ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 12 Ιούλη 2007
Σελ. /28
Εκπτώσεις και στην τέχνη!

Επτά πάλι οι ταινίες και αυτή την εβδομάδα! Η εξής μία: «Ο Κολλητός μου», του Πατρίς Λεκόντ. Μια ενδιαφέρουσα συζήτηση γύρω από την αλλοτρίωση του σημερινού ανθρώπου και την έλλειψη κάθε προσωπικής επαφής (φιλία). Αντε, το πολύ δύο: Το αμαρτωλό (ωμό πορνό, κατά πολλούς) και πολυσυζητημένο διανοουμενίστικο φιλμ του Βαλέριαν Μπόροβζικ «Το Κτήνος» (1975). Αντε, με μεγάλη ανοχή, τρεις: Το άτολμο, «Μια υπέροχη Μέρα», των Λιβανέζων Τζοάνα Χατζηθωμά - Κχαλίλ Τζοϊρέιγκ. Κυρίως για το χώρο που διαδραματίζεται (Λίβανος).

Μετά ακολουθούν οι... εκπτώσεις. Εκπτώσεις σε όλα τα επίπεδα. Μια άνευρη γαλλική κοινωνική τσαχπινιά (κομεντί, στα... καθ' ημάς) του Τιερί Κλιφά «Family Hero». «88 Λεπτά», πριν οι κακοί εκτελέσουν τον Αλ Πατσίνο! «Δράστης» της ταινίας ο σκηνοθέτης και πρόεδρος του Συμβουλίου του Αμερικάνικου Ινστιτούτου Κινηματογράφου, Τζον Αβνετ!

Και οι εκπτώσεις συνεχίζονται με το μεταφυσικό θρίλερ, του Μέναν Γιάπο, «Εμμονή». Μια ταραγμένη γυναίκα βλέπει εφιάλτες! Και κλείνουμε, σαν θεατές και σαν άνθρωποι, με το βίαιο βιντεοπαιχνίδι του Μάικλ Μπέι, «Transformers». Καλοί και κακοί άνθρωποι, καλά και κακά ρομπότ γίνονται μπάχαλο!

ΠΑΤΡΙΣ ΛΕΚΟΝΤ
Ο κολλητός μου

Η ταινία διαφημίζεται σαν κωμωδία. Θα μπορούσε, όμως, με την ίδια ευκολία να χαρακτηριστεί δράμα ή ακόμα και τραγωδία! Ενας ώριμος άντρας, πετυχημένος επαγγελματικά, γοητευτικός, σχεδόν ...τέλειος, ανακαλύπτει ότι, τελικά, είναι μόνος του! Γύρω του, βέβαια, υπάρχουν άνθρωποι, γυναίκα, γυναίκες, ...παιδί, συνεργάτες, γνώριμοι, πελάτες, ...όμως κανένας από αυτούς που τον περιτριγυρίζουν, και περιτριγυρίζει, δεν είναι ...κολλητός του! Αυτό που λέμε φίλος!

Εντάξει, ας μη φτάσουμε στις ...ακρότητες του Ομήρου, στη φιλία ανάμεσα στον Αχιλλέα και τον Πάτροκλο, τους οποίους μνημονεύει από σπόντα η ταινία, και ας περιοριστούμε στα καθ' ημάς! Σε μια απλή, έστω, φιλία. Να μπορούμε, δηλαδή, σε κάποια ώρα ανάγκης, σε ακατάλληλη ώρα, αν το επιβάλλουν οι συνθήκες, τρεις το πρωί για παράδειγμα, να μη διστάσουμε να σηκώσουμε το τηλέφωνο. Και, βέβαια, να συναντήσουμε προθυμία!

Αν είμαστε ειλικρινείς, λίγοι, πολλοί λίγοι, ελάχιστοι από εμάς, από τους σύγχρονους ανθρώπους της πόλης, από τους αλλοτριωμένους καταναλωτές και ψηφοφόρους, μπορούμε να δηλώσουμε φωναχτά πως διαθέτουμε τέτοια πολυτέλεια! Και αυτό δεν είναι κωμωδία, είναι δράμα, είναι, στ' αλήθεια, τραγωδία!

