ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 20 Γενάρη 1999
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Συμπαρατασσόμαστε στον αγώνα των μαθητών

Επιτροπή Πρωτοβουλίας Στήριξης του Αγώνα των Μαθητών, συγκροτήθηκε από 38 συνδικαλιστές, ανθρώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των Γραμμάτων και των Τεχνών

Να αφήσει την αδιαλλαξία και τον αυταρχισμό και να δεχτεί τα δίκαια αιτήματα των μαθητών, καλεί την κυβέρνηση η Επιτροπή Πρωτοβουλίας Στήριξης του Αγώνα των Μαθητών, που συγκροτήθηκε από 38 συνδικαλιστές, ανθρώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς και προσωπικότητες από το χώρο των Γραμμάτων και των Τεχνών. Με κείμενο που υπογράφουν, δηλώνουν ότι συμπαρατάσσονται στον αγώνα των μαθητών, υπογραμμίζουν ότι το ζήτημα της δημόσιας παιδείας αφορά πρώτα και κύρια την εργατική τάξη και όλους τους εργαζόμενους, καταγγέλλουν και καταδικάζουν τη μαύρη προπαγάνδα, την τρομοκρατία, τους εκβιασμούς και τους φασιστικού τύπου κοινωνικούς αυτοματισμούς, που χρησιμοποιεί η κυβέρνηση και επισημαίνουν ότι το μεγαλείο του αγώνα των μαθητών έγκειται στο ότι παλεύουν τον κυβερνητικό εκπαιδευτικό αυταρχισμό με συλλογικές δημοκρατικές διαδικασίες, με ωριμότητα και υπευθυνότητα, που ξαφνιάζει ή μάλλον τρομάζει όλους εκείνους που ήθελαν αυτή τη γενιά χαμένη. Ολόκληρο το κείμενο της Επιτροπής Πρωτοβουλίας Στήριξης του Αγώνα των Μαθητών έχει ως εξής:

"Εμείς, που υπογράφουμε παρακάτω, θέλουμε με αυτή μας την πράξη να επισημάνουμε ότι:

1. Το ζήτημα της δημόσιας παιδείας είναι ζήτημα που αφορά πρώτα και κύρια την εργατική τάξη και όλους τους εργαζόμενους, γιατί από αυτήν εξαρτάται η συνολική κατάστασή τους. Αφορά κατ' επέκταση την κοινωνική και οικονομική εξέλιξη, το παρόν και το μέλλον του τόπου μας, αφορά την υπόστασή μας ως λαού, το νέκρωμα ή την αναγέννηση και δημιουργική ανάπλαση του πολιτισμού μας και των αξιών της συλλογικότητας, της αλληλεγγύης, της αγωνιστικότητας, της αξιοπρέπειας και της διαφύλαξης και ανάτασης των καλύτερων παραδόσεων του λαού μας.

2. Ολα αυτά τα ιδανικά και τις αξίες, η κυβέρνηση, δυστυχώς, τα απαξιώνει με τη λεγόμενη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και βάζει στη θέση τους τα νέα "ιδανικά" και τις "μεγάλες ιδέες" της ΕΕ και της ΟΝΕ, τη λεγόμενη ελεύθερη, δηλαδή ασύδοτη αγορά εργασίας, τον ατομικισμό, τον αναχωρητισμό, την κατάργηση κάθε συλλογικού και ατομικού εργασιακού, κοινωνικού δικαιώματος, τη μερικοποίηση, ελαστικοποίηση της εργασίας και της ζωής των εργαζομένων, προς χάρη της αύξησης των υπερκερδών των ισχυρών του χρήματος.

3. Αυτή η ζοφερή προοπτική υπηρετεί η εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης, μέσα και από τους αντιλαϊκούς νόμους 2525 και 2640, που με τις πολλαπλές, στείρες, αντιπαιδαγωγικές εξετάσεις σε πολυάριθμα μαθήματα, επιδιώξει την εκδίωξη των μαθητών νωρίς - νωρίς από τις πρώτες τάξεις του λυκείου στον Καιάδα του απασχολήσιμου (από τους 120.000 μαθητές που είναι σήμερα στο λύκειο, η κυβέρνηση, όπως η ίδια ομολογεί, θα τις κατεβάσει στις 80.000), της "ελεύθερης αγοράς" εργασίας, ως φθηνό εργατικό δυναμικό στα νύχια των εκμεταλλευτών.

