Το ρόλο του λεγόμενου "ενιαίου λυκείου" ως μηχανισμού ταξικής διαλογής και την απάτη της "ελεύθερης πρόσβασης", ήρθε να επιβεβαιώσει η χτεσινή ανακοίνωση από τον υπουργό Παιδείας του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση των μαθητών στο Λύκειο και της Υπουργικής Απόφασης για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Οι μαθητές του Λυκείου θα βρεθούν στα γρανάζια του άγχους και οι γονείς με το χέρι ακόμα πιο βαθιά στην τσέπη, προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις που γεννούν οι αυξημένες απαιτήσεις, καθώς μάλιστα καταργείται και ο θεσμός των μετεξεταστέων.
Η σημαντική αύξηση των εξετάσεων σε περισσότερα μαθήματα, στα οποία θα εξετάζονται οι μαθητές σε πανελλαδικό επίπεδο, ανοίγει διάπλατα τα δρόμο για την ακόμα μεγαλύτερη άνθηση της παραπαιδείας καθώς οι μαθητές θα τρέξουν στα φροντιστήρια όχι μόνο για να αντεπεξέλθουν στις εξετάσεις, αλλά και για να κατανοήσουν το δαιδαλώδες σύστημα. Οι ταξικοί φραγμοί υψώνονται τώρα ακόμα περισσότερο καθώς, όπως φαίνεται, λίγοι θα μπορούν να τελειώνουν το Λύκειο ενώ ακόμα λιγότεροι θα εισάγονται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με την οποία η λυκειακή βαθμίδα συνδέεται ακόμα στενότερα.
Την αντίδρασή της στα όσα εξαγγέλθηκαν εξέφρασε χτες η ΟΛΜΕ. "Το διαφημιζόμενο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών όχι μόνο διατηρεί αλλά επαυξάνει με βάρβαρο τρόπο τον εξεταστικό χαρακτήρα του. Το Λύκειο χάνει την οριακή σημερινή μορφωτική του αυτονομία, συντρίβεται κάτω από το βάρος ενός απρόσωπου και πολυδαίδαλου λαβύρινθου", τονίζει το ΔΣ της ΟΛΜΕ σε σχετική ανακοίνωσή του. Η ΟΛΜΕ, τονίζεται, έχει εντάξει το θέμα του εξεταστικού συστήματος στα ζητήματα αιχμής των κινητοποιήσεων του κλάδου, απαιτώντας από την κυβέρνηση να αποσυρθεί το "απαράδεκτο" ΠΔ και να ξεκινήσει διάλογος "για μια συνολική πολιτική που θα κατοχυρώνει τη δωδεκάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και το δικαίωμα στη μόρφωση για όλους, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις".
Στη μετατροπή του Λυκείου σε εξεταστικό κέντρο από την πρώτη στιγμή κιόλας μέρα που θα πατήσει ο μαθητής το πόδι του σε αυτό, οδηγεί το νέο σύστημα αξιολόγησης που περιέχεται στο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος. Ανάμεσα σε άλλα καταργείται η δεύτερη ευκαιρία, ενώ ο αγώνας για την απόκτηση του απολυτηρίου και κατά συνέπεια η είσοδος στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ξεκινά πολύ νωρίτερα, από την Α Λυκείου, και περνά μέσα από αλλεπάλληλες εξεταστικές δοκιμασίες.
Τα κύρια χαρακτηριστικά του νέου συστήματος αξιολόγησης συνοψίζονται στα εξής:
Στην Α Λυκείου ο μαθητής προάγεται αν έχει γενικό μέσο όρο σε όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα 10 και μέσο όρο 10 στα εξής μαθήματα γενικής παιδείας: Αρχαία και Νέα Ελληνικά, Ιστορία, Μαθηματικά, Φυσική και ΧημείαΣτη Β Λυκείου προάγεται αν έχει μέσο όρο σε όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα 10, μέσο όρο στα μαθήματα κατευθύνσεων 10 καθώς και στα εξής μαθήματα γενικής παιδείας: Αρχαία και Νέα Ελληνικά, Ιστορία, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία.
