Πέμπτη 15 Μάρτη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Αντίσταση σε όλα τα επίπεδα

Από τον ομοφυλόφιλο «Μεγαλέξανδρο» στον φασίστα «Λεωνίδα»

Ο Λεωνίδας αξιωματικός του αμερικανικού στρατού στο Ιράκ;
Ο Λεωνίδας αξιωματικός του αμερικανικού στρατού στο Ιράκ;
Οι «300», το φασιστικό αυτό κινηματογραφικό κατασκεύασμα, που δυστυχώς πάνω από 400.000 θεατές απερίσκεπτα έτρεξαν να το δούνε, δεν έπεσαν ξαφνικά από τον ουρανό! Δεν έφτασαν τυχαία στις οθόνες μας. Η ταλαιπωρία της ελληνικής ιστορίας και της μυθολογίας, αλλά και της αισθητικής, έχει μακρύ ιστορικό βάθος! Το χορό του «χορταστικού» θεάματος και της ανεύθυνης και επικίνδυνης ιστορικής και μυθολογικής διαστροφής άνοιξε ο βωβός, ακόμα, ιταλικός κινηματογράφος (1911)! Οι ταινίες «Ομήρου Οδύσσεια» και «Οδυσσέας», που γυρίστηκαν εκείνα τα χρόνια, έβαλαν τα θεμέλια που πάνω του οικοδομήθηκε η αφέλεια, η υπερβολή, η διαστρέβλωση, ο φασισμός της εικόνας, όπως συνέβη με το τελευταίο κινηματογραφικό «επίτευγμα», τον αιμοσταγή Λεωνίδα και το ανώμαλο σωματικά και πνευματικά τέρας, τον Ξέρξη! Μεγάλη, δυστυχώς, συνεισφορά - και ευθύνη, βέβαια - σε αυτή την ακατανόητη εκστρατεία έχουν και οι θεατές, οι οποίοι από τα πρώτα βήματα της περιπέτειας της 7ης τέχνης αγκάλιασαν αυτό το είδος του κινηματογράφου και με το εισιτήριό τους παρότρυναν τους παραγωγούς να συνεχίσουν... μέχρι τις μέρες μας!

Από τους «αθώους» και «αφελείς», ας τους πούμε έτσι, Ιταλούς των πρώτων χρόνων, περάσαμε στους «επιστήμονες» και τεχνικά άρτιους Αμερικανούς των ημερών μας. Αυτοί, με σύμμαχο το χρήμα και την τεχνολογία, έμποροι μέχρι το μεδούλι, και επομένως απαλλαγμένοι από κάθε ηθική αναστολή, πέρασαν σε φορμαλιστικές και θεματολογικές ακρότητες. Το πλούσιο δραματουργικό υλικό που προσφέρει η ελληνική Ιστορία και η ελληνική Μυθολογία, με τους γεμάτους πάθη και δύναμη ήρωές της, αποτέλεσε και αποτελεί αστείρευτη και χρυσοφόρα θεματολογική πηγή για το Χόλιγουντ. Μια πηγή αφύλαχτη, βέβαια, στην οποία έπεσαν πάνω της, χωρίς κανένα σεβασμό προς την αλήθεια και τα όποια μηνύματα φέρνουν οι ιστορίες της, οι διάφοροι τυχοδιώκτες της τέχνης. Από τους οποίους, φυσικά, γεννήθηκαν τερατουργήματα! Στο βωμό του κέρδους θυσιάστηκε κάθε έννοια σοβαρότητας και καλής αισθητικής...

Τι δεν είδαν τα μάτια μας όλα τούτα τα χρόνια! Είδαμε «αρχαία» πρόβατα να μιλάνε, Σκανδιναβές μάγισσες και αρχαίους κύκλωπες στο ίδιο τσουβάλι, είδαμε τον Ηρακλή να δίνει συμβουλές και να μαντεύει το μέλλον του νεαρού Οδυσσέα, είδαμε τον Φιλοκτήτη να παραχωρεί ευγενώς την τιμή στον Μενέλαο να σκοτώσει τον Πάρη, είδαμε τον Σβαρτσενέγκερ ντυμένο Ηρακλή να εισβάλει στη Νέα Υόρκη! Από αυτή την εξωφρενική κινηματογραφική επέλαση δε γλίτωσε ούτε ο Σωκράτης. Ο οποίος για τις ανάγκες της ταινίας «Οι θαυμάσιες περιπέτειες του Μπιλ και του Τεντ» (1988) έφτασε μέχρι την Καλιφόρνια!