Ετσι επιχειρείται η χειραγώγηση, όχι μόνο των μαθητών που γεμάτοι άγχος "θα τρέχουν και δε θα φτάνουν" για ένα άπιαστο όνειρο, αλλά και των γονιών τους, που θα ζητιανεύουν δεύτερη και τρίτη εργασία - με ότι αυτό συνεπάγεται αν τη βρουν - για να αντεπεξέλθουν στα πρόσθετα πολλαπλά έξοδα των φροντιστηρίων για όλα τα μαθήματα.

4. Αυτό τον κυβερνητικό εκπαιδευτικό μεσαίωνα, αντιπαλεύουν αποφασιστικά οι μαθητές, με αγώνες που αποφασίζουν μέσα από πρωτόγνωρες συλλογικές δημοκρατικές διαδικασίες, με ωριμότητα και υπευθυνότητα, που ξαφνιάζει ή μάλλον τρομάζει, όλους εκείνους που ήθελαν αυτή τη γενιά χαμένη.

Εύστοχα, οι μαθητές έχουν εντοπίσει τον πυρήνα αυτής της εκπαιδευτικής πολιτικής, που οξύνει και εντείνει τους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση και τον αντιπαλεύουν με πολύμορφες μαζικές κινητοποιήσεις.

5. Καταγγέλλουμε και καταδικάζουμε τη μαύρη προπαγάνδα, την τρομοκρατία, τους εκβιασμούς και τους φασιστικού τύπου κοινωνικούς αυτοματισμούς, που χρησιμοποιεί η κυβέρνηση μέσα από τους πολυποίκιλους μηχανισμούς της, ενάντια στον ελπιδοφόρο αγώνα των μαθητών.

Συμπαρατασσόμαστε σ' αυτόν τον αγώνα, που είναι το καλύτερο μάθημα υπερηφάνειας και αξιοπρέπειας, ενάντια στο μάθημα υποταγής και υποτέλειας της κυβέρνησης.

6. Καλούμε την κυβέρνηση να αφήσει την αδιαλλαξία και τον αυταρχισμό της και να δεχτεί τα δίκαια αιτήματα των μαθητών, για κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου και για υποχρεωτικό ενιαίο αυτοτελές 12χρονο σχολείο, που θα δίνει όλα τα εφόδια για τη ζωή και για παραπέρα ανώτατες σπουδές, αποσυνδεμένο από διαδικασίες εξετάσεων για τα ΑΕΙ - ΤΕΙ, που καταργούν την αυτοτέλειά του".

Ποιοι υπογράφουν

Οι 38 που συμμετέχουν στην Επιτροπή Πρωτοβουλίας Στήριξης του Αγώνα των Μαθητών και υπογράφουν το παραπάνω κείμενο είναι:

