ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 24 Απρίλη 2001
Σελ. /40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ 2004
Ιδιαίτερα δυσβάσταχτο κόστος

Το ότι το συνολικό κόστος των Ολυμπιακών Αγώνων θα είναι δυσβάσταχτο για τον ελληνικό λαό αλλά και πως αυτό παραμένει και θα παραμείνει για πολύ καιρό ακόμα άγνωστο, επιβεβαιώθηκε ουσιαστικά χτες και από τη συνεδρίαση της διυπουργικής Επιτροπής στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Κ. Σημίτη.

Η κυβέρνηση εκτιμά ότι μέχρι τον Ιούνη θα είναι γνωστό το ποσό που θα χρειαστεί για να κατασκευαστούν τα Ολυμπιακά έργα και υλοποιηθούν δράσεις ενόψει του 2004, όπως δήλωσε στους δημοσιογράφους, μετά τη συνεδρίαση, ο υφυπουργός Τύπου Τηλ. Χυτήρης. Τα συναρμόδια υπουργεία θα πρέπει να έχουν γνωστοποιήσει στο γενικό γραμματέα Ολυμπιακών Αγώνων του υπουργείου Πολιτισμού το ποσό που θέλουν να δαπανήσουν για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, έως τις 4 Μάη.

Ο προϋπολογισμός των κρατικών δαπανών ανέρχεται, σύμφωνα με πληροφορίες, στο ποσό του 1,4 τρισ. δρχ., αυξημένος κατά περίπου 250 δισ. δρχ. από τον αντίστοιχο προϋπολογισμό του Ιούνη του 1999 που είχε δημοσιοποιήσει η κυβέρνηση. Πληροφορίες αναφέρουν πάντως ότι και το 1,4 τρισ. δρχ. θεωρείται μία «ιδιαίτερα αισιόδοξη εκτίμηση», και φέρουν το τελικό κόστος να ξεπερνά τα 2 ή ακόμα και τα 2,5 τρισ. δρχ.!

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο υπουργός Πολιτισμού Ε. Βενιζέλος εξερχόμενος από το Μέγαρο Μαξίμου απέφυγε να απαντήσει σε ερώτηση για τις φήμες περί αύξησης του προϋπολογισμού. «Ο προϋπολογισμός, είπε, είναι προσδιορισμένος και θα γίνει μία ακόμα οριστική εκτίμηση στα τέλη Μάη - αρχές Ιούνη».

Σε αυτό το ποσό δε συμπεριλαμβάνεται ο προϋπολογισμός του «Αθήνα 2004» (δεν έχει παρουσιαστεί ακόμα η αναθεώρησή του) που πριν από δύο χρόνια ήταν περίπου 600 δισ. δρχ. Ακόμα, εκτός προϋπολογισμού της κυβέρνησης βρίσκεται και το κόστος του Ολυμπιακού Χωριού που εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 130 δισ. δρχ.

Μεταολυμπιακή χρήση

Εντύπωση και ερωτηματικά προκάλεσε, πάντως, το γεγονός ότι στη συνεδρίαση συζητήθηκε το θέμα των μετα-Ολυμπιακών χρήσεων των αθλητικών έργων. Κι αυτό γιατί και οι μέχρι τώρα Ολυμπιακοί νόμοι, αλλά και οι δηλώσεις των αρμοδίων, παραπέμπουν σε δεδομένες μετα-Ολυμπιακές χρήσεις (Σχοινιάς - Εθνικό Πάρκο, Μαρκόπουλο - Ιππικό Κέντρο, Φάληρο και Ελληνικό, προσωρινές εγκαταστάσεις που θα απομακρύνουν).

Σε αντίθεση με όλα αυτά, χτες αποφασίστηκε να συγκροτηθεί μια «ομάδα εργασίας» απαρτιζόμενη από στελέχη των υπουργείων Εθνικής Οικονομίας, Ανάπτυξης, ΠΕΧΩΔΕ, Πολιτισμού και του «Αθήνα 2004», στην οποία θα συμμετέχει και ο σύμβουλος του πρωθυπουργού Β. Μακρυωνίτης. Η ομάδα εργασίας θα σχεδιάσει τη μεταολυμπιακή χρήση των έργων και προκαλεί απορία τι ακριβώς θα σχεδιάσει. Εκτός αν οι αποφάσεις της κυβέρνησης για τις μετα-Ολυμπιακές χρήσεις έχουν αλλάξει...

