ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 24 Γενάρη 1997
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Δεν τελειώσαμε!
  • Ωρες μετά τη λήξη της απεργίας από την πλειοψηφία της ΠΝΟ, το λιμάνι δεν ήθελε να βγει από τους ρυθμούς της απεργίας
  • "Σπάσαμε τον τσαμπουκά της κυβέρνησης", δηλώνουν οι ναυτεργάτες, που με ψηλά το κεφάλι και ένα "μπόι" παραπάνω δίνουν υπόσχεση συνέχισης του αγώνα

Ηταν 6.20 το πρωί. Είχαν περάσει ήδη δύο ώρες από την απόφαση για τη λήξη της απεργίας, αλλά το λιμάνι παρέμενε νεκρό. Τα φώτα των βαποριών ήταν κλειστά. Οι καταπέλτες ανεβασμένοι και τα μηχανοστάσια σβηστά. Οι ναυτεργάτες κρατούσαν ακόμα.

Στο λιμάνι φτάνουν οι συνδικαλιστές του "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" και της ΠΕΜΕΝ για να ενημερώσουν τα πληρώματα για την απόφαση της πλειοψηφίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.Ηταν μια "ζόρικη δουλιά", όπως έλεγαν μεταξύ τους.

Η αρχή γίνεται στο μηχανοστάσιο του επιβατικού ΠΡΕΒΕΛΗ της εταιρίας "Ρεθυμνιακή ΑΕ". Την κουβέντα με το πλήρωμα ανοίγει ο πρόεδρος του "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ", Γιάννης Μανουσογιαννάκης: "Συνάδελφοι, η πλειοψηφία της ΠΝΟ αποφάσισε να λήξει η απεργία. Δεν είμαστε ικανοποιημένοι από τις απαντήσεις της κυβέρνησης. Αν συνεχίζαμε, θα είχαμε άλλα, καλύτερα, αποτελέσματα. Ομως, ακόμα και τώρα καταφέραμε να σπάσουμε την κυβερνητική αδιαλλαξία, να αποκρούσουμε τους κατασταλτικούς και παρακρατικούς μηχανισμούς και να τους δείξουμε τη δύναμή μας". Η κουβέντα στο μηχανοστάσιο ανάβει: "Ξέρουμε ποιοι είναι αυτοί που παίρνουν πάντα τέτοιες αποφάσεις και μάλιστα νύχτα, στην ΠΝΟ", έρχεται η πρώτη απάντηση από έναν ναυτεργάτη. "Πάντως, τους σπάσαμε τον τσαμπουκά και τώρα θα μας υπολογίζουν", λέει ο δεύτερος και όλοι όσοι είναι παρόντες συμφωνούν.

Το ίδιο κλίμα - κλίμα αυτοπεποίθησης, αισιοδοξίας και αποφασιστικότητας - επικρατεί και στους ναυτεργάτες της κουβέρτας, που βρίσκονταν εκείνη τη στιγμή στον καταπέλτη του πλοίου για να ξεκινήσει η φόρτωσή του. Η φράση που επικρατεί ανάμεσά τους είναι χαρακτηριστική: " Εδώ, μπροστά τους θα μας ξαναβρούν".

Σειρά έχουν οι ναυτεργάτες του μηχανοστασίου του επιβατικού ΛΙΣΣΟΣ της εταιρίας ΑΝΕΚ. "Επρεπε να συνεχίζαμε, βρε παιδιά. Δέκα μέρες είμαστε στους καταπέλτες. Αντέχαμε κι άλλο", λέει ένας από αυτούς. "Δεν περιμέναμε να σταματήσει η απεργία. Πάντως, βγήκαμε με ψηλά το κεφάλι. Δείξαμε ότι έχουμε καρδιά. Πότε ξανάγινε οι ναυτεργάτες να περνούν μπροστά από τους εφοπλιστές και να δηλώνουν απεργοί!", συμπληρώνει ένας άλλος. "Ναι, είχαμε τη διάθεση. Το σωματείο μας και οι μηχανικοί προτείναμε να συνεχιστεί η απεργία. Να συνεχιστεί αυτός ο αγώνας, που είχαμε να δούμε από το 1987. Αν κρατούσαμε και άλλο, θα παίρναμε πολλά περισσότερα", απαντά ο Γ. Μανουσογιαννάκης και κάλεσε τους ναυτεργάτες του πληρώματος να παραμείνουν ενωμένοι, όπως ήταν σε όλη τη διάρκεια της απεργίας, για να μπορέσουν να αποκρούσουν και τυχόν επιχείρηση των εφοπλιστών να απολύσουν μέλη του πληρώματος.

