ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 21 Γενάρη 1999
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΛΑΪΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ
Είναι και δικός μας αγώνας

Διευρύνεται καθημερινά το μέτωπο υπεράσπισης των αγωνιζόμενων μαθητών

Στο πλευρό των αγωνιζόμενων μαθητών βρίσκονται καθημερινά όλο και περισσότεροι φορείς, εργατικά σωματεία, Ομοσπονδίες και Σύλλογοι, συνταξιούχοι και εκπρόσωποι οργανώσεων του φιλειρηνικού κινήματος. Με ανακοινώσεις ή ψηφίσματά τους καλούν τους πολίτες να συμμετάσχουν στο σημερινό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο και να δώσουν με τον τρόπο αυτό την καλύτερη απάντηση στην κυβέρνηση και στις αυταρχικές τακτικές της.

  • Η Ελληνική Επιτροπή για τη Διεθνή Υφεση και Ειρήνη (ΕΕΔΥΕ) υπογραμμίζει πως ο αγώνας των μαθητών είναι δίκαιος και προτρέπει την κυβέρνηση να αφήσει στην άκρη τον αυταρχισμό και τις διώξεις. "Οι χαμηλές δαπάνες για την παιδεία - με ευθύνη της κυβέρνησης - έχουν αρνητικές επιπτώσεις στο χώρο της παιδείας, αφού καθηγητές παραμένουν αδιόριστοι, παρά τις τεράστιες διαπιστωμένες ανάγκες για εκπαιδευτικό προσωπικό. Παρ' όλα αυτά ο ελληνικός λαός καλείται να πληρώσει 4 τρισ. για ΝΑΤΟικούς εξοπλισμούς στα πλαίσια της στρατηγικής της "νέας τάξης πραγμάτων", το οποίο αποτελεί προσβολή της νοημοσύνης του ελληνικού λαού και κατά συνέπεια και των μαθητών", τονίζει στην ανακοίνωσή της.
  • Η Ενωση Νοσοκομειακών Ιατρών Αθήνας - Πειραιά (ΕΙΝΑΠ) καταγγέλλει την τρομοκρατία σε βάρος των μαθητών "που στόχο έχει να κάμψει το αγωνιστικό φρόνημα της νέας γενιάς και να δημιουργήσει άβουλους και υποταγμένους πολίτες". Συμπαρίσταται στους αγωνιζόμενους μαθητές και εκπαιδευτικούς για την κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων και ζητά από την κυβέρνηση να τους αποσύρει. "Δημόσια και δωρεάν υγεία και παιδεία είναι δύο καίρια θέματα πρωτίστης σημασίας, για τα οποία πάντα θα αγωνίζονται οι νοσοκομειακοί γιατροί", καταλήγει η ΕΙΝΑΠ.
  • Η Ομοσπονδία Μισθωτών Τύπου και Βιομηχανίας Χάρτου επισημαίνει πως "οι μορφές αγώνα που επιλέγουν οι μαθητές - εκπαιδευτικοί πρέπει να τύχουν της ανάλογης κατανόησης όλων των φορέων και των κλάδων εργαζομένων, γιατί όλοι θα νιώσουν τις δυσάρεστες συνέπειες αυτού του νόμου σύντομα".
  • Η Ενωση Τεχνικών Εναέριων Μεταφορών και Πτυχιούχων (ΕΤΕΜ & Π) υπογραμμίζει: "Το συνδικαλιστικό κίνημα σύσσωμο οφείλει να πάρει πρωτοβουλίες και να συμπαρασταθεί στον αγώνα των μαθητών ενεργά, ο κάθε πολίτης οφείλει να αντιδράσει στο διαρκές έγκλημα που συντελείται σε βάρος της παιδείας".
  • Η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων επισημαίνει την ανάγκη για άμεση έξοδο από την παρούσα κρίση που παρουσιάζεται στο χώρο της Παιδείας με την υιοθέτηση αποκλειστικά παιδαγωγικών μέσων και τονίζει: "Οι Ελληνες φιλόλογοι, έχοντας πάντα ζωντανό στις συνειδήσεις τους το όραμα της ανθρωπιστικής Παιδείας, αυτής που επιδιώκει την καλλιέργεια δημιουργικών ευαίσθητων και ελεύθερων ανθρώπων, είναι διατεθειμένοι να προσφέρουν όλες τις δυνάμεις για την αποκατάσταση της ομαλής σχολικής ζωής, αυτής που αποσαθρώθηκε βάναυσα και καθημαγμένη μετατράπηκε σε θλιβερό τηλεοπτικό θέαμα".
  • "Ο αγώνας των μαθητών είναι αγώνας για τη ζωή και τη μόρφωση, είναι αγώνας ελπίδας", τονίζει στην ανακοίνωσή της η ΕΣΑΚ Τραπεζών.Υπογραμμίζει πως "οι μαθητές ρίχνουν στη μάχη τα μόνα όπλα που έχουν: Την αμφισβήτηση, την ενότητα, τα νιάτα τους, τη διάθεση για αγώνα. Είναι χρέος κάθε έντιμου ανθρώπου, κάθε προοδευτικού πολίτη, κάθε γονιού, κάθε εργαζόμενου, όχι απλά να συμπαρασταθεί στον αγώνα των μαθητών, αλλά να τον κάνει δική του υπόθεση". Επίσης καλεί όλους τους εργαζόμενους να πάρουν μέρος στο σημερινό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο.
  • Ο Σύλλογος Σιδηροδρομικών "Λαρισαϊκός",με ψήφισμά του, στηρίζει το δίκαιο αγώνα των μαθητών και ζητάει να πάψει η ποινικοποίηση, ο εκφοβισμός, οι πιέσεις και η τρομοκρατία απέναντι στους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς. Οι εργαζόμενοι του "Λαρισαϊκού" καλούν την κυβέρνηση να αποσύρει το νόμο και να ξεκινήσει συζήτηση με τους φορείς της Παιδείας, με βάση το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης και την ουσιαστική της αναβάθμιση.
  • Οι αντιστασιακοί της Πετρούπολης επισημαίνουν πως στέκονται δίπλα στον αγώνα των μαθητών, που παρά το όργιο τρομοκρατίας και παραπληροφόρησης συνεχίζεται με την ίδια ένταση. "Καλούμε την κυβέρνηση να καταργήσει τους αντιεκπαιδευτικούς νόμους και να αυξήσει τις δαπάνες για την Παιδεία", τονίζει στο ψήφισμά του το Παράρτημα Πετρούπολης της ΠΕΑΕΑ.
"Οράματα και αξίες"

