ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 20 Γενάρη 1999
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Συλλαλητήρια πρωί - απόγευμα αύριο στη Θεσσαλονίκη

Με καταλήψεις σχολείων, αποκλεισμούς δρόμων και συλλαλητήρια διαμαρτυρίας την Πέμπτη 21 του μήνα, συνεχίζουν και αυτή τη βδομάδα τον αγώνα τους οι μαθητές της Θεσσαλονίκης και της υπόλοιπης Μακεδονίας - Θράκης. Στη Θεσσαλονίκη, το ραντεβού ορίστηκε για αύριο 12 το μεσημέρι στο Αγαλμα Βενιζέλου,ενώ στις 6 το απόγευμα, επίσης αύριο και στον ίδιο χώρο, οργανώνεται πανεργατικό συλλαλητήριο για την Παιδεία από τη Συντονιστική Επιτροπή Πρωτοβάθμιων Σωματείων (ΣΕΠΣ), με τη συμμετοχή και του Συντονιστικού Νυχτερινών Σχολείων Θεσσαλονίκης.

Στη Θεσσαλονίκη, σε κατάληψη βρίσκονται το 1ο και 3ο Λύκειο Καλαμαριάς, το 1ο ΤΕΕ Ευόσμου, το Ενιαίο Λύκειο Μενεμένης και το Πολυκλαδικό της Νεάπολης. Στο μεταξύ, με μπλόκα σε κεντρικούς δρόμους της πόλης απάντησαν στην αμετακίνητη θέση του Γερ. Αρσένη οι μαθητές των Λυκείων που πραγματοποιούσαν αποχή. Ετσι, μπλόκα με θρανία στήθηκαν έξω από το 23ο Λύκειο στην Κασσάνδρου, στην Εγνατία στο ύψος της Καμάρας, απ' όπου οι μαθητές προχώρησαν με πορεία προς την πλατεία Βαρδαρίου. Μαθητές από το συγκρότημα του Ευκλείδη απέκλεισαν για μια περίπου ώρα την Παπαναστασίου στο ύψος της Λεωφόρου Στρατού. Επίσης, μπλόκα στήθηκαν στη Συμβολή της Μπότσαρη με Δελφών και στην Ανθέων.

Σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε η ΣΕΠΣ, για να προαναγγείλει το πανεργατικό συλλαλητήριο, ο γγ του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, τόνισε ότι οι εξελίξεις στην παιδεία είναι και υπόθεση των εργαζομένων. "Θεωρούμε ότι η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση είναι βαθιά ταξική, γιατί ενισχύει τους φραγμούς στη Δωρεάν και Υποχρεωτική Μόρφωση. Ο,τι αντιμετωπίζουμε εμείς σαν εργαζόμενοι, θα αντιμετωπίζουν πολλαπλάσια τα παιδιά μας με αυτή την πολιτική. Να γιατί βλέπουμε στον αγώνα των μαθητών το δικό μας αγώνα για τα δικαιώματά μας και κύρια το δικαίωμα για μόνιμη, σταθερή, πλήρη εργασία με διασφάλιση των Εργασιακών και Ασφαλιστικών μας δικαιωμάτων".

Μακεδονία - Θράκη

Συλλαλητήρια, μπλόκα και καταλήψεις αποφασίζονται και πραγματοποιούνται καθημερινά στις μεγάλες, αλλά και τις μικρότερες, πόλεις της Μακεδονίας -Θράκης, ενώ σήμερα πραγματοποιούνται Γενικές Συνελεύσεις σε σχολεία που δεν τελούν υπό κατάληψη.