Στη χτεσινή συνεδρίαση της διυπουργικής - που έγινε λίγες μέρες πριν φτάσει στην Αθήνα το κλιμάκιο της Συντονιστικής Επιτροπής της ΔΟΕ στις 2 Μάη - συζητήθηκε η πορεία εξέλιξης των Ολυμπιακών έργων. Οπως είπε ο υφυπουργός Τύπου «υπάρχουν θετικά νέα, καθότι την Παρασκευή 27 Απρίλη αρχίζουν οι εργασίες στη Νίκαια, όπου θα κατασκευαστεί το Ολυμπιακό Κέντρο Αρσης Βαρών αλλά και στα Ανω Λιόσια όπου θα κατασκευαστεί το Ολυμπιακό Κέντρο πάλης και τζούντο».

Τέλος, όπως ανακοινώθηκε, θα προκηρυχτεί διαγωνισμός μέσω του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εξειδικευμένου και πεπειραμένου προσωπικού σε υπουργεία.

ΕΝΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ
Με ποινές απειλούνται επίδοξοι πλαστογράφοι

Η πρώτη «ποινή» επιβλήθηκε σε επιχείρηση που παραβίασε τη νομοθεσία

Η ποινή της αφαίρεσης του δικαιώματος συμμετοχής σε διαγωνισμούς του δημοσίου για έξι μήνες επιβλήθηκε σε μία επιχείρηση, η οποία διαπιστώθηκε ότι προέβη σε πλαστογραφία εγγράφων, ψευδή παρουσίαση πιστοποιητικών, παραποίηση εγγράφων και ημερομηνιών κατά τη διάρκεια διαγωνισμού που προκηρύχτηκε στα πλαίσια του Ενιαίου Προγράμματος Προμηθειών. Τα παραπάνω ανακοίνωσε χτες ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ανάπτυξης αρμόδιος για θέματα κρατικών προμηθειών Δ. Μάρδας, σύμφωνα με τον οποίο με ανάλογες παραβάσεις βαρύνονται ακόμα τρεις επιχειρήσεις.

Το φετινό Ενιαίο Πρόγραμμα Προμηθειών ανέρχεται για το 2001 σε 1,162 τρισ. δρχ. αυξημένο σε σχέση με εκείνο του 2000 κατά 368 δισ. δρχ., ενώ είναι πιθανό να αυξηθεί στην πορεία κι άλλο. Η διαφορά σε σχέση με το 2000 οφείλεται στο γεγονός ότι φέτος θα υλοποιηθούν προμήθειες φορέων από κονδύλια του Γ` ΚΠΣ, κυρίως προμήθειες υψηλής οικονομικής και τεχνολογικής αξίας. Αυτή η κατηγορία προμηθειών ανέρχεται συνολικά σε 290 δισ. δρχ. αντιπροσωπεύοντας το 25% του συνόλου του προγράμματος. Ολες αυτές οι προμήθειες αποτελούν μέρος των επιχειρησιακών προγραμμάτων των υπουργείων και ορισμένες βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη.

Στο μεταξύ, το Μάρτη υπογράφηκαν 69 συμβάσεις συνολικής αξίας 8,6 δισ.δρχ. Παράλληλα, σε λίγες ημέρες πρόκειται να πραγματοποιηθούν τρεις πιλοτικοί διαγωνισμοί μέσω διαδικτύου. Τέλος, να αναφέρουμε ότι στις 17 και 18 Μάη η Γενική Γραμματεία Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης διοργανώνει στο αμφιθέατρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου της Αθήνας (ΕΒΕΑ) συνέδριο με θέμα «προμήθειες του Δημοσίου και νέες τεχνολογικές προκλήσεις».

Τα θέματα θα αναπτύξουν καθηγητές πανεπιστημίου, επιστήμονες - ερευνητές, στελέχη του δημόσιου τομέα, διευθυντές πωλήσεων και προμηθειών. Μεταξύ άλλων θα αναπτυχθούν θέματα γύρω από:

  • τη στρατηγική διοίκηση των προμηθειών του Δημοσίου
  • τις τρέχουσες εξελίξεις στον τομέα των κρατικών αγορών
  • τις ηλεκτρονικές κρατικές προμήθειες, τεχνολογία και επιχειρηματικές εφαρμογές
  • το παρατηρητήριο
  • τα συστήματα αξιολόγησης κρατικών προμηθειών
  • το θεσμικό πλαίσιο των προμηθειών της ΕΕ.
«Ανοίγει» και πάλι το σκάνδαλο της «Λαυρεωτικής»

«Ανοίγει» και πάλι η δικαστική υπόθεση για το σκάνδαλο της «Λαυρεωτικής» που το 1994 είχε συγκλονίσει τους χρηματιστηριακούς κύκλους, ενώ οι υπεύθυνοι είχαν αθωωθεί από το Τριμελές Εφετείο Αθηνών.