Ανδρέας Αβραμίδης μέλος ΔΣ ΕΚΑ, Δημήτρης Αγκαβανάκης μέλος ΕΕ ΑΔΕΔΥ, Λεων. Αυδής δημοτικός σύμβουλος Δήμου Αθήνας, Δημήτρης Βανδώρος πρόεδρος Συνδικάτου Οικοδόμων, Δημήτρης Βαρελάς πρόεδρος Ομοσπονδίας Λογιστών, Αλέκος Βερναρδάκης συνδικαλιστής, Παναγιώτης Γαλανόπουλος μέλος ΔΣ ΓΣΕΒΕΕ, Γιώργος Γιώγος δήμαρχος Πετρούπολης, Τέλης Γόντικας οργανωτικός γραμματέας ΕΚΑ, Βασίλης Δημόπουλος μέλος του ΔΣ στο Δικηγορικό Σύλλογο Αθήνας, Θύμιος Ευθυμίου πρόεδρος ΟΕΚΙΔΕ, Ανδρέας Ζαζόπουλος πρόεδρος Ομοσπονδίας Οικοδόμων, Χάρης Ζαχαρόγιαννης πρόεδρος ΕΙΝΑΠ, Νίκος Ζώτος μέλος ΓΣ ΑΔΕΔΥ, Μαρίκα Θωμαδάκη αναπληρώτρια καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών, Λιάνα Κανέλλη δημοσιογράφος, Γιώργος Κατημερτζής δήμαρχος Καισαριανής, Χρήστος Κατσιώτης μέλος ΕΕ ΓΣΕΕ, Στρατής Κουνιάς πανεπιστημιακός, Μανώλης Μαθιουδάκης ΔΣ ΠΟΕΣΥ, Γιώργος Μαυρίκος αντιπρόεδρος ΓΣΕΕ, Εύα Μελά πρόεδρος Εικαστικού Επιμελητηρίου, Δημήτρης Μπαρτζιώκας αναπληρωτής καθηγητής ΕΜΠ, Διονύσης Μπονάτσος ερευν. Β Βαθμού ΕΚΕΦΕ Δημοκρίτου, Παναγιώτης Μπότσης πρόεδρος Ομοσπονδίας Φαρμάκου, Γιώργος Μπουλούγαρης πρόεδρος Σωματείου Εργαζομένων Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών, Δημήτρης Πάνου ταμίας Ομοσπονδίας Εργαζομένων Καπνοβιομηχανιών, Αλέξης Παπαϊωάννου επίκουρος καθηγητής ΕΜΠ, Θανάσης Παφίλης γγ ΕΕΔΥΕ, Παναγιώτης Σινιόρος επίκουρος καθηγητής ΤΕΙ Πειραιά, Παναγιώτης Σοφός γγ ΕΚΑ, Γιάννης Σταυρόπουλος μέλος ΕΕ ΓΣΕΕ, Χριστίνα Τσεντούρου πρόεδρος Συνδικάτου Ενδυσης, Αθανάσιος Τσιαμπατζής τακτικός καθηγητής ΤΕΙ Πειραιά, Δημήτρης Φέτσης μέλος ΔΣ ΓΣΕΕ, Νίκος Φωτιάδης επίκουρος καθηγητής ΤΕΙ Πειραιά, Χάρης Χαλβατζόγλου πρόεδρος ΟΒΣΑ και Δημήτρης Χατζηχαριστός τακτικός καθηγητής ΤΕΦΑΑ.

Στο πλευρό των μαθητών

Μήτσος Κασόλας συγγραφέας

"Οι καταλήψεις των μαθητών δείχνουν για άλλη μια φορά ποια πρέπει να είναι η κατεύθυνση της Παιδείας, για να υπάρξουμε μέσα σε έναν ασφυκτικά ανταγωνιστικό κόσμο ως Ελληνες με τη γλώσσα μας, που σημαίνει το πρόσωπό μας".

Στρατής Κουνιάς καθηγητής Πανεπιστημίου Αθήνας, αντιπρόεδρος ΕΕΔΥΕ

"Οι σύγχρονες επιστημονικές και τεχνολογικές εξελίξεις γίνονται μέρος της καθημερινής μας ζωής, είναι σημαντικές και γρήγορες. Για να τις κατανοήσουμε και να τις ελέγξουμε απαιτούνται όλο και περισσότερες γνώσεις, αλλιώς θα γίνουμε υποχείρια ολίγων τεχνοκρατών. Απαιτούνται, επομένως και ανάλογες αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα. Ολο και περισσότεροι θα έχουν πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σε ποια όμως κατεύθυνση και ποιοι θα ωφεληθούν από τις αλλαγές στην Παιδεία;

Η νέα παγκοσμιοποίηση και η οικονομία της αγοράς που προς το παρόν έχουν κυριαρχήσει σε παγκόσμιο επίπεδο, θέλουν την επιστήμη και την τεχνολογία για δικό τους όφελος. Πλατιά λαϊκά στρώματα μπαίνουν στο περιθώριο, το χάσμα πλούσιων και φτωχών διαρκώς αυξάνει, για εξοπλισμούς ξοδεύονται περισσότερα χρήματα από κάθε άλλη φορά. Η ανεργία, ιδιαίτερα της νεολαίας, έχει ξεπεράσει τα ανεκτά επίπεδα.

