ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 18 Ιούνη 2006
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Νέο πλήγμα στο εισόδημα των λαϊκών στρωμάτων

Από 5,7% έως και 102,7% κυμαίνονται οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων από την 1η Ιούνη

Το συνολικό κόστος των διακοπών επιβαρύνεται ακόμα περισσότερο από τις αυξήσεις μετά την απελευθέρωση. Η ανάγκη για λίγες μέρες ξεκούρασης σε κάποιο νησί γίνεται άπιαστο όνειρο για τη λαϊκή οικογένεια

Eurokinissi

Το συνολικό κόστος των διακοπών επιβαρύνεται ακόμα περισσότερο από τις αυξήσεις μετά την απελευθέρωση. Η ανάγκη για λίγες μέρες ξεκούρασης σε κάποιο νησί γίνεται άπιαστο όνειρο για τη λαϊκή οικογένεια
Μεγάλες αυξήσεις στα εισιτήρια των πλοίων της ακτοπλοΐας «βάζουν φωτιά» στις τσέπες του επιβατικού κοινού και μετατρέπουν την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα σε «κρουαζιέρα» πολυτελείας! Οι αυξήσεις αυτές θα επιφέρουν αλυσιδωτές επιπτώσεις σε βάρος των συνθηκών διαβίωσης των νησιωτών, αφού η ακρίβεια στα νησιά θα εκτιναχτεί στα ύψη, δίνοντας σφοδρό χτύπημα στο ήδη πενιχρό εισόδημα των κατοίκων τους. Από την άλλη, μετατρέπουν σε «όνειρο θερινής νυκτός» την προσδοκία συνολικά της εργατικής λαϊκής οικογένειας για διακοπές σε κάποιο από τα νησιά του Αιγαίου.

Οι ακτοπλόοι εφοπλιστές από την 1η Ιούνη άρχισαν να διαμορφώνουν τις τιμές κατά το δοκούν, αξιοποιώντας το καθεστώς της πλήρους ασυδοσίας που διαμορφώνει για λογαριασμό τους η αντεργατική, εφοπλιστόδουλη πολιτική που έχουν συναποφασίσει από κοινού ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και Ευρωπαϊκή Ενωση. Οι αυξήσεις αυτές αποτελούν μια πρώτη γεύση των όσων εφιαλτικών προμηνύονται γι' αυτό το καλοκαίρι, αλλά και γενικότερα, σε βάρος των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Στη ρότα του ΠΑΣΟΚ

Ειδικότερα, η κυβέρνηση της ΝΔ, συνεχίζοντας το «έργο» του ΠΑΣΟΚ και αξιοποιώντας τον κανονισμό 3577/92 που εξέδωσε η Ευρωπαϊκή Ενωση για να εξυπηρετήσει το εφοπλιστικό κεφάλαιο, προωθεί την πλήρη «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, δίνοντας στους ακτοπλόους εφοπλιστές το ένα προνόμιο μετά το άλλο. Στα πλαίσια αυτά ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης, από κοινού με τον υπουργό Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφη, εξέδωσαν υπουργική απόφαση για την «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών ναύλων. Μάλιστα, ήταν τόση η πρεμούρα της κυβέρνησης να προσφέρει τις υπηρεσίες της στους εφοπλιστές, ώστε προχώρησε πιο πέρα από τον κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ενωσης και «απελευθέρωσε» τα εισιτήρια και των πορθμειακών γραμμών!

Σύμφωνα με την απόφαση αυτή, οι ακτοπλοϊκές εταιρίες διαμορφώνουν πλέον την τιμολογιακή τους πολιτική «ανάλογα με τις ανάγκες τους», κάνοντας την τιμή των εισιτηρίων απρόσιτη για πολλούς και βέβαια διαψεύδοντας εντελώς τις δηλώσεις του Μ. Κεφαλογιάννη περί «λειτουργίας υγιούς ανταγωνισμού που θα καθηλώσει ή θα μειώσει τις τιμές». Ετσι όλες οι εταιρίες, είτε ακτοπλοϊκές είτε πορθμειακές, επέβαλαν τις πρώτες αυξήσεις σε εισιτήρια και ναύλα οχημάτων και έπεται συνέχεια. Οσο για τις δήθεν εκπτώσεις και προσφορές, που... ανακοινώθηκαν, αυτές αποτελούν χοντροκομμένη κοροϊδία. Είναι ενδεικτικό ότι η «Hellenic Seaways» έβαλε ως προϋπόθεση για ορισμένες εκπτώσεις ότι το εισιτήριο θα πρέπει να κλειστεί 15 μέρες πριν, να είναι με επιστροφή και μόνο καθημερινή...