Αυτό το πολύ σοβαρό θέμα, λοιπόν, βάζει η ταινία. Και το βάζει με αρκετά έξυπνο τρόπο. Δεν το κάνει μελό. Προσπαθεί να το κρατήσει στο επίπεδο της παρατήρησης. Ο θεατής, ανάλογα με τις εμπειρίες του και τις ελλείψεις του, είναι σίγουρο, θα βγάλει τα συμπεράσματά του. Βγαίνοντας από την αίθουσα θα κάνει τους απολογισμούς του.

Οσο δεν του έμπαινε το ερώτημα, δεν είχε πρόβλημα ο ήρωάς μας! Ηταν τόσο πολυάσχολη η ζωή του (ποιου δεν είναι;) που δεν το σκεφτόταν. Κάποια μέρα, όμως, περισσότερο από αστείο, χρειάστηκε να απαντήσει... Δυστυχώς, αποδείχτηκε πως δεν είχε φίλους. Ηταν απόλυτα μόνος! Πουθενά ο Πάτροκλος! Μόνος κατάμονος ο Αχιλλέας. Μόνος κατάμονος ο καθένας μας!

Και ωστόσο, όπως αποδείχτηκε, άλλωστε, και στην ταινία, τα πράγματα δεν είναι μη αναστρέψιμα! Ο άνθρωπος, σαν είδος, δεν έχασε ακόμα την ικανότητα να δημιουργεί φίλους, να συνάπτει φιλία. Τα συναισθήματά του δεν έχουν στεγνώσει. Φτάνει, βέβαια, να αλλάξει συμπεριφορά. Να πάψει να τρέχει πίσω από το χρήμα. Να σταματήσει να συμπεριφέρεται σαν έμπορος! Γίνεται, όμως, αυτό σε μια εμπορευματική κοινωνία; Σε μια καπιταλιστική κοινωνία; Οπου όλα μπαίνουν κάτω από τους νόμους της αγοράς; Οπου όλα μετρούνται με το χρήμα;

Οχι, βέβαια, δε γίνεται! Και εκεί είναι το δράμα. Γιατί η προϋπόθεση για να κρατηθεί ο άνθρωπος άνθρωπος είναι να υπάρχει, να ζει, μέσα σε ανθρώπινη κοινωνία. Σε ανθρώπινη κοινωνία, η οποία θα μαθαίνει στα μέλη της, θα εκπαιδεύει τα μέλη της να συμπεριφέρονται σαν άνθρωποι! Και μια τέτοια κοινωνία, δυστυχώς, δεν υπάρχει. Πρέπει να τη φτιάξει ο ίδιος ο άνθρωπος, αν θέλει να είναι πραγματικός άνθρωπος! Και να έχει φίλους!..

Βέβαια, η ταινία δε βάζει τέτοια ζητήματα! Δε θέλει, φαίνεται, να «βαρύνει» το θέμα. Πού να μπλέκει, τώρα, σε πολιτικές αναλύσεις! Ωστόσο, για την τιμή των όπλων, κάνει κάποιες νύξεις, κυρίως λεκτικές. Κριτικάρει και αποδίδει ευθύνες στη γενική αγοραπωλησία, που διέπει την κοινωνία. Μαλώνει και καταγγέλλει τον ήρωα για τη συμπεριφορά του. Που είναι μέρος αυτού του συστήματος. Που έχει πάντα στο χέρι του ένα μπλοκ επιταγών και πιστεύει πως με αυτό θα τη βγάλει! Ομως, μέχρι εκεί... Τα υπόλοιπα, ας τα βρει μόνος του ο θεατής. Παρ' όλα αυτά!..

Ο Φρανσουά πρέπει μέσα σε δέκα μέρες να αποδείξει πως έχει ...κολλητό! Εναν, τουλάχιστον, φίλο. Από το αδιέξοδο τον βγάζει ένας άγνωστος, μέχρι τώρα, ταξιτζής. Ο οποίος, τυχαία, γίνεται κοινωνός στο δράμα του. Ανάμεσα στον Φρανσουά και στον ταξιτζή θα αναπτυχθεί αυτό που έλειπε. Η φιλία. Μια πραγματική φιλία. Και ο Φρανσουά θα γνωρίσει (ο ταξιτζής ξέρει από φιλίες, έστω και αν έχει προδοθεί) αυτό που δεν είχε γνωρίσει ποτέ μέχρι σήμερα. Τη χαρά να έχει φίλο. Τη χαρά να παίρνει και να δίνει. Τη χαρά να θυσιάζει. Τη χαρά να θυσιάζονται για εκείνον.

