ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 17 Δεκέμβρη 2004
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
Υποσχέσεις από τον υφυπουργό

Συζητήθηκε η Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ για τους Ελληνες φοιτητές στη Βουλγαρία, που αντιμετωπίζουν πρόβλημα στη χορήγηση βίζας

Τα μεγάλα προβλήματα από τις αλλαγές στο καθεστώς χορήγησης βίζας που αντιμετωπίζουν οι Ελληνες φοιτητές στη Βουλγαρία μετέφερε χθες στη Βουλή με ερώτησή του ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γιάννης Πατσιλινάκος, επισημαίνοντας την οικονομική επιβάρυνση αλλά και την καθυστέρηση που υφίστανται.

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Εξωτερικών, Παναγιώτης Σκανδαλάκης, σημείωσε ότι η αλλαγή στο καθεστώς παραμονής «γίνεται στο πλαίσιο των υποχρεώσεων της χώρας αυτής ως υποψήφιου μέλους της Ευρωπαϊκής Ενωσης». Παράλληλα, δήλωσε ότι μετά από συνεννοήσεις με το ΥΠΕΞ οι βουλγάρικες αρχές «αποφάσισαν να σταματήσουν αυτή την αδιάλλακτη εφαρμογή του νόμου για τους αλλοδαπούς ιδιαίτερα από την Ελλάδα και να αντιμετωπίσουν πλέον αυτή το θέμα πιο διαλλακτικά»

«Αυτή η υπόθεση αφορά το 90% των φοιτητών που είναι στη Βουλγαρία» σημείωσε στην παρέμβαση του ο Γιάννης Πατσιλινάκος. Περιγράφοντας το πρόβλημα, επισήμανε ότι «κινδυνεύουν να χάσουν και την εξεταστική του Γενάρη - Φλεβάρη και ταυτόχρονα να χάσουν συνολικά τη χρονιά τους, γιατί πολλά από τα μαθήματα είναι υποχρεωτικά. Σήμερα, λοιπόν, πρέπει να περιμένουν τουλάχιστον ένα μήνα για να μπορέσουν να βγάλουν αυτή τη βίζα». Κατέληξε ζητώντας «να συνεχίσουμε την προσπάθεια, ώστε τουλάχιστον η κατάθεση των χαρτιών να συνοδεύεται από μια βεβαίωση, η οποία να λύνει προσωρινά το πρόβλημα».

ΤΜΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΑΣ
Προβλήματα στην εξέλιξη πανεπιστημιακών

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

«Στο Τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, τα τελευταία τρία χρόνια, μια συγκεκριμένη ομάδα καθηγητών της Α΄ βαθμίδας έχει εισάγει αυθαίρετα, αποσπασματικά και επιλεκτικά κριτήρια αξιολόγησης κατά τη διαδικασία εξέλιξης των μελών ΔΕΠ, με προφανή και αντιακαδημαϊκό στόχο να παρεμποδίσει συστηματικά την εξέλιξή τους, ιδιαίτερα στην Α΄ βαθμίδα». Τα παραπάνω καταγγέλλουν, σε Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή προς την υπουργό Παιδείας, οι βουλευτές του ΚΚΕ Ελπίδα Παντελάκη και Γιάννης Πατσιλινάκος.

Οι βουλευτές σημειώνουν ότι «τα υπό εξέλιξη μέλη ΔΕΠ διαθέτουν υπερτριακονταετή προσφορά στο Τμήμα με πλούσιο επιστημονικό έργο, το οποίο τυγχάνει ευρείας διεθνούς αναγνώρισης, καθώς και σημαντική προσφορά στην εκπαίδευση και στη διοίκηση. Τα προσόντα αυτά υπερκαλύπτουν τα κατά νόμο κριτήρια που προϋποτίθενται για την εξέλιξη των μελών ΔΕΠ.

Πέραν, όμως, της μη αναγνώρισης των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων των υποψηφίων, τελευταία χρησιμοποιούνται και μεθοδεύσεις δημιουργίας τεχνητής έλλειψης απαρτίας του εκλεκτορικού σώματος, ούτως ώστε να μη διεξάγονται ακόμα και οι προβλεπόμενες διαδικασίες.