Κατά τη γνώμη μου, η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση είναι η αφορμή για τις μεγάλες κινητοποιήσεις, οι νέοι αντιδρούν στο βάρβαρο σύστημα που επέρχεται. Οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις απαιτούν γενναίες αυξήσεις για την παιδεία και ιδιαίτερα ένα χρονικό ορίζοντα για να εφαρμοστούν, κάτι που δεν πρόσεξε ή δε θέλησε να κατανοήσει η κυβέρνηση. Λέμε ναι στην πρόοδο, που δίνει ίσες ευκαιρίες σε όλους και όχι μόνο στους έχοντες και κατέχοντες".

Σωτηρία Λεονάρδου τραγουδίστρια

"Κατ' αρχήν συμφωνώ με την κίνηση των παιδιών σαν στάση απέναντι στα πράγματα που είναι κλειστά σήμερα για τους ανθρώπους, οι οποίοι κάνουν σαν να μην συμβαίνει τίποτα. Τα παιδιά λένε ότι συμβαίνει. Επανερχόμαστε σε ένα σύστημα που θα πρέπει να πληρώνεις για να σπουδάσεις, ένα σύστημα που μας γυρίζει πίσω, δηλαδή. Εγώ που αγαπώ και χαίρομαι με την εφηβεία, το θεωρώ σωστό αυτό που κάνουν. Θα πρέπει όμως να είναι προσεκτικοί και να μην παρασύρονται από προβοκάτσιες".

Γιάννης Μαρκόπουλος συνθέτης

"Η ελληνική νεολαία ζητάει με τα αιτήματά της μια πιο ουσιαστική παιδεία και συνάμα ζητά τη δικαίωσή της στον αγώνα για μια καλύτερη και ποιοτικά διαφοροποιημένη ζωή. Είναι γεγονός ότι σε όλη τη χώρα χρειάζεται μια ανακύκλωση των σημαντικότερων ιστορικών, κοινωνικών δικαιωμάτων που αφορούν όχι μόνο τη νεολαία αλλά και όλους μας, με μια θα έλεγα πιο σύγχρονη μορφή, ώστε να μην παρουσιάζεται αυτό το χάσμα μεταξύ μιας βιαστικής κυβερνητικής γραμμής για να επιβληθεί μια μεταρρύθμιση και μεταξύ μιας νεολαίας που έχει φτάσει ήδη αρκετές φορές σε απόγνωση, αγγίζοντας καμιά φορά και ακραίες καταστάσεις".

Μίλτος Πασχαλίδης τραγουδιστής

"Είμαι υπέρ των μαθητικών κινητοποιήσεων. Ακούω από διάφορους ότι τα παιδιά θέλουν να κάνουν χαβαλέ. Ακουσα όλες αυτές τις μέρες, και στη Βουλή, ότι οι μαθητές δεν έχουν πρόταση. Και γιατί θα πρέπει τα 16χρονα παιδιά να έχουν πρόταση όταν οι ίδιοι οι εθνοπατέρες δεν έχουν πρόταση; Αν κάτι με ενοχλεί στις καταλήψεις, είναι η ελλιπής περιφρούρηση για τους εξωσχολικούς. Βέβαια τα ΜΜΕ επικεντρώνουν την προσοχή τους μόνο στις καταστροφές και αυτό είναι χυδαίο. Αλλά οι καταστροφές με πληγώνουν. Αν είναι να γκρεμίσουμε κάτι από την Παιδεία, αυτό δεν είναι οι καρέκλες και τα βιβλία αλλά όλα τα "ντουβάρια" που τόσα χρόνια ταλαιπωρούν την Παιδεία. Είναι αστείο το να στέλνεις εισαγγελείς και αστυνομία στα σχολεία. Το ίδιο και οι γονείς που ωρύονται μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες. Αν δεν είναι υποκινούμενοι είναι τουλάχιστον γελοίοι".