Η ώρα πάει 8 και στο λιμάνι πλέον επικρατεί αναβρασμός, καθώς αρχίζει η φόρτωση των πλοίων. Οι συνδικαλιστές φτάνουν στο επιβατικό πλοίο των "Μινωικών Γραμμών" ΚΙΝΓΚ ΜΙΝΩΣ,όπου και εκεί επικρατεί η ίδια ατμόσφαιρα. "Αυτοί που όλοι τους ξέρουμε στην ΠΝΟ, στις κρίσιμες στιγμές κάνουν πίσω. Εμείς πάντως έχουμε το κεφάλι μας ψηλά και είμαστε σε ετοιμότητα", λένε σχεδόν εν χωρώ οι ναυτεργάτες του πληρώματος.

Στις 8.30 αναχωρεί το πρώτο επιβατικό πλοίο από το λιμάνι του Πειραιά, που είναι το ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ.Οι συνδικαλιστές φτάνουν στο πλοίο ΡΕΘΥΜΝΟ της ΑΝΕΚ. Εκεί που οι ναυτεργάτες, με το κεφάλι ψηλά, πέρασαν μπροστά από τον κουμπουροφόρο Σήφη Βαρδινογιάννη,δηλώνοντας ότι απεργούν. "Δείξαμε και στους εφοπλιστές και στην κυβέρνηση ότι δεν παίζουμε. Επρεπε να γίνει μια τέτοια απεργία για να μας λάβουν υπόψη τους", λέει ένας από τους ναυτεργάτες. "Δύο μέρες να κρατούσαμε ακόμα και θα τους τσακίζαμε τα κόκαλα", συμπληρώνει άλλος. Και ο Κώστας Ιωάννου,μέλος της διοίκησης του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, τους απαντά: "Δημιουργήσαμε πάντως τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη και άλλων αγώνων. Συνάδελφοι, δεν τελειώσαμε".

Σειρά είχαν τα επιβατικά ΘΕΟΦΙΛΟΣ και ΜΥΤΙΛΗΝΗ.Και εκεί οι ναυτεργάτες παραμένουν με το κεφάλι τους ψηλά και ξέρουν ότι - όπως είπε ένας από αυτούς - "αν συνεχίζαμε δύο μέρες ακόμα, θα τους τσακίζαμε τα κόκαλα".

Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ

Το τέλεξ...

From: M/T EAGLE/SZYK

To: P. N. O.

cc: Y. E. N.

23/JAN/97

EN PLO

PONTOPOROI NAYTERGATES... GIA TA R. E. ATLANTIKOU...

3.55 ξημέρωμα Πέμπτης, χτες. Στα γραφεία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας. Η "μαργαρίτα" στην κεφαλή του τέλεξ άρχισε να χτυπά σαν δαιμονισμένη. Στην αρχή κανείς δεν το πρόσεξε. Ποιος είχε, άλλωστε, μυαλό να προσέξει το τέλεξ εκείνη την ώρα; Την ώρα ακριβώς που από τη διπλανή αίθουσα ερχόταν ένα άλλο μαντάτο: Η πλειοψηφία της ΕΕ της ΠΝΟ, παρά και ενάντια στη θέληση των ναυτεργατών, αποφάσισε να αναστείλει την απεργία! Οχι όποια κι όποια απεργία. Αυτήν την απεργία!

Ο Ηλίας ήταν ήδη βουρκωμένος όταν τα μάτια κάποιου - δεν έχει σημασία αν ήταν του Φώτη, του Γιάννη ή του Θανάση - καρφώθηκαν στο τέλεξ: PONTOPOROI NAYTERGATES... GIA TA R. E. ATLANTIKOU... "Ποιος είναι στον Ατλαντικό αυτό το καιρό;", ρώτησε ένας από τους απεργούς Μαρκόνηδες. "Ο Γιώργης δεν είναι;", απάντησε ο άλλος. "Δεν είναι ειρωνεία;", συμπλήρωσε ο τρίτος κι έσκισε το λευκό απ' το τριπλότυπο του τέλεξ. "Πάρε δημοσιογράφε, να καταλάβεις τι γίνεται".