Μια, με τον τρόπο της, τρυφερή ταινία. Η οποία, δυστυχώς για την ίδια, αδικεί τον εαυτό της, που δεν έψαξε βαθύτερα, σφαιρικότερα το θέμα. Και η οποία, όμως, ακριβώς γιατί είναι σοβαρό το θέμα που εξετάζει, αλλά και για τις καλλιτεχνικές αρετές της, την ερμηνεία των ηθοποιών, τη λειτουργική φωτογραφία, τη σωστή επιλογή των χώρων, το «κλασικό» μοντάζ, που διευκολύνει την ανάγνωση, παρακολουθείται με αρκετό ενδιαφέρον. Και δεν είναι λίγες οι φορές που προσφέρει αληθινή και ανυπόκριτη συγκίνηση.

Παίζουν: Ντανιέλ Οτέιγ, Ντάνι Μπουν, Ζουλί Γκαγιά.

ΒΑΛΕΡΙΑΝ ΜΠΟΡΟΒΖΙΚ
Το κτήνος

Δεν είναι καθόλου εύκολο να κατατάξεις την ταινία του Βαλέριαν Μπόροβζικ «Το Κτήνος». Να την πεις ταινία τέχνης, θέλει συζήτηση. Να την πεις πορνό, και εδώ σηκώνει κουβέντα... Πάντως, «Το κτήνος», δεν είναι «καθαρή» ταινία! Ο δημιουργός της είχε κατά νου και τις δυο παραπάνω παραμέτρους. Λειτούργησε σαν διχασμένη προσωπικότητα. Ο μισός, ο θετικός, ήταν καλλιτέχνης. Ο άλλος μισός, ο κακός, ήταν έμπορος και σκανδαλοποιός...

Ο κινηματογραφικός φακός είναι μαρτυριάρης! Σε εκθέτει! Ο Μπόροβζικ θεώρησε ότι θα μπορούσε να τον εξαπατήσει. Στην αλαζονεία του τον μεταχειρίστηκε αδέξια (μπρούτα) και εκείνος τον εκδικήθηκε. Κατέγραψε με απόλυτο ρεαλισμό, με απόλυτη ειλικρίνεια, ό,τι ο σκηνοθέτης επιθυμούσε. Ο πολύς «ρεαλισμός», όμως, η απόλυτα «ωμή» αλήθεια, αποστέρησε την τέχνη από τη διακριτικότητα. Στοιχείο πάνω από απαραίτητο σε ένα γνήσιο και καλό (θετικό) έργο τέχνης. (Η διακριτικότητα στην τέχνη, αφήνει περιθώρια στη σκέψη. Η ωμότητα επικοινωνεί μόνον μέσα από τα ένστικτα).

Αιδοία και πέη ζώων και ανθρώπων εμφανίστηκαν επανειλημμένα στις οθόνες. Επίσης, χιλιάδες φορές είδαμε σεξουαλικές περιπτύξεις! Οσες φορές, όμως, αυτές οι εικόνες χρησιμοποιήθηκαν για να σοκάρουν, το τελικό καλλιτεχνικό αποτέλεσμα μπήκε σε αμφισβήτηση. Η επιμονή του Μπόροβζικ να εστιάζει το φακό του στα γεννητικά όργανα και να παραμένει για πολύ ώρα πάνω σε αυτά, να καταγράφει με ωμότητα τα αποτελέσματα των οργασμών (ποταμοί σπερμάτων από το «κτήνος»), περισσότερο απ' ό,τι απαιτούσαν οι ανάγκες της ιστορίας του, σε πολλές στιγμές μετατρέπει το έργο του σε ένα εξεζητημένο πορνό, σε μια σκανδαλοθηρική ταινία.

Και να πεις πως δεν είχε θέμα; Είχε! Ο άνθρωπος, παρότι είχε καταφέρει να τιθασεύσει τα ένστικτά του, σε αντίθεση με τα άλλα ζώα, πολλές φορές λειτουργεί ακόμα σαν κτήνος στον έρωτα. Και ό,τι δεν μπορεί να το πραγματοποιήσει, το φαντασιώνεται! Ιδιαίτερα αυτός που είναι καταπιεσμένος, από τη θρησκεία, από την οικογένεια, από το κοινωνικό περιβάλλον, από την υποκρισία. Για να μην πω, πως ο καταπιεσμένος άνθρωπος είναι αυτός που λειτουργεί (και στον έρωτα) σαν κτήνος.

