή τη ρότα πορεύτηκε και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και η κυβέρνηση της ΝΔ. Και οι δύο κινήθηκαν στη ρότα της Μπολόνια και άρα, είπε, εάν έχει παράπονα η κυβέρνηση ας τα κάνει στο ΠΑΣΟΚ το οποίο στο πρόγραμμά του, στον τομέα της Παιδείας, είναι μέσα στη λογική που ακολουθεί η κυβέρνηση.

Πριν έρθει για συζήτηση η αναθεώρηση του άρθρου 16 και ανακινηθεί το θέμα του νόμου - πλαισίου, συνέχισε η Αλ. Παπαρήγα, οι δημοσκοπήσεις έδειχναν ότι ένα ποσοστό του λαού, γύρω στο 60%, υποστήριζε την ίδρυση μη, όπως λέγονται, κρατικών πανεπιστημίων και ζητούσε μεταρρυθμίσεις στην κατεύθυνση που προωθούσε η ΝΔ.


«Σήμερα, είπε, το ποσοστό αυτό βρίσκεται στο 40%, παρά το γεγονός ότι δύο κόμματα της δικομματικής εναλλαγής, κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση, υποστηρίζουν την πλήρη εμπορευματοποίηση της Παιδείας. Και είναι πολύ σημαντικό ότι αυτό το ποσοστό έπεσε και έπεσε χάρη στις κινητοποιήσεις, παρά το γεγονός ότι τη μερίδα του λέοντος στην προβολή των κινητοποιήσεων την πήραν οι κουκουλοφόροι και κάποια στιγμιότυπα τα οποία δε χαρακτηρίζουν συνολικά το κίνημα ή, εν πάση περιπτώσει, δεν έχουν καμία σχέση με την ουσία της αντιπαράθεσης με την κυβέρνηση. Μάλλον τη βοηθούν οι κουκουλοφόροι».

Η εξέλιξη αυτή, είπε η Αλ. Παπαρήγα, δείχνει ότι όταν ανοίχτηκε το θέμα, όταν αναπτύχθηκε δράση μαζική, τότε ένα μεγάλο μέρος των εργαζομένων κατάλαβε κάτι που δεν μπορούσε να καταλάβει πριν μέσα από μια γενικόλογη και τυπική πολιτική αντιπαράθεση.

Ταξική σύγκρουση στην Παιδεία

Στην Παιδεία, τόνισε η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, όπως και σε άλλους τομείς, συγκρούεται η δημοκρατία των επιχειρήσεων και η δημοκρατία των εργαζομένων, το δίκιο των επιχειρήσεων και το δίκιο των εργαζομένων.

«Μόνο, είπε, που αυτά είναι ασύμβατα μεταξύ τους. Βεβαίως, όπως φαίνεται, ο νόμος - πλαίσιο θα ψηφιστεί. Εμείς δεν έχουμε άλλη επιλογή - και αυτή είναι δημοκρατική επιλογή, γιατί στηρίζεται στο κάτω - κάτω στη θέληση και τη διαμόρφωση αντίστοιχης συνείδησης της πλειοψηφίας του λαού - εμείς θέλουμε αυτός ο νόμος να γίνει ανενεργός, να μην μπορεί η κυβέρνηση να τον υλοποιήσει.

Βεβαίως, αυτό φυσικά δε φτάνει. Στην πορεία ανοίγεται ένας δρόμος, διαμορφώνεται ένα εφαλτήριο μαζί με άλλες βεβαίως ανακατατάξεις, να δρομολογηθούν αυτές οι πραγματικές ριζοσπαστικές μεταρρυθμίσεις που χρειάζονται, γιατί ότι χρειάζονται αλλαγές όλοι συμφωνούμε. Το θέμα είναι προς ποια κατεύθυνση».

Στη συνέχεια, η Αλ. Παπαρήγα διάβασε εκτεταμένα αποσπάσματα από σχετική ανακοίνωση της Κομισιόν της ΕΕ για τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στην Παιδεία μέχρι το 2007. Από αυτήν διαφαίνεται η επιδίωξη της ΕΕ να αποτελέσουν τα πανεπιστήμια και η έρευνα βασικούς πυλώνες της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας κάτι που σημαίνει πρακτικά ακόμα μεγαλύτερη βουτιά όλου του εκπαιδευτικού συστήματος. Με βάση τα προωθούμενα μέτρα, τόνισε, τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια μπορεί να διατηρήσουν το χαρακτήρα της δημόσιας αποστολής τους, αλλά θα πρέπει όλο και περισσότερο να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της αγοράς και να αναπτύσσουν εταιρικές σχέσεις, με σκοπό την εκμετάλλευση των επιστημονικών και τεχνολογικών γνώσεων.

Εδώ, τόνισε, τίθεται και ένα ρητορικό ερώτημα προς τον ΣΥΝ, ο οποίος ισχυρίζεται ότι δεν υπάρχουν δεσμεύσεις ευρωπαϊκές και η κάθε χώρα κάνει ό,τι θέλει.

Η έρευνα, συνέχισε, στα πανεπιστήμια θα γίνεται για προϊόντα που παραγγέλνουν επιχειρηματίες και μάλιστα για προϊόντα που θα έχουν γρήγορη απόδοση στην αγορά, ενώ στην πορεία θα καθιερωθούν και δίδακτρα.

«Μετά από όλα αυτά μιλάμε για διαπλοκή; Το κάθε πανεπιστήμιο θα κοιτάζει να δει με ποιο βιομηχανικό συγκρότημα θα διασυνδεθεί για να πάρει τις συστάσεις», είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι «το κάθε πανεπιστήμιο θα κυνηγά τον εκάστοτε Ροναλντίνιο του κάθε κλάδου, θα αγοράζονται οι επιστήμονες».

Από ποιον και για ποιον

Το κύριο και το βασικό για εμάς, είπε η Αλ. Παπαρήγα, είναι «επιστήμη και γνώση από ποιον και για ποιον. Ποιος θα είναι ο ρόλος των πανεπιστημίων».