Τις τελευταίες μέρες, γινόμαστε μάρτυρες μιας πρωτοφανούς επίθεσης σε βάρος της εκπαιδευτικής κοινότητας και ιδιαίτερα των μαθητών. Οι φασιστικές δικτατορικές μέθοδοι,η συκοφαντία, ο γκαιμπελισμός, οι προβοκάτσιες έχουν γίνει επίσημη κυβερνητική πολιτική.Τραμπουκισμοί, απειλές, εκβιασμοί. Κάθε αντίθετη γνώμη και δράση από την επίσημη κυβερνητική θεωρείται ύποπτη και διώκεται. Οι διαδηλώσεις απαγορεύονται και διώκονται, με το πρόσχημα του κλεισίματος των δρόμων. Οι αγώνες βαφτίζονται παράνομοι. Η πολιτική δράση των κομμάτων, των πολιτικών νεολαιών, το ίδιο. Από στόματος πρωθυπουργού και υπουργείου "Παιδείας", θεωρείται παράνομη ακόμα και η συνάντηση βουλευτών του ΚΚΕ, με τους μαθητές και άλλα στρώματα εργαζομένων. Ανατίθεται η καταστολή των κινητοποιήσεων από την Κυβερνητική Επιτροπή Διαχείρισης Κρίσεων, στις εισαγγελικές αρχές, στον κομματικό κυβερνητικό μηχανισμό "αγανακτισμένων γονιών" και "εκπαιδευτικών", στην προβοκατόρικη δράση ασφαλιτών και μηχανισμών, που προξενούν ζημιές στα σχολεία και επιτίθενται σε μαθητές. Ουσιαστικά, στα σχολεία έχει κηρυχτεί "στρατιωτικός νόμος".Οι φασιστικές αυτές πρακτικές αποτυπώνονται και στην ιδεολογική βάση της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, που εμπεριέχει τα πιο αντιδραστικά δόγματα και κηρύγματα.