Τα κέρδη των εφοπλιστών «ζημιά» για τους εργάτες

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι σήμερα το εισιτήριο της τρίτης θέσης για Σάμο είναι 29,50 ευρώ από 26,30 που ήταν μέχρι το τέλος του Μάη. Δηλαδή αυξήθηκε κατά 12,16%. Τώρα μια 4μελής οικογένεια για να ταξιδέψει προς Σάμο (χωρίς εισιτήριο επιστροφής) στην οικονομική θέση χωρίς κλίνη και να πάρει μαζί και το αυτοκίνητό της θα πρέπει να πληρώσει σε εισιτήρια 211,50 ευρώ. Αν θέλει κλίνη, καθώς το ταξίδι είναι περίπου 13 ώρες, θα ξεπεράσει τα 300!

Να σημειωθεί ότι τα εισιτήρια από τα νησιά προς Πειραιά είναι ακριβότερα από 1 έως και 3 ευρώ λόγω των αυξημένων λιμενικών τελών! Πέρσι το ταξίδι για Σάμο μαζί με κλίνη ήταν 245,50 ευρώ. Το καλοκαίρι του 2001 και λίγους μήνες πριν τεθεί σε εφαρμογή ο νόμος - εξάμβλωμα του ΠΑΣΟΚ 2932/2001 με τον οποίο άρχισε η εναρμόνιση του κανονισμού 3577 με την ελληνική νομοθεσία, για να ανοίξει ο δρόμος για τη σταδιακή «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, το εισιτήριο για Σάμο ήταν 3.500 δραχμές ή 10,27 ευρώ. Η σύγκριση της τιμής του 2001 και του 2006 δίνει ποσοστό αύξησης 187,24%!

Αντίστοιχα για Πάρο το εισιτήριο από 24 ευρώ που ήταν μέχρι τον περασμένο Μάη σήμερα είναι 25,50, που σημαίνει ποσοστό αύξησης 6,25%. Το 2001 το ταξίδι για Πάρο ήταν 3.700 δραχμές ή 10,85 ευρώ. Αύξηση 135%! Για Σαντορίνη από 27,80 ευρώ που ήταν η τιμή του εισιτηρίου το Μάη, τώρα είναι 29,50, αύξηση 6,11%. Το 2001 η τιμή του εισιτηρίου για αυτό το δρομολόγιο ήταν 5.400 δραχμές ή 15,84. Αύξηση 86,23% και πάει λέγοντας. Βέβαια, οι εργαζόμενοι και αυτή τη χρονιά ελέω της αντεργατικής πολιτικής που αποθρασύνει τους εργοδότες και της συμβιβασμένης πλειοψηφίας ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΑΠ της ΓΣΕΕ είδαν ξανά αυξήσεις κοροϊδίας, που φέτος μάλιστα έφτασαν τα... 77 λεπτά.

Δραματική είναι η κατάσταση και για τους εργαζόμενους που κατοικούν στα νησιά του Αργοσαρωνικού και τη Σαλαμίνα και δουλεύουν στην Αθήνα. Για παράδειγμα ένας εργαζόμενος για να έρθει στον Πειραιά από Αίγινα - το εισιτήριο από Πειραιά από 6 ευρώ διαμορφώθηκε στα 6,80 και στα 7 από Αίγινα για Πειραιά - και να επιστρέψει θέλει την ημέρα 13,80 ευρώ, στο 5ήμερο 69 και στο μήνα 276 ευρώ! Δηλαδή περίπου το μισό του κατώτερου μισθού!