Η Εισαγγελία του Αρείου Πάγου έκανε δεκτή την αίτηση αναίρεσης του εκπροσώπου της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, ο οποίος στρέφονταν κατά της εφετειακής απόφασης που απάλλαξε όλους τους κατηγορούμενους. Συνεπώς, η υπόθεση θα κριθεί εκ νέου από το δικαστήριο, καθώς δέχτηκε ότι δεν εκτιμήθηκαν όλα τα στοιχεία της δικογραφίας.

Αρχικά για την υπόθεση είχαν κατηγορηθεί συνολικά 11 άτομα, εκ των οποίων οι οκτώ είχαν καταδικαστεί στο Πρωτοδικείο με μικρές ποινές φυλάκισης και πρόστιμα, ενώ στο Εφετείο απαλλάχτηκαν όλοι, εκτός από τον αντικριστή Σπ. Βαλδεσέρα (δίμηνη φυλάκιση και πρόστιμο 2 εκατ. δραχμών).

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο το σκάνδαλο της «Λαυρεωτικής» στήθηκε από τις 15 του Γενάρη μέχρι 14 του Φλεβάρη, όταν οι κατηγορούμενοι λόγω της θέσης τους στο Χρηματιστήριο χρησιμοποίησαν εμπιστευτικές πληροφορίες για την αγορά και πώληση μετοχών, ενώ προέβησαν και σε διασπορά ψευδών ειδήσεων, με αποτέλεσμα να εξαπατηθεί το επενδυτικό κοινό της «Λαυρεωτικής» και να χαθούν ολόκληρες περιουσίες.

Οικονομικές υπηρεσίες μέσω Ιντερνετ

Προσπάθεια προβολής της λεγόμενης «νέας οικονομίας» έγινε σε χτεσινή ημερίδα, που διοργάνωσε το υπουργείο Οικονομικών για τις «οικονομικές υπηρεσίες μέσω Ιντερνετ». Στο πλαίσιο αυτό, ο υφυπουργός Οικονομικών Απ. Φωτιάδης αναφέρθηκε στη λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος της Εφορίας, του Taxis. Σύμφωνα με τον υφυπουργό, το ετήσιο κόστος λειτουργίας του φορολογικού συστήματος της χώρας φτάνει σε 800 δισ. δραχμών. Ο ίδιος δήλωσε πως η «εξοικονόμηση πόρων από την ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων ανέρχεται σε 300 εκατ. δραχμών».

Τους αριθμούς, βέβαια, τους χρησιμοποιεί κανείς όπως θέλει. Το σίγουρο, όμως, είναι πως το ποσόν που αναφέρθηκε για το ετήσιο κόστος λειτουργίας του φορολογικού συστήματος περιλαμβάνει ακόμη και τους μισθούς των εφοριακών υπαλλήλων.

Γ' ΚΠΣ
Ο,τι πήραμε πήραμε

Στο Γ' ΚΠΣ τελειώνει και η «βοήθεια» της ΕΕ προς την Ελλάδα. Τη, λίγο πολύ, αυτή γνωστή εξέλιξη, ομολόγησε χτες και ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου, ο οποίος μιλώντας στην 1η Συνεδρίαση της Επιτροπής Παρακολούθησης του ΚΠΣ 2000 -2006, είπε πως «... η χώρα μας μετά το 2006, δε θα δικαιούται να έχει τέτοιες απολαβές», ενώ χαρακτήρισε το νέο «πακέτο» τη μεγαλύτερη αναπτυξιακή πρόκληση που είχε ή θα έχει ποτέ την ευκαιρία να χειριστεί η χώρα μας.

Με διπλωματικό τρόπο, ο Γ. Παπαντωνίου προειδοποίησε στην ουσία το ακροατήριο για το νέο δυσμενές περιβάλλον μέσα στο οποίο θα πρέπει να εκτελεστούν οι επενδύσεις του Γ' ΚΠΣ, υποστηρίζοντας πως το ζητούμενο σήμερα είναι η ποιότητα και όχι η απορρόφηση επενδύσεων μέσα στα χρονικά όρια, αφήνοντας με σαφήνεια να εννοηθεί «ό,τι πήραμε, πήραμε».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