  • Χτες, χίλιοι περίπου μαθητές απ' όλα τα Λύκεια της πόλης συγκεντρώθηκαν στις 12 το μεσημέρι στην πλατεία Καπνεργάτη της Καβάλας,απ' όπου και κατευθύνθηκαν με πορεία προς τον κόμβο του Φαλήρου, αποκλείοντας την είσοδο της πόλης για μια ώρα. Στην Καβάλα, σε κατάληψη βρίσκονται 5 από τα 9 Λύκεια της πόλης.
  • Στο Διδυμότειχο,χτες, οι μαθητές των δύο Λυκείων της πόλης πραγματοποίησαν αποχή από τα μαθήματά τους και προχώρησαν σε πορεία διαμαρτυρίας στους κεντρικούς δρόμους.
  • Στην Ορεστιάδα,σε κατάληψη βρίσκεται το ΤΕΛ, στις Φέρρες το 1ο Ενιαίο Λύκειο και στην Αλεξανδρούπολη το Ενιαίο Πολυκλαδικό και το ΤΕΛ.
  • Στην Κομοτηνή υπό κατάληψη βρίσκεται το Ενιαίο Πολυκλαδικό Λύκειο της πόλης.
  • Στη Δράμα,υπό κατάληψη τελούν τα τρία από τα πέντε Λύκεια της πόλης, το 1ο, 2ο και 3ο, αλλά και το Λύκειο Δοξάτου.
  • Σε καθολική αποχή και πορεία στο κέντρο της πόλης προχώρησαν οι μαθητές όλων των Λυκείων της Βέροιας.Σήμερα αποχή, συγκέντρωση και πορεία οργανώνουν οι μαθητές της Νάουσας.
  • Στα Γιαννιτσά σε κατάληψη βρίσκονται το 1ο ΕΛ και 3ο ΤΕΕ, ενώ σε αποχή προχώρησαν οι μαθητές του 2ου ΤΕΕ της πόλης που, στη συνέχεια, απέκλεισαν για μισή ώρα περίπου την Εγνατία Οδό.
  • Στην Κατερίνη,οι μαθητές τριών Λυκείων της πόλης πραγματοποίησαν χτες αποχή.
  • Στη Χαλκιδική,σε κατάληψη βρίσκονται τα Ενιαία Λύκεια της Ν. Καλλικράτειας, Τρίγλιας, Ιερισού, Μουδανιών και Πολυγύρου.
  • Στα Γρεβενά,σε καταλήψεις προχώρησαν οι μαθητές του ΤΕΕ αλλά και των δύο Ενιαίων Λυκείων.
  • Στην Κοζάνη αποχή από τα μαθήματα έκαναν οι μαθητές του 1ου Ενιαίου και του ΕΠΛ, ενώ υπό κατάληψη βρίσκεται το ΤΕΕ στην Πτολεμαϊδα.
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Αυξήθηκαν και χτες οι καταλήψεις

Μεγάλο συλλαλητήριο έγινε στην Πάτρα

Ηχηρό μήνυμα ενότητας και αγώνα έδωσαν, χτες το βράδυ, οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι εργαζόμενοι της Πάτρας, συμμετέχοντας στο συλλαλητήριο που διοργάνωσε η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα των μαθητών. Από την πλατεία Εθνικής Αντίστασης (Ολγας) και στη συνέχεια σε όλους τους κεντρικούς δρόμους της πόλης, οι μαθητές έστειλαν στην κυβέρνηση τη δική τους απάντηση, ξεκαθαρίζοντας πως δεν υποχωρούν, αν δεν καταργηθούν οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι Αρσένη. Στο πλευρό τους, στάθηκαν οι εκπαιδευτικοί, σύλλογοι γονέων και εργατικά σωματεία, διατρανώνοντας την ολόψυχη στήριξή τους στον αγώνα των παιδιών τους, βάζοντας τα θεμέλια για τη συγκρότηση ενός ισχυρού παλλαϊκού μετώπου πάλης για την Παιδεία. Οι μαθητές ανανέωσαν το αγωνιστικό τους ραντεβού καθημερινά στα σχολεία, αλλά και στο συλλαλητήριο, που θα γίνει την Πέμπτη 21 Γενάρη στις 11 π.μ. στην πλατεία Εθνικής Αντίστασης (Ολγας).

Στο μεταξύ, συνεχίζονται οι καταλήψεις σε 40 Γυμνάσια και Λύκεια της Αχαϊας, ενώ τις τελευταίες μέρες οι μαθητές του 1ου Λυκείου και του 6ου ΤΕΕ προχωρούν σε αποκλεισμούς κεντρικών δρόμων στην περιοχή Κουκούλι, ενώ οι συμμαθητές τους από το 2ο Λύκειο αποκλείουν καθημερινά την κεντρική οδό Καλαβρύτων στην περιοχή Λάγγουρα.