Κείμενα:
Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ

ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Πλέουν σε... πελάγη κερδών

Η υπερεκμετάλλευση των ναυτεργατών, οι απανωτές αυξήσεις στα εισιτήρια αλλά και οι πλουσιοπάροχες επιδοτήσεις γεμίζουν τις τσέπες του εφοπλιστικού κεφαλαίου

Από όλες τις «πάντες» κερδίζουν οι ακτοπλόοι εφοπλιστές, την ίδια ώρα που οι ναυτεργάτες, μέσα από τη συναλλαγή εφοπλιστών και πλειοψηφίας της ΠΝΟ που αποτυπώθηκε και στην υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης, πήραν αύξηση στους μισθούς μόλις 4,5% για το 2006. Ταυτόχρονα, η ανεργία καλπάζει, τα πληρώματα δουλεύουν σε συνθήκες γαλέρας, καθώς η πλειοψηφία του ακτοπλοϊκού στόλου αποτελείται από πλοία παλιά και υποσυντήρητα, ενώ δίνουν μάχη για να διατηρήσουν όσες από τις κατακτήσεις τους έχουν απομείνει όρθιες από την εφοπλιστική επέλαση, να αντιμετωπίσουν το κλίμα της εφοπλιστικής τρομοκρατίας μέσα στα βαπόρια.

Τα κέρδη των μεγαλύτερων ακτοπλοϊκών εταιριών διαμορφώνονται ως εξής:

«Μινωικές Γραμμές»: Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της εταιρίας το 2005 κατέγραψε τον υψηλότερο κύκλο εργασιών από την ίδρυσή της, ύψους 204,2 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά της κέρδη αυξήθηκαν κατά 94,7% από το 2004 και ανήλθαν στα 17,6 εκατ. ευρώ από τα 9 εκατ. ευρώ του 2004.

«Hellenic Seaways» θυγατρική των «Μινωικών Γραμμών» (πλοιοκτήτρια του «ΣΑΜΙΝΑ»): Τα καθαρά της κέρδη ανήλθαν σε 2 εκατ. ευρώ ενώ το 2004 είχε παρουσιάσει ζημιές.

ΑΝΕΚ δηλαδή Ι. Βαρδινογιάννης: Τα κέρδη της αυξήθηκαν κατά 30% και έφτασαν τα 40,2 εκατ. ευρώ.

Η «Attica Group» (πρώην «Επιχειρήσεις Αττικής») του Π. Παναγόπουλου: Εμφάνισε... μείωση κερδών το 2005, καθώς ανήλθαν στα 28,1 εκατ. ευρώ από τα 35,6 εκατ. ευρώ του 2004. Ομως η ίδια κατέχει το 48,5% των μετοχών της «Blue Star» η οποία το 2005 κατέγραψε αύξηση των καθαρών κερδών κατά 66,4% σε σύγκριση με το 2004 και ανήλθαν στα 17,5 εκατ. ευρώ. Επίσης, ελέγχει και το 11% των «Μινωικών»...

Τα κέρδη αυτά προήλθαν πριν την «απελευθέρωση» των εισιτηρίων. Ομως πέρα από τα όσα κερδίζουν οι ακτοπλοϊκές εταιρίες από τις συνεχείς αυξήσεις στα εισιτήρια, η κυβέρνηση της ΝΔ με βάση το νόμο 2932 του ΠΑΣΟΚ για επιδότηση των εφοπλιστών και προκειμένου να καλυφθούν οι λεγόμενες ...«άγονες» γραμμές με «ζεστό» χρήμα από την τσέπη του εργαζόμενου λαού, τους έχει εξασφαλίσει για το 2006 επιδοτήσεις που θα ξεπεράσουν τα 50 εκατ. ευρώ, ενώ για την επόμενη 5ετία έχει εξαγγελθεί από το ΥΕΝ ότι οι επιδοτήσεις θα ξεπεράσουν συνολικά τα 300 εκατ. ευρώ!

ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ
ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΙΚΕΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ

(Πράξη δικαίου - Πράξη ειρήνης)

ΕΞΗΝΤΑ χρόνια έχουν περάσει, που πρωτόμπαινε το μεγάλο και πολύ σημαντικό θέμα των πολεμικών αποζημιώσεων καθώς και του κατοχικού δανείου που είχαν επιβάλει οι Γερμανοί κατακτητές. Μόλις είχαμε βγει από του πολέμου τη μεγάλη δοκιμασία και ζούσαμε με τους Αγγλους μια νέα, δεύτερη κατοχή.