Εμείς, είπε, απορρίπτουμε ριζικά τη λογική που θέλει τα πανεπιστήμια να είναι μαγαζάκια των επιχειρηματιών και τόνισε:

«Προτάσεις έχουμε και για την έρευνα, για το πού πρέπει να στραφεί και για το πώς πρέπει να λειτουργούν τα πανεπιστήμια και για τη διαφάνεια, αλλά το θέμα είναι ο κεντρικός άξονας.

Σε ποιο διάλογο, λοιπόν, να παίρναμε μέρος; Τι να συζητήσουμε; Για τις προγραμματικές συμφωνίες ή τάχα για τα εξεταστικά συστήματα, για το εάν η πρόσβαση πρέπει να είναι χωρίς ή με εξετάσεις, όταν ζούμε σε μια κοινωνία όπου πια και τις όποιες διόδους είχε ανοίξει στα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων να φτάσουν στα πανεπιστήμια την κλείνει τη στρόφιγγα από τα 15 χρόνια;

Εμείς, όπως έχουμε, πει κάνουμε γενική τοποθέτηση. Δε συμμετέχουμε σε καμία άλλη διαδικασία, όχι για να φανούμε αγωνιστικότεροι έναντι κάποιων άλλων, αλλά γιατί θέλουμε να συγκεντρώσουμε την προσοχή στους εργαζόμενους ότι δεν μπορούν να προσαρμοστούν σε αυτόν το νόμο και σε ό,τι άλλο ακολουθήσει».

Η Παιδεία, είπε, σε οποιαδήποτε μορφή οργάνωσης της κοινωνίας είναι αναπόσπαστο μέρος της κοινωνίας γενικά και έχει άμεση σχέση και με την οικονομία και η διαφωνία μας είναι καθαρά πολιτική, ακριβώς γιατί η Παιδεία υπηρετεί αυτήν τη συγκεκριμένη οικονομία.

Καταλήγοντας, η Αλ. Παπαρήγα ξεκαθάρισε ότι το εκπαιδευτικό σύστημα δεν είναι ούτε αυτόνομο, ούτε αυτοτελές και όσα ακούγονται περί αυτοτέλειας οδηγούν το κάθε πανεπιστήμιο - με τα συμφέροντά του και το μαγαζάκι - να καθορίζει πόσους θα φοιτητές θα δέχεται και πώς θα τους δέχεται. Σε αυτά, τόνισε, είμαστε ριζικά αντίθετοι. Αυτά δεν είναι δημοκρατία, αλλά βεβαίως δε σημαίνει ότι η κρατική παρέμβαση λειτουργεί προς τη διευθέτηση τέτοιων ζητημάτων.

ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ανέδειξαν τον αντιδραστικό χαρακτήρα του νομοσχεδίου

Τον αντιδραστικό χαρακτήρα του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας ανέδειξαν με τις τοποθετήσεις τους οι βουλευτές του ΚΚΕ, κατά τη διάρκεια της επί της αρχής συζήτησης του νόμου στην Ολομέλεια της Βουλής.

Στην ουσία των πολιτικών που υλοποιούνται αναφέρθηκε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Ορέστης Κολοζώφ. Οπως είπε, «είναι στόχοι που καθορίστηκαν στη Λισαβόνα» και «τα δύο μεγάλα κόμματα αυτής της χώρας συναινέσανε και δεσμευτήκανε να υλοποιήσουν». Συνέχισε, τονίζοντας ότι «η κυβέρνηση, ιδιαίτερα η κυρία υπουργός, επανειλημμένα έχει δείξει την αγωνία της. Δεν μπορεί να αποδεχτεί τη σκέψη ότι θα μπορούσαμε να φθάσουμε στο 2010 χωρίς να ολοκληρώσουμε το πρόγραμμα για το οποίο δεσμευτήκαμε. Πιστεύω ότι την ίδια αγωνία έχει και το ΠΑΣΟΚ. Και τις προτάσεις που έγιναν από το ΠΑΣΟΚ αν κανένας τις δει όσον αφορά τους άξονες που βάζει η Μπολόνια και η Λισαβόνα, θα διαπιστώσει ότι πάνε προς την ίδια κατεύθυνση». Ο Ορέστης Κολοζώφ τόνισε ότι σήμερα «γίνεται μια προσπάθεια από το κεφάλαιο να επιβάλει μια σειρά από θεσμικές αλλαγές», σημειώνοντας ότι «ιδιαίτερη θέση στην προσπάθεια αυτή κατέχει το εκπαιδευτικό σύστημα» που «θα πρέπει να προετοιμάσει τα στελέχη της κάθε χώρας να δείχνουν κατανόηση στις απαιτήσεις του κεφαλαίου και να βρίσκονται σε αρμονία με αυτό».

Στα κεντρικά σημεία όπου εστιάζεται η διαφωνία του ΚΚΕ με το νομοσχέδιο αναφέρθηκε ο Αντώνης Σκυλλάκος. Οπως είπε, «οι κυριότερες διατάξεις αφορούν στον πειθαναγκασμό των πανεπιστημίων να εφαρμόσουν αναπτυξιακά και ακαδημαϊκά προγράμματα με προσανατολισμό που θέλει το υπουργείο» και μάλιστα «με την απειλή του κοψίματος της χρηματοδότησης». Παράλληλα, σημείωσε, τα πανεπιστήμια υποχρεώνονται «να μη διεκδικούν τίποτε παραπάνω και να κινούνται στα στενά πλαίσια του προϋπολογισμού». Ιδιαίτερα στάθηκε στο θέμα του ασύλου, λέγοντας πως «περιορίζεται ασφυκτικά από άποψη έκτασης και χώρου. Ποινικοποιείται η οποιαδήποτε συνδικαλιστική δράση» και «αλλάζει το όργανο ώστε να περνάνε πιο εύκολα οι αποφάσεις άρσης του ασύλου». Οσον αφορά το προσωπικό των πανεπιστημίων, ο Αντώνης Σκυλλάκος τόνισε ότι προωθείται «η μερική απασχόληση ώστε να δουλεύουν και σε επιχειρήσεις, να κάνουν ελεύθερο επάγγελμα με όλες τις διαπλοκές που συνδέονται με αυτό το φαινόμενο».