Τη συμπαράσταση της ΝΑΣ Αχαϊας στον αγώνα των μαθητών εκφράζουν οι νομαρχιακοί σύμβουλοι Α. Αθανασόπουλος και Κ. Μυλωνάς, οι οποίοι έκαναν παράσταση στο νομάρχη Αχαϊας, διαμαρτυρόμενοι για τη μετατροπή της ΤΑ σε δεκανίκι της κυβερνητικής πολιτικής, καθώς η Νομαρχία "διατάσσει τη μεταστέγαση των μαθητών που κινητοποιούνται σε κτίρια δημοτικών σχολείων, με σκοπό να δώσει διέξοδο στον απεργοσπαστικό μηχανισμό". Οι σύμβουλοι της ΝΑΣ καλούν ταυτόχρονα όλους τους εργαζόμενους, τους μαθητές, τους καθηγητές και τους γονείς να καταργήσουν στην πράξη τις αντιδημοκρατικές ενέργειες του νομάρχη Στ. Αθανασόπουλου - Σερέτη και να συμμετάσχουν ενεργά στις κινητοποιήσεις για την κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων και την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων των μαθητών.

Στην Ηλεία, 18 Γυμνάσια και Λύκεια έχουν καταληφθεί, παρά τις προσπάθειες"αγανακτισμένων γονέων" να σπάσουν τις καταλήψεις. Τέτοια "επιχείρηση" έγινε χτες στο 1ο Λύκειο Πύργου, αλλά απέτυχε χάρη στην αποφασιστικότητα των μαθητών. Χτες το πρωί οι μαθητές πραγματοποίησαν μαζικό συλλαλητήριο στην Αμαλιάδα.

Στην Κορινθία, συνεχίζονται οι καταλήψεις σε 15 σχολεία, στη Μεσσηνία σε 13, ενώ σε άλλα τέσσερα οι μαθητές πραγματοποιούν αποχή, στην Αρκαδία σε 7, στην Αργολίδα σε 7, στη Λακωνία 2, στη Ζάκυνθο 11 (χτες το απόγευμα οι μαθητές πραγματοποίησαν νέο συλλαλητήριο και πορεία στους κεντρικούς δρόμους της πόλης μέχρι τη Νομαρχία) και στην Κεφαλλονιά συνεχίζεται η κατάληψη του Πολυκλαδικού Λυκείου.

Μαθητικές κινητοποιήσεις και κυβερνητικό καρναβάλι

Οι συζητήσεις στη Βουλή, τη βδομάδα που πέρασε, αλλά και οι τοποθετήσεις "κορυφαίων" παραγόντων στη συνέχεια, προσφέρονται για πολλά συμπεράσματα.

- Διάλογος, αλλά με ανοιχτά σχολεία, κραυγάζουν οι κυβερνητικοί. Δε λένε, όμως, γιατί δεν αντιμετώπιζαν τα προβλήματα, που, υποτίθεται, θα λύσουν τώρα, όταν ήταν ανοιχτά τα σχολεία;

- Καλώ τις μαθήτριες και τους μαθητές να επιστρέψουν στα σχολεία και είναι δική μας δουλιά (!) να πιέσουμε την κυβέρνηση κλπ., λέει ο αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας. Αλλά γιατί δεν πίεζαν μέχρι τώρα και γιατί είναι δική τους δουλιά και όχι και των μαθητών;

- Στον ίδιο σκοπό και ο κ. Χριστόδουλος, ο οποίος φαίνεται ότι δεν "πάει" τους μαθητές, όταν αγωνίζονται, όταν παλεύουν για το δίκιο τους.

Για όσα επιγραμματικά αναφέρθηκαν παραπάνω, θα μπορούσε να γραφτούν πολλά. Κύρια, όμως, επιδίωξη αυτού του σημειώματος είναι να αναδειχτούν βασικές πλευρές, που δεν αναφέρθηκαν ή δεν αναδείχτηκαν όσο χρειάζεται:

1) Η λεγόμενη μεταρρύθμιση που επιδιώκει να προωθήσει η κυβέρνηση στηρίχτηκε σε ψέματα. Με τυμπανοκρουσίες, ο κ. Αρσένης και οι υπόλοιποι διαβεβαίωναν ότι όλοι οι μαθητές περνάνε την τάξη, αφού φτάνει μόνο ένα δέκα, μέσος όρος. Ολοι θα έχουν ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η συνέχεια είναι: Δεν είπαμε ελεύθερη, αλλά ανοιχτή, λέει ο κ. Ανθόπουλος. Σταδιακά θα υπάρξει αντιστοιχία αυτών που θα παίρνουν απολυτήριο και εισαγομένων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, λέει ο κ. Σημίτης. Χρειάζεται να βάλουμε πιο ψηλά τον πήχη, λέει ο υφυπουργός.