Η ΕΛΛΑΔΑ κολυμπούσε στη φτώχεια και τη στέρηση. «Η πατρίδα μας, έγραφε τότε ο δημοσιογράφος Κώστας Βιδάλης στην "Ελεύθερη Ελλάδα" στη μεγάλη έρευνα, που έκανε η εφημερίδα το 1945, είναι χώρα ολοκληρωτικά κατεστραμμένη. Ο,τι έφτιαξε ο μόχθος και ο ιδρώτας του λαού το χάλασαν, το ερήμωσαν οι κατακτητές. Ο,τι υπήρχε στα σπίτια από πάππου προς πάππον πουλήθηκε, καταστράφηκε δεν υπάρχει πια. Ετσι, λοιπόν, μπαίνει το πρόβλημα να ανοικοδομηθεί ο τόπος για να ανοίξουν οι δουλιές, να ζήσει ο λαός... Να φτιάξουμε εκείνα, που κατάστρεψε ο κατακτητής και εκείνα, που χαλάσαμε εμείς για τη λευτεριά μας. Αν δεν μπει μπρος και μάλιστα γρήγορα, με ρυθμό ταχύ η ανοικοδόμηση, ο λαός μας κινδυνεύει να ξεπέσει στην εξαθλίωση και ο τόπος μας να γίνει προτεκτοράτο, αποικία, τόπος που θα βασιλεύει η φτώχεια και η κακομοιριά...».

ΑΠΟ τα μέσα της δεκαετίας του 1950 θ' αρχίσει ένας «μαραθώνιος» για τις πολεμικές αποζημιώσεις και το κατοχικό δάνειο. Βλέπεις, δεν ήταν μόνο η καταλήστευση της χώρας που είχε επιδοθεί η ορδή των ναζί. Είχαν και «πρόσθετες» ανάγκες και γι' αυτό ζητούσαν πιεστικά και δάνεια, τα οποία, όπως έλεγαν, θα το εξοφλούσαν σε σταθερό νόμισμα. Κι ο λογαριασμός που έγινε ανεβάζει το ποσό στα 45 εκατομμύρια χρυσές λίρες!!

ΠΟΛΛΕΣ οι Ερωτήσεις, που κατά καιρούς οι βουλευτές του ΚΚΕ έχουν αναπτύξει στη Βουλή. Είχε πει τότε ο Χ. Φλωράκης - για πρώτη φορά εγκαινιαζόταν η «ώρα του πρωθυπουργού», Δεκέμβρης 1990 (Κ. Μητσοτάκης) - πως δεν μπορεί στο όνομα οποιασδήποτε σκοπιμότητας να παραπέμπεται ένα τόσο μεγάλο θέμα εθνικής σημασίας στις ελληνικές «καλένδες», όπως είναι οι επανορθώσεις και να μένει με διάφορες δικαιολογίες ερμητικά κλειστό για 40 χρόνια...

ΣΤΗΝ ομιλία του ο Χ. Φλωράκης τόνιζε ότι η Ερώτηση έγινε «όχι για να κλείσουμε αλλά για να ανοίξουμε το μεγάλο αυτό θέμα, που με διάφορες δικαιολογίες μένει κλειστό».

ΑΝΑΛΗΨΗ πρωτοβουλιών για τις γερμανικές αποζημιώσεις ανακοίνωσε την περασμένη βδομάδα το ΚΚΕ, στη συνάντηση, που είχε αντιπροσωπεία του Κόμματος με επικεφαλής την Αλέκα Παπαρήγα, ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και τον Παναγιώτη Κοσιώνη βουλευτή του ΚΚΕ με αντιπροσωπεία του Εθνικού Συμβουλίου για τη διεκδίκηση των γερμανικών αποζημιώσεων, στην οποία συμμετείχαν ο Ευάγγελος Μαχαίρας, ο Δημήτρης Αλευρομάγειρος, ο Στέλιος Ζαμάνος και ο Χρήστος Τσιντζιλώνης.