Γρηγόρης Πετρόπουλος οργ. γραμ. της ΕΕΔΥΕ, πρόεδρος Συλλόγου Φυσικοθεραπευτών

"Ενα από τα αιτήματα του ελληνικού φιλειρηνικού κινήματος είναι περισσότερες δαπάνες για την Παιδεία κι όχι για ΝΑΤΟικούς εξοπλισμούς. Οταν μάλιστα το ποσό που απαιτείται για τους ΝΑΤΟικούς εξοπλισμούς, αγγίζει το ποσό των 4 τρισεκατομμυρίων δραχμών. Αυτό το ποσό καλείται να το πληρώσει ο ελληνικός λαός, σε μια περίοδο έντονης οικονομικής λιτότητας και ανεργίας. Γι' αυτούς τους εξοπλισμούς η ελληνική κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι είναι απαραίτητοι για την άμυνα της χώρας. Αυτό είναι ψευδέστατο γιατί δεν εξασφαλίζεται η εθνική μας κυριότητα στη συμμαχία του ΝΑΤΟ. Αυτό άλλωστε έχει αποδειχθεί πολλές φορές στο παρελθόν.

Την ίδια στιγμή οι δαπάνες στο χώρο της Παιδείας βρίσκονται στο χαμηλό ποσοστό του 4% εδώ και αρκετά χρόνια. Καθηγητές δεν υπάρχουν, δε διορίζονται για να καλύψουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες, δεν υπάρχει η κατάλληλη κτιριακή υποδομή, ούτε εποπτικά μέσα τα οποία είναι ανύπαρκτα και τα σχολικά βιβλία είναι υποτυπώδη. Το να μιλάει κανείς για εκπαιδευτική μεταρρύθμιση ή για αλλαγή στην παιδεία, με αυτά και μόνο τα δεδομένα, είναι τουλάχιστον προσβολή της νοημοσύνης των μαθητών και γενικότερα του ελληνικού λαού. Υπό αυτή την έννοια ο αγώνας του μαθητικού κινήματος είναι δίκαιος και το φιλειρηνικό κίνημα έχει εκφράσει και εκφράζει τη συμπαράστασή του".

Ψηφίσματα συμπαράστασης
  • Τις απόπειρες ποινικοποίησης των μαθητικών αγώνων, αλλά και τους "αγανακτισμένους" πολίτες, που δημιουργούν προβλήματα στα σχολεία, καταδικάζει με ψήφισμά του το Δημοτικό Συμβούλιο Πετρούπολης και καλεί την κυβέρνηση να συναισθανθεί τις ευθύνες της και να σταματήσει την επίδειξη αδιαλλαξίας απέναντι στους μαθητές.

Οπως επισημαίνεται στο ψήφισμα, που εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία, είναι στο χέρι της κυβέρνησης να δώσει άμεση λύση στο πρόβλημα με την αναστολή του Ν. 2525/97 και με το να ξεκινήσει διάλογο με όλη τη σχολική κοινότητα για την κατάρτιση νέου νομοσχεδίου.

"Ο σημερινός αγώνας των μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών γίνεται για την υπεράσπιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Για να μη μετατραπεί το κοινωνικό αγαθό της μόρφωσης σε εμπόρευμα, που πουλιέται και αγοράζεται, για να μην υψωθούν νέα εμπόδια στην προσπάθεια του λαού να μορφώσει τα παιδιά του", υπογραμμίζεται στο ψήφισμα του Δήμου Πετρούπολης.

