ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 20 Ιούλη 2001
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΞΕΝΟΔΟΧΟΫΠΑΛΛΗΛΟΙ
Ολοι στην απεργία

Να απεργήσουν για τα πραγματικά αιτήματα του κλάδου καλεί τους εργαζόμενους η ΔΑΣ Επισιτισμού - Τουρισμού

«Η απεργία στις 26 του Ιούλη για να έχει αποτέλεσμα πρέπει να γίνει υπόθεση του κάθε εργαζόμενου στον επισιτισμό - τουρισμό. Το περιεχόμενο να είναι τέτοιο που θα απαντά στα προβλήματα, θα επιδιώκει συντονισμό με άλλους κλάδους και θα απαιτεί λύσεις στα σύγχρονα αιτήματα». Αυτό υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή της η «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία Επισιτισμού - Τουρισμού» και καλεί τους εργαζόμενους του κλάδου να πάρουν μαζικά μέρος στην απεργία στις 26 του Ιούλη, καθώς και να συντονίσουν τις δυνάμεις τους με άλλα συνδικάτα για τη διεκδίκηση των αιτημάτων τους.

Οπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην ανακοίνωση, οι αιτίες όλων των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι, είναι η κυβερνητική πολιτική και η εργοδοτική ασυδοσία. Η κυβέρνηση ακολουθεί πιστά την πολιτική που απαιτεί η μεγαλοεργοδοσία. Ολες οι νομοθετικές ρυθμίσεις στοχεύουν στην ενίσχυση των κερδών, που περνά αντίστοιχα σαν οδοστρωτήρας πάνω από την αφαίρεση των δικαιωμάτων των εργαζομένων.

«Μόνο - υπογραμμίζεται - με την καθολική συμμετοχή και δράση των εργαζομένων μπορεί να αλλάξει η κατάσταση. Αυτό όμως δε φτάνει, χρειάζεται να απαιτήσουμε άλλη πολιτική που θα στηρίξει τα αιτήματά μας, που θα βελτιώνει τη ζωή μας. Είναι ανάγκη σήμερα να προβληθούν αιτήματα για την κοινωνική ασφάλιση που θα απαντούν στις σύγχρονες ανάγκες, που θα βελτιώνουν το ασφαλιστικό σύστημα».

Σ' ό,τι αφορά το Ταμείο Ασφάλισης Ξενοδοχοϋπαλλήλων, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης, όπως αναφέρει η ΔΑΣ, ενσωματώνεται στο ΙΚΑ. Η ενσωμάτωση βέβαια δε σημαίνει βελτίωση των παροχών, αντίθετα η χειροτέρευσή τους είναι περισσότερο από βέβαιη. Η κυβέρνηση επίσης κατάργησε τις Σχολές Μετεκπαίδευσης των εργαζομένων στα τουριστικά επαγγέλματα ικανοποιώντας το αίτημα των εργοδοτών. Αυτό έγινε για να καταργηθεί η υπαλληλική ιδιότητα, να μειωθεί ο μισθός, να ροκανίσουν οι ίδιοι τα κονδύλια για εκπαίδευση και κατάρτιση.

Από την άλλη μεριά, όπως καταγγέλλει η ΔΑΣ, «η πλειοψηφία της Ομοσπονδίας δέσμια του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού, αποφασίζει με γνώμονα τη στήριξη της κυβέρνησης και όχι των συμφερόντων μας, που καταπατούνται από την κυβερνητική αντιλαϊκή πολιτική. Η στάση της μέχρι τώρα δεν ωφέλησε τους εργαζόμενους, αντίθετα στήριξε την αντεργατική και φιλοεργοδοτική πολιτική της κυβέρνησης».

Η ΔΑΣ υπογραμμίζει ότι «η λύση βρίσκεται στα χέρια μας, βρίσκεται στην καθολική συμμετοχή στον αγώνα για τη βελτίωση της ζωής μας, απέναντι σε όλους αυτούς που υπονομεύουν εμάς και τα παιδιάς μας. Απαιτήστε συντονισμό με άλλα συνδικάτα για τη διεκδίκηση σύγχρονων ασφαλιστικών και άλλων αιτημάτων. Στηρίξτε το ΠΑΜΕ που αταλάντευτα δίνει τη μάχη της υπεράσπισης των δικαιωμάτων των εργαζομένων, που στέκεται στην πρώτη γραμμή της αντίστασης και της διεκδίκησης».

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΕΛΠΕ
Προς απεργιακές κινητοποιήσεις

Η εταιρία των Ελληνικών Πετρελαίων έχει μεγαλώσει την πίτα στην εμπορία κι έχει φτιάξει νέο εργοστάσιο στην Κομοτηνή με αυτοχρηματοδότηση, το επενδυτικό της πρόγραμμα φτάνει τα 500 δισ. και τα κέρδη της σύμφωνα με τον προϋπολογισμό 103 δισ. δραχμές. Η εταιρία παίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των τιμών των καυσίμων στην αγορά. Η όποια αλλαγή, εκτός των άλλων, θα οδηγήσει σε αύξηση των καταναλωτικών προϊόντων των ΕΛΠΕ, σε αδυναμία τροφοδότησης των νησιών των άγονων γραμμών γιατί οι ιδιώτες λόγω κόστους δε θα τα πλησιάζουν. Θα έχει επίσης επιπτώσεις και στους αγρότες, λόγω της αύξησης της τιμής των καυσίμων.