Τα κείμενα των "σεμιναρίων για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση" είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικά. Η κυβέρνηση με τους εγκεφάλους της μεταρρύθμισης προσπαθούν να πλασάρουν και να αναβιώσουν τη γνωστή θεωρία των "γονιδίων". "Γίνε αυτό που είσαι", λένε, απευθυνόμενοι στους μαθητές. Επαναφέρουν τα περί "Δεικτών Νοημοσύνης" (I.Q.) και τις 7 νοημοσύνες, πουοδηγούν σε ανάλογο επάγγελμα.Οπότε, ποιος ο ρόλος της εκπαίδευσης, αφού έτσι κι αλλιώς θα γίνεις αυτός που είσαι; Το λένε ευθαρσώς διά στόματος Αμερικανού "ειδικού":

ΜΟΝΗ και σημαντικότατη συμβολή που μπορεί να προσφέρει η εκπαίδευση, στην ανάπτυξη ενός παιδιού, είναι να το καθοδηγήσει προς ένα πεδίο, όπου τα ταλέντα του θα βρουν χώρο να αναπτυχθούν, όπου θα είναι ευχαριστημένο και θα αποδίδει". Οι πάνσοφοι, λοιπόν, εκσυγχρονιστές θα καθοδηγούν από το Γυμνάσιο, προσπαθώντας να πείσουν μαθητές και γονείς για τι ακριβώς έχει γεννηθεί κάθε παιδί. Τι και ποιο επάγγελμα τού "πέφτει", σύμφωνα με τα "γονίδιά" του.Σε παρόμοιες θεωρίες βασίστηκε και ο Χίτλερ, για να αναπτύξει τα περί "Αρίας Φυλής" και να στείλει στα κρεματόρια εκατομμύρια ανθρώπους.

Ετσι, η κυβέρνηση στήνει και αυτή τα δικά της κρεματόρια. Θέλει να πετάξει τους μισούς μαθητές έξω από το Λύκειο. Στην αμορφωσιά, στη μιζέρια, στα ναρκωτικά.Και είναι γνωστό στο υπουργείο Παιδείας ότι 4.000 είναι μόνο τα παιδιά που απευθύνθηκαν για βοήθεια στις "θεραπευτικές κοινότητες". Η συντριπτική πλειοψηφία ήταν 16 χρόνων. Σταμάτησαν το σχολείο και έπεσαν στα ναρκωτικά.Και για να μην μείνει καμία αμφιβολία, για το ρόλο των υποστηρικτών της θεωρίας των "μαλακών και σκληρών", πάνω από το 95% αυτών που άρχισαν με χασίς και άλλα "μαλακά", οδηγήθηκαν το πολύ σε 3 χρόνια στην ηρωίνη.(Τα στοιχεία δόθηκαν σε ημερίδα για την πρόληψη, που έγινε στον Πειραιά από τον ΟΚΑΝΑ, με συμμετοχή του υπουργείου Παιδείας). Ταυτόχρονα, θα θυμόμαστε όλοι τον προηγούμενο υπουργό της Παιδείας και σημερινό μέλος της κυβέρνησης, που συμβούλευε να καλλιεργούμε χασίς στις γλάστρες στα μπαλκόνια.

Ομως, και τους υπόλοιπους μαθητές, που θα παραμείνουν στο Λύκειο, τους περιμένουν άλλες αποκρουστικές καταστάσεις. Ο άκρατος ανταγωνισμός, η ηθική του "ο θάνατός σου η ζωή μου", οι νόμοι της καπιταλιστικής αγοράς και του κέρδους, που μεταφέρονται μέσα στο σχολείο. Σπέρνεται στη συνείδηση των μαθητών η καχυποψία, η εχθρότητα, κάθε είδους αντικοινωνικό συναίσθημα, έτσι που να θεωρεί ο ένας τον άλλο ως αντίπαλο, που θα του φάει τη θέση και θα του καταστρέψει το μέλλον του.Θέλουν να τελειώνουν με τις αξίες της φιλίας, της συλλογικότητας, της αλληλεγγύης, της συντροφικότητας. Οι αξίες αυτές είναι επικίνδυνες.