- Τι απ' όλα αυτά συμβαίνει; Τι επιδιώκουν; Σκοπεύουν με βίαιο τρόπο να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών, που θα παίρνει απολυτήριο λυκείου, από 120 χιλιάδες που είναι τώρα, σε 80 χιλιάδες. Οι υπόλοιποι θα πεταχτούν στα ΤΕΕ. Αλλά και αυτοί που θα πάρουν απολυτήριο δε θα περνάνε σε κάποια σχολή, αφού υπάρχουν και 70 χιλιάδες των προηγούμενων ετών.Το ψέμα, βέβαια, γίνεται πιο χονδροειδές, όταν ο υπουργός Παιδείας εξακολουθεί να μιλάει για ελεύθερη πρόσβαση. Ολοι γνωρίζουν ότι ελεύθερη πρόσβαση σημαίνει ότι ο έχων απολυτήριο λυκείου πηγαίνει στη σχολή της αρεσκείας του και, αν μπορεί να ανταποκριθεί, τελειώνει.

2) Ανοιχτά σχολεία, κραυγάζουν και θα γίνουν διορθώσεις στην εφαρμογή. Παραδέχονται, βέβαια, και δίνουν πίστωση χρόνου στον εαυτό τουςμέχρι το 2001 οι κ. κ. Σημίτης και Αρσένης και οι άλλοι, για να καλυφθούν οι ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή, σε καθηγητές κλπ. Δε δίνουν, όμως, καμιά πίστωση χρόνου στους μαθητές.

Αλλά γιατί οι διορθώσεις θα γίνονται στην εφαρμογή; Γιατί τόση ανευθυνότητα και απανθρωπιά; Γιατί δεν προχώραγαν δοκιμαστικά; Σε κανέναν τομέα, οι δοκιμές δε γίνονται πάνω σε ανθρώπους. Οι δοκιμές γίνονται σε ποντίκια και όχι σε ανθρώπους. Μόνο όσοι διακατέχονται από φασιστικές αντιλήψεις επιδιώκουν δοκιμές και πειράματα σε ανθρώπους. Οι μαθητές δεν είναι πειραματόζωα, ας σταματήσουν οι δοκιμές,δεν μπορεί να πληρώσουν τα παιδιά.

3) Με τη "μεταρρύθμιση", ανακάλυψε προχτές ο κ. Αρσένης, θα σταματήσει η συναλλαγή (!) στα λύκεια. Αλλά γιατί να υπάρχει σήμερα συναλλαγή, αφού σχεδόν όλα τα παιδιά προβιβάζονται και παίρνουν απολυτήριο; Ομως, έστω ότι υπάρχει συναλλαγή σήμερα που παίρνουν απολυτήριο 120 χιλιάδες και που ο βαθμός του λυκείου δεν έχει σχέση με τις εισαγωγικές στα ΑΕΙ, τι θα γίνει με τη "μεταρρύθμιση", που θα τελειώνουν 80 χιλιάδες και που ο προφορικός βαθμός θα παίζει αποφασιστικό ρόλο για το εισιτήριο στην τριτοβάθμια και, ιδιαίτερα, σε σχολές πρώτης προτίμησης; Πότε θα υπάρχουν συνθήκες συναλλαγής; Ποιος ανοίγει τις πόρτες της συναλλαγής, αν όχι εσείς και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ κ. Αρσένη; Ο ρόλος του προφορικού βαθμού αποδείχνει του λόγου το αληθές. Εστω ότι δύο μαθητές γράφουν για 15. Με το + - 3 βαθμοί, ο ένας που θα έχει προφορικά 20 και θα μειωθεί στο 18 θα βγάλει μέσο όρο 16,5. Ο άλλος μπορεί να έχει προφορικά 12 και ο μέσος βαθμός θα είναι 13,5. Αποδείχνεται περίτρανα, τόσο η αδικία που οδηγεί ο νόμος του κ. Αρσένη, αλλά και οι προϋποθέσεις συναλλαγής, οι οποίες θα μεγαλώνουν μετά το 2001, αφού ουσιαστικά καταργείται και το + - 3 βαθμοί, γεγονός που θα σπρώχνει στη συναλλαγή και τα ιδιωτικά σχολεία, τα οποία θα εξασφαλίζουν μεγάλους προφορικούς βαθμούς.