Η αυταρχική και αντιδημοκρατική αυτή στάση της συγκεκριμένης ομάδας καθηγητών έχει προκαλέσει βαθιά ανησυχία στα μέλη ΔΕΠ του Τμήματος με σοβαρές επιπτώσεις στη λειτουργία του, στις σχέσεις μεταξύ των μελών του, στην παραγωγή του ερευνητικού τους έργου και στην εκπαιδευτική τους προσφορά.

Η σοβαρότητα αυτής της κατάστασης έφτασε να προκαλέσει ακόμα και την έγγραφη διαμαρτυρία του Προέδρου του Τμήματος, που δημοσιοποίησε την πρόθεσή του να σταματήσει τη διαδικασία εξέλιξης των μελών ΔΕΠ για να μην υφίστανται άξιοι επιστήμονες τέτοιου είδους ταπείνωση».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν την υπουργό Παιδείας τι μέτρα πρόκειται να πάρει για να εξασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία του Τμήματος Φυσικής και την τήρηση των διαδικασιών και κριτηρίων εξέλιξης των μελών ΔΕΠ, ώστε να αντιμετωπιστεί στην πράξη ο αυταρχικός κατήφορος της συγκεκριμένης ομάδας καθηγητών.

ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΙΛΙΟΥ
Διεκδικούν δωρεάν μεταφορά

«Φτάνει πια η κοροϊδία, θέλουμε λεωφορεία». Με αυτό το σύνθημα οι μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί του Μουσικού Γυμνασίου και Λυκείου Ιλίου, πραγματοποίησαν χτες το πρωί παράσταση διαμαρτυρίας έξω από τη Νομαρχία Αθηνών.

Οι μαθητές του διαδημοτικού Μουσικού Σχολείου αντιμετωπίζουν το τελευταίο διάστημα πρόβλημα μεταφοράς από και προς το σχολείο. Καθώς δε πραγματοποιούνται τα δρομολόγια από το γραφείο που τα είχε αναλάβει, με αποτέλεσμα πάνω από το 1/3 των μαθητών να έχει πρόβλημα πρόσβασης στο σχολείο. Σε συνάντηση που είχαν εκπρόσωποι των γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών με τον αντινομάρχη Αθηνών κ. Πασβαντίδη, εκείνος δεσμεύτηκε ότι από σήμερα θα γίνονται δύο δρομολόγια και από Δευτέρα το τρίτο.

ΑΓΡΙΝΙΟ
Δυναμική πορεία μαθητών

«Οι μαθητές δε σκύβουν το κεφάλι, μαζί με το λαό αντίσταση και πάλη», «Σεισμός - σεισμός πανεκπαιδευτικός, θα είναι η απάντηση από δω και μπρος». Ηταν το μήνυμα που έστειλαν χτες το πρωί οι μαθητές του Αγρινίου, σε δυναμική κινητοποίηση διεκδικώντας δημόσια και δωρεάν Παιδεία, απαιτώντας το «σχολείο των αναγκών μας».

Οι μαθητές από επτά ΕΛ, δύο ΤΕΕ, τρία Γυμνάσια και του Μουσικού Λυκείου συμμετείχαν στην κινητοποίηση, ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Αγρινίου, που καλούσε σε τρίωρη αποχή από τα μαθήματα. Ωστόσο και στο Αγρίνιο δεν έλειψαν οι απειλές και οι προσπάθειες τρομοκράτησης από τους διευθυντές σχολείων. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του 2ου ΕΛ Αγρινίου, όπου ο διευθυντής κλείδωσε την πόρτα του σχολείου προκειμένου να αποτρέψει τους μαθητές να συμμετάσχουν στην κινητοποίηση.

Παρά το κλίμα τρομοκρατίας που επιχειρήθηκε εκατοντάδες μαθητές πορεύτηκαν στους κεντρικούς δρόμους της πόλης και κατέληξαν στην πλατεία Δημοκρατίας, όπου πραγματοποιήθηκε συναυλία με μαθητικά μουσικά συγκροτήματα. Αμέσως μετά το τέλος της κινητοποίησης, το Συντονιστικό συνεδρίασε και αποφάσισε για νέα μαθητική κινητοποίηση στις 20 Γενάρη.