Ετσι, όταν ο μαθητής βγει αργότερα στην αγορά εργασίας, θα είναι έτοιμος να αποδεχτεί το "νέο σύστημα αξιολόγησης", που προωθούν για τους εργαζόμενους οι πολυεθνικές. Και που συνοδεύεται, φυσικά, με την κατάργηση των εργασιακών δικαιωμάτων. Σύμφωνα με αυτό, οι εργαζόμενοι κατατάσσονται σε κατηγορίες, ανάλογα με την "αξία" τους, όπως αυτή εννοείται από την εταιρία, ενώ είναι υποχρεωμένοι ο ένας να αξιολογεί την απόδοση του άλλου και να μεταφέρει στη διεύθυνση τυχόν παραλείψεις ή λάθη των συναδέλφων του, που υπέπεσαν στην αντίληψή του.Είναι αυτό, που σήμερα ο λαός μας με μια λέξη το λέει "ρουφιανιά" και η μεγάλη πλειοψηφία του αντιδρά. Πρέπει, λοιπόν, η αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση να "μάθει" στους σημερινούς μαθητές, τη ρουφιανιά, να την καταλαβαίνουν ως αντικειμενική "αξιολόγηση".

Γι' αυτό προωθεί και την "αξιολόγηση - χειραγώγηση" των εκπαιδευτικών, θέλοντας να τους μετατρέψει σε υποτακτικούς, παιδονόμους. Για να διαμορφώνουν δουλόφρονες μαθητές, ώστε εύκολα να μετατραπούν σε "απασχολήσιμους", χωρίς δικαιώματα και απαιτήσεις.

Γίνεται φανερό, λοιπόν, ότι η μεταρρύθμιση είναι συνειδητή επιλογή των πολυεθνικών, του ΟΟΣΑ, της Ευρωπαϊκής Ενωσης, της πλουτοκρατίας, για να δυναμώσουν την εκμετάλλευση και την εξουσία τους πάνω στους εργαζόμενους. Οι"εκσυγχρονιστές" είναι απλώς οι πλασιέ τους. Να γιατί είναι ζήτημα ζωής η κατάργηση των νόμων 2525 και 2640 και η συνολική ανατροπή της αντιλαϊκής βαθιά ταξικής πολιτικής της κυβέρνησης.

Γ. ΜΠΕΡΝΙΔΑΚΗΣ

Εκπαιδευτικός

Στο πλευρό των μαθητών

Δημήτρης Καρατζιτζής, δήμαρχος Μανταμάδου Λέσβου

"Συμπαραστέκομαι στον αγώνα των μαθητών, τα αιτήματα των οποίων είναι δίκαια. Ο νόμος που προωθεί η κυβέρνηση είναι αντιεκπαιδευτικός, δεν έχει να κάνει σε τίποτα με τη μόρφωση των παιδιών του ελληνικού λαού. Αντίθετα αποτελεί ένα ακόμα βήμα για την πλήρη ιδιωτικοποίηση της παιδείας. Γι' αυτό και πρέπει να καταργηθεί. Η κυβέρνηση ακολουθεί και στο χώρο της παιδείας, όπως και σε όλους όπου αναπτύσσονται αγώνες, την τακτική της να επιβάλει με αδιαλλαξία και με κάθε τρόπο τις επιλογές και διαταγές της Ευρωπαϊκής Ενωσης".

Χρήστος Λεοντής συνθέτης

"Οι νόμοι γίνονται για να αποτελέσουν έναν κώδικα συνεννόησης των πολιτών. Για να μπορούν να συνυπάρξουν, να συνεργαστούν και να συνεννοηθούν. Οταν δεν υπάρχει συνεννόηση και συνεργασία, κάτι συμβαίνει με το νόμο. Αρα θα πρέπει να βρεθούνε τα στοιχεία εκείνα που να αποτελέσουν μια βάση για ένα νέο νόμο που να μπορούν να συνεργαστούν και να συνυπάρξουν μαθητές, καθηγητές, πολίτες και πολιτεία".