4) Ο νόμος του κ. Αρσένη, πέρα από τους ταξικούς φραγμούς που βάζει, την προχειρότητα, διαπερνάται και από μιαν απαράδεκτη φιλοσοφία. Συνδέει τις εξετάσεις για το απολυτήριο, που πρέπει να είναι αποτέλεσμα ατομικής προσπάθειας και απόδοσης του κάθε μαθητή, στη βάση της οποίας όποιος ξέρει τα διδαχθέντα παίρνει απολυτήριο, με την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, που είναι διαγωνισμός. Και είναι διαγωνισμός, γιατί ο αριθμός στις σχολές θα είναι περιορισμένος και θα συμβεί μαθητής με απολυτήριο 19 να μην περνάει στη σχολή που θέλει, γιατί κάποιοι άλλοι θα έχουν 19 και 1/12 και η διαφορά να προέρχεται και από την προφορική βαθμολογία.

5) Τα φροντιστήρια ξεπερνιούνται με την ενισχυτική διδασκαλία, προπαγανδίζουν οι κυβερνητικοί. Δε λένε, όμως, ότι αφορά μόνο τους αδύνατους μαθητές και μπορεί να συμμετέχει μόνο το 25% από αυτούς.

6) Η κατάσταση που δημιουργείται στην επαρχία λόγω της "μεταρρύθμισης" θυμίζει τη 10ετία του 1950. Σε πολλούς νομούς, υπάρχει ένα μόνο ΤΕΕ. Σε πολλά λύκεια με μικρό αριθμό μαθητών, δε δημιουργούνται τμήματα κατευθύνσεων, με βάση τις επιθυμίες των μαθητών, ενώ μεγάλωσε και η ανάγκη των φροντιστηρίων. Ολα αυτά οδηγούν στη μετακίνηση μαθητών στο πλησιέστερο αστικό κέντρο, με αποτέλεσμα πρόσθετες οικονομικές επιβαρύνσεις στις οικογένειες της υπαίθρου, αλλά και σε νέα εσωτερική μετανάστευση.

- Τέλος, για τον περίφημο "διάλογο": Φάνηκε ξεκάθαρα ότι ο κ. Αρσένης και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ διάλογο εννοούν και τον δέχονται μόνο όταν και με όσους συμφωνούν με την πολιτική τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν έχουν διάλογο ουσίας με τους καθηγητές, με τους μαθητές και τους γονιούς. Αρνούνται τις προτάσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης και ο υπουργός Παιδείας διατυμπανίζει έχουμε διάλογο και αποδέχονται τη μεταρρύθμιση οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων, φροντιστηρίων και οι πρυτάνεις. Δε νομίζω ότι χρειάζεται καλύτερη μαρτυρία για την ουσία της "μεταρρύθμισής" του και ποιοι ωφελούνται. Θα ήταν, βέβαια, απλά γελοίο το επιχείρημα, να κινητοποιούνται οι μαθητές και ο αρμόδιος υπουργός να λέει ότι συνομιλεί με τους πρυτάνεις. Είναι, όμως, και επικίνδυνο, γιατί σχετίζεται με τα επόμενα σχέδια του κ. Αρσένη και της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, που φαίνεται να είναι νέες ρυθμίσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Δεν είναι τυχαίο ότι έγινε λόγος πως το απολυτήριο του λυκείου και μετά την τόση ταλαιπωρία των μαθητών δε θα οδηγεί σε κάποια σχολή,αλλά σε κύκλους σπουδών και την εισαγωγή στις πανεπιστημιακές σχολές θα την καθορίζουν οι πρυτάνεις και οι άλλοι πανεπιστημιακοί, με κριτήρια, που, αναμφισβήτητα, θα οδηγήσουν στην πλήρη εξάλειψη του αδιάβλητου, που αναμφισβήτητα σήμερα υπάρχει.