Στη Γ Λυκείου ο μαθητής παίρνει απολυτήριο αν έχει μέσο όρο 10 σε όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και μέσο όρο 10 στα μαθήματα γενικής παιδείας: Ελληνική Γραμματεία, Νεότερη Ελληνική Ιστορία, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Φυσική και Βιολογία.
Η στενότερη σύνδεση του λυκείου με την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, η δυσκολότερη πρόσβαση σ' αυτήν, ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός ανάμεσα στους υποψηφίους, είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά του νέου συστήματος πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, το οποίο το υπουργείο Παιδείας επιμένει να ονομάζει "ελεύθερη πρόσβαση", στηριζόμενο στο ότι καταργούνται οι Γενικές Εξετάσεις, όχι, όμως, οι εξετάσεις συνολικά, καθώς ο αγώνας για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ταυτίζεται με τον αγώνα για την κατάκτηση του απολυτηρίου του "ενιαίου λυκείου". Και, μάλιστα, με καλό βαθμό...
Η εικόνα, βέβαια, του τι πρόκειται να γίνει με την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα συμπληρωθεί όταν ανακοινωθεί τι θα γίνεται μετά την εισαγωγή των υποψηφίων στα τμήματα και τα ευρύτερα γνωστικά αντικείμενα, καθώς είναι δηλωμένη η πρόθεση για θεσμοθέτηση κύκλων σπουδών και "φιλτράρισμα" μέσα στα ίδια τα τμήματα. Ο υπουργός Παιδείας δεν απάντησε χτες για το τι θα γίνεται μετά την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ και παρέπεμψε για ανακοινώσεις μετά το καλοκαίρι.
Σύμφωνα, λοιπόν, με όσα προβλέπονται στην Υπουργική Απόφαση, για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση:
α. Σε ποσοστό 70% από το βαθμό του Απολυτηρίου του ενιαίου λυκείου, πολλαπλασιαζόμενου με συντελεστή 7.
β. Σε ποσοστό 15% από την επίδοση στο τεστ δεξιοτήτων, του οποίου ο βαθμός πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 1.5.
γ. Σε ποσοστό 15% από το βαθμό των δύο μαθημάτων της Γ τάξης που ορίζονται για κάθε επιστημονικό πεδίο (διπλανή στήλη) με συντελεστή 1 για το πρώτο μάθημα και 0.5 για το δεύτερο μάθημα. Αν τα μαθήματα αντικατασταθούν από μαθήματα γενικής παιδείας, οι αντίστοιχοι συντελεστές είναι 0.7 για το πρώτο μάθημα και 0.3 για το δεύτερο.
Οπως αναφέρεται στην Υπουργική Απόφαση, "στα συνολικά μόρια των υποψηφίων για τα τριτοβάθμια ιδρύματα (άριστα = 200 μόρια) προστίθεται ένα μόριο για κάθε χρόνο αναμονής από το έτος αποφοίτησης από το Λύκειο. Τα συνολικά μόρια που προκύπτουν από το χρόνο αποφοίτησης από το Λύκειο δεν μπορεί να είναι περισσότερα από 5".
Η "δοκιμασία δεξιοτήτων" είναι τεστ που πραγματοποιείται στη Β Λυκείου μετά τη λήξη των προαγωγικών εξετάσεων στην τάξη αυτή και είναι ενιαία σε εθνικό επίπεδο. Σύμφωνα με το σχέδιο Υπουργικής Απόφασης, τα τεστ αυτά ελέγχουν "δεξιότητες λογικής" και αποτελούνται από ερωτήσεις διάφορων μορφών, που μπορεί να αναφέρονται σε "γενικές γνώσεις", σε γλωσσικές ασκήσεις, σε "ερμηνεία όρων κοινής χρήσης και στην κατανόηση απλών επιστημονικών εννοιών", σε βασικές μαθηματικές γνώσεις και "ασκήσεις λογικής και κριτικής ανάλυσης" κτλ. Γίνεται φανερό από τα παραπάνω ότι οι μαθητές θα κληθούν να εξεταστούν σε θέματα, τα οποία δεν έχουν διδαχτεί στο σχολείο ή σε αντικείμενα τα οποία έχουν διδαχθεί καθόλη τη διάρκεια της μαθητικής τους σταδιοδρομίας και ότι αυτά τα τεστ αφορούν ουσιαστικά μόνο τους μαθητές που ζουν σε ένα συγκεκριμένο μορφωτικό περιβάλλον.
