Κυριακή 18 Ιούνη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Νέο πλήγμα στο εισόδημα των λαϊκών στρωμάτων

Από 5,7% έως και 102,7% κυμαίνονται οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων από την 1η Ιούνη

Το συνολικό κόστος των διακοπών επιβαρύνεται ακόμα περισσότερο από τις αυξήσεις μετά την απελευθέρωση. Η ανάγκη για λίγες μέρες ξεκούρασης σε κάποιο νησί γίνεται άπιαστο όνειρο για τη λαϊκή οικογένεια

Eurokinissi

Το συνολικό κόστος των διακοπών επιβαρύνεται ακόμα περισσότερο από τις αυξήσεις μετά την απελευθέρωση. Η ανάγκη για λίγες μέρες ξεκούρασης σε κάποιο νησί γίνεται άπιαστο όνειρο για τη λαϊκή οικογένεια
Μεγάλες αυξήσεις στα εισιτήρια των πλοίων της ακτοπλοΐας «βάζουν φωτιά» στις τσέπες του επιβατικού κοινού και μετατρέπουν την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα σε «κρουαζιέρα» πολυτελείας! Οι αυξήσεις αυτές θα επιφέρουν αλυσιδωτές επιπτώσεις σε βάρος των συνθηκών διαβίωσης των νησιωτών, αφού η ακρίβεια στα νησιά θα εκτιναχτεί στα ύψη, δίνοντας σφοδρό χτύπημα στο ήδη πενιχρό εισόδημα των κατοίκων τους. Από την άλλη, μετατρέπουν σε «όνειρο θερινής νυκτός» την προσδοκία συνολικά της εργατικής λαϊκής οικογένειας για διακοπές σε κάποιο από τα νησιά του Αιγαίου.

Οι ακτοπλόοι εφοπλιστές από την 1η Ιούνη άρχισαν να διαμορφώνουν τις τιμές κατά το δοκούν, αξιοποιώντας το καθεστώς της πλήρους ασυδοσίας που διαμορφώνει για λογαριασμό τους η αντεργατική, εφοπλιστόδουλη πολιτική που έχουν συναποφασίσει από κοινού ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και Ευρωπαϊκή Ενωση. Οι αυξήσεις αυτές αποτελούν μια πρώτη γεύση των όσων εφιαλτικών προμηνύονται γι' αυτό το καλοκαίρι, αλλά και γενικότερα, σε βάρος των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Στη ρότα του ΠΑΣΟΚ

Ειδικότερα, η κυβέρνηση της ΝΔ, συνεχίζοντας το «έργο» του ΠΑΣΟΚ και αξιοποιώντας τον κανονισμό 3577/92 που εξέδωσε η Ευρωπαϊκή Ενωση για να εξυπηρετήσει το εφοπλιστικό κεφάλαιο, προωθεί την πλήρη «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, δίνοντας στους ακτοπλόους εφοπλιστές το ένα προνόμιο μετά το άλλο. Στα πλαίσια αυτά ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης, από κοινού με τον υπουργό Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφη, εξέδωσαν υπουργική απόφαση για την «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών ναύλων. Μάλιστα, ήταν τόση η πρεμούρα της κυβέρνησης να προσφέρει τις υπηρεσίες της στους εφοπλιστές, ώστε προχώρησε πιο πέρα από τον κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ενωσης και «απελευθέρωσε» τα εισιτήρια και των πορθμειακών γραμμών!


Σύμφωνα με την απόφαση αυτή, οι ακτοπλοϊκές εταιρίες διαμορφώνουν πλέον την τιμολογιακή τους πολιτική «ανάλογα με τις ανάγκες τους», κάνοντας την τιμή των εισιτηρίων απρόσιτη για πολλούς και βέβαια διαψεύδοντας εντελώς τις δηλώσεις του Μ. Κεφαλογιάννη περί «λειτουργίας υγιούς ανταγωνισμού που θα καθηλώσει ή θα μειώσει τις τιμές». Ετσι όλες οι εταιρίες, είτε ακτοπλοϊκές είτε πορθμειακές, επέβαλαν τις πρώτες αυξήσεις σε εισιτήρια και ναύλα οχημάτων και έπεται συνέχεια. Οσο για τις δήθεν εκπτώσεις και προσφορές, που... ανακοινώθηκαν, αυτές αποτελούν χοντροκομμένη κοροϊδία. Είναι ενδεικτικό ότι η «Hellenic Seaways» έβαλε ως προϋπόθεση για ορισμένες εκπτώσεις ότι το εισιτήριο θα πρέπει να κλειστεί 15 μέρες πριν, να είναι με επιστροφή και μόνο καθημερινή...