  • Η κατάργηση του Ν. 2525/97 και του νόμου για τα ΤΕΕ, καθώς και η ανάγκη για ουσιαστικό διάλογο, "στη βάση της πραγματικής αναβάθμισης της Παιδείας, χωρίς ταξικούς φραγμούς, με παράλληλη υποστήριξη της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης", είναι οι δύο βασικοί άξονες του ψηφίσματος, που εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία, στις 13 Γενάρη, από το Δημοτικό Συμβούλιο Αρτεμισίου Ζακύνθου.
  • Το κλίμα τρομοκρατίας που έχουν επιβάλει στα σχολεία του Δήμου Αγίων Αναργύρων οι δημοτικοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας, καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η "Δημοτική Αναγέννηση Αγίων Αναργύρων".Χαιρετίζει το μεγαλειώδη αγώνα των μαθητών ενάντια στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και τάσσεται στο πλευρό του μαθητικού κινήματος, που παλεύει για δημόσια δωρεάν Παιδεία.
  • Η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Αθηνών με ανακοίνωσή της καταδικάζει τις αυταρχικές μεθόδους της κυβέρνησης. "Οι επαγγελματίες, βιοτέχνες και έμποροι στηρίζουμε και στεκόμαστε αλληλέγγυοι στις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις των μαθητών, που παλεύουν για να υπάρξουν ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση", επισημαίνει σε ανακοίνωσή της.
  • Η Δ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής, με ψήφισμά της, χαιρετίζει "τον αγώνα των μαθητών κατά των αντιεκπαιδευτικών νόμων, που επιδιώκουν να περιορίσουν το δικαίωμα της μόρφωσης σε ένα προκαθορισμένο αριθμό νέων". Καταγγέλλει σε όλους τους καθηγητές τον υφυπουργό Παιδείας, "που επιχειρεί προσωπικά να τρομοκρατήσει διευθυντές και καθηγητές για να καλύψει το δικό του τρόμο από τους αγώνες της εκπαιδευτικής κοινότητας" και καλεί όλους τους καθηγητές να δραστηριοποιηθούν για μια καλύτερη Παιδεία μέσα από τις διαδικασίες του κλάδου.
  • Το Παράρτημα Οικοδόμων Ευόσμου χαιρετίζει το δίκαιο αγώνα των μαθητών, τονίζοντας ότι είναι ένας αγώνας δίκαιος, που τους καθιστά υπερήφανους, από τη στιγμή που οι νέοι βγαίνουν στο δρόμο και διεκδικούν το δικαίωμα στη μόρφωση. Γι' αυτό και καλούν όλους τους εργαζόμενους και το λαό να στηρίξει αυτόν τον αγώνα.
  • Ο Σύλλογος Βοηθών Φαρμακείων και Φαρμακοϋπαλλήλων Νομού Αττικής - Πειραιά και Νήσων καταγγέλλει την κυβέρνηση, "που χρησιμοποιεί όλο και περισσότερα αντιδραστικά μέτρα, τα οποία είναι καταδικασμένα από τον ελληνικό λαό, για να συντρίψει κάθε μαθητική αντίσταση".
  • Θερμό χαιρετισμό στους αγωνιζόμενους μαθητές των γυμνασίων και λυκείων της χώρας απευθύνει η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Εργαζομένων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), τονίζοντας ότι είναι ένας αγώνας για τη διασφάλιση του δικαιώματός τους στη μόρφωση και ενάντια στη μετατροπή τους σε φτηνή εργατική δύναμη στην υπηρεσία του πολυεθνικού κεφαλαίου.
ΔΑΣΚΑΛΟΙ - ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
Αγωνιστικές διαθέσεις και απεργίες

Απεργία στις 25 Γενάρη και τρίωρες στάσεις εργασίας αύριο αποφάσισαν οι δάσκαλοι

Η διάθεση της βάσης των εκπαιδευτικών - καθηγητών και δασκάλων - να συντονίσουν τα βήματά τους με τους αγωνιζόμενους μαθητές ενάντια στη "μεταρρύθμιση" κυριάρχησε τόσο στην προχτεσινή γενική συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ της χώρας, όσο και στη χτεσινή σύσκεψη των προέδρων των Διδασκαλικών Συλλόγων της χώρας.

Το ΔΣ της ΔΟΕ, μετά τη σύσκεψη με τους προέδρους των Διδασκαλικών Συλλόγων, αποφάσισε τελικά να προχωρήσει αύριο, 21 Γενάρη, σε τρίωρες στάσεις εργασίας τις τρεις τελευταίες ώρες του πρωινού κύκλου και τις τρεις πρώτες του απογευματινού, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να διευκολυνθούν να συμμετάσχουν στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στην Αθήνα και όπου αλλού διοργανωθούν. Για τις 25 Γενάρη, το ΔΣ της ΔΟΕ κήρυξε 24ωρη απεργία με συμμετοχή στα όποια συλλαλητήρια διοργανωθούν. Οι νέες γενικές συνελεύσεις των διδασκαλικών συλλόγων και η γενική συνέλευση προέδρων δεν προσδιορίστηκαν χρονικά.