Σύμφωνα, μάλιστα, με το σχέδιο που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο, οι μαθητές στη διάρκεια της χρονιάς θα διδάσκονται και πώς θα εξετάζονται στα διαγνωστικά τεστ (!), δείγμα του εξεταστικού περιεχομένου του "ενιαίου λυκείου", καθώς, όπως αναφέρεται, οι μαθητές θα "ασκούνται" στο πώς θα δίνουν εξετάσεις πάνω σε υποδείγματα, ανάλογα με αυτά της δοκιμασίας, με περιεχόμενο ανάλογο προς αυτό της τελικής δοκιμασίας δεξιοτήτων.
Τα επιστημονικά πεδία, στα οποία ομαδοποιούνται Τμήματα ομοειδών ή συγγενών γνωστικών αντικειμένων των ΑΕΙ και ΤΕΙ, έχουν ως εξής:
1. Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες: Θεολογικές Επιστήμες, Φιλολογικές και Ιστορικές Επιστήμες, Ξένες Γλώσσες και Φιλολογίες, Νομικές, Πολιτικές και Κοινωνικές Επιστήμες, Μουσικές και Θεατρικές Σπουδές, Ψυχοπαιδαγωγικές Επιστήμες.
Στο πεδίο αυτό κατατάσσονται ακόμη τα Τμήματα Κοινωνικής Εργασίας και Βρεφονηπιοκομίας ΤΕΙ, το Στρατολογικό Τμήμα (ΣΣΑΣ Θεσσαλονίκης) καθώς και τα Τμήματα του Πανεπιστημίου Κύπρου Κλασικών Σπουδών και Φιλοσοφίας, Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Βυζαντινών και Νεοελληνικών, Ξένων Γλωσσών και Φιλολογιών, Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, Επιστημών της Αγωγής και Τουρκικών Σπουδών.
2. Θετικές Επιστήμες: Φυσικομαθηματικές Επιστήμες, Γεωπονοδασολογικές Επιστήμες, Ψυχοπαιδαγωγικές Επιστήμες, Στρατιωτικές Σχολές Ευελπίδων - Ναυτικών Δοκίμων - Ικάρων.
Στο πεδίο αυτό κατατάσσονται ακόμα τα Τμήματα Βρεφονηπιοκομίας ΤΕΙ, τα Τμήματα Μαθηματικών και Στατιστικής, Πληροφορικής, Φυσικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου.
3. Επιστήμες Υγείας: Στα ΑΕΙ: Τμήματα Ιατρικής, Οδοντιατρικής, Νοσηλευτικής, Κτηνιατρικής, Φαρμακευτικής, Βιολογίας και Διαιτολογίας των Πανεπιστημίων, καθώς και οι αντίστοιχες Στρατιωτικές Σχολές.
Στα ΤΕΙ: Τμήματα Ιατρικών Εργαστηρίων, Ραδιολογίας και Ακτινολογίας, Οδοντοτεχνικής, Οπτικής, Φυσικοθεραπείας, Εργοθεραπείας, Νοσηλευτικής, Μαιευτικής, Επισκεπτών και Επισκεπτριών Υγείας, Δημόσιας Υγιεινής, Αισθητικής και Λογοθεραπείας.
4. Τεχνολογικές Επιστήμες: Στα ΑΕΙ: Πολυτεχνικές Σχολές και οι Στρατιωτικές Σχολές Ευελπίδων - Ναυτικών Δοκίμων - Ικάρων και οι Σχολές Τεχνικών Υπαξιωματικών Αεροπορίας, Στρατού και Ναυτικού (μόνο οι τεχνικοί).Στα ΤΕΙ περιλαμβάνει όλα τα Τμήματα που ανήκουν στις Σχολές Τεχνολογικών Εφαρμογών, τα Τμήματα των Σχολών Τεχνολογίας, Γεωπονίας και Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής καθώς και το Τμήμα Συνεταιριστικών Οργανώσεων και Εκμεταλλεύσεων, Τεχνολογίας Τροφίμων, καθώς και τα Τμήματα των Σχολών Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών των ΤΕΙ. Περιλαμβάνονται επίσης οι Στρατιωτικές Τεχνικές Σχολές Υπαξιωματικών.