Κι έτσι βρέθηκα να κρατώ - φυλακτό ακριβό - ένα τέλεξ με δεκάδες υπογραφές πλοιάρχων, μηχανικών, ναυτών, μαγείρων, καμαρότων, ασυρματιστών, ποιος ξέρει από πόσα πλοία, με τη σημείωση "Β αποστολή", που σημαίνει ότι είχε προηγηθεί κι άλλο ανάλογο απ' την ίδια γεωγραφική περιοχή, απ' το ίδιο "Ραντεβού Ελλήνων Ασυρματιστών". Ενα τέλεξ με περιεχόμενο ένα μικρό κείμενο: "Καταδικάζουμε την ποινικοποίηση συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος απεργίας και επίθεση απεργοσπαστικού μηχανισμού. Ενώνουμε τη φωνή μας με απεργούς συναδέλφους μας στην Ελλάδα και απαιτούμε άμεση ικανοποίηση δίκαιων ναυτεργατικών αιτημάτων".Κι από κάτω φαρδιές πλατιές οι δεκάδες υπογραφές.

Κι άντε τώρα να εξηγήσεις στη στεριά τι σημαίνει ΡΕΑ. Τι κόπος και τι κουράγιο χρειάστηκε για να μαζευτούν αυτές οι υπογραφές. Τι σημαίνει ένας ναυτικός στη μέση του ωκεανού να δηλώνει δημόσια υπέρ της απεργίας, την ίδια ώρα που η περίφημη πλειοψηφία της ΕΕ της ΠΝΟ κρύβεται πίσω από την ανωνυμία της μυστικής ψηφοφορίας για να αναστείλει την απεργία. Αντε μέσα από ένα τέλεξ να δείξεις τον Γολιάθ και τον Δαβίδ. Ηταν το τελευταίο τέλεξ που έφτασε στα γραφεία της ΠΝΟ χτες τα ξημερώματα. Και είναι για όσα καταμαρτυρεί ένα ιστορικό τέλεξ.

Υ. Γ. Συγκυρία: Το πρώτο πλοιάριο που βγήκε χτες το πρωί απ' το λιμάνι του Πειραιά για ακτοπλοϊκό δρομολόγιο, στις 8 το πρωί ακριβώς, είχε γραμμένο στην πλώρη του το όνομα "Αίας".

Θ. Λ.

Λεβεντιά και φιλότιμο

"Κι έρχεται η στιγμή που θα αποφασίσεις με ποιους θα πας και ποιους θα αφήσεις". Ημασταν στην 8η μέρα της απεργίας. Οι δέκα απεργοί ναυτεργάτες του "ΠΑΝΑΓΙΑ ΕΚΑΤΟΝΤΑΠΥΛΙΑΝΗ" αποφάσισαν να γυρίσουν από τη Σάμο στην Αθήνα με το κεφάλι ψηλά και με καθαρό βλέμμα να κοιτάξουν ίσια στα μάτια τους συναδέλφους τους. Δέκα άνθρωποι, δέκα διαφορετικές ιστορίες, με κοινό παρονομαστή τον αγώνα, τη λεβεντιά και το φιλότιμο. Το καράβι τους σάλπαρε, αλλά αυτοί έμειναν πίσω, δε δέχτηκαν να "σπάσουν" την απεργία.

Για ποιον να πρωτομιλήσεις; Για τον Κώστα; Το πείσμα του έμοιαζε με τα τσιουγκάνια του χωριού του, όπως ο ίδιος έλεγε. Για τον Νικόλα; Το λεβεντάνθρωπο ναύτη με τα τρία παιδιά; Για τον Θόδωρα; Τον μηχανικό, που είχε "τιμή και καμάρι" του το επάγγελμά του, επίσης με τρία παιδιά, που ήθελε να τα κοιτάζει ίσια στα μάτια, όπως έλεγε; Το παλικαράκι το νιόπαντρο, που, αν και η γυναίκα του είναι οκτώ μηνών έγκυος, αν και έπεσε και χτύπησε με αποτέλεσμα να μπει στο νοσοκομείο, αυτός έμεινε στη Σάμο, δεν ήθελε να αφήσει πίσω του τον αγώνα και τους συντρόφους του.