Ταξιδιάρης, όπως είπαμε, ήταν και ο Ηρακλής. Αυτός, πιο «σικ» από τον Σωκράτη, προτίμησε τη Νέα Υόρκη! «Ο Ηρακλής στη Νέα Υόρκη» (1970), με τον σημερινό κυβερνήτη της Καλιφόρνιας Σβαρτσενέγκερ! Ο συγκεκριμένος αυτός ήρωας της ελληνικής Μυθολογίας - ο Ηρακλής όχι ο Σβαρτσενέγκερ - άρεσε πολύ στους παραγωγούς. Από τον πρώτο «Ηρακλή» του 1957 με τον Στιβ Ριβς, μέχρι σήμερα, είναι δεκάδες οι ταινίες που αναφέρονται στον ίδιο και τις περιπέτειές του! «Ο Θρίαμβος του Ηρακλή» το 1964 (οι «Θρίαμβοι» σωστότερα, γιατί και άλλες ταινίες είχαν τη λέξη θρίαμβος στον τίτλο τους). «Ηρακλής εναντίον Μασίστα», σε πολλές εκδοχές, βέβαια! «Ο Ηρακλής ξυπόλυτος»... ίσως! «Ο Ηρακλής ξεβράκωτος»... σίγουρα!

Ενας άλλος μυθολογικός ήρωας ή μάλλον μια μυθολογική ηρωίδα, που ταλαιπωρήθηκε ιδιαίτερα από τον κινηματογράφο, ήταν η Ωραία Ελένη! Αυτή, που σύμφωνα με την τρέχουσα ηθική «τα 'θελε και τα 'παθε», όπως λένε και στις σχετικές κουτσομπολίστικες τηλεοπτικές εκπομπές, πόρνη την ανέβαζαν πόρνη την κατέβαζαν στις περισσότερες ταινίες. Δεν έλειψαν, βέβαια, και οι εξιδανικεύσεις! Ολες οι ταινίες που αναφέρονται στην Τροία, και γυρίστηκαν τόσες πολλές, μοιραία αναφέρονται και σε εκείνη. Και ανάλογα το βίτσιο του κάθε δημιουργού βλέπαμε και μια διαφορετική Ελένη! Πάντως, τελικά, ήταν ένα επιπόλαιο, για να μην πούμε ένα αχρείο, πλάσμα...

Οδυσσέας, Ηρακλής, Ωραία Ελένη, Πηνελόπη, Θησέας, Ιάσονας, Αλέξανδρος, Λεωνίδας... Τα παραπάνω ονόματα πότε «έπαιζαν» μόνα τους και πότε παρέα. Εχουμε ταινίες με τον «Ηρακλή» μόνο του, αλλά και παρέα με τον Σαμψών και τον Οδυσσέα, «Ηρακλής, Σαμψών και Οδυσσέας» (1963)! Τον Ηρακλή, επίσης, τον έχουμε παρέα με τον άγνωστο, για την ελληνική μυθολογία, Μασίστα! Να μην αναφερθούμε στις «Τροίες» και στους «Τρωικούς Πολέμους». Ούτε στις μονομαχίες των γνωστών ηρώων της Ιλιάδας και της Οδύσσειας. Για την ιστορία ο Οδυσσέας, μετά τον Ηρακλή, είναι από τους πιο ταλαιπωρημένους...

Μερικοί τίτλοι θα μας φέρουν, ίσως, στα ίσα μας! «Οι γίγαντες της Θεσσαλίας» (1960), «Θησέας εναντίον Μινώταυρου» (1961), «Σύγκρουση Τιτάνων», «Η Ελένη της Τροίας», «Μεγαλέξανδρος», «Ο Πόλεμος της Τροίας» (1962), «Ο Λέων της Σπάρτης» (1962), «Ο Κολοσσός της Ρόδου» (1961), πάλι «Ο Πόλεμος της Τροίας», το 2003 αυτή τη φορά, πάλι ο «Μεγαλέξανδρος»... Να μην πούμε για τους Μασίστες, για τους Κύκλωπες, για την Κίρκη και τους Λωτοφάγους. Μόνο η Τσινετσιτά γύρισε περίπου 200 ταινίες μυθολογικού περιεχομένου! Μαζί με το Χόλιγουντ και τις πορνοταινίες με ιστορικό περιεχόμενο, σίγουρα έχουμε ξεπεράσει τις 500!

