ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 20 Γενάρη 1999
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Παλλαϊκός ο αγώνας για την Παιδεία

Χιλιάδες εργαζόμενοι, εκπαιδευτικοί, γονείς, διαδήλωσαν χτες στο κέντρο της Αθήνας, στέλνοντας τελεσίδικο μήνυμα: Είμαστε δίπλα στα παιδιά μας, συνοδοιπόροι και συναγωνιστές, για να καταργήσουμε τους δύο νόμους, να "φράξουμε" το δρόμο στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης

Εργάτες, εργαζόμενοι, συνδικαλιστές, συνταξιούχοι, εκπαιδευτικοί - αδιόριστοι και μη - και γονείς, όλοι χτες το βράδυ στο πλευρό των μαθητών. Ολοι παρόντες, για να στείλουν προς την κυβέρνηση το τελεσίδικο μήνυμα: "Τα παιδιά μας δεν είναι μόνα τους σ' αυτόν τον μεγαλειώδη αγώνα. Είμαστε δίπλα τους, συνοδοιπόροι και συναγωνιστές, για να καταργήσουμε τους δύο νόμους, να "φράξουμε" το δρόμο στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης".

Γέμισε με πάθος, γέμισε με πίστη, γέμισε με χιλιάδες κόσμο χτες αργά το απόγευμα η πλατεία Κάνιγγος. Ο λαός της Αθήνας, οι γονείς και οι μαθητές - ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα των ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΕΚΑ, του Συντονιστικού Σωματείων Αθήνας, των Ομοσπονδιών Γονέων Αθήνας και Πειραιά, του Συντονιστικού των Μαθητών και των αδιόριστων εκπαιδευτικών - κατέβηκαν στο χτεσινό συλλαλητήριο, με την ορμή και το πείσμα των νιάτων. Ενωσαν τις φωνές τους με τις καθαρές και αποφασισμένες φωνές των 16άρηδων, ένωσαν τις φωνές τους για να γίνουν ακόμα πιο δυνατά τα συνθήματα: "Δε θα περάσει" και "Αυτή η πολιτική, η αντιλαϊκή, μόνο με αγώνες θα ανατραπεί". Και όλοι μαζί έδωσαν την υπόσχεση πως αύριο Πέμπτη, θα είναι πάλι στους δρόμους, θα είναι πάλι κοντά στα παιδιά τους, που με τον αγώνα τους όλες αυτές τις μέρες "παραδίδουν μαθήματα" δύναμης, ήθους και αξιοπρέπειας.

Το χτεσινό συλλαλητήριο ξεκίνησε λίγο μετά τις 7 μ.μ. με το χαιρετισμό της Χριστίνας Τσεντούρου,προέδρου του Συνδικάτου Ιματισμού - Δέρματος. "Ο αγώνας για μόρφωση είναι ένα μόνο μέρος του αγώνα για το μεροκάματο, είναι ένα μόνο μέρος των αγώνων ενάντια στη σκληρή αντιλαϊκή πολιτική. Γι' αυτό σήμερα όλοι είμαστε εδώ, γι' αυτό και αύριο θα είμαστε πάλι δίπλα σας" είπε προς τους μαθητές η Χρ. Τσεντούρου.

Ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ Γρηγόρης Καλομοίρης,στη συνέχεια, επισήμανε πως μετά τις 24ωρες απεργίες που αποφασίστηκαν από τους καθηγητές, ο αγώνας για την κατάργηση των δύο εκπαιδευτικών νόμων γίνεται ακόμα πιο δυνατός. "Φυσικά και θέλουμε τα σχολεία μας ανοιχτά, μα περισσότερο απ' όλα θέλουμε σχολεία και συνειδήσεις ελεύθερες. Εμείς οι καθηγητές δε θα αφήσουμε τα όνειρα και τους οραματισμούς αυτής της γενιάς να πνιγούν απ' την αλαζονεία της εξουσίας", είπε χαρακτηριστικά.