Ο Σωτηράκης, ένα παιδί που σχεδόν δε μιλούσε ποτέ, όλοι τον θεωρούσαν αδύναμο κι όμως, όταν ο ύπαρχος τον έσερνε κυριολεκτικά με το ζόρι στο καράβι, εκείνος αντιστάθηκε κι έμεινε έξω, στο λιμάνι. Ο Γιάννης, ένα λεβεντόπαιδο που δάκρυσε, όταν είδε το καράβι να σαλπάρει "πρώτη φορά το βλέπω να φεύγει", μονολογούσε... Κι εμείς, που τόσες μέρες ήμασταν πλάι τους, ζούσαμε την αγωνία και τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν μακριά από τα σπίτια τους, τους ευχαριστούμε γι' αυτό το παράδειγμα στάσης ζωής.

Ρ. Κ.

Ενταση στην ΠΝΟ

"Παίξανε το κεφάλι τους κορόνα γράμματα. Περνάγανε παλικαρίσια μπροστά από τον κουμπουροφόρο Βαρδινογιάννη. Τι θα τους πω εγώ τώρα;". "Πώς θα τους κοιτάξετε κατάματα, δεν έχετε αίμα μέσα σας;".Ρωτούσαν με πρόσωπα αναψοκοκκινισμένα από την αγανάκτηση, τα ξενύχτια και την ταλαιπωρία, απεργοί που κατέκλυσαν τα γραφεία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας στις 4.30 το πρωί, μόλις ανακοινώθηκε η απόφαση της ΕΕ, που πάρθηκε κατά πλειοψηφία.

Η συνεδρίαση της ΕΕ ξεκίνησε στις 2.30 χτες τα ξημερώματα. Είχε προηγηθεί η συνάντηση στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας με τους εκπροσώπους της κυβέρνησης, όπου και επιδόθηκε στους συνδικαλιστές, η γραπτή βελτιωμένη πρόταση της κυβέρνησης, ως απάντηση στα αιτήματα του κλάδου. Στη διάρκεια της συνεδρίασης οι εκπρόσωποι της ΠΕΜΕΝ και του "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" πρότειναν να συνεχιστεί η απεργία. Ακολούθησε μυστική ψηφοφορία, όπου και βρέθηκαν 9 ψήφοι κατά της συνέχισης, 5 υπέρ και ένα λευκό.

Εξω από τα γραφεία της Ομοσπονδίας στην Ακτή Μιαούλη, εκατοντάδες ναυτεργάτες παρέμεναν όλη νύχτα, περιμένοντας με αγωνία την απόφαση. Κανείς από αυτούς δεν πίστευε ότι θα έληγε τη συγκεκριμένη στιγμή η απεργία επειδή, εκτός των άλλων, είχε ήδη ξεκινήσει και η πανεργατική απεργία της ΓΣΕΕ.

Αμέσως μετά την απόφαση της συνεδρίασης "τα αίματα άναψαν" στα γραφεία της Ομοσπονδίας, ενώ κανείς από τους συνδικαλιστές που ψήφισε κατά της συνέχισης της απεργίας δεν τολμούσε το δηλώσει ανοιχτά! Μάλιστα σχεδόν όλοι τους παρίσταναν τον ανήξερο!

Ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Θανάσης Σταματόπουλος επισήμανε προς τους συγκεντρωμένους: "Δεν απογοητευόμαστε συνάδελφοι. Ο αγώνας θα συνεχιστεί, για να δοθούν οι λύσεις που θέλουμε στα προβλήματά μας. Οι ναυτεργάτες με

τον ηρωικό 10ήμερο αγώνα τους έδειξαν ότι ξέρουν να αγωνίζονται. Κατάφεραν να καταρρακώσουν τους κατασταλτικούς μηχανισμούς της κυβέρνησης και των εφοπλιστών. Ομως, πρέπει να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας από την απόφαση της πλειοψηφίας. Πρέπει, επιτέλους, να αλλάξουμε άμεσα τους συσχετισμούς στην Ομοσπονδία, για να έχουμε ένα συνδικαλιστικό όργανο αντάξιο των ναυτεργατών".

Τι ακριβώς προβλέπει η συμφωνία κυβέρνησης - ΠΝΟ

Το κείμενο της συμφωνίας κυβέρνησης - ΠΝΟ, όπως ακριβώς αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου, είναι το πιο κάτω:

1. ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ:

α. Η κυβέρνηση εγγυάται ότι δε θα υπάρξουν αλλαγές στις "συνθέσεις" των επιβατικών πλοίων.

Σ' ό,τι αφορά τις εγκρίσεις "ειδικών συνθέσεων", θα προηγείται συνεννόηση με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.

