Την ίδια στιγμή που οι ακτοπλόοι εφοπλιστές βγάζουν «λεφτά με ουρά» και τα προνόμια υπέρ τους «πέφτουν βροχή», ο ακτοπλοϊκός στόλος συνεχώς λιγοστεύει, ενώ η συντριπτική του πλειοψηφία αποτελείται από πλοία υπερήλικα και κυρίως υποσυντήρητα. Φέτος έμειναν 77 ακτοπλοϊκά πλοία (δε συμπεριλαμβάνονται υδροπτέρυγα και παντόφλες) για να καλύψουν τις 240 ακτοπλοϊκές συνδέσεις (χώρια οι πορθμειακές). Πέρσι ήταν 90! Από τα 77 τα 25 (ποσοστό 32%) έχουν έτη ναυπήγησης από το 1971 ως το 1977! Ενδεικτικές περιπτώσεις το «ΜΑΡΙΝΑ» του Αγούδημου με έτος ναυπήγησης το 1971, το «ΝΟΝΑ ΜΑΙΡΗ» του Μανούση με έτος ναυπήγησης το 1972, και άλλα. Οχτώ κατασκευάστηκαν μεταξύ 1980 και 1986 και τα υπόλοιπα στην πλειοψηφία τους ταχύπλοα, που σημαίνει ότι καλύπτουν λίγες ανάγκες, έχουν κατασκευαστεί από το 1990 και μετά. Από αυτά, δεκατρία, επίσης, κυρίως ταχύπλοα, κατασκευάστηκαν από το 2000 και μετά, ενώ το «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ» και το ταχύπλοο «ΧΑΪ ΣΠΙΝΤ 5» έχουν έτος ναυπήγησης το 2005.