Η καλλιτεχνική πλευρά, η θετική πλευρά, του Βαλέριαν Μπόροβζικ, άγγιξε -και άνοιξε- πολλά τέτοια ζητήματα. Ζητήματα που απασχολούν τον άνθρωπο, ο οποίος, από τα πρώτα του βήματα ακόμα, ψάχνει εναγωνίως για να αναγνωρίσει τον εαυτό του. «Το Κτήνος» διαδραματίζεται στον 20ό αιώνα. Τα κοστούμια, οι χώροι, οι συμπεριφορές, όμως, σκόπιμα παραπέμπουν στο Μεσαίωνα... Αυτή η μικρή «απάτη» ήταν απαραίτητη για να έχει αληθοφάνεια η ιστορία. Παράλληλα είναι και ένας υπαινιγμός. Οτι αυτές οι συμπεριφορές, δεν αφορούν σε ανεπτυγμένες κοινωνίες, σε ανεπτυγμένα άτομα...

Παίζουν: Σίρπα Λάιν, Λισμπέθ Καζά, Πιερ Μπενεντετί, Γκάι Τρεγιάν, Ρολάντ Αρμουντέλ.

ΤΖΟΑΝΑ ΧΑΤΖΗΘΩΜΑ - ΚΧΑΛΙΛ ΤΖΟΪΡΕΪΓΚ
Μια υπέροχη μέρα

Η Μέση Ανατολή, ο Λίβανος, είναι, το δίχως άλλο, ένα καυτό σκηνικό, για να γυρίσεις ένα φιλμ. Οπου να πατήσεις, η γη είναι ποτισμένη με τραγικές ιστορίες. Το καυτό σκηνικό, όμως, για να ζωντανέψει, θέλει «αρετή και τόλμη». Και θέλει ο καλλιτέχνης, ο οποίος θα αποπειραθεί, να μην είναι, και να μη νιώθει επισκέπτης. Κάποιος, δηλαδή, που ήρθε να εποπτεύσει το χώρο και ύστερα να γυρίσει πίσω στον πολιτισμό (Γαλλία). `Η κάποιος που αποφάσισε να μείνει, αλλά έχει πάντα έτοιμο το διαβατήριό του. `Η, τέλος, κάποιος που βλέπει το ζήτημα της Μέσης Ανατολής, του Λίβανου, με τα μάτια του διανοούμενου κοσμοπολίτη...

Δεν ξέρω τι απ' όλα αυτά ισχύει για τους δυο σκηνοθέτες της «Υπέροχης Μέρας», όμως, σε όλη τη διάρκεια της προβολής, αλλά και όταν βγήκα από την αίθουσα, είχα την αίσθηση πως οι δημιουργοί γνώριζαν την αλήθεια, αλλά, για άγνωστους σε εμένα λόγους, αποκάλυψαν μόνον τις παρωνυχίδες της. Οι οποίες και αυτές είχαν ζουμί, όμως, ζουμί χωρίς πολιτικούς χυμούς, χωρίς πολιτικές αναλύσεις και ερμηνείες. Ζουμί συναισθηματικό. Το οποίο, φυσικά, όσο και να πιεις από αυτό, δεν ξεδιψάς. Γιατί το ζήτημα της Μέσης Ανατολής, του Λίβανου, είναι πολιτικό και μόνον πολιτικό.

Ο πατέρας έχει πέσει θύμα απαγωγής. Εχουν περάσει 15 χρόνια και δεν έχει δώσει σημάδια ζωής. Η γυναίκα του και ο γιος του, που στο μεταξύ έχει μεγαλώσει, αποφασίζουν, επιτέλους, να αποδεχτούν ότι ο άνθρωπός τους έχει για πάντα χαθεί. Με κρύα καρδιά φτάνουν στο δικαστήριο, για να κάνουν την απαραίτητη νομική πράξη.

Αυτό είναι το «στόρι» της ταινίας. Το πόσο δύσκολο είναι να «απαλλαγείς» από το ζωντανό (αφού δεν υπάρχει πτώμα) παρελθόν. Το πόσο δύσκολο είναι μια νομική πράξη, να δώσει τέλος σε όλα αυτά που σε δένουν με ανθρώπους και πράγματα. Που σε δένουν με τον άνθρωπο που αγάπησες σαν άντρα και σαν πατέρα. Με τον άνθρωπο που εξακολουθείς να αγαπάς, γιατί μόνον καλές αναμνήσεις έχεις από αυτόν.

