- Το ρόλο του λεγόμενου ενιαίου λυκείου ως μηχανισμού ταξικής διαλογής και την απάτη της ελεύθερης πρόσβασης, ήρθε να επιβεβαιώσει η χτεσινή ανακοίνωση από τον υπουργό Παιδείας του σχεδίου... - 1998-05-20 00:00:00.0"/> - Το ρόλο του λεγόμενου ενιαίου λυκείου ως μηχανισμού ταξικής διαλογής και την απάτη της ελεύθερης πρόσβασης, ήρθε να επιβεβαιώσει η χτεσινή ανακοίνωση από τον υπουργό Παιδείας του σχεδίου... - 1998-05-20 00:00:00.0" /> Διαρκείς εξετάσεις - ένταση των ταξικών φραγμών | ΡΕΠΟΡΤΑΖ | ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 20 Μάη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Διαρκείς εξετάσεις - ένταση των ταξικών φραγμών
  • Στο πλαίσιο της γενικής αντιδραστικής μεταρρύθμισης στην εκπαίδευση, οι αλλαγές του τρόπου αξιολόγησης μαθητών στο Λύκειο και εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, που ανακοίνωσε χτες ο υπουργός Παιδείας
  • Μέτρα αποθάρρυνσης μαθητών να τελειώσουν το Λύκειο
  • Απάτη τα περί "ελεύθερης πρόσβασης", καθώς οι όροι γίνονται δυσμενέστεροι, ενώ θα ακολουθεί "φιλτράρισμα" μέσα στα Πανεπιστήμια

Το ρόλο του λεγόμενου "ενιαίου λυκείου" ως μηχανισμού ταξικής διαλογής και την απάτη της "ελεύθερης πρόσβασης", ήρθε να επιβεβαιώσει η χτεσινή ανακοίνωση από τον υπουργό Παιδείας του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση των μαθητών στο Λύκειο και της Υπουργικής Απόφασης για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Οι μαθητές του Λυκείου θα βρεθούν στα γρανάζια του άγχους και οι γονείς με το χέρι ακόμα πιο βαθιά στην τσέπη, προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις που γεννούν οι αυξημένες απαιτήσεις, καθώς μάλιστα καταργείται και ο θεσμός των μετεξεταστέων.

Η σημαντική αύξηση των εξετάσεων σε περισσότερα μαθήματα, στα οποία θα εξετάζονται οι μαθητές σε πανελλαδικό επίπεδο, ανοίγει διάπλατα τα δρόμο για την ακόμα μεγαλύτερη άνθηση της παραπαιδείας καθώς οι μαθητές θα τρέξουν στα φροντιστήρια όχι μόνο για να αντεπεξέλθουν στις εξετάσεις, αλλά και για να κατανοήσουν το δαιδαλώδες σύστημα. Οι ταξικοί φραγμοί υψώνονται τώρα ακόμα περισσότερο καθώς, όπως φαίνεται, λίγοι θα μπορούν να τελειώνουν το Λύκειο ενώ ακόμα λιγότεροι θα εισάγονται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με την οποία η λυκειακή βαθμίδα συνδέεται ακόμα στενότερα.

Την αντίδρασή της στα όσα εξαγγέλθηκαν εξέφρασε χτες η ΟΛΜΕ. "Το διαφημιζόμενο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών όχι μόνο διατηρεί αλλά επαυξάνει με βάρβαρο τρόπο τον εξεταστικό χαρακτήρα του. Το Λύκειο χάνει την οριακή σημερινή μορφωτική του αυτονομία, συντρίβεται κάτω από το βάρος ενός απρόσωπου και πολυδαίδαλου λαβύρινθου", τονίζει το ΔΣ της ΟΛΜΕ σε σχετική ανακοίνωσή του. Η ΟΛΜΕ, τονίζεται, έχει εντάξει το θέμα του εξεταστικού συστήματος στα ζητήματα αιχμής των κινητοποιήσεων του κλάδου, απαιτώντας από την κυβέρνηση να αποσυρθεί το "απαράδεκτο" ΠΔ και να ξεκινήσει διάλογος "για μια συνολική πολιτική που θα κατοχυρώνει τη δωδεκάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και το δικαίωμα στη μόρφωση για όλους, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις".