Εκλογές καθηγητών φροντιστηρίων

Πραγματοποιούνται αυτό το Σαββατοκύριακο 18 και 19 Δεκέμβρη οι εκλογές για την ανάδειξη του νέου διοικητικού συμβουλίου του Συλλόγου Εργαζομένων στα Φροντιστήρια Καθηγητών (ΣΕΦΚ). Η «Αγωνιστική Συνδικαλιστική Κίνηση» καλεί τους εργαζόμενους στα φροντιστήρια να ενισχύσουν με την ψήφο τους την παράταξη για αλλαγή των συσχετισμών, για ένα σωματείο ταξικό - διεκδικητικό και όχι συμβιβασμένο, που θα αντιπαλέψει τις μεσαιωνικές συνθήκες εργασίας που επικρατούν στα φροντιστήρια.

Η ΑΣΚ προβάλλει ως στόχους πάλης τη θέσπιση συμβάσεων αορίστου χρόνου, αναγνώριση εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας στα φροντιστήρια, πλήρη εξομοίωση με τους εκπαιδευτικούς του Δημοσίου όσον αφορά, προστασία από τις απολύσεις, ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα, αποζημίωση των εξωδιδακτικών απασχολήσεων, νομική κατοχύρωση των αργιών, της διδακτικής ώρας και των διαλειμμάτων και ενεργοποίηση των κρατικών οργάνων για ουσιαστικό έλεγχο των φροντιστηρίων.

Οι εκλογές πραγματοποιούνται αύριο από τις 10 το πρωί έως τις 5 το απόγευμα και την Κυριακή από τις 10 το πρωί μέχρι τις 7 το απόγευμα στα γραφεία του Συλλόγου (Μεσολογγίου 5, β' όροφος).

Κινητοποίηση στο Λαύριο

Σε αποχή προχώρησαν χτες όλοι οι μαθητές του 2ου και 4ου Δημοτικού Σχολείου Λαυρίου. Οι μαθητές και γονείς των δύο δημοτικών σχολείων προχωρούν σε κινητοποιήσεις, αντιδρώντας έτσι στην απόφαση για σύμπτυξη των μαθητών της Β΄ τάξης και απαιτώντας να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά που υπάρχουν τόσο στα δύο σχολεία, αλλά και σε όλες τις σχολικές μονάδες του Λαυρίου.

Για το ίδιο θέμα ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Κ. Σωτηρίου» έχει προκηρύξει για τις σχολικές μονάδες του Λαυρίου δίωρη στάση εργασίας από τις 8 π.μ. μέχρι τις 10 π.μ. για σήμερα και συλλαλητήριο στο κέντρο της πόλης, στις 8.30 το πρωί.

Κύρια αιτήματα του σημερινού συλλαλητηρίου είναι να μπει φρένο στη διαδικασία σύμπτυξης στο 2ο και 4ο Δημοτικό Σχολείο, να καλυφθούν όλα τα κενά στα συγκεκριμένα σχολεία, αλλά και στα υπόλοιπα σχολεία του Λαυρίου, καθώς και στα σχολεία του 2ου Γραφείου (51 κενά). Παράλληλα, διεκδικείται μείωση των μαθητών ανά τάξη στους 1/20 στο Δημοτικό και 1/15 στο Νηπιαγωγείο και να σταματήσει ο αυταρχισμός της διοίκησης και οι προφορικές εντολές προς τις σχολικές μονάδες.

Εκπαιδευτικό συνέδριο της ΟΛΜΕ

Ξεκίνησε χτες στη Θεσσαλονίκη και ολοκληρώνεται αύριο το εκπαιδευτικό συνέδριο της ΟΛΜΕ με θέμα «Παγκοσμιοποίηση και εκπαιδευτική πολιτική - από τις επιλεκτικές πολιτικές στην παιδεία για όλους». Κατά τη χτεσινή, πρώτη μέρα του συνεδρίου, οι ταξικές δυνάμεις στους εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, απαντώντας σε μία προσπάθεια προβολής και εξιδανίκευσης της «παγκοσμιοποίησης», τόνισαν ότι δεν μπορεί αποκτήσει ανθρώπινο πρόσωπο το καπιταλιστικό σύστημα ούτε να φτιαχτεί μέσα σε αυτό το ιδανικό σχολείο. Τόνισαν δε την ανάγκη ο άνθρωπος να μην είναι παθητικός θεατής αλλά να γίνει ο ίδιος δημιουργός της μοίρας και της ιστορίας του.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