Στις πεντακόσιες, λοιπόν, αυτές ταινίες, είδαμε τέρατα και σημεία! Στη «Σύγκρουση Τιτάνων» (1981) στη σκηνή που θανατώνεται η Μέδουσα, για παράδειγμα, στο φόντο της δολοφονίας κάνουνε πασαρέλα μάγισσες! Στο ίδιο πνεύμα και με την ίδια ασέβεια είδαμε τον Φειδιππίδη στην ταινία «Λέων της Σπάρτης» (1962), μετά το «Νενικήκαμεν», να κερδίζει «μπόνους», όπως στη φόρμουλα 1, πανέμορφα και «έτοιμα για όλα» κορίτσια! Μόνο οι σαμπάνιες λείπανε! Είδαμε τον Μενέλαο να ζηλεύει τη δόξα του Φιλοκτήτη και κόντρα στη θέληση του Ομήρου να σκοτώνει εκείνος τον Πάρη! Είδαμε την Ηβη να την τρώνε τα φίδια («Ο Κατακτητής της Κορίνθου» 1962). Είδαμε τον Αγαμέμνονα να σκοτώνεται έξω από τα τείχη της Τροίας και όχι στις Μυκήνες από τον Αίγισθο. Είδαμε τον Αχιλλέα να χώνεται και αυτός κρυφά στο Δούρειο Ιππο, ενώ όλοι γνωρίζουμε ότι αυτό δε θα μπορούσε να συμβεί, αφού είχε ήδη σκοτωθεί από τον Πάρη! Είδαμε, και τι δεν είδαμε...

Αλλά το τι είδαμε μέχρι τώρα είναι, σίγουρα, λίγο, μπροστά σε αυτό που θα δούμε από εδώ και στο μέλλον! Οι δημιουργοί, αλλά και οι θεατές αυτών των ταινιών, έχουνε, πια, εθιστεί στη βία. Οι «300» άνοιξαν απλώς το δρόμο. Η ψηφιακή τεχνολογία ελευθερώνει όλα τα αιμοσταγή ένστικτα. Οι δυνατότητες που δίνουν οι νέες τεχνολογίες, όπως γίνεται άλλωστε και με άλλες χρήσεις, δεν μπαίνουν στην υπηρεσία του καλού και του ωραίου, αλλά του κακού και του άσχημου.

Είναι πολύ, τάχα, να ζητήσουμε, ιδιαίτερα από τους νέους που είναι και οι κυρίως πελάτες αυτών των ταινιών, να πούνε «ως εδώ»; Ούτε για αστείο, ούτε από περιέργεια, στις αίθουσες που παίζονται αυτές οι ταινίες. Και μόνον το κιτσαριό αυτών που διαδραματίζονται στις οθόνες είναι αρκετό για να γυρίσει ο καθένας τις πλάτες. Καμία ανοχή σε αυτούς που προσβάλλουν την αισθητική μας. Αντίσταση σε όλα τα επίπεδα!

Οι «300» φάγανε τις νέες ταινίες

Μόνον οι «Παρέες» και «Η πηγή της ζωής» τόλμησαν

Οι «300» του Λεωνίδα, δεν έπιασαν μόνον τα στενά των Θερμοπυλών (Hot gates, κατά το αμερικανικότερο), αλλά και τις αίθουσες ολόκληρης της επικράτειας! Η τρελή, με όλες τις έννοιες της λέξης, προσέλευση των θεατών - πάνω από 400.000 θεατές μέχρι τώρα - ανάγκασε τα γραφεία εκμετάλλευσης να κάνουνε πίσω. Ετσι, η νέα κινηματογραφική εβδομάδα, που ανοίγει σήμερα, μας φέρνει μόνο δυο νέες ταινίες. (Πού πάνε οι καημένες);

Για το παράλογο νούμερο των θεατών, λαμβανομένης υπόψη της ποιότητας των «300», δεν είναι άμοιρος ο ελληνικός Τύπος, το ραδιόφωνο και, κυρίως, η ελληνική τηλεόραση, δημόσια και ιδιωτική. Μεγάλα ρεπορτάζ, κείμενα, φωτογραφίες, αφιερώματα, προβολές, «κουτσομπολιά». Τα περισσότερα θετικά ή κρυπτοθετικά. Μια μοναδική και πανάκριβη, κυρίως «γκρίζα», διαφημιστική εκστρατεία! Ωσάν να επρόκειτο για το γεγονός της χρονιάς!