Διαδοχικές κρίσεις από την Α Λυκείου

Στη μετατροπή του Λυκείου σε εξεταστικό κέντρο από την πρώτη στιγμή κιόλας μέρα που θα πατήσει ο μαθητής το πόδι του σε αυτό, οδηγεί το νέο σύστημα αξιολόγησης που περιέχεται στο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος. Ανάμεσα σε άλλα καταργείται η δεύτερη ευκαιρία, ενώ ο αγώνας για την απόκτηση του απολυτηρίου και κατά συνέπεια η είσοδος στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ξεκινά πολύ νωρίτερα, από την Α Λυκείου, και περνά μέσα από αλλεπάλληλες εξεταστικές δοκιμασίες.

Τα κύρια χαρακτηριστικά του νέου συστήματος αξιολόγησης συνοψίζονται στα εξής:

  • Κατάργηση των τριών τριμήνων και αντικατάστασή τους με δύο τετράμηνα.
  • Καθιερώνονται "υποχρεωτικά" διαγωνιστικά τεστ στην Α Λυκείου στα οποία το υπουργείο επιχειρεί να δώσει χαρακτήρα βοηθητικό, στην πραγματικότητα όμως υπηρετούν το "φιλτράρισμα" και την αποθάρρυνση των "κακών μαθητών" από την πρώτη κιόλας στιγμή
  • Διατηρείται η κλίμακα αξιολόγησης από το 0 έως το 20 στην προφορική βαθμολογία και στη βαθμολογία των τετραμήνων, αλλά καθιερώνεται εκατοντάβαθμη κλίμακα για τη βαθμολόγηση των γραπτών των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων
  • Αν η διαφορά της βαθμολογίας των τετραμήνων από τη βαθμολογία των γραπτών εξετάσεων είναι μεγαλύτερη από 3 μονάδες, ο βαθμός των τετραμήνων προσαρμόζεται στο γραπτό με τη μείωση ή αύξησή του κατά το μισό της σχετικής διαφοράς, ελαττωμένης κατά τρία
  • Καταργείται ο θεσμός των μετεξεταστέων
  • Τα θέματα των εξετάσεων στην Α τάξη καθορίζονται από τους καθηγητές που διδάσκουν σε αυτή. Στη Β τάξη καθορίζεται κατάλογος θεμάτων από τον οποίο επιτροπές ανά Λύκειο επιλέγουν θέματα με βάση συγκεκριμένες προδιαγραφές. Κατ' εξαίρεση το έτος 1998 - '99 θα ισχύσει μεταβατική περίοδος που τα θέματα θα είναι κοινά για όλα τα Λύκεια και στη Β τάξη. Στη Γ τάξη τα θέματα θα είναι κοινά για όλα τα Λύκεια και θα επιλέγονται από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων.
  • Ο τελικός βαθμός σε κάθε μάθημα προκύπτει από τη διαίρεση του αθροίσματος των βαθμών των δύο τετραμήνων και του διπλάσιου του βαθμού των γραπτών εξετάσεων διά του τέσσερα
  • Σύμφωνα με όσα αναφέρει το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, για την εξαγωγή του βαθμού του απολυτηρίου του "ενιαίου λυκείου" ο γενικός Μέσος Ορος της Β τάξης πολλαπλασιάζεται επί 3 και ο γενικός Μέσος Ορος της Γ τάξης πολλαπλασιάζεται επί 7. Τα δύο γινόμενα προστίθενται και το άθροισμα διαιρείται διά 10.
  • Σε περίπτωση που οι μαθητές δεν είναι ικανοποιημένοι από το βαθμό του απολυτηρίου τους μπορούν να ζητήσουν να τους χορηγηθεί προσωρινό αποδεικτικό σπουδών που ισχύει για ένα έτος και δίνει τη δυνατότητα συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Πώς προάγονται οι μαθητές

Στην Α Λυκείου ο μαθητής προάγεται αν έχει γενικό μέσο όρο σε όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα 10 και μέσο όρο 10 στα εξής μαθήματα γενικής παιδείας: Αρχαία και Νέα Ελληνικά, Ιστορία, Μαθηματικά, Φυσική και ΧημείαΣτη Β Λυκείου προάγεται αν έχει μέσο όρο σε όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα 10, μέσο όρο στα μαθήματα κατευθύνσεων 10 καθώς και στα εξής μαθήματα γενικής παιδείας: Αρχαία και Νέα Ελληνικά, Ιστορία, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία.

Στη Γ Λυκείου ο μαθητής παίρνει απολυτήριο αν έχει μέσο όρο 10 σε όλα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και μέσο όρο 10 στα μαθήματα γενικής παιδείας: Ελληνική Γραμματεία, Νεότερη Ελληνική Ιστορία, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Φυσική και Βιολογία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