Μανώλης Μαθιουδάκης μέλος ΔΣ Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Συντακτών

"Χαιρετίζω τις μαθητικές κινητοποιήσεις σαν το πιο ελπιδοφόρο γεγονός των τελευταίων χρόνων. Γιατί αγωνίζονται για ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα, για το δικαίωμα των νέων να έχουν ίσες ευκαιρίες στη μάθηση και την προοπτική επαγγελματικής αποκατάστασης και καταξίωσης, που τους στερεί η αντιδραστική, αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση της κυβέρνησης.

Το θέμα της δημόσιας δωρεάν Παιδείας δεν αφορά μόνο τους νέους και τους εκπαιδευτικούς, αλλά όλους τους εργαζόμενους, τους γονείς, το ίδιο το μέλλον του τόπου μας. Η μαύρη προπαγάνδα, η τρομοκρατία και οι εκβιασμοί δεν μπορούν να ανακόψουν τους αγώνες για καλύτερη παιδεία. Τα αγωνιζόμενα παιδιά μας αγωνίζονται για καλύτερη Παιδεία ενάντια στον αντιδραστικό νόμο της κυβέρνησης για την Παιδεία και δεν μπορεί να τους σταματήσει ο κυβερνητικός αυταρχισμός. Ελάχιστα ακραία κρούσματα δεν εκφράζουν το μαθητικό κίνημα που με συλλογικές δημοκρατικές διαδικασίες παίρνει τις αποφάσεις του και δίνει μαθήματα δημοκρατικότητας και υπευθυνότητας. Γι' αυτό και οι προβοκατόρικες ενέργειες δεν μπορεί να συκοφαντήσουν τον ωραίο αυτό αγώνα των μαθητών.

Η κυβέρνηση, επιτέλους, οφείλει να αφουγκραστεί την αγωνία των νέων για το μέλλον τους, να αναλάβει τις ευθύνες της απέναντι στους νέους και τους γονιούς τους και να καταργήσει τον αντιδραστικό νόμο, όπως διεκδικούν οι μαθητές. Οι ευθύνες της είναι τεράστιες για το αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί και τον επικίνδυνο δρόμο που παίρνουν τα πράγματα εξαιτίας της άρνησής της να ανταποκριθεί στο καθολικό αίτημα για απόσυρση των αντιεκπαιδευτικών νόμων.

Τα ΜΜΕ οφείλουν να σταθούν δίπλα στους μαθητές, να στηρίξουν τα αιτήματα του μαθητόκοσμου και να μη μετατρέπουν σε σίριαλ μεμονωμένα, ακραία και απαράδεκτα κρούσματα. Η μόρφωση των νέων είναι εθνική υπόθεση και πάνω από τα συμφέροντα των μεγαλοκαναλαρχών. Αλήθεια η ΕΣΗΕΑ και η ΠΟΕΣΥ δεν έχουν λόγο;".

Κώστας Μάντζιος τραγουδιστής

"Είμαι σύμφωνος πάντα με τις κινητοποιήσεις των νέων. Και όχι μόνο σε σχέση με τις τωρινές διεκδικήσεις τους, αλλά γιατί αγωνίζονται και παλεύουν με νεανική ορμή και ενθουσιασμό. Πιστεύω ότι η κατάσταση στην παιδεία δεν έχει αντιμετωπιστεί με σοβαρότητα από καμία από τις μεταδικτατορικές κυβερνήσεις. Ωστόσο πιστεύω ότι οι μαθητές με τις κινητοποιήσεις τους δεν μπορούν να αλλάξουν τίποτα. Οι αλλαγές γίνονται όταν έχεις ουσιαστικό διαπραγματευτικό μέσο. Η κυβέρνηση δεν έχει κανέναν ενδοιασμό στο να κλείνει τα αυτιά της στις αντιδράσεις και να κάνει αυτό που θέλει.

Αυτή είναι κυβέρνηση ευρωπαϊκού τύπου και για τα κοινωνικά προβλήματα προτιμά να αφήνει τις κοινωνικές ομάδες να τσακώνονται μεταξύ τους. Να επιδιώκει ο κόσμος να μαλώνει με τους μαθητές και τους αγρότες και να τους αποκαλεί αλήτες. Αυτή την τακτική εφάρμοσε και ο Παπαδόπουλος. Ελεγε ότι πρόκειται για κάποιους αλήτες που έχουν κλειστεί στο Πολυτεχνείο.