Ο Γαβρίλος Τσαρκαντόγλου,εκ μέρους του Συντονιστικού των Μαθητών, τόνισε πως το ποτάμι του αγώνα των χιλιάδων μαθητών δεν πρέπει και δε θα γυρίσει πίσω, δήλωσε πως ο αγώνας τους θα συνεχιστεί με καταλήψεις και μπλόκα και προειδοποίησε τον κύριο Σημίτη και την κυβέρνηση πως οι μαθητικές κινητοποιήσεις θα είναι "μια μπουνιά που θα σπάσει το κεφάλι τους", ενώ στη συνέχεια διάβασε στους συγκεντρωμένους όλα τα αιτήματα των μαθητών.

Τη φράση του Γκαίτε "άξιος για λευτεριά και για ζωή είναι μόνο εκείνος που τις κατακτά καθημερινά", χρησιμοποίησε στο χαιρετισμό της η πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων Αθήνας Βάνα Τζιαντζή."Ολοι εμείς οι γονείς σήμερα παίρνουμε το πιο σοβαρό, ίσως, μάθημά μας απ' τα παιδιά μας και τον αγώνα τους" είπε χαρακτηριστικά.

Μετά το τέλος των ομιλιών διαβάστηκε το ψήφισμα της συγκέντρωσης, όπου μεταξύ άλλων τονίζεται πως η αδιαλλαξία της κυβέρνησης δεν είναι δείγμα δύναμης, αλλά αδυναμίας. Παράλληλα, υπογραμμίζεται πως οι μαθητές με τους μαζικούς αγώνες τους προαναγγέλλουν το ελπιδοφόρο μήνυμα της νίκης, ενώ καλούνται όλοι οι πολίτες σε επαγρύπνηση και σε λαϊκή συστράτευση στους αγώνες που εξελίσσονται. Στο χτεσινό συλλαλητήριο και στην πορεία που ακολούθησε παραβρέθηκε πολυμελής αντιπροσωπεία της ΚΕ του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον Κ. Παρασκευά,μέλος του ΠΓ.

Η πορεία

Νεανική, ζωντανή, μαχητική και αποφασιστική ήταν η πορεία που ξεκίνησε λίγο μετά τις 7.30 μ.μ. από την πλατεία Κάνιγγος. Η κεφαλή της πορείας, όπου δέσποζε το πανό του Συντονιστικού των Μαθητών, αναπτύχθηκε στην οδό Πατησίων και από κει, με συνθήματα και τραγούδια η πορεία συνέχισε το... δρόμο της, στην οδό Σταδίου. Πίσω απ' τους μαθητές ακολουθούσαν τα πανό εργατικών σωματείων, ομοσπονδιών και συλλόγων, ιδιαίτερα δυναμικοί φοιτητικοί και σπουδαστικοί σύλλογοι, τα μπλόκα των γονιών και των εκπαιδευτικών.

Για μια ακόμα φορά η πορεία "σημαδεύτηκε" από την ευρηματικότητα των συνθημάτων των μαθητών, αφού τώρα μετά το "Κάτσε καλά Γεράσιμε" ακούστηκε και το "Κάτσε καλά Χριστόδουλε". Οταν η πορεία έφτασε στη Βουλή, αντιπροσωπεία, αποτελούμενη από μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, παρέδωσε το ψήφισμα του χτεσινού συλλαλητηρίου.