Για «αντιπαράθεση - μαϊμού» ανάμεσα σε Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ για την Παιδεία έκανε λόγο ο Νίκος Γκατζής. Οπως είπε, τα δυο κόμματα συμφωνούν στις πολιτικές κατευθύνσεις και «η συμφωνία δεν είναι πρόσφατη», θυμίζοντας την Ενιαία Ευρωπαϊκή Πράξη του 1989, αλλά και τη συμφωνία στις κατευθύνσεις της Μπολόνια, τις οποίες υλοποιεί σήμερα ο νόμος - πλαίσιο. Επισήμανε ότι δείγμα συμφωνίας είναι και «οι 4 θέσεις του Γ. Παπανδρέου», ενώ τα θέματα που αφορούν το άσυλο «το ΠΑΣΟΚ τα αφήνει να περάσουν» χωρίς να πει κουβέντα. Κατέληξε σημειώνοντας ότι «δεν μπορεί να υπάρχει διακομματική συναίνεση», αφού «η μια πλευρά θέλει να υπηρετήσει τα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων», ενώ εμείς «παλεύουμε για μια άλλη παιδεία διαφορετικού επιπέδου και κατευθύνσεων».

«Φτιάχνετε ένα νόμο που παράγει νόμιμους κουκουλοφόρους για το σύστημα» σχολίασε στην παρέμβασή της η Λιάνα Κανέλλη. Εξήγησε τη φράση λέγοντας πως «όταν μιλάτε ακόμα και για κουκουλοφόρους, όταν δημιουργείτε στην κοινή γνώμη αυτή την αίσθηση ώστε να περάσετε τις μεταρρυθμίσεις, να εξυπηρετηθεί το κεφάλαιο, να είναι υποθηκευμένος ο φοιτητής πριν καν ξεκινήσει, μη μιλάτε για δημόσια χρηματοδότηση». Συνέχισε λέγοντας ότι η κυβέρνηση υποστηρίζει πως «πρέπει να συνδεθεί απευθείας το ανθρώπινο δυναμικό, είτε δάσκαλος, είτε καθηγητής, είτε φοιτητής με την αγορά. Και το ξεσκαρτάρισμα θα το κάνετε με τους τρόπους που γνωρίζετε σε νωρίτερες από το πανεπιστήμιο ηλικίες».

Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟ - ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΑΕΙ

Μπορεί η κοινοβουλευτική πλειοψηφία να ψηφίσει το νόμο - πλαίσιο, αλλά εμείς θέλουμε αυτός ο νόμος να γίνει ανενεργός, να μην μπορεί η κυβέρνηση να τον υλοποιήσει.

Την επισήμανση αυτή έκανε χτες στη Βουλή, κατά τη διάρκεια συζήτησης του νόμου - πλαισίου για τα ΑΕΙ, η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Αλ. Παπαρήγα και αφού υπογράμμισε ότι αυτό φυσικά δε φτάνει τόνισε: «Στην πορεία ανοίγεται ένας δρόμος και διαμορφώνεται ένα εφαλτήριο μαζί με άλλες βεβαίως ανακατατάξεις, να δρομολογηθούν οι πραγματικές ριζοσπαστικές μεταρρυθμίσεις που χρειάζονται». Υπενθύμισε δε ότι το ΚΚΕ δεν πήρε μέρος στο «διάλογο» της κυβέρνησης, γιατί ήδη από το 1999 ήταν γνωστές οι κατευθύνσεις των αντιδραστικών αλλαγών με τις οποίες συμφωνούσαν τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο και η ΝΔ.

Παρά τις όποιες φραστικές εξάρσεις, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ επιβεβαίωσε την επί της ουσίας συμφωνία του με τις προωθούμενες αντιδραστικές ρυθμίσεις, υπενθυμίζοντας ότι το κόμμα του όλα αυτά τα χρόνια πρόσφερε τη συναίνεσή του στην κυβέρνηση για τα θέματα της Παιδείας.

Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ - Μ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ
Η συναίνεση δεν κρύβεται...

Με μια σύντομη προεκλογικού χαρακτήρα γενικόλογη παρέμβαση προσπάθησε χτες ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Γιώργος Παπανδρέου, να αποκρύψει τη συναίνεση του ΠΑΣΟΚ στην ουσία και τις πολιτικές κατευθύνσεις του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας, ενώ από την πλευρά της κυβέρνησης η υπουργός Παιδείας Μ. Γιαννάκου εμφάνισε την κυβέρνηση ως πιο ικανή στη διαχείριση των κατευθύνσεων αυτών.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ για μια ακόμη φορά κατέστησε σαφές ότι δεν αντιτίθεται στις βασικές κυβερνητικές πολιτικές επιλογές που εκφράζονται με το νόμο - πλαίσιο, λέγοντας ότι «προσήλθαμε για να κάνουμε εποικοδομητική πρόταση. Πρότεινα ένα λιτό νομοσχέδιο με 4 άρθρα», αλλά εσείς «αγνοείτε τις προτάσεις», παρότι «η πρότασή μας είναι πλήρης και οδηγεί τα πανεπιστήμια σε πραγματική αυτοτέλεια». Παράλληλα, ο Γιώργος Παπανδρέου εγκάλεσε τη Νέα Δημοκρατία για ...καθυστερήσεις στην υλοποίηση του δικού της νομοθετικού έργου για την αξιολόγηση (δηλαδή την κατηγοριοποίηση) της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Οπως χαρακτηριστικά είπε, «ψηφίσατε ένα νόμο για την αξιολόγηση. Τι κάνατε από τότε; Τίποτε!», σημειώνοντας πως «ούτε γραφεία δε δώσατε σε αυτόν που έπρεπε να αξιολογήσει τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ».