Η ταινία παρακολουθεί τη γυναίκα και μάνα που νιώθει να την αναγκάζουν να ξεριζώσει την καρδιά της. Παρακολουθεί το γιο, ο οποίος, κολλημένος τόσο πολύ με το πρόβλημά του, δεν έχει μυαλό ούτε για τη μάνα του, που δίνει το δικό της αγώνα, ούτε ακόμα και για τη σχέση του με μια νεαρή Λιβανέζα, που πάει από το κακό στο χειρότερο...

Σας είπα είναι όλα εκεί! Αλλά είναι χωρίς «ψυχή». Και αυτό δεν αφορά μόνον το σενάριο, που πλησιάζει τα πράγματα χωρίς να τα πληγώσει και να πληγωθεί από αυτά. Είναι και η φόρμα, η οποία, και αυτή, είναι υπέρ του δέοντος αποστασιοποιημένη. O,τι συμβαίνει στην οθόνη νιώθεις να το βλέπεις με την ανάποδη από τα κιάλια. Τόσο απομακρυσμένο! Με την ανάποδη βλέπεις το Λίβανο να χάνεται, χωρίς πόλεμο, πια! Αφού η λιβανέζικη νεολαία έχει εξαμερικανιστεί. Ζει και κινείται μιμούμενη τους κυρίως υπεύθυνους! Τους Αμερικάνους! (Αυτή την πραγματικότητα η ταινία την καταγράφει σαν μοντερνισμό και ελευθερία. `Η, τέλος πάντων, σαν δεδομένο)!..

Και οι δυο σκηνοθέτες της ταινίας έχουν γεννηθεί στη Βηρυτό. Και οι δυο καταπιάνονται με το γράψιμο, τις ταινίες ντοκιμαντέρ, και, τώρα πια, με τις μεγάλου μήκους ταινίες με υπόθεση. Εργασίες τους έχουν παρουσιαστεί στην Οξφόρδη, στη Φραγκφούρτη, στο Αμστερνταμ, στο Παρίσι. Και οι δυο διδάσκουν στο ST Joseph University στη Βηρυτό (η Χατζηθωμά μαθήματα σεναρίου και ο Κχαλίλ αισθητική και πειραματικό βίντεο).

Παίζουν: Ζίαντ Σάαντ, Τζούλια Κάσαρ, Αλεξάντρα Κάχβαγκ.

ΤΙΕΡΙ ΚΛΙΦΑ
«Family hero»

Ο κόσμος ενός καμπαρέ δεν έχει κινηματογραφικό και, κατά κάποιον τρόπο, και κοινωνικό ενδιαφέρον; Εχει, βέβαια! Φτάνει να υπάρχει προσανατολισμός. Σκοπός γι' αυτό, που έχεις να πεις. Και στόχος! Στην περίπτωση του «Family Hero», όλα, δυστυχώς, είναι ατάκτως ερριμμένα! Ετσι, μέσα στο χάος που επικρατεί, χάνεται, όπως είναι φυσικό, και ό,τι καλό υπάρχει, αν, τελικά, υπάρχει κάτι καλό. Που δεν υπάρχει!

Ο Γκάμπριελ, ο οποίος με πολύ κόπο έστησε ένα καμπαρέ στη Νίκαια της Γαλλίας, παριστάνοντας τη γυναίκα, πεθαίνει! Τα παιδιά και οι δυο πρώην σύζυγοί του καταφθάνουν για την κηδεία. Οταν ανοίξουν τη διαθήκη, το καμπαρέ περνάει στα χέρια των παιδιών του. Το αγόρι της οικογένειας είναι γκέι και η κόρη δημοσιογράφος περιοδικών μόδας. Καλά το καταλάβατε. Το καμπαρέ θα το κρατήσει ο γκέι! (ποιο κοντά, λέγεται, στην «τέχνη»).

103 ολόκληρα λεπτά, κάτι μεταξύ κωμωδίας, δράματος, ηθογραφίας! Στο τέλος, βγαίνεις από την αίθουσα, όπως μπήκες και ακόμα χειρότερος. Καμία ανακούφιση! Ακόμα και τα «αισθαντικά» τραγούδια που ακούγονται από την Εμανουέλ Μπεάρ και την Κατρίν Ντενέβ δεν καταφέρνουν να σε γαληνέψουν!

Παίζουν: Κατρίν Ντενέβ, Εμανουέλ Μπεάρ.