5. Επιστήμες Οικονομίας και Διοίκησης: Στα ΑΕΙ περιλαμβάνει τα Τμήματα Οικονομικών Επιστημών (ή Οικονομικής Επιστήμης), το Οικονομικό ΣΣΑΣ (Θεσσαλονίκης). Περιλαμβάνονται επίσης οι Σχολές Υπαξιωματικών Διοικητ. Αεροπορίας, Μονίμων Υπαξιωματικών του Στρατού και του Ναυτικού, Αξιωματικών Αστυνομίας και Αστυφυλάκων. Περιλαμβάνονται επίσης τα Τμήματα Οικονομικών, Δημόσιας Διοίκησης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Κύπρου.
Στα ΤΕΙ: Οικονομικές και Διοικητικές Επιστήμες, Τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Τουριστικών Επιχειρήσεων, Τουριστικών Επαγγελμάτων, Λογιστικής, Συνεταιριστικών Οργανώσεων και Εκμεταλλεύσεων, Βιομηχανικού Σχεδιασμού και Τηλεπληροφορικής.
1. Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες:
α) Νεοελληνική Λογοτεχνία (θεωρητικής κατεύθυνσης)
β) Ιστορία (θεωρητικής κατεύθυνσης)
Μπορούν να αντικατασταθούν αντίστοιχα από:
α) Ελληνική Γραμματεία (Γενικής Παιδείας)
β) Νεότερη Ελληνική Ιστορία (Γενικής Παιδείας)
2. Θετικές Επιστήμες:
α) Μαθηματικά (θετικής ή τεχνολογικής κατεύθυνσης)
β) Φυσική (θετικής ή τεχνολογικής κατεύθυνσης)
Μπορούν να αντικατασταθούν αντίστοιχα από:
α) Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής (Γενικής Παιδείας)
β) Φυσική - Βιολογία (Γενικής Παιδείας)
3. Επιστήμες Υγείας:
α) Βιολογία (θετικής κατεύθυνσης)
β) Χημεία (θετικής ή τεχνολογικής κατεύθυνσης)
Μπορούν να αντικατασταθούν αντίστοιχα από:
α) Φυσική - Βιολογία (Γενικής Παιδείας)
β) Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής (Γενικής Παιδείας)
4. Τεχνολογικές Επιστήμες:
α) Μαθηματικά (θετικής ή τεχνολογικής κατεύθυνσης)
β) Φυσική (θετικής ή τεχνολογικής κατεύθυνσης)
Μπορούν να αντικατασταθούν αντίστοιχα από:
α) Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής (Γενικής Παιδείας)
β) Φυσική - Βιολογία (Γενικής Παιδείας)
5. Επιστήμες Οικονομίας και Διοίκησης:
α) Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (Μάθημα Επιλογής)
β) Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής (Μάθημα Γενικής Παιδείας).
"Είμαστε νέοι - έχουμε δικαιώματα. Η αμφισβήτηση και η οργή μας να γίνουν δύναμη δημιουργίας και αντεπίθεσης για ό,τι μας ανήκει. Μαζί μπορούμε". Αυτό είναι το σύνθημα του 24ου Φεστιβάλ ΚΝΕ - "ΟΔΗΓΗΤΗ", με το οποίο άνοιξε η αυλαία των προφεστιβαλικών εκδηλώσεων. Μέσα από την πλούσια πολιτική και πολιτιστική θεματολογία των προφεστιβαλικών εκδηλώσεων, το σύνθημα του 24ου Φεστιβάλ θα ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα, από πόλη σε πόλη, από γειτονιά σε γειτονιά, από νομό σε νομό. Οι κεντρικές εκδηλώσεις θα γίνουν από 17 έως 20 Σεπτέμβρη, στην Πανεπιστημιούπολη.
Σημαντικό γεγονός, στο πλαίσιο των προφεστιβαλικών, αποτελεί η ετήσια πανελλαδική αντιιμπεριαλιστική κινητοποίηση, που φέτος θα γίνει στη Χίο, στις 4 - 5 Ιούλη και είναι αφιερωμένη στην ελληνοτουρκική φιλία και τον αγώνα ενάντια στον κοινό εχθρό, τον ιμπεριαλισμό.