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης συνέδεσε με τις επικείμενες εκλογές την υπόθεση της Παιδείας, λέγοντας ότι «δεν αρκούν οι αγώνες για να ανατραπεί το νομοσχέδιο γιατί δεν μπορούμε να περιμένουμε τίποτε από την κυβέρνηση του κ. Καραμανλή», υποσχόμενος «δημοψήφισμα για τις μεγάλες αλλαγές στο χώρο της Παιδείας» εφόσον το ΠΑΣΟΚ γίνει κυβέρνηση, δηλώνοντας ότι θα καταργήσει τον υπό ψήφιση νόμο. Επισήμανε επίσης ότι «αλλαγές και μάλιστα ριζοσπαστικές είναι το ζητούμενο για το εκπαιδευτικό μας σύστημα», λέγοντας ότι αυτό πρέπει να γίνει «μέσα από τομές που θα είχαν την υποστήριξη μιας ευρύτατης συναίνεσης».

Ανταπαντώντας η υπουργός Παιδείας, Μαριέττα Γιαννάκου, σημείωσε ότι ο Γιώργος Παπανδρέου «συμφωνεί στην πρότασή του με 4ετής προγραμματισμούς» που ορίζει ο νόμος - πλαίσιο, υποστηρίζοντας ότι «πρότεινε 4 γενικόλογα σημεία για να αντικαταστήσουν τον νόμο - πλαίσιο» γιατί «θεωρεί ότι τα πανεπιστήμια μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν». Η υπουργός Παιδείας παρουσίασε την κυβέρνηση ως πιο ...σοβαρό διαχειριστή των πολιτικών κατευθύνσεων της ΕΕ, λέγοντας πως ο Γ. Παπανδρέου με την πρότασή του που λέει ότι «τα συγγράμματα πρέπει να δοθούν μέσα από το Ιντερνετ αφού αγοραστούν τα δικαιώματα» αυτό που κάνει είναι να «αναγνωρίζει ότι η κατεύθυνση όλων των πανεπιστημίων του κόσμου είναι αυτή», δηλαδή η αγορά μόνο των δικαιωμάτων και όχι των δωρεάν συγγραμμάτων. Τέλος, η Μ. Γιαννάκου υποστήριξε ότι για το ΠΑΣΟΚ «τα πανεπιστήμια είναι χώρος πληροφόρησης», ενώ για την κυβέρνηση «χώρος επιστήμης και έρευνας, όχι χώρος πληροφόρησης».

Η συζήτηση για το νόμο - πλαίσιο συνεχιζόταν μέχρι αργά χτες βράδυ και αναμένεται να ολοκληρωθεί σήμερα. Χτες βράδυ ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ Π. Ευθυμίου ανακοίνωσε ότι το κόμμα του θα αποχωρήσει από τη συζήτηση των άρθρων του νομοσχεδίου, ενώ αναμένεται να ζητήσει και ονομαστική ψηφοφορία επί της αρχής του προτεινόμενου νόμου.

Δημιουργούν σύγχυση στο λαό

Σχόλιο του Ορ. Κολοζώφ για την αντιπαράθεση Γ. Παπανδρέου - Μ. Γιαννάκου

Σχολιάζοντας την αντιπαράθεση Γ. Παπανδρέου - Μ. Γιαννάκου ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Ορέστης Κολοζώφ είπε: «Μας συγκινεί πάρα πολύ η προσπάθεια των δυο μεγάλων κομμάτων πάνω στις γραμμές που έχει χαράξει η ΕΕ (...). Και οι δύο όταν παίρνονταν οι αποφάσεις στην Μπολόνια, στην Πράγα και το Βερολίνο, συμφωνούσαν και δεσμεύονταν για την υλοποίησή τους. Τώρα έρχονται να δείξουν στον ελληνικό λαό ότι έχουν τεράστιες διαφορές μεταξύ τους (...). Τα 4 σημεία του κ. Παπανδρέου ευχαρίστησαν την κ. υπουργό (...). Το ΠΑΣΟΚ προσπαθεί να εμφανιστεί σαν κάτι διαφορετικό από αυτό που οι προτάσεις του εξυπηρετούν». Στόχος αυτής της αντιπαράθεσης, σημείωσε ο Ορ. Κολοζώφ, είναι «να δημιουργήσει σύγχυση στο λαό», την ώρα που «η στρατηγική που έχει αποφασιστεί είναι ίδια». Κατέληξε ζητώντας «αυτό το παιγνίδι να σταματήσει. Ας πει ο καθένας καθαρά τι θέλει. Ας συναινέσουν σε όσα έχουν υπογράψει και ας πουν την αλήθεια στον ελληνικό λαό».

Ερωτήματα & Απαντήσεις

Ποιους στόχους εξυπηρετούν οι εσωτερικοί κανονισμοί στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ;

Στους εσωτερικούς κανονισμούς που καταρτίζουν τα ίδια τα ιδρύματα, όπως ορίζεται στο Ν. 2083/1992, ρυθμίζονται ειδικά θέματα ακαδημαϊκής, οικονομικής και διοικητικής λειτουργίας, οργανωτικής δομής κλπ., του ιδρύματος με βάση το πνεύμα των κείμενων διατάξεων.

Το νέο σχέδιο νόμου - πλαισίου προσδίδει ζωτική σημασία στον εσωτερικό κανονισμό των ιδρυμάτων. Τόσο ζωτική σημασία, ώστε όσα ιδρύματα δεν τηρούν το πρότυπο γενικού εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας των πανεπιστημίων - που θα εκδοθεί από το υπουργείο - ή δεν καταρτίσουν δικό τους εσωτερικό κανονισμό, να τιμωρούνται με την αναστολή ουσιαστικά της λειτουργίας τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο νομοσχέδιο αναφέρονται ως «ποινές» για τα ιδρύματα να «απαγορεύεται η έκδοση κάθε διοικητικής πράξης για προκήρυξη θέσεων μελών ΔΕΠ, διορισμό κάθε είδους προσωπικού ή άλλες κανονιστικές πράξεις ή αποφάσεις ζωτικού ενδιαφέροντος που αφορούν το συγκεκριμένο ΑΕΙ, μέχρι αυτό να ανταποκριθεί στις ανωτέρω υποχρεώσεις του».