- Οι μαθητές, οι καθηγητές, οι γονείς, το εργατικό και λαϊκό κίνημα, στην ανάπτυξη της πάλης τους, ας έχουν υπόψη τους όλες τις πλευρές του σημερινού νόμου και τα νέα σχέδια της κυβέρνησης.

Β. ΚΑΛΑΜΑΤΙΑΝΟΣ

ΣΤΕΡΕΑ - ΕΥΒΟΙΑ
Με περισσότερο πείσμα

Ακόμα πιο αποφασιστικά, με περισσότερο πείσμα και αγωνιστικότητα, οι μαθητές στη Στερεά - Εύβοια,με τα συντονιστικά, προετοιμάζουν τη συμμετοχή τους στο αυριανό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο.

Προχτές το βράδυ συνεδρίασε το Συντονιστικό Αγώνα σχολείων της Χαλκίδας και αποφάσισε συγκέντρωση στα φανάρια της Χαϊνά στις 10.30 π.μ. την Πέμπτη, καλώντας μαθητές, σπουδαστές, καθηγητές, δασκάλους, γονείς, εργαζόμενους και συνταξιούχους στο συλλαλητήριο, με σύνθημα "ο αντιεκπαιδευτικός νόμος δε θα περάσει - η ζωή μας δε θα γίνει ξύλο επεξεργασίας". Ενώ συνεχίζονται οι καταλήψεις στο 80% των σχολείων της Χαλκίδας, σε Ιστιαία, Αλιβέρι και Αμάρυνθο, χτες μαθητές από πέντε σχολεία προχώρησαν σε μπλόκο, για μισή ώρα, στη λεωφόρο Χαϊνά, ενώ στο Αλιβέρι οι μαθητές του Γυμνασίου απέκλεισαν την είσοδο της πόλης, στην Εθνική οδό Χαλκίδας - Αλιβερίου.

Στη Λαμία και χτες πραγματοποιήθηκε ογκώδες συλλαλητήριο μαθητών (πάνω από 1.000 άτομα) απαιτώντας την κατάργηση των νόμων 2525/97 και 2640/98. Στη συνέχεια απέκλεισαν για κάποια ώρα το δρόμο στο ύψος της "Εκθεσης Λαμίας". Την Πέμπτη έχουν δώσει το επόμενο ραντεβού, στις 11 π.μ., στην πλατεία Διάκου, ενώ σήμερα το Συντονιστικό Μαθητών θα παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου στα τοπικά ΜΜΕ. Ομως, η κυβέρνηση δείχνει "να χάνει το έδαφος κάτω από τα πόδια της" από τις διαστάσεις που παίρνει ο αγώνας των μαθητών και δεν εγκαταλείπει τα σχέδια τρομοκράτησης και καταστολής. Σύμφωνα με πληροφορίες του "Ρ" στη διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Φθιώτιδας (προφανώς και στην υπόλοιπη χώρα χτες), έφτασε εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας, με την οποία καλείται ο διευθυντής να ζητήσει την επέμβαση εισαγγελέα.

Τέλος, και στη Θήβα,χτες, οι μαθητές έδωσαν μαχητικό "παρών", με πορεία διαμαρτυρίας στο κέντρο της πόλης.

Φουσκωμένοι λογαριασμοί

Συνεχίζεται το παιχνίδι της παραπληροφόρησης, που στόχο έχει να παρουσιάσει τους μαθητές που αγωνίζονται ως απλούς βανδάλους, οι οποίοι κάνουν καταλήψεις για να χάσουν μάθημα και ξεσπούν την οργή τους πάνω στην υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων. Μέσα σ' αυτά τα πλαίσια διογκώνονται οι ζημιές που έχουν υποστεί ορισμένα σχολεία, κυρίως από εξωσχολικά στοιχεία, ύποπτα για τη δράση τους. Στη Θεσσαλονίκη, για παράδειγμα, λένε πως οι φθορές, σε σχολεία που "ελέγχθηκαν" από ειδικά συνεργεία νομαρχίας και δήμων, υπολογίζονται σε 160 εκατ. δραχμές.