Θεωρώ δίκαιο αυτό τον αγώνα και αυτό που μου αρέσει πιο πολύ από τις κινητοποιήσεις είναι η συμμετοχή των μαθητών και ο τρόπος αντίδρασής τους, ο οποίος είναι δημοκρατικός. Θα μπορούσαν να αντιδράσουν σπάζοντας και δέρνοντας στα γήπεδα. Αλλά έχουν μια μέθοδο αντίδρασης που θα τους δώσει πολλά πράγματα απ' τα οποία θα μάθουν πράγματα που δε θα μάθουν ποτέ στα θρανία και θα αποκτήσουν κοινωνική συνείδηση. Οσοι αντιδρούν στις κινητοποιήσεις των μαθητών, όπως π. χ. Σύλλογοι Γονέων προσπαθούν να διασπάσουν τον αγώνα τους, παρόλο που οι αποφάσεις παίρνονται δημοκρατικά από τους μαθητές. Αυτό είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα για τη λειτουργία της δημοκρατίας στην Ελλάδα.

Τα μέτρα που λαμβάνουν το υπουργείο και η κυβέρνηση είναι σπασμωδικά και γελοία και δείχνουν ότι θεωρούν πως ο ελληνικός λαός είναι αδρανής και ηλίθιος. Η ιστορία με τους εισαγγελείς είναι τραβηγμένη και αποτελεί μια ακόμα άστοχη κίνηση ενός, έτσι κι αλλιώς, αποτυχημένου πολιτικού που κατάφερε να δημιουργήσει πανδαιμόνιο σε έναν νευραλγικό τομέα της κοινωνίας. Τα παιδιά που θα ψηφίσουν σε δύο χρόνια, έχουν καταλάβει τουλάχιστον την τακτική και του συγκεκριμένου προσώπου, αλλά και της κυβέρνησης.

Λέει ο υπουργός ότι οι μαθητές είναι ανενημέρωτοι για το θέμα της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Ομως ο Αρσένης δεν μπήκε στον κόπο να ενημερώσει τους μαθητές, γιατί ήξερε ότι αυτό που κάνει είναι αποτυχημένο και ότι είναι μια σπασμωδική κίνηση χωρίς στόχο και αποτέλεσμα, όπως και όλες οι προηγούμενες μεταρρυθμίσεις.

Προσωπικά θα δυσκολευτεί να με πείσει ότι θα κάνει βαθιές τομές οποιοσδήποτε ασκεί εξουσία και ειδικότερα στους τομείς της παιδείας και του πολιτισμού, που είναι τόσο σημαντικοί τομείς για τον ελληνικό λαό".

Κώστας Τουρνάς,πρόεδρος Ενωσης Τραγουδιστών Ελλάδας

"Ο κυβερνών, όποιος είναι αυτός, που θέλει να ονομάζει τον εαυτό του δημοκράτη, όσο προσοχή δίνει στους συμπολιτευόμενους, τόση προσοχή - με τόνο! - πρέπει να δίνει στους αντιπολιτευόμενους. Αν αυτό ακούγεται απλοϊκό, ο διάλογος και προτάσεις σε επίσημο επίπεδο είναι πιο σημαντικά για έναν δημοκράτη από τους αντιπολιτευόμενους παρά από τους δικούς του. Με αυτή τη θέση λοιπόν και βλέποντας μια κυβέρνηση τα τελευταία χρόνια, με το πολύ πρόστυχο επιχείρημα και ελαφρύ του εκσυγχρονισμού, να εξαντλεί τα όρια της πολιτικής αλαζονείας, το πρώτο πράγμα που σκέφτομαι είναι ότι έχουμε να κάνουμε με κακούς, αν όχι ύποπτους, κυβερνήτες. Το δεύτερο είναι ότι δεν είναι δημοκράτες. Και το τρίτο, πρακτικά πια, δεν έχασαν την ευκαιρία να το αποδεικνύουν στην πράξη. Βλέπε αγρότες, συνταξιούχους, μαθητές. Ωστόσο, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι αυτή εδώ η ράτσα έχει ζωντανή παραδοσιακή αξία, τόσο μακρινή παράδοση και σοφία σαν λαός, που κανένας "εκσυγχρονισμός" τέτοιου είδους δεν μπορεί να μπει πάνω της".