ΠΑΡ' ΟΛΟ που έχουν περάσει δεκαετίες πολλές, συνεχίζει να μένει άλυτο το θέμα των γερμανικών αποζημιώσεων για τις μαρτυρικές πόλεις και τα χωριά, καθώς και το κατοχικό δάνειο. Το ζήτημα αυτό έθεσε η αντιπροσωπεία, κάνοντας επίσης αναφορά και στις αρπαγές των αρχαιοτήτων. Επισήμαναν τις ευθύνες, που βαρύνουν γι' αυτό όλες τις έως τώρα ελληνικές κυβερνήσεις καθώς και το γεγονός πως παρά το χρόνιο αίτημά τους δεν έχουν γίνει δεκτοί από τις ηγεσίες των κομμάτων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.

ΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ και την υποστήριξη του Κόμματος στα αιτήματα και τη δράση του Εθνικού Συμβουλίου εξέφρασε η αντιπροσωπεία του ΚΚΕ. Το ζήτημα των πολεμικών αποζημιώσεων δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται κάτω από το βάρος μιας ρουτίνας, που επιφέρει η μεγάλη χρονική απόσταση.

ΤΟ ΚΚΕ θα εξετάσει και θα αναπτύξει σειρά πρωτοβουλιών με σκοπό να αναδειχτεί το θέμα για να έρθει ξανά στην επικαιρότητα. Από τη στιγμή μάλιστα που τα γερμανικά δικαστήρια αρνούνται να εκδικάσουν ατομικές προσφυγές και το θεωρούν ως ζήτημα διακρατικών συμφωνιών, το ΚΚΕ θα κατευθύνει τις παρεμβάσεις του εκτός από το ελληνικό κοινοβούλιο και το ευρωκοινοβούλιο και προς άλλους διεθνείς οργανισμούς.

ΟΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ σκοπιμότητες, το πνεύμα δουλοφροσύνης και υποτέλειας δεν ανοίγουν προοπτική. Εξήντα χρόνια ανοιχτό το μεγάλο θέμα και αδικαίωτες οι θυσίες μας. Αυτοί που σκόρπισαν τον όλεθρο στην πατρίδα μας πρέπει να πληρώσουν. Η πληρωμή των αποζημιώσεων του κατοχικού δανείου του 1942 και η επιστροφή των αρχαιοτήτων, που άρπαξαν είναι διεκδίκηση εθνική και δεν έχει σήμαντρο παραγραφής.

ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Πρόταση διεξόδου για ναυτεργάτες και νησιώτες

Η ίδια η ζωή επιβεβαιώνει ότι όσο οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες θα είναι στα χέρια των εφοπλιστών, τόσο θα επιδεινώνεται η θέση των ναυτεργατών, των νησιωτών, συνολικά των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων. Αδιάψευστος μάρτυρας η συνεχής υποβάθμιση των θαλάσσιων μεταφορών, οι νέες δυσβάσταχτες αυξήσεις στα εισιτήρια, συνολικά η ένταση της επιθετικότητας των εφοπλιστών. Εντελώς αποθρασυμένοι από την πολιτική των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και Ευρωπαϊκής Ενωσης απαιτούν να καθορίζουν όπως και όποτε θέλουν τα δρομολόγια, την ακινητοποίηση των πλοίων, να επιβάλλουν οργανικές συνθέσεις τριτοκοσμικού τύπου στα ακτοπλοϊκά πλοία και πολλά ακόμα.

Απέναντι σε αυτή την κατάσταση, η «ΝΑΣ» και η αγωνιστική δημοτική Κίνηση «Πειραιάς Αναγέννηση», αναλαμβάνουν την πρωτοβουλία να εντείνουν τους αγώνες για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες προς όφελος του λαού. Την Τετάρτη 21 Ιούνη, στις 7 το απόγευμα, διοργανώνουν συγκέντρωση στο λιμάνι μπροστά στα πορθμεία του Αργοσαρωνικού.