Παραλειπόμενα της συζήτησης περί Παιδείας στη Βουλή

Στα πλαίσια μιας συζήτησης για την εκπαίδευση σε επίπεδο πολιτικό - κοινοβουλευτικό είναι δύσκολο να φωτιστούν όλες οι εκπαιδευτικές πτυχές, για λόγους υποκειμενικούς και αντικειμενικούς, μολονότι στην παρούσα περίσταση ειπώθηκαν αρκετά από τους πολιτικούς αρχηγούς (1). Με την επιφύλαξη ότι μπορεί να μου διέφυγε κάτι από την πολύωρη ακρόαση, καταγράφω κάποια επιμέρους θέματα, που νομίζω είναι σημαντικά για τη συνολική εκτίμηση της αντιδικίας, αλλά δεν επισημάνθηκαν στη Βουλή:

α. Τα εξεταζόμενα με Πανελλήνιες Εξετάσεις (γραπτές, απρόσωπες, με θέματα παρμένα από την Κεντρική Τράπεζα Ερωτήσεων) μαθήματα ορίζονταν αρχικά σε πέντε (2) και ξαφνικά έγιναν δεκατρία (3). Ποιοι λόγοι οδήγησαν σε αυτή την εκβάθυνση του Λαβύρινθου; Πάντως, χρονικά συνέπεσε η διεύρυνση αυτή με την προσθήκη μιας ώρας θρησκευτικών στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα των τάξεων Β και Γ Λυκείου, κάτι που δεν υπήρχε στο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος (4). Αν ληφθεί υπόψη η δημόσια επικουρία που πρόσφερε ο αρχιεπίσκοπος στον υπουργό υπέρ της "μεταρρύθμισης" (5), μπορεί κάποιος παρατηρητής να οδηγηθεί στην υπόθεση ότι η διεύρυνση από 5 σε 13 έγινε, για να περιληφθούν τα Θρησκευτικά στον κύκλο των εξεταζομένων! Κέρδος ή ζημιά για τη διαμόρφωση θρησκευτικής συνείδησης; Ως δάσκαλος ανθρωπιστικών Γραμμάτων προβλέπω το δεύτερο.

β. Ως μελετητής της Φιλοσοφίας της Εκπαίδευσης (6), όπου ανάμεσα στα άλλα ερευνάται και το πρόβλημα "Ελευθερίας της Συνείδησης",αναρωτιέμαι μήπως αυτή η εμπλοκή των θρησκευτικών στις εξετάσεις - κριτήρια σταδιοδρομίας των νέων δημιουργεί πρόβλημα παραβίασης του δικαιώματος ελευθερίας της συνείδησης και του σχετικού άρθρου του Συντάγματος. Πώς θα αντιδράσουν οι νέοι; Ως μελετητής της Ψυχολογίας και της Ιστορίας προβλέπω ότι θα αναζητήσουν δρόμο απελευθέρωσης (διέξοδοι υπάρχουν δύο, νομίζω: νόμιμη απαλλαγή από τις εξετάσεις και... διαγραφή από τη συνείδηση).

γ. Εγινε πολύς λόγος στη Βουλή γύρω από τον αριθμό 85.000, που υποτίθεται ότι τόσες θα είναι οι θέσεις στα Τριτοβάθμια Ιδρύματα Εκπαίδευσης κατά το 2000, έτος σωτήριο. Και διατυπώθηκαν ποικίλες απορίες γύρω από το αριθμητικό όριο: θα είναι επαρκείς οι θέσεις αυτές για τούτους και εκείνους και κάποιους άλλους; Νομίζω διέφυγαν κάποιες παράμετροι, για τις οποίες η Πυθία "ούτε λέγει, ούτε κρύπτει, αλλά σημαίνει" (6). Ποιες είναι αυτές; Νομίζω οι εξής:

  • Δικαιούχοι θα είναι μόνο οι κάτοχοι απολυτηρίου του νεοϊδρύτου ή νεοσύστατου Ενιαίου Λυκείου. Πόσοι; Κατά τη γνώμη μου - πρόβλεψη - λιγότεροι από 50.000. Γιατί;
  • Οι πολλοί που φοιτούν τώρα στο Λύκειο μπαίνουν ουσιαστικά σε Λαβύρινθο και... πάνω από τους μισούς δε θα βρίσκουν την έξοδο. (7)
  • Ενα ποσοστό, υπολογίζω 10 - 12%, βλέποντας την αναβίωση του Λαβύρινθου - Μινώταυρου, θα προτιμήσουν να στραφούν σε κάποιο ευρωπαϊκό Λύκειο, όπου θα έχουν λιγότερη αβεβαιότητα και θα προσδοκούν περισσότερη αίγλη. Απ' αυτούς οι πιο πολλοί εύλογο είναι να συνεχίσουν εκεί και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
  • Αν νοσταλγήσουν την Πατρίδα, που τους έδειξε τα φώτα και το δρόμο φυγής με τη "σοφία" της, κάποια ρήτρα ευεργετική θα βρουν. Ισως έχει κιόλας διατυπωθεί. Από το φυλλάδιο Ενιαίο Λύκειο: το νομοθετικό πλαίσιο (έκδοση του υπουργείου Παιδείας) σελ. 70, αντιγράφω: "Ποιοι μπορούν να συμμετέχουν (στη δοκιμασία δεξιοτήτων);... και κάτοχοι απολυτηρίου Λυκείων ξένων σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που εδρεύουν στην Ελλάδα ή το εξωτερικό". (8)

δ. Αν η πρόβλεψη περί Μαθητικής Μετανάστευσης επαληθευτεί - κάτι που απεύχομαι, αλλά το διακρίνω στον ορίζοντα - θα αντιμετωπίσουμε και τούτη τη συνέπεια: σε επαρχιακά, ορεινά και νησιώτικα λύκεια ο ισχνός μαθητικός πληθυσμός θα γίνεται ισχνότερος. Μια από τις συνέπειες μπορεί να είναι και τούτη: να προτείνεται έπειτα, για λόγους οικονομίας, το κλείσιμο των λυκείων αυτών ή - να το γράψω "γλυκότερα" - η συγχώνευση των λυκείων. Επειδή όμως συγχώνευση βουνών ή νησιών δε γίνεται, όπου κλείσει ένα τοπικό λύκειο εκεί επισπεύδεται η δημογραφική αιμορραγία. Δε συνεχίζω με καταγραφή των λοιπών συνεπειών για χάρη της "μεταρρύθμισης"! Απλά επισημαίνω κάποια από τα παραλειπόμενα της συζήτησης περί εκπαίδευσης. Και εύχομαι να διαψευστώ.

Ενας δύσπιστος θεατής

Φ. Κ. ΒΩΡΟΣ, Ph. D.,

Επίτιμος σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Σημειώσεις:

1. Οσα είπαν και όσα περιέγραψαν ως κείμενα γραπτά που κατέθεσαν για τα Πρακτικά (της 11/1/99) μπορούν να θεωρηθούν τεκμήρια επιμελημένης προετοιμασίας αγόρευσης.

2. Στο φυλλάδιο: Εκπαίδευση 2000 (που δόθηκε στη δημοσιότητα από τον υπουργό την 1/8/97) σελ. 24 - 25.

3. Στο τελικό Τεύχος: Ενιαίο Λύκειο: το νομοθετικό πλαίσιο, έκδοση του υπουργείου Παιδείας, 1998

4. Περιλαμβάνεται στο τεύχος της σημ. 3, σελ. 22 - 23

5. "Καθημερινή" (16/12/98) "Ελευθεροτυπία" (4/1/99)

6. Εχει γράψει κάπου ο Πλούταρχος: "ο άναξ ού το μαντείον εν Δελφοίς, ούτε λέγει ούτε κρύπτει, αλλά σημαίνει".

7. Τέτοια περίπου πρόβλεψη - με λόγια άλλα - έκανε καιο υπουργός στη Βουλή (18/4/97, Πρακτικά, σελ.167 - 169)

8. Ο νομοθέτης μπορεί να ερμηνεύσει τι εννοεί! Η πολιτική ηγεσία έχει χρέος να μας πληροφορήσει.