Επίσης, θα ξεκινήσει διάλογος εργοδοτών - ναυτικών και πολιτείας, προκειμένου να εξευρεθούν λύσεις για τη ρύθμιση των θεμάτων απασχόλησης των ναυτικών στα ποντοπόρα πλοία.

β. Για την ενίσχυση επίσης της απασχόλησης, ξεκινά η συζήτηση για το Μητρώο Ναυτικών με παράλληλα αναδιοργάνωση του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ).

2. ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ:

α. Οσες συντάξεις ναυτεργατών διολισθαίνουν κάτω του 58% του βασικού μισθού της αντίστοιχης Συλλογικής Σύμβασης των εν ενεργεία ναυτικών, θα επανέρχονται στο ποσοστό αυτό (58%).

β. Στα πλαίσια του εθνικού διαλόγου που αρχίζει για την κοινωνική ασφάλιση, θα επιδιωχτεί η προστασία των συντάξεων των ναυτικών, με δεδομένο το ιδιαίτερα χαμηλό τους ύψος.

3. ΓΙΑ ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ:

Φορολόγηση των αξιωματικών με συντελεστή 8% το 1997 και 9% το 1998 και στη συνέχεια.

Φορολόγηση των κατωτέρων πληρωμάτων με συντελεστή 4% το 1997 και 6% το 1998 και στη συνέχεια".

ΠΕΜΕΝ - "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ"
"Θα ξαναβρεθούμε στους καταπέλτες"

Υπόσχεση αγωνιστικής συνέχειας δίνουν, μαζί με όλους τους ναυτεργάτες, οι ναυτεργατικές Ενώσεις ΠΕΜΕΝ - "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ", σε κοινή ανακοίνωσή τους μετά τη λήξη της απεργίας των ναυτεργατών. Ολόκληρη η τοποθέτησή τους είναι η εξής:

"Οι διοικήσεις των σωματείων ΠΕΜΕΝ - "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" χαιρετίζουν τον ηρωικό μαζικό και ενωτικό αγώνα των ναυτεργατών, που αποκάλυψαν το αντεργατικό προσωπείο της κυβέρνησης.

Ο αγώνας μας είναι στέρεη παρακαταθήκη για το ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα.

Με το σκληρό αυτό αγώνα και την ενεργητική αλληλεγγύη της εργατικής τάξης και άλλων λαϊκών στρωμάτων, υποχρεώσαμε την κυβέρνηση να υποχωρήσει σε ορισμένα ζητήματα.

Ο αγώνας μας κατόρθωσε να μειώσει - προσωρινά - την ένταση της επίθεσης ενάντια στο κλάδο μας.

Και είναι σίγουρο ότι αν η πλειοψηφία της ΠΝΟ στεκόταν στο ύψος των περιστάσεων και ανταποκρινόταν στις αγωνιστικές διαθέσεις των ναυτεργατών συνεχίζοντας την απεργία, τα αποτελέσματα της πάλης μας θα ήταν πιο κοντά στους στόχους που θέσαμε με την απεργία μας.

Τα δύο σωματεία μας στην κρίσιμη συνεδρίαση της Εκτελεστικής της ΠΝΟ πρότειναν τη συνέχιση της απεργιακής κινητοποίησης, γιατί πιστεύουμε ότι αυτή είναι η απάντηση όλων των ναυτεργατών.

Το όλο πρόβλημα της απασχόλησης και τα άλλα σοβαρά προβλήματα παραμένουν ανοιχτά.

Σύντομα οι ναυτεργάτες θα ξαναβρεθούν στους καταπέλτες.

Εφοπλιστές και κυβέρνηση να είναι σίγουροι ότι δεν τελειώσαμε".

Ενωμένοι και αποφασισμένοι απεργοί και άλλοι εργαζόμενοι απόκρουσαν το

Ενωμένοι και αποφασισμένοι, απεργοί και άλλοι εργαζόμενοι, απέκρουσαν τους κατασταλτικούς απεργοσπαστικούς μηχανισμούς

Μέρα - νύχτα επί δέκα 24ωρα παρέμειναν στους καταπέλτες, περιφρουρώντας τον αγώνα τους

Ωρες μετά τη λήξη της απεργίας το λιμάνι του Πειραιά παρέμενε "νεκρό"

Και μικρόψυχοι!

Απεγνωσμένη προσπάθεια της κυβέρνησης να εμφανιστεί ως "νικητής"!