Τα κέρδη των εφοπλιστών «ζημιά» για τους εργάτες

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι σήμερα το εισιτήριο της τρίτης θέσης για Σάμο είναι 29,50 ευρώ από 26,30 που ήταν μέχρι το τέλος του Μάη. Δηλαδή αυξήθηκε κατά 12,16%. Τώρα μια 4μελής οικογένεια για να ταξιδέψει προς Σάμο (χωρίς εισιτήριο επιστροφής) στην οικονομική θέση χωρίς κλίνη και να πάρει μαζί και το αυτοκίνητό της θα πρέπει να πληρώσει σε εισιτήρια 211,50 ευρώ. Αν θέλει κλίνη, καθώς το ταξίδι είναι περίπου 13 ώρες, θα ξεπεράσει τα 300!

Να σημειωθεί ότι τα εισιτήρια από τα νησιά προς Πειραιά είναι ακριβότερα από 1 έως και 3 ευρώ λόγω των αυξημένων λιμενικών τελών! Πέρσι το ταξίδι για Σάμο μαζί με κλίνη ήταν 245,50 ευρώ. Το καλοκαίρι του 2001 και λίγους μήνες πριν τεθεί σε εφαρμογή ο νόμος - εξάμβλωμα του ΠΑΣΟΚ 2932/2001 με τον οποίο άρχισε η εναρμόνιση του κανονισμού 3577 με την ελληνική νομοθεσία, για να ανοίξει ο δρόμος για τη σταδιακή «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, το εισιτήριο για Σάμο ήταν 3.500 δραχμές ή 10,27 ευρώ. Η σύγκριση της τιμής του 2001 και του 2006 δίνει ποσοστό αύξησης 187,24%!

Αντίστοιχα για Πάρο το εισιτήριο από 24 ευρώ που ήταν μέχρι τον περασμένο Μάη σήμερα είναι 25,50, που σημαίνει ποσοστό αύξησης 6,25%. Το 2001 το ταξίδι για Πάρο ήταν 3.700 δραχμές ή 10,85 ευρώ. Αύξηση 135%! Για Σαντορίνη από 27,80 ευρώ που ήταν η τιμή του εισιτηρίου το Μάη, τώρα είναι 29,50, αύξηση 6,11%. Το 2001 η τιμή του εισιτηρίου για αυτό το δρομολόγιο ήταν 5.400 δραχμές ή 15,84. Αύξηση 86,23% και πάει λέγοντας. Βέβαια, οι εργαζόμενοι και αυτή τη χρονιά ελέω της αντεργατικής πολιτικής που αποθρασύνει τους εργοδότες και της συμβιβασμένης πλειοψηφίας ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΑΠ της ΓΣΕΕ είδαν ξανά αυξήσεις κοροϊδίας, που φέτος μάλιστα έφτασαν τα... 77 λεπτά.

Δραματική είναι η κατάσταση και για τους εργαζόμενους που κατοικούν στα νησιά του Αργοσαρωνικού και τη Σαλαμίνα και δουλεύουν στην Αθήνα. Για παράδειγμα ένας εργαζόμενος για να έρθει στον Πειραιά από Αίγινα - το εισιτήριο από Πειραιά από 6 ευρώ διαμορφώθηκε στα 6,80 και στα 7 από Αίγινα για Πειραιά - και να επιστρέψει θέλει την ημέρα 13,80 ευρώ, στο 5ήμερο 69 και στο μήνα 276 ευρώ! Δηλαδή περίπου το μισό του κατώτερου μισθού!


Κείμενα:
Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