ΤΖΟΝ ΑΒΝΕΤ
88 λεπτά

Πρώτα λυπάσαι για τον θαυμάσιο ηθοποιό. Τον Αλ Πατσίνο! Με τόσες εμπειρίες και τόσο ταλέντο στην πλάτη του και να είναι αναγκασμένος να υποστηρίζει πράγματα δεύτερης και τρίτης επιλογής! Μετά λυπάσαι για την πολύτιμη ώρα που σπατάλησες. 95 ολόκληρα πολύτιμα λεπτά!

Μεγάλος καθηγητής ψυχιατρικής (Αλ Πατσίνο) εργάζεται για το FBI. Κάποια μέρα παίρνει ένα μήνυμα στο κινητό του, που του λέει, «σε 88 λεπτά θα πεθάνεις»! Ο καθηγητής (γιατί άραγε;) κάνει στην άκρη το FBI και παίρνει τα πράγματα στα χέρια του. Και ενώ είναι ένα ερείπιο, γέρασε και ο Αλ Πατσίνο, είναι πια 68 χρόνων, εξακολουθεί να τρέχει και να αρέσει σαν τζόβενο! Ολους τους κατατροπώνει. Και οι γυναίκες να τρέχουν σαν τα πεκινουά πίσω του!

Με τέτοιες υπερβολές, νομίζω, δεν υπάρχουν περιθώρια για σοβαρή κουβέντα. Αλλη μια αμερικάνικη περιπέτεια, για να γεμίζουν τα ταμεία!

Παίζουν: Αλ Πατσίνο, Αλίσια Ουίτ, Εϊμι Μπρένεμαν, Ντέμπορα Κάρα Ούνγκερ, Λίλι Σομπιέσκι, Μπέντζαμιν Μακένζι, Γουίλιαμ Φορσάιθ.

ΜΕΝΑΝ ΓΙΑΠΟ
Εμμονή

Ο άντρας της Λίντας σκοτώνεται σε αυτοκινητικό δυστύχημα! Εκείνη δε θέλει να το πιστέψει (ήταν τόσο ευτυχισμένη μαζί του, με τα παιδιά τους). Το μυαλό της ταράζεται. Πράγματα ψεύτικα τα βλέπει σαν αληθινά και τα αληθινά σαν ψεύτικα. Δεν είναι τρελή, εμάς πάει (θέλει) να τρελάνει!

Παίζουν: Σάντρα Μπούλοκ, Τζούλιαν ΜακΜάχον, Νία Λονγκ, Κέιτ Νέλιγκαν.

ΜΑΪΚΛ ΜΠΕΪ
Transformers

Εχετε μπει ποτέ σε εργοστάσιο, που κόβει σίδερα; Σε εργοστάσιο, που πολτοποιεί λαμαρίνες; Σε ναυπηγεία, που βαράνε χιλιάδες ματζακόνια, μουγκρίζουν χιλιάδες τροχοί, βαράνε χιλιάδες βαριοπούλες; Κάπου, τέλος πάντων, που να χαλάει ο κόσμος; Ε, ό,τι ξέρετε μέχρι σήμερα από θόρυβο, ξεχάστε το! Μπαίνοντας στην αίθουσα, για να δείτε τους «Transformers», πρέπει, οπωσδήποτε, να φορέσετε ωτοασπίδες! Και αν σας το επιτρέπει ο γιατρός, πάρετε και έvα lexotanil των 5 mg. Η ταινία έγινε για να σας σπάσει τα νεύρα.

Καλά και κακά ρομπότ μεταμορφώνονται σε ό,τι βάλει ο νους σας, για να ξεγελάσουν τον εχθρό. Οι μάχες των σιδερικών δίνονται «στήθος με στήθος». Ο θόρυβος από τις προσκρούσεις δεν αντέχεται! Βγαίνοντας από την αίθουσα θεωρείς νεκροταφείο την Πανεπιστημίου! Μη με ρωτήσετε για υπόθεση και άλλα σχετικά με ταινίες. Οι «Transformers» δεν είναι κινηματογραφικό έργο. Είναι videogame.

Παίζουν: Σάια Λα Μπεφ, Μέγκαν Φοξ, Τζος Ντουχάμελ, Ταϊρίζ Γκίμπσον, Τζον Βόιτ, Τζον Ταρτούρο και χιλιάδες λαμαρίνες (ρομπότ).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