Αυτά κατήγγειλαν, χτες σε συνέντευξη, οι συνδικαλιστές της Πανελλήνιας Ομοσπονδία των εργαζομένων στα Πετρελαιοειδή διυλιστήρια και στη χημική βιομηχανία, μαζί με όλα τα σωματεία του Ομίλου. Οι εργαζόμενοι στον κλάδο είναι αντίθετοι στο ξεπούλημα και ανακοίνωσαν έξι 48ωρες απεργίες, ενδεχομένως στο τέλος της επόμενης βδομάδας, με την κατάθεση της σχετικής τροπολογίας στη Βουλή.

Να θυμίσουμε ότι η πρώτη μετοχοποίηση της εταιρίας ήταν 25%, ανέβηκε στα 35%, ενώ η κυβέρνηση που εισήγαγε τα ΕΛΠΕ στο χρηματιστήριο, διαβεβαίωνε τους εργαζόμενους ότι καμιά μετοχή πέραν του 49% δε θα δοθεί σε ιδιώτες. Προτείνεται η αναζήτηση του λεγόμενου στρατηγικού επενδυτή με ποσοστό 30% του μετοχικού κεφαλαίου, υπογραμμίζει ο Μ. Περράκης, μέλος της διοίκησης της Ομοσπονδίας και μέλος του ΔΣ των σωματείων των ΕΛΠΕ, αλλά χωρίς να διασφαλίζεται ο εθνικός χαρακτήρας της επιχείρησης, αφού το πάνω χέρι θα το έχει μια πολυεθνική και το δημόσιο θα έχει μειοψηφικό πακέτο. Ετσι το κράτος δε θα παρεμβαίνει στις τιμές, γιατί όλο το κύκλωμα του πετρελαίου θα περάσει σε ιδιώτες, με αποτέλεσμα την «εναρμόνισή του» με τις τιμές των καυσίμων της Ευρωπαϊκής Ενωσης, δηλαδή την κατακόρυφη αύξησή τους.

ΧΑΛΚΙΔΑ
Αγώνας για το μεροκάματο

Με καθολική συμμετοχή στην 24ωρη απεργία χτες και συνέχεια στις κινητοποιήσεις τους σήμερα και το Σαββατοκύριακο, οι εργαζόμενοι στην επιχείρηση μεταλλικών κατασκευών «ΒΙΟΜΕΚ», στο Αλιβέρι, διεκδικούν αυξήσεις σε μεροκάματα και μισθούς που βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα, καθώς και θεσμικά αιτήματα που έχουν σχέση με τις συνθήκες εργασίας, την υγιεινή και ασφάλεια στους χώρους δουλιάς.

Ο πρώην ιδιοκτήτης της επιχείρησης κ. Μαραγκουδάκης, πριν λίγο καιρό πούλησε τη μονάδα στην εταιρεία «ΤΕΡΝΑ», κατασκευάστρια και ιδιοκτήτρια αιολικών πάρκων στη νότια Εύβοια και σε άλλες περιοχές της χώρας, η οποία αποκομίζει τεράστια κέρδη αλλά αρνείται να ικανοποιήσει τα οικονομικά και θεσμικά αιτήματα των εργαζομένων και να υπογράψει επιχειρησιακή σύμβαση με το σωματείο, παρότι τα αιτήματα έχουν κατατεθεί από τον προηγούμενο Δεκέμβρη.

Ετσι, οι εργαζόμενοι, στην προχτεσινή Γενική Συνέλευση του σωματείου, ομόφωνα σχεδόν, εξουσιοδότησαν το Διοικητικό Συμβούλιο του σωματείου να κηρύξει απεργιακές κινητοποιήσεις μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.


ΟΧΗΜΑΤΑΓΩΓΟ «ΣΑΟΣ»
Κίνδυνος για επιβάτες, μαρτύριο για το πλήρωμα

Με Ερώτησή τους προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, οι βουλευτές του ΚΚΕ Στ. Σκοπελίτης και Ν. Γκατζής θέτουν το θέμα του απάνθρωπου ωραρίου εργασίας στο οχηματαγωγό «ΣΑΟΣ ΙΙ» και τους κινδύνους που δημιουργεί για τους επιβάτες και τους ναυτεργάτες του πλοίου.

Ειδικότερα, οι βουλευτές του Κόμματος σημειώνουν: «Στην επιδίωξή του ν' αυξήσει όσο γίνεται περισσότερο τα κέρδη του, το αδηφάγο εφοπλιστικό κεφάλαιο δε διστάζει να θέσει σε κίνδυνο ακόμη και την ίδια τη ζωή των επιβατών και των ναυτεργατών και όλα αυτά με την κάλυψη των αρμοδίων αρχών, που στην προκειμένη περίπτωση είναι τα κατά τόπους Λιμεναρχεία και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας συνολικά.

Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση του οχηματαγωγού πλοίου "ΣΑΟΣ ΙΙ", στο οποίο οι ναυτεργάτες εργάζονται 16-18 ώρες ημερησίως, προκειμένου να εκτελεστεί το δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη -Καβάλα - Λήμνος - Λαύριο. Πρόκειται για ένα πραγματικό μαρτύριο για το πλήρωμα, το οποίο δεν έχει στη διάθεσή του τον απαραίτητο χρόνο ξεκούρασης, θέτοντας έτσι σε κίνδυνο ακόμα και την ίδια τους τη ζωή, όπως και των επιβατών του πλοίου.

Το πρόβλημα ξεκίνησε στις 11 Μάη, όταν το Νομαρχιακό Συμβούλιο Εβρου και το Κεντρικό Λιμεναρχείο Αλεξανδρούπολης αποφάσισαν να επεκτείνουν τη δυνατότητα εκτέλεσης δρομολογίου του πλοίου στα 180 μίλια, που αναφέρονταν στο πιστοποιητικό ασφαλείας του.

Παίρνοντας υπόψη την οργανική σύνθεση πληρώματος του πλοίου, η απόφαση αυτή παραβιάζει ευθέως το ΠΔ 281/98 "Εφαρμογή απαιτήσεων για τήρηση φυλακής των ναυτικών" (ΦΕΚ 202/Α/1998), το οποίο προβλέπει ρητά στην παρ. 1 του άρθρου 1 ότι οι ναυτικοί πρέπει να έχουν "τουλάχιστον 10ωρη ανάπαυση σε κάθε 24ωρο χρονικό διάστημα". Παρ' όλ' αυτά το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας δέχτηκε αυτήν την παράνομη απόφαση, που μετατρέπει το "ΣΑΟΣ ΙΙ" σε πλωτό κάτεργο».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ερωτούν τον αρμόδιο υπουργό ποια μέτρα πρόκειται να πάρει η κυβέρνηση και πότε, ώστε ν' ανακληθεί αμέσως η παραπάνω παράνομη απόφαση και να τηρούνται και στο πλοίο «ΣΑΟΣ ΙΙ» όλα όσα προβλέπονται για την ασφαλή ναυσιπλοΐα, όπως επίσης η εργατική νομοθεσία και οι ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στις συλλογικές συμβάσεις εργασίας ναυτικών.

ΚΚΕ
Να γίνουν σεβαστά τα εργατικά δικαιώματα

Το καθεστώς σκλαβοπάζαρου που επιδιώκει να επιβάλει στους εργαζομένους της, η επιχείρηση ALFA WOOD ΑΕΒΕ, απαιτώντας να υπογράψουν συμβάσεις εργασίας με τις οποίες καταπατούνται τα εργατικά και κοινωνικο - ασφαλιστικά δικαιώματά τους, φέρνει στη Βουλή το ΚΚΕ με Ερώτηση που κατέθεσαν προς τον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων Τ. Γιαννίτση οι βουλευτές Τάκης Τσιόγκας, Νίκος Γκατζής και Αντώνης Σκυλλάκος.

Οπως υπογραμμίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ, «η πρωτοφανής διόγκωση της ανεργίας και η μαζικοποίηση της φτώχειας, που προκαλεί η νεοφιλελεύθερη πολιτική της κυβέρνησης, καθώς και η συστηματική επίθεση ενάντια στα εργατικά και κοινωνικο - ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων που έχει εξαπολύσει η κυβέρνηση, με τις ευλογίες του μονοπωλιακού κεφαλαίου και την καθοδήγηση της Ευρωπαϊκής Ενωσης, έχουν δημιουργήσει μια κατάσταση ασύδοτης δράσης του κεφαλαίου, που δε σταματάει μπροστά σε τίποτα, προκειμένου να αυξήσει κι άλλο, τα έτσι και αλλιώς τεράστια υπερκέρδη του.

Χαρακτηριστική -τονίζεται στην Ερώτηση- είναι η περίπτωση της ALFA WOOD AEBE, που εδρεύει στο 10ο χλμ. Λάρισας -Τυρνάβου. Η εν λόγω επιχείρηση απαιτεί από τους εργαζόμενους να υπογράψουν κείμενο - σύμβαση εργασίας, με το οποίο ουσιαστικά καλείται ο εργαζόμενος να παραδοθεί ψυχή τε και σώματι στην εργοδοσία, τόσο κατά το διάστημα που εργάζεται στην εν λόγω εταιρία, όσο και μετά τη λύση της σύμβασης».

Οι τρεις βουλευτές ερωτούν τον υπουργό Εργασίας, ποια μέτρα πρόκειται να πάρει η κυβέρνηση και πότε, ώστε να προστατευτούν οι εργαζόμενοι από τις αδηφάγες ορέξεις του κεφαλαίου και να γίνονται σεβαστά τα ανθρώπινα, τα εργατικά και κοινωνικο - ασφαλιστικά δικαιώματά τους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