Μέσα από τους εσωτερικούς κανονισμούς θα περνάει η ανταγωνιστική λειτουργία των ιδρυμάτων. Αυτό θέλουν το ΠΑΣΟΚ και η ΑΡΣΗ (πλατφόρμα του ΣΥΝ) και ζητούν να δοθούν αρμοδιότητες ρύθμισης περισσότερων θεμάτων στους εσωτερικούς κανονισμούς.

Ο λόγος που δίνεται τόσο μεγάλο βάρος στους εσωτερικούς κανονισμούς είναι ότι μέσα από αυτούς επιδιώκονται οι παρακάτω βασικοί στόχοι:

  • Να αποκτήσει νομική υπόσταση η διαφοροποίηση - κατηγοριοποίηση των ιδρυμάτων. Δηλαδή, το κάθε ίδρυμα να μπορεί να σχεδιάζει το δικό του κανονισμό, ανάλογα με τους «στόχους» του. Για παράδειγμα, τα ιδρύματα που επιζητούν να θεωρούνται καλύτερα και να καταλάβουν τις πρώτες θέσεις στη διαδικασία αξιολόγησης, θα μπορούσαν να θέσουν πιο αυστηρούς όρους για την εκλογή και εξέλιξη των μελών ΔΕΠ, να είναι πιο απαιτητικά στις σπουδαστικές υποχρεώσεις των φοιτητών, να έχουν ένα πιο αυταρχικό περιβάλλον λειτουργίας ώστε να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη επιχειρηματική λειτουργία τους. Οπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο νομοσχέδιο, στους εσωτερικούς κανονισμούς θα ρυθμίζεται και η «φύλαξη του ιδρύματος και της περιουσίας του με τον προσφορότερο τρόπο». Αν, δηλαδή, ένα ίδρυμα θελήσει θα μπορεί να έχει ιδιωτική αστυνομία (σεκιούριτι) μέσα στο ίδρυμα. Επιπλέον, στους εσωτερικούς κανονισμούς θα ενσωματώνεται η απόφαση «για τον καθορισμό των χώρων των ΑΕΙ που καλύπτονται από το ακαδημαϊκό άσυλο»
  • Να δημιουργηθεί γενικότερα ένα πιο αντιδραστικό και αυταρχικό πλαίσιο λειτουργίας των ιδρυμάτων σε σχέση με τα προβλεπόμενα από τη γενική νομοθεσία, εφόσον το επιτρέπει ο ενδοπανεπιστημιακός συσχετισμός δύναμης
  • Να προχωρούν οι διαδικασίες της Μπολόνια ανά ίδρυμα. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν. 2083/1992 ακόμη και ο τύπος των πτυχίων που θα δίνει το ίδρυμα είναι υπόθεση του εσωτερικού κανονισμού. Δηλαδή, μπορεί να αποφασίσει μεμονωμένα ένα ίδρυμα ότι τα πτυχία που παρέχει είναι μπάτσελορ. Αυτός ο κατακερματισμός έχει στόχο και τη διάσπαση του κινήματος και την αποδυνάμωση του ενιαίου της πάλης του πανεπιστημιακού κινήματος ενάντια στις αναδιαρθρώσεις.

Η κατάρτιση από το υπουργείο - με τη σύμφωνη γνώμη του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας - πρότυπου εσωτερικού κανονισμού, στον οποίο πρέπει να συμμορφώνονται όλα τα πανεπιστήμια με την απειλή διακοπής της λειτουργίας τους, αποδεικνύει πόσο υποκριτικές είναι οι εξαγγελίες περί ενίσχυσης της αυτοδιοίκησης των πανεπιστημίων.

Απάντησε το αμφιθέατρο

Χωρίς επιχειρήματα και στριμωγμένη, μη μπορώντας να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα του ΠΑΣΟΚ, που επιμένει ότι το άρθρο 16 πρέπει να ανατραπεί, η ΠΑΣΠ, προσπάθησε χτες στη Νομική να στρέψει αλλού την προσοχή και κατέφυγε στη γνωστή μέθοδο: επίθεση στην ΠΚΣ. Μόνο που της γύρισε μπούμερανγκ. Συγκεκριμένα, εκπρόσωπος της ΠΑΣΠ προχώρησε σε μια χυδαία επίθεση εναντίον της ΠΚΣ, της ΚΝΕ, του ΚΚΕ, χρησιμοποιώντας χαρακτηρισμούς του τύπου «είστε ασφαλίτες, γλείφτες του Μητσοτάκη» κ.ά.

«Οι αγώνες μας δε χρειάζονται διαπιστευτήρια, δεν ενσωματώνονται, δεν μπαίνουν στο χέρι», ήταν η πρώτη απάντηση. Η δεύτερη ήρθε από το αμφιθέατρο με συνθήματα: «Μομφή και σε ΠΑΣΟΚ και στη ΝΔ, η παιδεία είναι όλου του λαού», «Οταν τα βρίσκουν πράσινοι και μπλε, η μόνη αντιπολίτευση είσαι εσύ λαέ»...

«Τίποτα δεν τελειώνει αύριο... »

«Ολοι στο δρόμο. Αν όχι τώρα, πότε; Αν όχι εμείς, ποιοι; Δε θέλουμε ευκαιρίες και δυνατότητες, θέλουμε δικαιώματα. Συνεχίζουμε. Κλιμακώνουμε τον αγώνα μας...».