Οι Οργανώσεις της ΚΝΕ, με τις πολύμορφες εκδηλώσεις, αναδεικνύουν θέματα που αγγίζουν τη νεολαία, όπως η παιδεία, η ειρήνη, ο ρατσισμός και η ξενοφοβία, ο πολιτισμός. Διοργανώνουν συζητήσεις σε σχολές και πλατείες, καταθέτοντας παράλληλα προτάσεις για τη μουσική, το θέατρο, την ερασιτεχνική δημιουργία.
Γι' αυτήν τη βδομάδα έχουν προγραμματιστεί οι εξής προφεστιβαλικές:
- Στο ΙΑ ΤΕΛ Περιστερίου, στις 10 μμ (ΤΟ Νυχτερινών Μαθητών) με θέμα: "Εργασιακές σχέσεις και ανεργία".
- Στη ΣΕΛΕΤΕ με θέμα: "Ανεργία - ρατσισμός". Η εκδήλωση θα ξεκινήσει στις 12.30 μ.μ. με αγώνα σκάκι, συναυλία με ερασιτεχνικά συγκροτήματα και έκθεση βιβλίου και στις 6.30 μμ θα γίνει η συζήτηση.
- Στη Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης, με θέμα: "Παιδεία".
- Στους Αγίους Αναργύρους, στο νυχτερινό ΓΕΛ στις 9.30 μμ, με θέμα: "Εργασιακές σχέσεις και ανεργία".
- Στο Κάτω Χαλάνδρι, στις 7.00 μμ, με θέμα το ρατσισμό.
- Στο Χαϊδάρι, στην πλατεία Δάσους, με θέμα την παιδεία.
- Στο ΤΕΙ Πειραιά με θέμα: "Μέτωπο Παιδείας".
- Στη Νομική στο αίθριο της Νομικής (είσοδος από Μασσαλίας) στις 6 μ.μ. με θέμα: "Αυταρχισμός: Η κυβερνητική απάντηση στους λαϊκούς αγώνες". Η εκδήλωση περιλαμβάνει και έκθεση σκίτσου και φωτογραφίας.
Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ
"Το νέο σύστημα αξιολόγησης και εισαγωγής των μαθητών σε ΑΕΙ - ΤΕΙ είναι ένα πρωτοφανές σε ένταση και σκληρότητα σύστημα εξεταστικών δοκιμασιών, που αποσκοπεί στο δραστικό περιορισμό των νέων, που θα συνεχίσουν και θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στο Λύκειο και στο Πανεπιστήμιο.
Η ενίσχυση της ιδιωτικοποίησης, των εξεταστικών φραγμών, του άγχους και της έντασης, εξωθεί, πρώτα απ' όλους, τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων που στερούνται τις οικονομικές και γενικότερα κοινωνικές προϋποθέσεις, στην εγκατάλειψη του σχολείου και στην αβέβαιη περιπλάνηση ανάμεσα στη στενή κατάρτιση - μαθητεία και στην ανεργία.
Τα μέτρα της κυβέρνησης είναι βαθιά ταξικά. Οι μαθητές, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί, πάνω απ' όλους οι εργαζόμενοι, δεν πρέπει να περιμένουν την επαλήθευση αυτών των επιλογών.
Χρειάζεται από τώρα να ορθώσουν πλατύ μέτωπο αντίστασης, παρεμπόδισης και κατάργησής τους, ανοίγοντας το δρόμο για μια παιδεία που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες, για ενιαίο 12χρονο σχολείο γι' όλους αδιάκριτα τους νέους, για κατάργηση της παραπαιδείας και της ιδιωτικής εκπαίδευσης, για δικαίωμα στη μόρφωση και στην εργασία".
Με υψηλά ποσοστά συμμετοχής, που αγγίζουν και το 100%, συνεχίζεται για 3η μέρα η απεργία των έκτακτων εκπαιδευτικών των ΤΕΙ.