Χρήστος Σκαμάκης, δήμαρχος Λυκόβρυσης

"Οι μαθητές έχουν απόλυτο δίκιο και σωστά απέχουν από τα μαθήματά τους. Για το λόγο αυτό, σαν Δημοτική Αρχή, θα φέρουμε το θέμα σε έκτακτη συνεδρίαση, τη Δευτέρα, του Δημοτικού Συμβουλίου, όπου θα εκδώσουμε ψήφισμα συμπαράστασης στους μαθητικούς αγώνες. Η στάση της κυβέρνησης απέναντι στους μαθητές είναι, με μια λέξη, απαράδεκτη. Μόνη λύση είναι να καταργηθεί αυτός ο αντιεκπαιδευτικός νόμος και να "φύγει" ο υπουργός Παιδείας".

Χρήστος Σταμπολίδης, δήμαρχος Ηρακλεωτών Γρεβενών

"Στο όνομα του εκσυγχρονισμού η κυβέρνηση επιχειρεί, στην ουσία, να φράξει το δρόμο, στα παιδιά των χαμηλόμισθων οικογενειών, προς το Πανεπιστήμιο. Ωθεί τους μαθητές στα φροντιστήρια και τα ιδιωτικά σχολεία. Οι μαθητές αυτό το αντιλαμβάνονται. Αντιλαμβάνονται, επίσης, πως είναι πισωγύρισμα ο εκπαιδευτικός νόμος που προωθεί η κυβέρνηση.

Η ίδια δε η κυβέρνηση είναι αυτή, που με την αδιαλλαξία της ωθεί τους μαθητές σε καταλήψεις και κινητοποιήσεις. Είναι η μοναδική υπεύθυνη για όσα συμβαίνουν. Κι αν θέλει πραγματικά να ξεπεραστεί το πρόβλημα που δημιούργησε, πρέπει να υποχωρήσει, να πάρει πίσω το νόμο της. Οφείλει δε να συζητήσει με τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς, οι οποίοι είναι σε θέση να γνωρίζουν καλύτερα απ' όλους τι συμβαίνει στην παιδεία, και να διαμορφώσει ένα νόμο που θα προωθεί πραγματικά το ζήτημα της παιδείας".

Τάνια Τσανακλίδου τραγουδίστρια

"Σαν άνθρωπος είμαι υπέρ των επαναστάσεων. Και στις επαναστάσεις χάνεται το μέτρο, είναι άμετρες. Τα υπόλοιπα εναπόκεινται στην αυτοκριτική του καθενός".

Νίκος Φωτιάδης επικ. καθηγητής ΤΕΙ αντιπρόεδρος ΕΕΔΥΕ

"Ο νόμος 2525/97 για την παιδεία είναι βαθιά ταξικός. Αν εφαρμοστεί, θα αφαιρέσει το δικαίωμα στα παιδιά για το σχολείο, για τη γνώση και τον πολιτισμό. Ο Μπρεχτ το τόνισε με τα εξής λόγια: "Ψάξε για σχολείο άστεγε! Προμηθέψου γνώση παγωμένε! Πεινασμένε, άρπαξε το βιβλίο: Είναι όπλο, εσύ να πάρεις την εξουσία". Αυτό κάνουν τα παιδιά μας. Αγωνίζονται για να μην τους αφαιρεθεί αυτό το δικαίωμα.

Οταν εγώ ήμουν φοιτητής σε πανεπιστήμιο της Γερμανίας, εκλεγμένος στην ΕΦΕΕ της χώρας αυτής, βρέθηκα σε μια γερμανική επιτροπή για υποτροφίες. Ομολογώ ειλικρινά ότι δε βρήκα ούτε ένα υποψήφιο παιδί εργάτη, ούτε ένα υποψήφιο παιδί εργαζόμενου Γερμανού. Αυτά τα γνωρίζει πολύ καλά ο κ. πρωθυπουργός, γιατί δίδαξε σ' αυτά τα πανεπιστήμια. Ομως μπορεί κάποιος από τους υπεύθυνους να μας πει πώς θα ήταν το ελληνικό σχολείο αν τα υπέρογκα ποσά των τρισεκατομμυρίων που σπαταλώνται για "S-300" και "Πάτριοτ" δίνονταν για την Παιδεία; Αν δεις τα παιδιά, πες τους λοιπόν ένα γεια από μένα. Είμαι μαζί τους".