Την ίδια ώρα η πλειοψηφία της ΚΕΔΚΕ, δηλαδή ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΝ, ψάχνει τρόπους για... σύμπραξη με τους εφοπλιστές, για να «λύσει» το ακτοπλοϊκό πρόβλημα! Οι δύο αγωνιστικοί συνδυασμοί, με την πρωτοβουλία τους, στέλνουν ταυτόχρονα το μήνυμα προς όλους τους εργαζόμενους, να καταδικάσουν με τους αγώνες και με την ψήφο τους, τους εκπρόσωπους των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΝ στην Τοπική και Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση.

Τα δύο αγωνιστικά ψηφοδέλτια και οι επικεφαλής τους, Γιάννης Μανουσογιαννάκης, υποψήφιος νομάρχης και η Ελπίδα Παντελάκη, υποψήφια δήμαρχος Πειραιά και βουλευτής του ΚΚΕ, καλούν όλους να αγωνιστούν για τη δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, κάτω από αυστηρό εργατικό, λαϊκό έλεγχο. Η επιστημονικά τεκμηριωμένη και επεξεργασμένη πρόταση έχει κατατεθεί από το ΚΚΕ, τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία, ενώ έχουν αρχίσει να συσπειρώνονται σε αυτήν δεκάδες μαζικοί φορείς των νησιών, αλλά και δήμοι. Και αυτό γιατί αποτελεί τη διέξοδο, την πραγματική λύση για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.

Στόχος του ΕΟΑΣ είναι η ολόπλευρη εξυπηρέτηση των θαλάσσιων συγκοινωνιακών - μεταφορικών αναγκών, η παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών, η βελτίωση της κατάστασης των ναυτεργατών, η προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Η συγκεκριμενη και μοναδικά φιλολαϊκή πρόταση απαιτεί αλλαγή του συσχετισμού δυνάμεων σε όφελος του λαού, επομένως και πολιτική πάλη για αλλαγές και ρήξεις στο επίπεδο της εξουσίας. Μόνο λαϊκή εξουσία που θα οργανώσει τη λαϊκή οικονομία μπορεί να κάνει λαίκή περιουσία την εφοπλιστική ιδιοκτησία προκειμένου οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες να είναι σε όφελος του λαού. Αποτελεί επομένως πόλο συσπείρωσης και κοινής δράσης γενικότερα του εργατικού λαϊκού κινήματος, στον αντιμονοπωλιακό αγώνα για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής.

Τα χρυσοφόρα σαπάκια

Την ίδια στιγμή που οι ακτοπλόοι εφοπλιστές βγάζουν «λεφτά με ουρά» και τα προνόμια υπέρ τους «πέφτουν βροχή», ο ακτοπλοϊκός στόλος συνεχώς λιγοστεύει, ενώ η συντριπτική του πλειοψηφία αποτελείται από πλοία υπερήλικα και κυρίως υποσυντήρητα. Φέτος έμειναν 77 ακτοπλοϊκά πλοία (δε συμπεριλαμβάνονται υδροπτέρυγα και παντόφλες) για να καλύψουν τις 240 ακτοπλοϊκές συνδέσεις (χώρια οι πορθμειακές). Πέρσι ήταν 90! Από τα 77 τα 25 (ποσοστό 32%) έχουν έτη ναυπήγησης από το 1971 ως το 1977! Ενδεικτικές περιπτώσεις το «ΜΑΡΙΝΑ» του Αγούδημου με έτος ναυπήγησης το 1971, το «ΝΟΝΑ ΜΑΙΡΗ» του Μανούση με έτος ναυπήγησης το 1972, και άλλα. Οχτώ κατασκευάστηκαν μεταξύ 1980 και 1986 και τα υπόλοιπα στην πλειοψηφία τους ταχύπλοα, που σημαίνει ότι καλύπτουν λίγες ανάγκες, έχουν κατασκευαστεί από το 1990 και μετά. Από αυτά, δεκατρία, επίσης, κυρίως ταχύπλοα, κατασκευάστηκαν από το 2000 και μετά, ενώ το «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ» και το ταχύπλοο «ΧΑΪ ΣΠΙΝΤ 5» έχουν έτος ναυπήγησης το 2005.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