Χτες, ο Σύλλογος Εκτακτου Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΤΕΙ Αθήνας πραγματοποίησε δίωρη κατάληψη (10 π.μ.-12 μ.) των διοικητικών υπηρεσιών του ΤΕΙ, ενώ στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση στα γραφεία του συλλόγου, με θέμα την αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε σχέση με τη γενικότερη θεώρηση του θεσμού των εκτάκτων εκπαιδευτικών. Στη σύσκεψη πήραν μέρος μέλη του συλλόγου των εκτάκτων εκπαιδευτικών, ο πρόεδρος του ΤΕΙ Αθήνας Δ. Νινιός,ο αντιπρόεδρος Χ. Κεχαγιάς,ο Γιάννης Φεργάδης,διευθυντής του τμήματος Διοίκησης και Οικονομίας, καθώς και εκπρόσωποι εκτάκτων εκπαιδευτικών από το ΤΕΙ Ιωαννίνων. Ο πρόεδρος του Συλλόγου Αρ. Κοντογεώργης επισήμανε την ανάγκη επαναφοράς της μισθολογικής αντιστοίχισης με τις βαθμίδες του μόνιμου προσωπικού των ΤΕΙ, που καταργήθηκαν με το Ν. 2413/96.
Η Καλή Αλισανδράτου,μέλος του ΔΣ του Συλλόγου, τόνισε ότι η μεταρρύθμιση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ξεκινάει με απορύθμιση. "Δεν μπορούμε να μιλάμε για αύξηση του αριθμού των εισακτέων, τη στιγμή που δεν υπάρχει υποδομή για να λειτουργήσουν τα τμήματα στο ΤΕΙ, ενώ εκκρεμεί η κάλυψη στοιχειωδών θεσμικών και οικονομικών αιτημάτων 4.650 εκτάκτων καθηγητών", είπε η Κ. Αλισανδράτου. Τη συμπαράστασή του εξέφρασε ο Δ. Νινιός.
Οι έκτακτοι εκπαιδευτικοί δηλώνουν αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις, με απεργίες μέσα στην εξεταστική του Ιουνίου, ενώ δε θα παραδώσουν τη βαθμολογία, σε περίπτωση που το υπουργείο Παιδείας δε συμπεριλάβει τα αιτήματά τους στο νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση με ειδική τροπολογία.
Ολοκληρώθηκε χτες η διανομή καρτών στους 130 από τους 186 συνολικά αντιπροσώπους που εκλέχθηκαν από τους Φοιτητικούς Συλλόγους για το Συνέδριο της ΦΕΑΠΘ. Δυστυχώς όμως, δεν έγινε δυνατή η συγκρότηση του σώματος του Συνεδρίου, εξαιτίας της απουσίας των αντιπροσώπων της ΠΑΣΠ, της ΔΑΠ και της Ενωσης Ανεξαρτήτων, οι οποίοι μέχρι στιγμής μόνο στα λόγια ενδιαφέρονται για τη διεξαγωγή του συνεδρίου. Νέα προσπάθεια θα γίνει σήμερα, δεδομένου ότι αύριο Πέμπτη θα πρέπει να κλείσουν οι εργασίες του Συνεδρίου με την εκλογή του νέου 15μελούς Κεντρικού Συμβουλίου της ΦΕΑΠΘ.
Η ΠΚΣ, με όσες δυνάμεις διαθέτει, δίνει τη μάχη για να γίνει το Συνέδριο, να ανοίξει ο διάλογος και να μπουν οι στόχοι δράσης του φοιτητικού κινήματος το επόμενο διάστημα απέναντι στην ολομέτωπη επίθεση της κυβέρνησης και στην πορεία διάλυσης της δημόσιας και δωρεάν παιδείας.
Σήμερα προσέρχονται στις κάλπες οι φοιτητές που διαμένουν στις Εστίες για την ανάδειξη νέου ΔΣ του Συλλόγου. Η ΠΚΣ διεκδικεί την ψήφο των οικοτρόφων φοιτητών, έχοντας δείξει την αγωνιστική της συνέπεια όλο το προηγούμενο διάστημα. Στόχος είναι να διατηρήσει την πρωτιά στις έδρες και να αυξήσει παραπέρα τη δύναμή της, ώστε ο Σύλλογος να πάρει αγωνιστικό και διεκδικητικό χαρακτήρα. Να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και μέσα από την οργάνωση συντονισμένων και μαζικών αγώνων να πρωτοστατήσει και να μπλοκάρει εφαρμογή της πολιτικής που χτυπάει το δικαίωμα στη δωρεάν σίτιση και στέγαση και γενικότερα το δικαίωμα στη μόρφωση.