Στο "διάλογο" περιορίζεται η πλειοψηφία της ΑΔΕΔΥ

Η κατάσταση στην παιδεία και οι μαθητικές κινητοποιήσεις ήταν το αντικείμενο της χτεσινής συνεδρίασης της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΑΔΕΔΥ.Από την ΕΣΑΚ Δημοσίου προτάθηκαν απεργιακές κινητοποιήσεις στήριξης των αγώνων μαθητών και εκπαιδευτικών, ωστόσο με τις ψήφους ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ αποφασίστηκε να εξαντληθεί η παρέμβαση της ΑΔΕΔΥ στο να ζητήσει διάλογο... Αύριο εξάλλου συνεδριάζει η ολομέλεια της διοίκησης της ΓΣΕΕ για το ίδιο θέμα, μετά από απαίτηση 23 μελών της διοίκησής της.

Ειδικότερα στη χτεσινή συνεδρίαση της ΕΕ της ΑΔΕΔΥ εκφράστηκε από τις παραπάνω παρατάξεις ότι χρειάζεται να γίνουν αλλαγές σε κάποια σημεία των αντιεκπαιδευτικών νόμων, αλλά αυτοί θα πρέπει να δοκιμαστούν στην πράξη! Επίσης και για εκτόνωση της κατάστασης να ζητηθεί να γίνει διάλογος ανάμεσα στην κυβέρνηση και τους μαθητές, με τη συμμετοχή των οργανώσεων των εκπαιδευτικών και της ΑΔΕΔΥ!

Η ΕΣΑΚ Δημοσίου υποστήριξε πως σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους αγωνιζόμενους μαθητές, πρέπει να κηρύξει η ΑΔΕΔΥ 24ωρη απεργία, η ακριβής ημερομηνία της οποίας να καθοριστεί μετά από διερεύνηση της δυνατότητας κοινής απεργίας με τη ΓΣΕΕ. Επίσης να κηρυχτεί για σήμερα 3ωρη στάση εργασίας για να συμμετέχουν οι δημόσιοι υπάλληλοι στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο. Οι ίδιες προτάσεις υποστηρίχτηκαν και από την "Αυτόνομη Παρέμβαση".

Στην πρόταση που κατέθεσε στην Εκτελεστική η ΕΣΑΚ Δημοσίου, επισημαίνεται ότι "το ζήτημα της δημόσιας δωρεάν παιδείας είναι ζήτημα που αφορά όλους τους εργαζόμενους και το μέλλον του τόπου μας. Η κυβέρνηση με την εκπαιδευτική της πολιτική, όπως εκφράζεται και με τους νόμους 2525 και 2640, εντάσσει την παιδεία στην αντεργατική αντιλαϊκή πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης, της ΟΝΕ". Σημειώνεται ότι στόχος των παραπάνω νόμων είναι "μέσα από "ιερά εξέταση", πολλαπλές αντιπαιδαγωγικές εξετάσεις, να εκδιώξει χιλιάδες μαθητές νωρίς - νωρίς από το Λύκειο και να τους στείλει στην ανεργία και την εκμετάλλευση". Υπογραμμίζεται πως οι μαθητές με πολύμορφους και πολυήμερους αγώνες αντιπαλεύουν τον πυρήνα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, ενώ η κυβέρνηση με τρομοκρατία, μαύρη προπαγάνδα και φασιστικές μεθόδους "κοινωνικού αυτοματισμού" προσπαθεί να πνίξει το μαθητικό κίνημα. Προτείνει η ΕΕ της ΑΔΕΔΥ να καταδικάσει την κυβερνητική τακτική και να καλέσει την κυβέρνηση να αποσύρει τους αντιεκπαιδευτικούς νόμους. Επίσης να καλέσει τις Ομοσπονδίες - μέλη της και τα δημοσιοϋπαλληλικά σωματεία να πάρουν πρωτοβουλίες στήριξης του αγώνα των μαθητών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