Αντε τώρα να βρούνε ζωτικό χώρο οι, έτσι και αλλιώς, αδύνατες «Παρέες», του Σωτήρη Γκορίτσα! Η υπαρξιακή προσπάθεια του Ντάρεν Αρονόφσκι, «Η πηγή της ζωής»!

Οι «Παρέες», μας μιλάει για μια, τελικά, παρέα, η οποία, μετά από ένα τυχαίο γεγονός, μια δολοφονία στην αυλή του σπιτιού της, γίνεται κομμάτια! «Η πηγή της ζωής», είναι πιο πολύπλοκη. Είναι μια διαχρονική απόπειρα να υμνηθεί, με μεταφυσικό και «φανταστικό» τρόπο, ο έρωτας, η θυσία και το πάθος!

ΣΩΤΗΡΗΣ ΓΚΟΡΙΤΣΑΣ
Παρέες

Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Βαγγέλης Μουρίκης, Μαρία Πρωτόπαππα και Λένα Κιτσοπούλου
Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Βαγγέλης Μουρίκης, Μαρία Πρωτόπαππα και Λένα Κιτσοπούλου
Το πρόβλημα της ταινίας δεν είναι «προσωπικό». Αφορά, σχεδόν, στο σύνολο του σημερινού ελληνικού κινηματογράφου. Είναι το θέμα, η ιστορία! Ή, για να είμαι πιο ακριβής, ο τρόπος που ο σημερινός ελληνικός κινηματογράφος, εκτός βέβαια από καλές εξαιρέσεις, χειρίζεται τα θέματά του, τις ιστορίες του.

Ας σταθώ στις «Παρέες», τις οποίες, άλλωστε, αυτές εξετάζω. Δυο ζευγάρια, φίλοι από παλιά και η μικρή κόρη του ενός ζευγαριού, πηγαίνουν στο Πήλιο, στο εξοχικό τους, για το Πάσχα. Στην αυλή του σπιτιού βρίσκουν ένα πτώμα. Θέλοντας να αποφύγουν κάθε υποψία εναντίον τους, αλλά επιθυμώντας να μη χαλάσουν και τις διακοπές τους, προσπαθούν να κρύψουν το πτώμα. Τα πράγματα, δυστυχώς γι' αυτούς, μπερδεύονται και αντί για ησυχία, που διακαώς επιθυμούσαν, μπλέκουν σε μια σειρά απρόοπτων καταστάσεων. Καταστάσεων που θα τους αναγκάσουν να ομολογήσουν αλήθειες που, καλώς εχόντων των πραγμάτων, ποτέ δε θα επέτρεπαν να βγουν στο φως.

Η ιστορία και βέβαια ακούγεται, και είναι, μια χαρά! Τέσσερις «ευτυχισμένοι» μικροαστοί, οι οποίοι, μόλις ραγίσει το πρώτο γυαλί, αποκαλύπτονται ψεύτες, δειλοί και συμβιβασμένοι. Και η φιλία τους, για την οποία όσο δεν υπήρχε το πρόβλημα κόπτονταν, αποδεικνύεται ανύπαρκτη. Ο ένας διατηρεί κρυφές σχέσεις με τη γυναίκα του άλλου και ούτω καθ' εξής!

Κανένας ψόγος, λοιπόν, για το θέμα. Είναι, σίγουρα, μια μικρή τοιχογραφία πολλών μικροαστικών ζευγαριών! Θα μπορούσε να γίνει μια θαυμάσια ταινία. Θα μπορούσε, αν προχωρούσε μέσα από το πετσί και την επιφάνεια των ανθρώπων, των σχέσεων, των καταστάσεων. Δυστυχώς, όμως, με πρώτη ευθύνη του σεναρίου, οι «Παρέες», δεν προχωράνε πέρα από την επιφάνεια. Καταναλώθηκε αδικαιολόγητα σε ευφυολογήματα και διάφορες, ας τις πούμε χαριτωμένες, ατάκες. Πνίγηκε μέσα στη σύγχυση της ψιλοφάρσας, της ψιλοκωμωδίας, του κοινωνικού ψιλοδράματος. Κολυμπώντας ανάμεσα σε όλα αυτά έμεινε, όπως ήταν επόμενο, χωρίς προσωπικό ύφος, χωρίς προσωπικότητα.