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ

Το κείμενο αυτό μπορεί να κατανοηθεί καλύτερα, αν ο αναγνώστης γνωρίζει ότι έχουν προηγηθεί πολλά άρθρα ανάλυσης άλλων πτυχών της εκπαιδευτικής "μεταρρύθμισης" λόγου χάρη:

- στην "Ελευθεροτυπία" (20/7/98): "Ενιαίο Λύκειο αποκλεισμού των πολλών"- στο "Ριζοσπάστη" (12/9/98): "Εχουν δικαίωμα οι νέοι στην ελπίδα;"

- στην "Ακρόπολιν" (13/9/98): "Είναι για τους νέους ευεργετική ετούτη η εκπαιδευτική πολιτική;"

- στην "Καθημερινή" (8/1/99) "Αναζήτηση αρχών και ουσίας για το διάλογο περί παιδείας"

- στο περιοδικό "Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός Νεότητας" (τεύχος Οκτώβρη '98): "Οικοδομούμε Λύκειο ή σκάβουμε Λαβύρινθο για τη Νέα Γενιά;"

Μεγάλη συγκέντρωση στην Κέρκυρα

Την απόφασή τους να συνεχίσουν τον αγώνα τους μέχρι τη νίκη και την κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων διατράνωσαν με δυναμικό τρόπο οι μαθητές της Κέρκυρας με το νέο συλλαλητήριο που πραγματοποίησαν χθες το πρωί στα Γενικά Λύκεια.

Στη συγκέντρωση που διοργανώθηκε από το Συντονιστικό Σχολείων της Κέρκυρας, την ΕΛΜΕ,την Ενωση Γονέων και Κηδεμόνων και το Σύλλογο Αδιόριστων συμμετείχαν πάνω από 2.000 άτομα. Ακολούθησε πορεία στους δρόμους της πόλης, η οποία κατέληξε στη νομαρχία του νησιού. Εκεί το Συντονιστικό των μαθητών έκοψε την πίτα των μαθητών προσφέροντας μάλιστα και ένα κομμάτι στον κ. Χριστόδουλο με την ευχή "να τον φωτίσει ο Θεός για αυτά που λέει και κάνει σε βάρος των μαθητών! "

Η κινητοποίηση ολοκληρώθηκε με συναυλία, στην οποία τραγούδησαν οι ίδιοι οι μαθητές. Οι οποίοι στο τέλος όρισαν το νέο αγωνιστικό ραντεβού για αύριοΠέμπτη,ημέρα απεργίας και της ΟΛΜΕ, όπου θα πραγματοποιηθεί νέα συγκέντρωση και πορεία στις 11 το πρωί στα Γενικά Λύκεια.

Παράλληλα θα πρέπει να τονιστεί, ότι από τα 36 γυμνάσια και λύκεια του νησιού τα 25 βρίσκονται υπό κατάληψη στα οποία όμως φοιτούν πάνω από το 85% των μαθητών, ενώ καθημερινά διευρύνεται το μέτωπο στήριξης και αλληλεγγύης στον αγώνα των μαθητών. Στα πλαίσια αυτά ανακοίνωση έβγαλε το Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων Κέρκυρας, ενώ το Σωματείο Οικοδόμων πραγματοποίησε επίσκεψη σε πολλά σχολεία που βρίσκονται υπό κατάληψη.

Ρόδος

"Θύμα" του ασυνείδητου "θερμοκέφαλου" οδηγού έπεσε η 16χρονη μαθήτρια του 3ου Λυκείου στη Ρόδο, αφού παρασύρθηκε από το αυτοκίνητό του την ώρα που οι μαθητές είχαν αποκλείσει το δρόμο μπροστά από το σχολείο της. Το αποτέλεσμα ήταν να υποστεί ρωγμώδες κάταγμα στο πόδι της και να μεταφερθεί στο νοσοκομείο του νησιού.