Νομική. Το αμφιθέατρο θυμίζει καζάνι που βράζει. Ούτε μια θέση κενή, ούτε χώρος να σταθείς. Ακόμη και φοιτητές που το προηγούμενο διάστημα δεν έπαιρναν μέρος στις συνελεύσεις, χτες ήρθαν και έδωσαν μαχητικό «παρών», καθώς «έφτασε ο κόμπος στο χτένι, αύριο είναι κρίσιμη μέρα». Το αμφιθέατρο δονείται από συνθήματα, ατάκες, αντιπαραθέσεις των φοιτητικών παρατάξεων - μοναδική εξαίρεση η ΔΑΠ, η οποία δεν ήρθε καν.

«Αυτό που τους πονάει περισσότερο είναι ότι δεν κατάφεραν να βάλουν το φοιτητικό κίνημα στο χέρι, να το βάλουν στο γύψο. Δε λυγίζουμε μπροστά στην τρομοκρατία, στο οργανωμένο σχέδιο επίθεσης της κυβέρνησης και των συμμάχων τους, προκειμένου να επαναφέρουν την "τάξη και ασφάλεια". Ας το ακούσουν καλά: Το φοιτητικό κίνημα δεν καταστέλλεται, δε συκοφαντείται. Δε μασάμε, δεν τσιμπάμε. Η απάντηση δεν μπορεί να είναι άλλη από τη μαζικοποίηση του αγώνα. Αύριο όλη η αγωνιζόμενη νεολαία και ο λαός θα είναι στο δρόμο», τονίζει ο εκπρόσωπος της Πανσπουδαστικής.

«Ο αγώνας μας θα συνεχιστεί είτε ψηφιστεί, είτε όχι ο νόμος -πλαίσιο. Μην ξεχνάτε ότι ακολουθούν άλλα δύο νομοσχέδια. Δεν έχουμε να κάνουμε μ' ένα - δύο μέτρα, αλλά με μια ολόκληρη πολιτική που επιτίθεται στα συμφέροντα της εργατικής τάξης και όλου του λαού. Τίποτα δεν τελειώνει αύριο». Και συνεχίζουν: «Εχουν τρομοκρατηθεί κυβέρνηση και ΠΑΣΟΚ. Εχουν επιστρατεύσει κονδυλοφόρους, μερίδα των ΜΜΕ και στο πλευρό τους έχουν πολλούς συμμάχους. Μην έχετε αυταπάτες».

Εκπρόσωποι της ΠΑΣΠ κάτι ψελλίζουν για «πανεπιστήμιο πάνω απ' όλα κοινωνικό» με αξιολόγηση και αυτοτέλεια, ό,τι δηλαδή ακριβώς λέει και η κυβέρνηση και ο νόμος - πλαίσιο... Η ώρα της ψηφοφορίας έρχεται. Η συντριπτική πλειοψηφία στέλνει για δέκατη συνεχόμενη εβδομάδα το ίδιο μήνυμα: «Συνεχίζουμε, κλιμακώνουμε, πυκνώνουμε. Θα μας βρίσκουν συνέχεια μπροστά τους».

ΚΚΕ - ΚΝΕ
Εκδηλώσεις για την Παιδεία

-- Η ΚΟΒ Παιδείας Κατερίνης της ΝΕ Πιερίας του ΚΚΕ διοργανώνει εκδήλωση, την Παρασκευή 9 Μάρτη, στις 7 μ.μ., στα γραφεία της Επιτροπής Ειρήνης Κατερίνης.

-- Οι μαθητικές οργανώσεις Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ διοργανώνουν εκδήλωση για το περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων, το Σάββατο 10 Μάρτη, στις 6 μ.μ., στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

-- Η Αχτιδική Επιτροπή Νοτιοδυτικών Συνοικιών της ΚΟΑ του ΚΚΕ διοργανώνει εκδήλωση στο Περιστέρι με θέμα «Οι αγώνες του ΚΚΕ για μια λαϊκή Παιδεία», την Κυριακή, 11 Μάρτη, στις 11 π.μ., στην αίθουσα ΚΥΒΕ (Εθνάρχου Μακαρίου 1).

-- Οι Κομματικές Οργανώσεις Αγίας Βαρβάρας του ΚΚΕ οργανώνουν συγκέντρωση, την Κυριακή 11 Μάρτη στις 11 π.μ., στο ωδείο «Μήτρος Σουλιμιώτης» (Σίφνου και Αγ. Γεωργίου).

Συνταγές για «ευ επιχειρείν»

Θυμίζει κάτι από σεμινάρια δεξιοτεχνίας για ταχυδακτυλουργούς, είναι όμως σεμινάρια για επίδοξους «μάνατζερ». Πρόκειται για το σεμινάριο με τίτλο: «Προετοιμάζοντας τον μάνατζερ του 21ου αιώνα. Εφαρμογές ψυχοκοινωνιολογίας για ανάπτυξη ηγεσίας, δημιουργικότητας, οργανωσιακής συμπεριφοράς». Διοργανωτής των σεμιναρίων, που κοστίζουν ακριβά, δεν είναι άλλος από το μαγαζάκι τύπου ΚΕΚ του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (ΠΑΜΑΚ). Το σεμινάριο - λέει - φιλοδοξεί να πουλήσει στους σπουδαστές ικανότητες ηγεσίας, μάνατζμεντ, οργανωτικότητας σε σεμινάρια διάρκειας 35 ωρών κι απευθύνεται σε όλους όσοι έχουν τέτοιες φιλοδοξίες - συνταγές του «ευ επιχειρείν» με εγγύηση ΠΑΜΑΚ. Κατά τ' άλλα το ΠΑΜΑΚ τιμάει τον τίτλο του δημόσιου ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος...

ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ
Η διεύρυνση των ταξικών ανισοτήτων

«Η εξασφάλιση ίσων ευκαιριών στη μάθηση δεν πρέπει να ερμηνεύεται ως σύνολο ομοιόμορφων εκπαιδευτικών παροχών. (...) Αλλά και άτομα με ιδιαίτερα ταλέντα και ικανότητες θα πρέπει να έχουν ίσες και κατάλληλες κατά περίπτωση ευκαιρίες πρόσβασης στη γνώση».

(Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών - ΔΕΠΠΣ - γενικό μέρος)

Οταν τα αναλυτικά προγράμματα μιλούν για ίσες ευκαιρίες, στην πραγματικότητα θα πρέπει να περιμένουμε τη διεύρυνση των ταξικών ανισοτήτων. Στα ιδιαίτερα ταλέντα, στους χαρισματικούς μαθητές, θα πρέπει να δίνονται κατά περίπτωση ευκαιρίες πρόσβασης. Αυτό μπορεί να εκφραστεί με διάφορους τρόπους, που θα διαφοροποιήσουν και τη δομή και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης.

Ποια θα είναι τα κριτήρια επιλογής; «Στα σχολεία του 19ου και πρώτου μισού του 20ού αιώνα - στα δευτεροβάθμια κυρίως σχολεία - φοιτούσε ένα μικρό μέρος του νεανικού πληθυσμού της σχολικής ηλικίας, και μάλιστα αυτό που προερχόταν από ανώτερα οικονομικά στρώματα και είχε ως εκ τούτου διασφαλισμένες τις προϋποθέσεις για υψηλές επιδόσεις (...). Η παγκοσμιοποίηση στην κρατούσα νεο-φιλελεύθερη εκδοχή της, ενίσχυσε τον διεθνή ανταγωνισμό. Η καινοτομία της γνώσης ανήγαγε την καινοτομία σε ύψιστη επιδίωξη της κρατικής λειτουργίας (...). Οι χώρες ένιωσαν την ανάγκη να στηριχθούν στο πιο δημιουργικό τμήμα του ανθρώπινου δυναμικού (...). Τα άτομα με αυξημένες ικανότητες ήρθαν στο προσκήνιο και η εκπαίδευσή τους απέκτησε ιδιαίτερο ενδιαφέρον» (Ματθαίου Δ., Πρακτικά Ημερίδας «Μαθητές με υψηλές ικανότητες», Πανεπιστήμιο Αθήνας, 5/2/2005).

Το καπιταλιστικό σύστημα, σύμφωνα με τους συντάκτες των αναλυτικών προγραμμάτων, θέλει να στηριχθεί στους λίγους και εκλεκτούς, δηλαδή στους απογόνους της αστικής τάξης, που έχουν εξασφαλισμένες τις «προϋποθέσεις», για τους οποίους θα δημιουργηθούν διαφοροποιημένα προγράμματα. Η ταξική καταγωγή απαιτούν να είναι το κριτήριο επιλογής αυτών των μαθητών. Αλλωστε, οι ιμπεριαλιστικοί οργανισμοί (ΟΟΣΑ, ΕΕ) έχουν εδώ και πολύ καιρό δώσει την κατεύθυνση: Οι λίγοι θα σπουδάζουν, οι πολλοί θα καταρτίζονται. Επιπρόσθετα θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η αστική τάξη προσπαθεί να εμφανίσει τα ταξικά της προνόμια στη μόρφωση ως φυσικά προνόμια. Οι κατέχοντες ιδιαίτερα, δηλαδή, «φυσικά» ταλέντα δικαιούνται ειδικά μορφωτικά προνόμια. Τα ταλέντα, όπως ομολόγησε και ο καθηγητής, δεν είναι άλλα από τα παιδιά της αστικής τάξης. Με αυτό τον τρόπο οι ταξικές ανισότητες καλύπτονται κάτω από το μανδύα της ανισότητας ικανοτήτων. Ετσι, οι ταξικές ανισότητες εμφανίζονται ως κοινωνικά αναγκαίες.

Πίσω από την παροχή ίσων ευκαιριών κρύβονται περισσότερα προνόμια για την αστική τάξη και αυτό σημαίνει διεύρυνση της ανισότητας. Θα παρατηρήσουμε σε αυτό το σημείο ότι πολλά επεισόδια από την ιστορία του ανθρώπου δείχνουν ότι η ταξική προέλευση δεν καθορίζει απαραίτητα το ταλέντο, όμως στην περίπτωση που ένα ταλέντο προέρχεται από τα χαμηλά οικονομικά στρώματα γίνεται προσπάθεια χειραγώγησης και ενσωμάτωσής του στο σύστημα.

Αντιπροσωπεία της ΚΕ του ΚΚΕ στο συλλαλητήριο

Αντιπροσωπεία της ΚΕ του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον Δημήτρη Αρβανιτάκη, μέλος του ΠΓ, θα παρευρεθεί στο σημερινό πανελλαδικό συλλαλητήριο στα Προπύλαια.

Το Συντονιστικό των μαθητών

Το Σάββατο 10 του Μάρτη, στις 5 το απόγευμα, θα συνεδριάσει το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας, στο Συνδικάτο Οικοδόμων, για να αποφασίσει την παραπέρα δράση του.

Σήμερα στον «902 TV»

Σήμερα, στις 9 το βράδυ, στην τηλεόραση του «902» και την εκπομπή «ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ», ο Κώστας Καραχάλιος, στο πλαίσιο της τρίμηνης καμπάνιας για την Παιδεία, συζητά με τους καλεσμένους του σχετικά με την πρόταση του ΚΚΕ για την επαγγελματική εκπαίδευση.

ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Σήμερα όλοι στο συλλαλητήριο

Στις 12 το μεσημέρι στα Προπύλαια το πανελλαδικό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο

Ξανά στους δρόμους. Σε ένα νέο συλλαλητήριο. Το ένατο εβδομαδιαίο συλλαλητήριο από την αρχή του 2007. Ακούραστοι. Δυνατοί. Σήμερα, φοιτητές, σπουδαστές και εκπαιδευτικοί συγκεντρώνονται ξανά στις 12 το μεσημέρι στα Προπύλαια σε μια νέα πανελλαδική πανεκπαιδευτική διαδήλωση, ενάντια στο νέο νόμο - πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης και της υποβάθμισης.