Το ρηχό του σεναρίου το ακολούθησε και η ρηχή σκηνοθεσία. Βλέποντας την ταινία σχημάτιζες την αίσθηση ότι η μηχανή έπαιρνε μόνη της τη θέση για να φωτογραφίσει! Πουθενά δεν έβλεπες το «μάτι» του σκηνοθέτη, το οποίο ήθελε να «ψάξει» και, στη συνέχεια, να αποκαλύψει μια ιστορία! Ιδιαίτερα οι εξωτερικές σκηνές έμοιαζαν όλες «τυχαίες». Το ύψος της μηχανής, οι γωνίες λήψης, ο φωτισμός, οι διάρκεια των πλάνων, οι κινήσεις των ηθοποιών, το «περιεχόμενο» και η «σύνθεση» των κάδρων δεν έδειχναν να θέλουν να καταδείξουν κάτι, να ξεκαθαρίσουν «κάτι» από κάποιο άλλο. Μόνον η μουσική και η φωτογραφία, στα εσωτερικά και τα νυχτερινά, έδειξαν να το «παίδεψαν» λίγο.

Γιατί το έκανε αυτό ο Γκορίτσας; Γιατί έδειξε μια προχειρότητα, μια έλλειψη σεβασμού απέναντι στους ήρωές του, αλλά και απέναντι στην τέχνη του κινηματογράφου; Εγώ δεν πιστεύω από άγνοια. Είναι και αυτός, φαίνεται, θύμα της άποψης, ότι, στις μέρες μας, το «ελαφρύ» είναι το σωστό, γιατί δεν κουράζει, γιατί «αυτό θέλει ο θεατής». Είναι και αυτός, φαίνεται, της άποψης, ότι η «φιλοσοφία», δεν είναι για τον κινηματογράφο! Οτι τα πράγματα πρέπει να μη «φορτίζονται»! Βέβαια, ο καθένας ξέρει, πως για να αποχτήσει ζουμί το θέμα σου, πρέπει να το στύψεις. Να το στύψεις γερά. Ο Γούντι Αλεν στις καλές του ταινίες, για παράδειγμα, ενώ έδειχνε να περιστρεφόταν ατέρμονα γύρω από τον άξονά του, ενώ όλα έδειχναν πως «τίποτα δε συνέβαινε», η μηχανή του σαν γεωτρύπανο τρύπαγε τους ήρωές του, την ψυχολογία τους, το κοινωνικό, και αρκετές φορές και το πολιτικό περιβάλλον. Με το τέλος της ταινίας η έκθεση ήταν απόλυτη.

Γιατί ανέφερα τον Γούντι Αλεν; Γιατί ο Γκορίτσας προς τα δικά του χωράφια κινήθηκε. Μόνο που το έκανε πρόχειρα και, κυρίως, χωρίς κοινωνική και πολιτική σκέψη. Και ωστόσο ο φωτογράφος ήταν εκεί, ο μουσικός ήταν εκεί και αρκετοί ηθοποιοί, επίσης, ήταν εκεί!

Παίζουν: Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Βαγγέλης Μουρίκης, Μαρία Πρωτόπαππα, Λένα Κιτσοπούλου, Ερρίκος Λίτσης, Εύη Δαϊλή, Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, κ.ά.

ΝΤΑΡΕΝ ΑΡΑΝΟΦΣΚΙ
Η πηγή της ζωής

Ρέιτσελ Βάις και Χιου Τζάκμαν
Ρέιτσελ Βάις και Χιου Τζάκμαν
Σοβαρή η αγωνία του Ντάρεν Αρανόφσκι. Γιατί να πεθαίνουμε; Είναι άδικο! Αυτή η αγωνία, βέβαια, είναι τόσο παλιά όσο και ο άνθρωπος! Και η τέχνη, όλες οι μορφές της τέχνης, έχει - κατά κόρον - ασχοληθεί μαζί της. Πάνω σε αυτή την αγωνία οικοδομήθηκαν χιλιάδες μύθοι. Ακόμα και η «αιώνια ζωή» (στον παράδεισο) εφευρέθηκε, για να νικηθεί ο φόβος - και η πίκρα - του θανάτου. Πάνω σε αυτή την αγωνία βρήκαν έδαφος, και επιβλήθηκαν, όλες οι θρησκείες του κόσμου. Πάνω σε αυτή την αγωνία οι «πονηροί» της Γης κάνουν τους ανθρώπους να ξεχνούν το σήμερα!