Οπως σημείωσαν πολλοί μαθητές, το χτεσινό ατύχημα ήταν το αποτέλεσμα μιας σειράς ενεργειών, που αν δεν πάρουν τέλος, η κατάληξη θα είναι άγνωστη και σίγουρα όχι ευχάριστη. Αφού κάθε μέρα στη Ρόδο "παίζεται" ένας ιδιότυπος"κλεφτοπόλεμος" μεταξύ μαθητών και λυκειαρχών, καθώς το βράδυ τα σχολεία είναι υπό κατάληψη και το πρωί οι λυκειάρχες κόβουν λουκέτα και βάζουν μαθητές με το ζόρι να κάνουν μάθημα.

Προκλητική η στάση της Αστυνομίας

Οχι μόνο άφησε χώρο, για να δράσουν οι προβοκάτορες, αλλά διμοιρίες των ΜΑΤ επιτέθηκαν σε μέλη της ΚΝΕ ακριβώς δίπλα στην είσοδο των γραφείων της ΚΟΑ

Διπλά προκλητική ήταν χτες η στάση της Αστυνομίας. Προκλητική - ως συνήθως - η ανοχή της απέναντι στους αναρχοχαφιέδες - προβοκάτορες που επιχείρησαν και χτες να προκαλέσουν επεισόδια, αλλά και προκλητική απέναντι στο ΚΚΕ και την ΚΝΕ! Δύο διμοιρίες των ΜΑΤ επιτέθηκαν και ξυλοκόπησαν μέλη της ΚΝΕ, που επέστρεφαν από την πορεία, δίπλα ακριβώς από την είσοδο των γραφείων της Κομματικής Οργάνωσης Αθήνας στην οδό Βερανζέρου!

Δεκάδες ήταν οι διμοιρίες των ΜΑΤ. Εκατοντάδες, ίσως και χιλιάδες, οι αστυνομικοί, που είχαν κυριολεκτικά ζωσμένη τη χτεσινοβραδινή, μεγάλη πορεία στην Αθήνα ή είχαν παραταχτεί σε "νευραλγικά" σημεία του κέντρου της πρωτεύουσας. Και, όμως, όλοι όσοι έτυχε να βλέπουν τα κεντρικά τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων, χτες το βράδυ, είδανε μερικές δεκάδες νεαρούς, κουκουλοφόρους και μη, να πετάνε πέτρες και μολότοφ, βηματίζοντας στην οδό Πανεπιστημίου, έξω από την πορεία των μαθητών και των εργαζομένων. Ακουσαν τους δημοσιογράφους, να μεταδίδουν ζωντανά τα γεγονότα και να απορούν από την ξαφνική εξαφάνιση των δυνάμεων των ΜΑΤ και, τέλος πάντων, από το γεγονός, πως δεν έκαναν απολύτως τίποτε.

Τα επεισόδια κράτησαν ελάχιστα λεπτά. Μια ομάδα γνωστών, πλέον, αναρχοχαφιέδων, που είχε βρει προσωρινά κάλυψη κάτω από το πανό της Φιλοσοφικής βρήκε ευκαιρία να δράσει. Ο πετροπόλεμος και τα δακρυγόνα που τον συνόδευσαν άρχισε και τελείωσε την ώρα που η πορεία ήδη διαλυόταν στα Χαυτεία. Οι προβοκάτορες σκορπίστηκαν, με την άνεσή τους, στους γύρω δρόμους. Οι λιγοστές εικόνες του πετροπόλεμου θα "κοσμήσουν" πολλές φορές ακόμη τα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων και κάποιοι "τρίβουν" με ικανοποίηση τα χέρια τους. Ολο και περισσότεροι, όμως, καταλαβαίνουν ποιοι κρύβονται πίσω απ' όλ' αυτά.