Απεγνωσμένη, όσο και φαιδρή και μικρόψυχη, προσπάθεια να δείξει ότι η κυβέρνηση εξήλθε "νικητής" από την αναμέτρηση με τους ναυτεργάτες, χωρίς υποχωρήσεις από την πολιτική της, κατέβαλε χτες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, επιδιώκοντας προφανώς να σπείρει την απογοήτευση, όχι στους ναυτεργάτες, γιατί αυτοί ξέρουν,αλλά στους άλλους εργαζόμενους που αντιστέκονται αγωνιστικά.

"Οι ναυτεργάτες είναι αυτοί που μετακινήθηκαν από τις θέσεις και τα αιτήματά τους, όπως τα είχαν προβάλει, με αποτέλεσμα να έχουμε λύση των κινητοποιήσεων", ισχυρίστηκε ο Δ. Ρέππας. Στην ερώτηση αν υπάρχουν ευθύνες στην πλευρά της κυβέρνησης για το γεγονός ότι "χρειάστηκε να καταβληθεί ένα σημαντικό οικονομικό και κοινωνικό κόστος", ο εκπρόσωπος ισχυρίστηκε προκλητικά ότι "αν υπάρχουν προβλήματα ευθύνης, υπάρχουν προς την πλευρά εκείνη, η οποία στήριξε αυτή την κινητοποίηση κατά τρόπο υπερβολικό και άδικο"! Κατά τα άλλα ισχυρίστηκε ότι δικαιώθηκε η "γραμμή διαλόγου" της κυβέρνησης.

Απέφυγε, επίσης, να δώσει ποσοστά συμμετοχής στη χτεσινή απεργία της ΓΣΕΕ, γιατί "το ζήτημα δεν είναι αριθμητικό", προσθέτοντας ότι δεν είναι ευχάριστο για την κυβέρνηση να υπάρχουν κινητοποιήσεις εργαζομένων, αλλά "η πόρτα της κυβέρνησης είναι ανοιχτή ώστε με συνεννόηση να αντιμετωπίσουμε τα όποια προβλήματα υπάρχουν στην κοινωνία μας".

Αποκρούστηκε το "διαίρει και βασίλευε"

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ

Σε χτεσινή ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ τονίζει: "Το ΚΚΕ χαιρετίζει τον ηρωικό, μαζικό και ενωτικό αγώνα των ναυτεργατών, που αποτελεί μια σημαντική νέα βάση για την παραπέρα δράση του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος της χώρας μας.

Επί 11 μέρες οι ναυτεργάτες πάλεψαν εναντίον του μετώπου κυβέρνησης - εργοδοτών, των κρατικών μηχανισμών καταστολής και των παρακρατικών ομάδων που συγκρότησε η κυβέρνηση. Ο αγώνας τους, χάρη και στη λαϊκή αλληλεγγύη, έφερε ορισμένα αποτελέσματα, υποχρέωσε την κυβέρνηση σε ορισμένες υποχωρήσεις. Θα μπορούσε βεβαίως να ήταν ακόμη πιο αποτελεσματικός, αν διασφαλιζόταν η συνέχισή του, αν επιδειχνόταν αγωνιστική συνέπεια απ' όλες τις πλευρές.

Η προσπάθεια τού "διαίρει και βασίλευε", που επίμονα κατέβαλλε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, αποκρούστηκε από τους εργαζόμενους. Ο λαός, στη μεγάλη πλειοψηφία του, στάθηκε δίπλα στους αγωνιζόμενους ναυτεργάτες ή είδε με συμπάθεια και κατανόηση των αγώνα τους, γνωρίζοντας ότι υπάρχει στενή σχέση με τα δικά τους προβλήματα. Αυτή είναι η πραγματική εικόνα κι όχι η πλασματική που μεθοδευμένα παρουσίασαν πολλά ΜΜΕ, δίνοντας προνομιακή θέση στους λίγους που αντέδρασαν.

Οι κατακτήσεις διασφαλίζονται όταν οι εργαζόμενοι ισχυροποιούν τις θέσεις τους με την ένταση της ενότητας και του αγώνα τους. Αυτή η προϋπόθεση είναι αναγκαία και για τους επόμενους σκληρούς αγώνες, που αναπόφευκτα θα έρθουν, αφού τα βασικά προβλήματα των ναυτεργατών παραμένουν άλυτα".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