Υπολογίζουν άραγε και τις φθορές που δημιουργήθηκαν από τη χρήση του προηγούμενου σχολικού έτους; Γιατί τα σχολεία άνοιξαν και άρχισαν να λειτουργούν χωρίς προηγουμένως να έχει γίνει η απαραίτητη συντήρησή τους, αφού ακόμη δεν έχει δοθεί το κονδύλι των 500 εκατ. δραχμών που έχει προϋπολογιστεί για το σκοπό αυτό.

Οδηγοί - καουμπόηδες...

Με δολοφονικό τρόπο αντέδρασε χτες ένας οδηγός ταξί, προκειμένου να σπάσει το μπλόκο των μαθητών στην Κηφισίας, στο ύψος του ΚΑΤ. Πάτησε γκάζι, και όρμησε κατά των μαθητών, παρασύροντας έναν από αυτούς, ο οποίος για να γλιτώσει, καθώς είχε πέσει πάνω στο καπό, αρπάχτηκε από τους υαλοκαθαριστήρες και στη συνέχεια ανέβηκε στην οροφή του αυτοκινήτου, καθώς ο ασυνείδητος οδηγός δεν εννοούσε να σταματήσει. Χρειάστηκε άλλοι οδηγοί να του κλείσουν το δρόμο για να σταματήσει την ξέφρενη κούρσα του και να γλιτώσει έτσι ο νεαρός μαθητής.

Στο μεταξύ, οδηγήθηκε χτες στην Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας ο 47χρονος μηχανολόγος - ηλεκτρολόγος Γ. Θεοδώρου, ο οποίος τη Δευτέρα παρέσυρε με το αυτοκίνητό του τη 16χρονη μαθήτρια τού υπό κατάληψη Βαρβάκειου Λυκείου Αννέτα Γιωτοπούλου στο Π. Ψυχικό, με αποτέλεσμα να την τραυματίσει. Το περιστατικό συνέβη στη διασταύρωση των οδών Μουσών και Παπαδιαμάντη, όπου οι μαθητές του Βαρβάκειου και του 58ου Λυκείου είχαν στήσει μπλόκο. Εναντίον του οδηγού ασκήθηκε ποινική δίωξη για "επικίνδυνη σωματική βλάβη με ενδεχόμενο δόλο, τετελεσμένη και σε απόπειρα" και παραπέμφθηκε σε δίκη. Ομως και ο ίδιος, με τη σειρά του, κατέθεσε μήνυση κατά παντός υπευθύνου για "απρόκλητη επίθεση, φθορά, εξύβριση και απειλή", υποστηρίζοντας ότι δέχτηκε επίθεση από μαθητές και στην προσπάθειά του να κάνει ελιγμό και να φύγει τραυμάτισε, άθελά του, τη μαθήτρια.

Προφυλακίστηκαν δύο για τα επεισόδια

Στη φυλακή οδηγήθηκε χτες ο 17χρονος Αλβανός μαθητής Αρμπάν Μπερλάλα, που κατηγορείται ότι πέταξε βόμβα μολότοφ εναντίον αστυνομικού, με αποτέλεσμα να πάρουν τα ρούχα του φωτιά και να πάθει ελαφρά εγκαύματα. Το περιστατικό συνέβη την περασμένη Παρασκευή στο Σύνταγμα, όταν προβοκατόρικα στοιχεία προκάλεσαν μικρής έκτασης επεισόδια, μετά τη λήξη του μεγαλειώδους πανεκπαιδευτικού συλλαλητηρίου. Ο συλληφθείς, απολογούμενος στην 6η τακτική ανακρίτρια Αθηνών Χρυσούλα Φλώρου, αρνήθηκε την κατηγορία που του αποδίδεται.

Σημειώνεται ότι στα επεισόδια της Παρασκευής είχαν συλληφθεί συνολικά 10 άτομα. Μεταξύ αυτών και ο άνεργος καθηγητής Βασ. Ευαγγελίδης, ο οποίος κρίθηκε επίσης προφυλακιστέος τη Δευτέρα για "απόπειρα εμπρησμού", "διατάραξη κοινής ειρήνης" και "στάση".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