Το μήνυμα αντηχεί σήμερα σε όλη την Αθήνα: Θέλουμε δημόσια και δωρεάν Παιδεία. Αντηχεί έξω από τη Βουλή. Εκεί, που σήμερα ολοκληρώνεται η συζήτηση του νομοσχεδίου για την ανώτατη εκπαίδευση. Εκεί, φοιτητές και σπουδαστές από κάθε γωνιά της χώρας θα επαναλάβουν αποφασιστικά την απαίτησή τους: Ο νόμος - έκτρωμα να μην ψηφιστεί.

Με σημαία τις ανάγκες που από πέρσι το καλοκαίρι τους βγάζουν στο δρόμο, φοιτητές και σπουδαστές σήμερα θα διαδηλώνουν για ώρες. Δε σταματούν, όπως δε σταματάει και ο αγώνας τους. Γιατί οι απαιτήσεις τους δε διαγράφονται. Γιατί τα δικαιώματά τους είναι δίκαια. Είναι δικαιώματα για μόρφωση, για δουλιά, για ζωή. Και δεν είναι διατεθειμένοι να παραιτηθούν από αυτά.

Ηδη στην Αθήνα, σε κινητοποιήσεις μετά από νέο γύρο γενικών συνελεύσεων βρίσκονται 27 φοιτητικοί και όλοι οι σπουδαστικοί σύλλογοι. Οι πανεπιστημιακοί συνεχίζουν την απεργιακή τους κινητοποίηση όπως αποφάσισαν στο συνέδριο της ΠΟΣΔΕΠ, ενώ σε συμμετοχή στο συλλαλητήριο καλεί τους καθηγητές και η ΟΛΜΕ, που έχει κηρύξει τρίωρη διευκολυντική στάση εργασίας (από τις 11 π.μ. μέχρι τις 2 μ.μ. και από τις 2 μ.μ. μέχρι τις 5 μ.μ.).

Διαδήλωσαν και χτες

Πορεία πραγματοποίησαν χτες στην Καστοριά οι σπουδαστές των ΤΕΙ μετά από απόφαση της γενικής τους συνέλευσης, ενώ σε μαζική αποχή από τα μαθήματα προχώρησαν φοιτητές του Τμήματος Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας στη Φλώρινα, με απόφαση της γενικής συνέλευσης.

Συλλαλητήριο έγινε χτες και στη Θεσσαλονίκη με απόφαση του Συντονιστικού Γενικών Συνελεύσεων Φοιτητικών και Σπουδαστικών Συλλόγων.

Σήμερα σε κινητοποιήσεις καλούν οι φοιτητικοί και σπουδαστικοί σύλλογοι στη Θεσσαλονίκη, στις 12 το μεσημέρι, στο Πολυτεχνείο. Στην κινητοποίηση της Θεσσαλονίκης θα συμμετάσχουν και οι σπουδαστές των συλλόγων ΣΔΟ και ΣΤΕΦ Καβάλας. Στην Κοζάνη συγκέντρωση διοργανώνεται στη 1 το μεσημέρι στην κεντρική πλατεία, ενώ στη Φλώρινα στις 5 μ.μ. στην πλατεία. Οι σπουδαστικοί σύλλογοι ΣΤΕΤΡΟΔ και ΣΔΟ του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης καλούν με αποφάσεις των γενικών τους συνελεύσεων και στην κινητοποίηση του ΠΑΜΕ, σήμερα Πέμπτη, στις 7 μ.μ., στο άγαλμα Βενιζέλου.

  • Στη Σάμο οι φοιτητές της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, για να πετύχουν συμμετοχή περισσότερων φοιτητών στο σημερινό πανελλαδικό συλλαλητήριο στην Αθήνα, με πρωτοβουλία της ΠΚΣ, απευθύνθηκαν στο λαό ζητώντας να βοηθήσουν δίνοντας από το υστέρημά τους ό,τι χρηματικό ποσό μπορούσε ο καθένας, μιας και μόνο τα εισιτήρια, μετά κιόλας από την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών γραμμών, ξεπερνάνε τα 35 ευρώ. Η ανταπόκριση ήταν πολύ μεγάλη και συγκινητική, μιας και μόνο οι κάτοικοι του Καρλοβάσου, όπου εδρεύει το Πανεπιστήμιο, πρόσφεραν συνολικά πάνω από 600 ευρώ. Επίσης λεφτά δόθηκαν από τη Νομαρχία και το Εργατικό Κέντρο. Με τα λεφτά που μαζεύτηκαν καλύπτονται 100% τουλάχιστον 30 εισιτήρια με επιστροφή.
Συμβολική κατάληψη στην πρυτανεία

«Αύριο όλοι κάτω! Είναι νόμος - έκτρωμα και δε θα περάσει».

Απλώνοντας το ένα πανό δίπλα στο άλλο, γνωστοποιώντας το αίτημα του αγώνα τους «για δωρεάν σπουδές, πτυχία με αξία, όχι πιστοποιητικά», ξεκαθαρίζοντας ότι «η τρομοκρατία δε θα περάσει, η πάλη των φοιτητών και του λαού θα τη σπάσει», φοιτητικοί και σπουδαστικοί σύλλογοι προχώρησαν χτες το πρωί σε συμβολική κατάληψη της Πρυτανείας του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Μια κίνηση που εντάσσεται στις πολύμορφες δραστηριότητες που έχουν βάλει μπροστά οι αποφάσεις των γενικών συνελεύσεων των συλλόγων για το επόμενο διάστημα, ώστε «να μάθει όλος ο κόσμος τι γίνεται στην Παιδεία και να την κάνει υπόθεσή του».

Διάβημα του ΚΚΕ

Διάβημα στον υπουργό Δημόσιας Τάξης, Β. Πολύδωρα, έκανε χτες ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Αντ. Σκυλλάκος, απαιτώντας να μη γίνει στα σημερινά συλλαλητήρια οποιαδήποτε χρήση χημικών, όπως έγινε στα συλλαλητήρια την περασμένη βδομάδα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