Λίγο αργότερα, στη συμβολή των οδών Ιουλιανού και Πατησίων, στο Πεδίον του Αρεως, μια διμοιρία ΜΑΤ κύκλωσε εξήντα φοιτητές του Οικονομικού Πανεπιστημίου (ΑΣΟΕΕ), οι οποίοι κατευθύνονταν στο κτίριο της σχολής τους, όπου γίνεται κατάληψη. Οι αστυνομικοί συνέλαβαν ένα φοιτητή, του πέρασαν χειροπέδες, αλλά κατά τον έλεγχο που έγινε στο σακίδιό του βρήκαν δυο πορτοκάλια! Το εύρημα αυτό δεν... πτόησε τους αστυνομικούς, οι οποίοι επέμεναν, κατόπιν άνωθεν εντολών, στη σωματική έρευνα. Οι φοιτητές φυσικά αρνήθηκαν να υποβληθούν σ' αυτή την εξευτελιστική, για πολίτη, διαδικασία, με αποτέλεσμα ο διοικητής των αστυνομικών να τους απειλήσει ότι δεν έχει πρόβλημα να τους προσαγάγει όλους βιαίως στο κτίριο της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής. Τελικά οι ΜΑΤατζήδες "συνόδευσαν" τους φοιτητές μέχρι την ΑΣΟΕΕ...

ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Συνεχίζουν απτόητοι

Σήμερα, στις 6 μ.μ., στην κεντρική πλατεία της Λάρισας, πανεκπαιδευτικό - παλλαϊκό συλλαλητήριο και συναυλία συμπαράστασης στον αγώνα των μαθητών

Πανεκπαιδευτικό - παλλαϊκό συλλαλητήριο και συναυλία, πραγματοποιούνται σήμερα, στις 6 μ.μ., στην κεντρική πλατεία της Λάρισας, για συμπαράσταση στον αγώνα των μαθητών. Το συλλαλητήριο διοργανώνουν οι μαζικοί φορείς της περιοχής κι ανάμεσά τους το Συντονιστικό Μαθητών,ο Δήμος Λάρισας,το Εργατικό Κέντρο,το Νομαρχιακό τμήμα της ΑΔΕΔΥ,η Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων,η ΕΛΜΕ,η Ενωση Γονέων.

Χτες οι εκπρόσωποι των φορέων έδωσαν συνέντευξη Τύπου στο Εργατικό Κέντρο της πόλης, στην οποία κάλεσαν τους μαθητές, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς, τους εργαζόμενους, όλο το λαό της Λάρισας, να συμμετάσχουν στο συλλαλητήριο για να ενώσουν τη φωνή τους με την αγωνιζόμενη μαθητική νεολαία, που διεκδικεί δημόσια δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά του ελληνικού λαού. Και τόνισαν πως η επιτυχία του αγώνα των μαθητών είναι υπόθεση όλου του λαού.

Στο μεταξύ και χτες σε δεκάδες σχολεία στις πρωτεύουσες και επαρχιακές πόλεις των τεσσάρων Θεσσαλικών νομών, οι μαθητές συνέχισαν τις καταλήψεις ή την αποχή από τα μαθήματα. Στη Λάρισα μαθητές διαφόρων σχολείων διαδήλωσαν, για μια ακόμα μέρα, και απέκλεισαν συμβολικά δρόμους της πόλης.Οι μαθητές της Θεσσαλίας, δείχνοντας απαράμιλλο θάρρος και θαυμαστή ψυχραιμία, συνεχίζουν τον αγώνα τους για την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, ξεπερνώντας τα εμπόδια που θέτουν η τρομοκρατία της κυβέρνησης, η οποία εκδηλώνεται με τις παρεμβάσεις εισαγγελέων, με την παρουσία αστυνομικών στα σχολεία και στις διαδηλώσεις, με τραμπουκισμούς "αγανακτισμένων γονιών" και με "απειλητικές συμβουλές" τοπικών ΜΜΕ...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