Ο Ντάρεν Αρανόφσκι, πιστός στις μεταφυσικές αναζητήσεις του, στην τρίτη του ταινία, προσπαθεί, με μια διαχρονική προσέγγιση, να δώσει απάντηση στη μεταφυσική αγωνία του. Πιάνει τρεις χρονικές περιόδους, μια το 16ο αιώνα, μια στις μέρες μας και μια στο διαστημικό μέλλον, και με άξονα την προσπάθεια ενός πολύ ερωτευμένου άντρα να σώσει τη γυναίκα του, η οποία πεθαίνει πολύ νέα από καρκίνο, σπεύδει (τρέχει) μαζί με τον κεντρικό ήρωα, να βρει το ελιξίριο της ζωής. Το ελιξίριο της ζωής, το οποίο έπαιρνε και παίρνει διάφορες μορφές και σχήματα ανάλογα με τις χρονικές περιόδους. Αλλά και με τους χώρους μέσα από τους οποίους εμφανιζόταν (μυθολογία, θρησκεία, τέχνη).

Φυσικά, η γυναίκα πεθαίνει!.. Ωστόσο, δίνει την ευκαιρία στο σκηνοθέτη να μεταφέρει στην οθόνη, με καλαίσθητες εικόνες, διάφορους μύθους, που έχουν καταγραφεί στην ιστορία, σχετικά με την προσπάθεια και την αγωνία του ανθρώπου να βρει την «Πηγή της ζωής». Αλλά και τις προσπάθειες, τις απέλπιδες προσπάθειες, που θα κάνει ο άνθρωπος του μέλλοντος, για το ίδιο ζήτημα.

Ποιος θα αρνηθεί ότι ο άνθρωπος διαχρονικά δεν προβληματίζεται και διαχρονικά δεν αγωνίζεται, και πολύ σωστά κάνει, να «καταργήσει» το θάνατο ή, αν αυτό δεν είναι μπορετό, να παρατείνει, όσο το δυνατόν περισσότερο, τη ζωή. Και ποιος θα αρνηθεί ότι η τέχνη, διαχρονικά και αυτή και με τον τρόπο της, δε βοήθησε και δε βοηθάει τους επιστήμονες, προς αυτό το σκοπό. Με αυτή την έννοια η ταινία του Ντάρεν Αρανόφσκι είναι, κατά κάποιον τρόπο, χρήσιμη. Γιατί συνεισφέρει και αυτή στη γενική αγωνία. Και μάλιστα χωρίς να λέει, παρατήστε τα όλα και ελάτε να εξοντώσουμε το θάνατο! Παρότι η ιστορία της είναι μια «μελό» ιστορία, ο σεβασμός του δημιουργού προς το θεατή του, την κρατάει σε αξιοπρεπή όρια.

Δυστυχώς η ταινία έχει αρκετά προβλήματα ανάγνωσης. Δεν είναι σαφής! Οι τρεις ιστορίες, έτσι που μπλέκονται μεταξύ τους, δε βοηθάνε να την παρακολουθήσεις! Αυτή η δυσκολία στην παρακολούθηση εμποδίζει το θεατή να δεθεί συναισθηματικά μαζί της. Και τον αναγκάζει περισσότερο να «χαζεύει» τις, πραγματικά όμορφες, εικόνες, το ύφος της, τους φωτισμούς και τα χρώματα, τα ντεκόρ, το πραγματικά καταπληκτικό δέντρο της ζωής, που φυτρώνει ξαφνικά στην οθόνη, το οποίο δέντρο της ζωής είναι, σύμφωνα με την ισπανική παράδοση, το ελιξίριο που ψάχνουμε. Περισσότερο «χαζεύουμε» όλα αυτά παρά το περιεχόμενο, το οποίο, όπως είπαμε, είναι αρκετά δυσκολοδιάβαστο!

Παίζουν: Χιου Τζάκμαν, Ρέιτσελ Βάις, Ελεν Μπερστίν.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