Φάνηκε πάντως ότι όσο κι αν κάποιες συνδικαλιστικές ηγεσίες προσπαθούν να δημιουργήσουν αναχώματα στο μέτωπο εκπαιδευτικών μαθητών, "σέρνονται" σε κινητοποιήσεις κάτω από την πίεση του κλάδου, που - όπως φάνηκε χτες -συνειδητοποιεί ότι η νίκη των μαθητών αποτελεί νίκη όλης της εκπαίδευσης και σε μία περίοδο που η κυβέρνηση δεν έχει διέξοδο από τις κινητοποιήσεις στην παιδεία.

Η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών" προτείνει να οριστούν ως ημερομηνίες γενικών συνελεύσεων των συλλόγων 26, 27 και 28 Γενάρη και ολομέλεια προέδρων στις 29 Γενάρη, με πρόταση στις γενικές συνελεύσεις για 48ωρες ή τριήμερες απεργίες επαναλαμβανόμενες ανά βδομάδα ή ανά 15ήμερο με συλλαλητήρια την πρώτη μέρα και γενικές συνελεύσεις τη δεύτερη.

Οι καθηγητές είχαν ήδη αποφασίσει στην προχτεσινή γενική συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ να προχωρήσουν σε δύο 24ωρες απεργίες στις 21 και 25 Γενάρη και στη συνέχεια γενική συνέλευση προέδρων, η ακριβής ημερομηνία της οποίας δεν έχει προσδιοριστεί χρονικά. Επίσης σήμερα και την Παρασκευή πραγματοποιούν δίωρες στάσεις εργασίας τις πρώτες ώρες κάθε κύκλου, προκειμένου να αντιμετωπίσουν οι καθηγητές τις όποιες προσπάθειες τρομοκράτησης.

Οι πρόεδροι των ΕΛΜΕ της χώρας μετέφεραν την αγωνιστική διάθεση που κυριαρχεί στη βάση και που φάνηκε ότι ξεπερνούσε κατά πολύ την πρόταση που ψήφισε η πλειοψηφία στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, ανεξάρτητα αν διάφοροι λόγοι δεν επέτρεψαν να περάσει τελικά η πρόταση για τριήμερες απεργίες. Πάντως η βάση έστειλε το μήνυμά της στο ΔΣ της ΟΛΜΕ για την επικείμενη συνεδρίασή του ώστε να διαμορφώσει εισήγηση, ενόψει και της επόμενης γενικής συνέλευσης των προέδρων των ΕΛΜΕ.

ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Κορυφαίο πολιτικό θέμα το ζήτημα της παιδείας

Θέση στο θέμα της ποινικοποίησης των μαθητικών αγώνων πήρε για πρώτη φορά ο συνδικαλιστικός φορέας των δικηγόρων. Ο Δικηγορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης,ο δεύτερος μεγαλύτερος στη χώρα, τονίζει ότι κανένας Ελληνας πολίτης δεν έχει δικαίωμα να είναι αδιάφορος και ουδέτερος για αυτά που διαδραματίζονται στο χώρο της παιδείας και κάνει σαφές πως είναι καθαρά πολιτικό θέμα και δεν μπορεί να λυθεί με εισαγγελικές παρεμβάσεις. Συγκεκριμένα, ο ΔΣΘ αναφέρει στο ψήφισμά του:

"Το ζήτημα της παιδείας είναι ένα κορυφαίο πολιτικό θέμα και πρέπει να αντιμετωπιστεί με πολιτικά μέσα και μόνο. Οι εισαγγελικές παρεμβάσεις είτε αυτεπάγγελτα, είτε κατόπιν μηνύσεων και η άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας σε βάρος των μαθητών που βρίσκονται σε κινητοποιήσεις διεκδικώντας δημόσια και δωρεάν παιδεία, είναι ανεπίτρεπτες και καταδικαστέες.

Τα θέματα παιδείας ως θέματα γενικότερου ενδιαφέροντος και εθνικής σημασίας, πρέπει να αντιμετωπιστούν και να λυθούν με ουσιαστικό και εξαντλητικό διάλογο επί ίσοις όροις, εθνικό διακομματικό διάλογο, χωρίς μέτρα και χειρισμούς από την πλευρά της κυβέρνησης που οδηγούν στην όξυνση της κρίσης που ήδη υπάρχει".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